Καλό καλοκαίρι!

Μια χρονιά γεμάτη… ΑΓΑΠΗ

Μια χρονιά γεμάτη δημιουργικότητα, φαντασία, γνώσεις, εμπειρίες, εκδρομές, ευρωπαϊκές συνεργασίες, χαμόγελα, αγκαλιές, συγκινήσεις μα πάνω απ όλα ΑΓΑΠΗ ❤️ Αυτή γιορτάσαμε στη λήξης της σχολικής χρονιάς.

Τα παιδιά του Νηπιαγωγείου παρουσίασαν “Το Δέντρο που έδινε” και το τραγούδι “Ν’ αγαπάς” του Π. Θαλασσινού στη νοηματική γλώσσα.

Picsart 24 06 14 22 50 38 344

Screenshot 20240614 180813 Instagram

Νιώθω απέραντη ευγνωμοσύνη για τη ξεχωριστή ομάδα γονέων, αλλά και με όσους συνεργαστήκαμε για την ομαλή λειτουργία του σχολείου και με αγκάλιασαν με εκτίμηση και σεβασμό. Είμαι περήφανη για αυτά τα σπουδαία παιδιά και ευλογημένη για όσα μου έμαθαν μεγαλώνοντας κι εγώ μαζί τους…

 

Καλό καλοκαίρι και… στα ίδια μέρη εύχομαι να ξαναβρεθούμε…

Screenshot 20240616 225041 Photos (περισσότερα…)

Ο ΚΟΣΜΟΣ ΤΗΣ ΜΟΥΣΙΚΗΣ

Επίσκεψη στο μοναδικό εργαστήριο κατασκευής πιάνου στην Ελλάδα 

Αφού γνωρίσαμε τα μουσικά όργανα που υπάρχουν στο σχολείο μας, την ονομασία τους, τον ήχο που κάνουν και την κατηγορία στην οποία ανοίκουν, παίξαμε ένα παιχνίδι όπου ακούγαμε μουσικά όργανα στον υπολογιστή και μαντεύαμε ποιό είναι. 

Πληροφορηθήκαμε ότι στο χωριό μας υπάρχει το μοναδικό εργαστήριο στην Ελλάδα κατασκευής πιάνου και ένα από τα ελάχιστα στην Ευρώπη! Αυτή τη μοναδική ευκαιρία δε θα μπορούσαμε να την αφήσουμε ανεκμετάλλευτη. 

Picsart 24 05 28 11 13 22 727

Picsart 24 05 28 12 49 26 246

 

Οι οικοδεσπότες του μουσικού εργαστηρίου η κ. Νικολέτα και ο κ. Πάνος μαζί με τον κ. Δημήτρη μας υποδέχτηκαν και μας φιλοξένησαν σε εναν μαγευτικό χώρο που μας ταξίδεψε στα μυστικά μονοπάτια της Μουσικής.

Με αμέριστη χαρά μας έδειξαν όλες τις λεπτομέρειες των μουσικών οργάνων που διαθέτουν δίνοντας έμφαση στην κατασκλευή του πιάνου και της λατέρνας.

 

Picsart 24 05 28 10 28 41 541

 

Είδαμε διάφορα είδη πιάνου και γνωρίσαμε την ιστορία τους, καθώς ένα από αυτά κατασκευάστηκε πριν 500 χρόνια και ένα άλλο πριν 200 χρόνια

Picsart 24 05 28 12 39 29 071

 

20240521 115811

Ήταν μια μοναδική εμπειρία και εμείς οι τυχεροί που μας δόθηκε αυτή η ευκαιρία. Μάθαμε και εμπνευστήκαμε από το αξιοθαύμαστο έργο που γίνεται στη Νέα Γωνιά από ανθρώπους γεμάτοι δημιουργικότητα και αγάπη για αυτό που τους γεμίζει.

