Με αφορμή μια … ομπρέλλα

Βροχή και σήμερα, ατέλειωτη βροχή. Το επίσημο αξεσουάρ των ημερών; Μια ομπρέλλα. Άλλοτε πολύχρωμη, άλλοτε μονόχρωμη. Άλλοτε μικρή, άλλοτε μεγάλη. Αυτή ήταν και η αφορμή για τις παρακάτω δραστηριότητες. Καθώς ήμασταν λίγα παιδιά στην τάξη αποφασίσαμε από κοινού οι Μαρία, Χριστίνα και η Αθηνά να παίξουμε με πίνακες ζωγραφικής με θέμα την ομπρέλλα. Πώς; Διαλέξαμε κάποιους πίνακες που έδειχναν σκηνές ατόμων που κρατούσαν ομπρέλλα. Τα παιδιά τους παρατήρησαν και τους είπαμε να διαλέξουν όποιον θέλουν για να προσπαθήσουμε να τον ζωγραφίσουμε. Καθώς η πλειοψηφία ήταν κορίτσια ο πίνακας που επιλέχθηκε ήταν του Claud Monet  ο οποίος αναπαριστά μια κοπέλα να κρατάει μια ομπρέλλα.

Σπουδή μορφής στην ύπαιθρο : Γυναίκα με ομπρέλλα γυρισμένη δεξιά

Σπουδή μορφής στην ύπαιθρο : Γυναίκα με ομπρέλλα γυρισμένη αριστερά

Συζητώντας τον πίνακα τα παιδιά παρατήρησαν ότι δεν βρέχει, γιατί κρατάει τότε την ομπρέλλα; Άλλος είπε ότι έβρεχε, άλλος ότι ψιχαλίζει, άλλος ότι φοβάται τον ήλιο. Στην ερώτηση πού νομίζετε ότι βρίσκεται η κυρία του πίνακα η απάντηση ήταν στο λιβάδι, στην εξοχή, στον κήπο του σπιτιού της. Στη συνέχεια παρατήρησαν τα χρώματα και προσπάθησαν να αναγνωρίσουν όσα περισσότερα μπορούσαν.

Κατόπιν συζητήσαμε πώς θα μπορούσαμε εμείς να τον ζωγραφίσουμε. Με νερομπογιές και πινέλα, με κηρομπογιές, με μαρκαδόρους, τα είπαν όλα. Αποφασίσαμε στο τέλος να χρησιμοποιήσουμε και τα τρία είδη για να τον αποτυπώσουμε.

1ο βήμα Στην αρχή δούλεψαν με τέμπερες άσπρο – μπλε αλλά όχι όμως με συμβατικά πινέλα. Ένα πον πον και μανταλάκι έπαιξε το ρόλο του πινέλου

  

Ανακάτεψαν μπλε και άσπρο και ω του θαύματος έγινε γαλάζιο.

2ο βήμα Σε χαρτί ζωγράφισαν μια κοπέλα με μαύρο μαρκαδόρο, την έβαψαν με κηρομπογιές και έβαψαν την ομπρέλλα. Στη συνέχεια τα έκοψαν και τα κόλλησαν πάνω στο μπλε φόντο όπως ήθελε το καθένα.

3ο βήμα Με λεπτό πινελάκι προσπάθησαν να κάνουν το λιβάδι χρησιμοποιώντας κόκκινο, πράσινο, κίτρινο, καφέ

4ο βήμα Ολοκλήρωση. Εμείς βάλαμε και περίγραμμα στον πίνακα χρησιμοποιώντας πάλι πον πον.

5ο βήμα Τι νομίζετε ότι έγινε πριν και τι φαντάζεστε ότι γίνεται μετά;

 

 

6ο βήμα Αναπαριστώντας τον πίνακα

   

4 Οκτωβρίου-Παγκόσμια Ημέρα των ζώων

4 Οκτωβρίου: Παγκόσμια Ημέρα των Ζώων!!!
Σώσαμε από ένα ζωάκι (ιδέα από τη συνάδελφο Athena Haralampelli ), το σχεδιάσαμε με τη βοήθεια του ήλιου, το χρωματίσαμε, το κόψαμε και το τοποθετήσαμε πάνω στη γη!!!
Η ημέρα μας τελείωσε γιορτάζοντας το σκυλάκι του σχολείου μας, τη Κανέλα!!
 