ΔΟΝΤΙΑ ΓΕΡΑ, ΧΑΜΟΓΕΛΑ ΠΛΑΤΙΑ

Στοματική Υγιεινή

Μάθαμε τη χρησιμότητα της οδοντοστοιχίας μας και με ποιούς τρόπους μπορούμε να την διατηρήσουμε γερή.

20240522 085322

Πίνακες αναφοράς, εικόνες από το διαδίκτυο

 

20240522 085346

Πίνακας με σύνθετες λέξεις

 

Μας επισκέφτηκε ο οδοντίατρος από το ΚΥ Ν. Καλλικράτειας και μας βοήθησε να μάθουμε το σωστό τρόπο χρήσης της οδοντόβουρτσας αλλά και όλα τα μυστικά για να έχουμε πάντα δόντια γερά για χαμόγελα πλατιά…

Picsart 24 05 24 12 41 08 484

Picsart 24 05 24 12 43 10 867

Picsart 24 05 24 12 36 03 398

 

Σαν καλοί οικοδεσπότες που είμαστε χαρίσαμε ένα δώρο βιβλίο όπου ο καθένας ζωγράφισε κάτι σχετικό με όσα μάθαμε (τι τρώνε τα χαρούμενα δοντάκια και τι τα λυπημένα)

Picsart 24 05 24 12 38 56 797

Picsart 24 05 28 10 04 36 522

ΣΠΗΛΑΙΑ

ΟΙ ΑΝΘΡΩΠΟΙ ΕΜΕΝΑΝ ΣΕ ΣΠΗΛΑΙΑ…

Μέσω της παρουσίασης στο PREZI ενημερωθήκαμε για τους πρώτους ανθρώπους που έζησαν στη Γη και για τις συνθήκες ζωής που επικρατούσαν τότε

παρουσιαση

https://prezi.com/view/qamqd9gurio5K9HEUgWO/

 

d

Εικονική περιήγηση στο σπήλαιο των Πετραλώνων: https://petralonacave.gr/virtualtour

Καταγραφή

1

3

5

 

Κάναμε τις δικές μας βραχογραφίες

Picsart 24 05 15 12 38 43 618

 

Ζωγραφίσαμε και ονομάσαμε το δικό μας Σπήλαιο

Picsart 24 05 17 11 20 12 123

 

Επίσκεψη στο σπήλαιο των Πετραλώνων

Picsart 24 05 21 09 37 07 544

Picsart 24 05 21 09 40 08 652

Picsart 24 05 21 09 42 54 235

 

Φύλλα Εργασίας:

Picsart 24 05 15 12 45 35 793

ΣΠΗΛΑΙΑ

ΚΡΥΠΤΟΛΕΞΟ ΣΠΗΛΑΙΑ

 

ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ ΜΑΜΑ

ΓΙΟΡΤΗ ΤΗΣ ΜΗΤΕΡΑΣ

Με την επιστροφή μας από τις διακοπές του Πάσχα φτιάξαμε δωράκια έκπληξη για τις μανούλες μας που μας γεμίζουν καθημερινά αγάπη, υπομομή, κατανόηση, τρυφερότητα και μας μαθαίνουν την έννοια της ανιδιοτέλειας…

 

unnamed

20240513 115524

20240513 115636

 

Διαβάσαμε και είδαμε σε βίντεο το βιβλίο “Το δέντρο που έδινε“, όπου μέσω της αλληγορίας προσεγγίζει υπέροχα την ανιδιοτελή αγάπη και την αδιάλειπτη  προσφορά του γονέα προς το παιδί.

8a20056aa261868da5cbd13e462ea978

ΠΑΣΧΑ

ΚΑΛΟ ΠΑΣΧΑ!