Παίρνοντας αφορμή από την Κανέλα διαβάσαμε τον Ξουτ, για τη ζωή όλων των αδέσποτων ζώων. Για να μην την αφήσουμε λοιπόν παραπονεμένη της βρήκαμε παρέα και σπιτάκι να μένει. Αννα Λαζαριδου ευχαριστούμε για την ιδέα. Σκυλάκια λοιπόν με τεχνική οριγκάμι.

Κανόνες “καλής συμπεριφοράς”

Για να λειτουργήσει μια ομάδα απαραίτητο είναι να υπάρχουν κανόνες. Κανόνες τάξης λοιπόν. Τα παιδιά σκέφτονται, προτείνουν, αποφασίζουν τι χρειάζεται για να περνάμε καλά, να διασκεδάζουμε και να μαθαίνουμε. Στο τέλος δημιουργούμε δύο ομάδες με τι πρέπει και τι δεν πρέπει να κάνουμε και τα κολλάμε στην αντίστοιχη ομάδα με βέλκρο. Τα παιδιά διαλέγουν μια κλειστή καρτέλα και προσπαθούν να αντιληφθούν αν είναι θετική ή αρνητική συμπεριφορά αυτό που δείχνει. Στο τέλος ζωγραφίζουμε τους κανόνες μας.

Οι εικόνες είναι από το KindyKids.gr το οποίο και ευχαριστούμε.

 

 

Ψαρεύω το αρχικό μου γράμμα

Τα ψαράκια κολυμπάνε

γραμματάκια κουβαλάνε.

Τα παιδάκια προσπαθούν

το ψαράκι τους να βρουν.

Σε μεγάλο χάρτη έχουμε σκορπίσει πλαστικοποιημένα ψαράκια με το αρχικό γράμμα των παιδιών. Για μάτι έχουμε βάλει διπλόκαρφο. Με ένα καλάμι που έχει στην άκρη μαγνήτη (από παλιό παιχνίδι) τα παιδιά “ψαρεύουν” το αρχικό τους γράμμα.

Βρες το δικό σου αβγό – όνομα

Πρώτες μέρες του σχολείου και τα παιδιά μαθαίνουν, μέσα από το παιχνίδι, να αναγνωρίζουν το όνομά τους. Μέσα στο ταψί κρύβονται τα ονόματά τους. Βλέπουν την καρτέλα τους και προσπαθούν με μια σπάτουλα να σηκώσουν το αβγό με το όνομά τους.

Η ιδέα είναι “κλεμμένη” από τη συνάδελφο @Voula Mitsi την οποία και ευχαριστούμε.

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ

ΤΗ ΔΕΥΤΕΡΑ 13 ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ 2021, ΩΡΑ 9.30 Π.Μ. ΘΑ ΠΡΑΓΜΑΤΟΠΟΙΗΘΕΙ Ο ΑΓΙΑΣΜΟΣ ΣΤΟΝ ΑΥΛΕΙΟ ΧΩΡΟ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΜΕ ΕΚΠΡΟΣΩΠΟΥΣ ΜΑΘΗΤΩΝ (ΝΗΠΙΑ). ΟΙ ΜΑΘΗΤΕΣ ΘΑ ΠΡΟΣΕΛΘΟΥΝ ΚΑΝΟΝΙΚΑ ΣΤΙΣ 8.15-8.30, ΘΑ ΠΑΡΑΜΕΙΝΟΥΝ ΣΤΗΝ ΤΑΞΗ ΚΑΙ ΘΑ ΣΧΟΛΑΣΟΥΝ ΜΕ ΤΟ ΠΕΡΑΣ ΤΟΥ ΑΓΙΑΣΜΟΥ.

ΣΗΜΕΙΩΝΕΤΑΙ ΟΤΙ Η ΕΙΣΟΔΟΣ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ ΘΑ ΓΙΝΕΙ ΜΕ SELF TEST Ο ΟΠΟΙΟ ΘΑ ΔΙΕΝΕΡΓΗΘΕΙ ΕΩΣ 24 ΩΡΕΣ ΠΡΙΝ ΤΗΝ ΠΡΟΣΕΛΕΥΣΗ ΤΟΥΣ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ.

Τα παιχνίδια του παππού και της γιαγιάς

Το παρακάτω πρόγραμμα πολιτιστικών θεμάτων εκπονήθηκε σε διάστημα δύο μηνών, εν μέρει με τηλεκπαίδευση και εν μέρει διαζώσης όταν άνοιξαν τα σχολεία μετά τις 10 Μαϊου. Ευχαριστούμε τους γονείς για τη βοήθειά τους.



Λήψη αρχείου