Πασχαλικά αυγά με βρεγμένο χαρτί γκοφρέ και τέμπερες

Picsart 24 04 24 12 12 02 504

Picsart 24 04 24 11 11 43 491

 

Καλαθάκια και Λαμπάδες πασχαλίτσα 

Picsart 24 04 24 11 17 22 070

 

Κάρτες κοτούλα

Picsart 24 04 24 12 02 13 263

20240425 113457

Κυνήγι θυσαυρού με αυγά

Picsart 24 04 25 11 17 02 533

 

Λαζαράκια

20240426 091332

Picsart 24 04 26 10 44 46 942

Picsart 24 04 26 10 40 03 312

Picsart 24 04 26 11 58 13 874

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΜΥΘΟΛΟΓΙΑ

Οι Αρχαίοι Έλληνες έφτιαχναν μύθους

 

Γνωρίσαμε τον σπουδαίο πολιτισμό των Αρχαίων Ελλήνων μέσα από βιβλία και εγκυκλοπαίδειες που συγκεντρώσαμε και από εκπαιδευτικά βίντεο.

Ακούσαμε αρχαία ελληνική μουσική και μάθαμε τα μουσικά όργανα που χρησιμοποιύσαν, παρατηρήσαμε την ενδυμασία τους, είδαμε πώς ήταν τα σπίτια και τα σκέυη που χρησιμοποιούσαν, μάθαμε οτι πίστευαν στους 12 Θεούς του Ολύμπου και έφτιαχναν μύθους για ήρωες και για τη φύση.

 

Γνωρίσαμε τους 12 Θεούς του Ολύμπου και τα σύμβολα τους και κάναμε σχετικά φύλλα εργασίας. 

 

Διαβάσαμε, δραματοποιήσαμε και ζωγραφίσαμε το μύθο του τριαντάφυλλου και το μύθο της αράχνης

Picsart 24 04 19 09 47 49 206

 

Γνωρίσαμε τους 12 άθλους του Ηρακλή (από το βιβλίο που μας έφερε ο Κωνσταντίνος) και φτιάξαμε το δικό μας αγγείο με μια αναπαράσταση 

Picsart 24 04 19 09 39 23 576

 

Μάθαμε για το μύθο του Δαίδαλου και του Ίκαρου (από το βιβλίο που μας έφερε ο Δημήτρης) και κάναμε σχετικά φύλλα εργασίας 

20240419 100426

 

 

ΑΝΟΙΞΗ

Απρίλη μου ξανθέ και Μάη μυρωδάτε…

Η φύση ξύπνησε και ακούσαμε τραγούδια που μας εμπνέουν να ζωγραφίσουμε την Άνοιξη

Picsart 24 04 08 12 21 52 348

Picsart 24 04 12 10 02 40 058

Κατασκευάσαμε λουλούδια και πεταλούδες (με φίλτρα καφέ και ψεκάσαμε τα φύλλα με νερό) για να στολίσουμε τα παράθυρα του σχολείου μας

Picsart 24 04 11 10 24 15 442

Picsart 24 04 12 09 34 12 388

eTwinning FIVE STAR SPOTS FOR KIDS

FIVE STAR SPOTS FOR KIDS

Ξεκινήσαμε το 2ο eTwinning project για τη φετινή σχολική χρονιά όπου συμμετέχουν Νηπιαγωγεία από διάφορες χώρες της Ευρώπης (Σερβία, Βοσνία και Ερζεγοβίνη, Κροατία, Ρουμανία, Ελλάδα)

Σκοπός του έργου συνεργασίας είναι ο διαμοιρασμός ιδέων, εμπειριών και πληροφοριών μέσω μιας διαδραστικής συνεργασίας ανταλλαγής πολιτισμικών στοιχείων. Το θέμα είναι να περιγράψουν τα παιδιά και να εκφραστούν ελέυθερα σχετικά με το αγαπημένο τους μέρος όπου διασκεδάζουν.

 

Παρουσίαση του τόπου μου

Picsart 24 04 08 12 13 30 839

 

Δημιουργία και ψηφοφορία για Λογότυπο του έργου (LOGO)

Picsart 24 03 26 11 03 51 953 1

Η δική μας πρόταση -> Το σήμα της Ειρήνης με χεράκια από τα 5 αστέρια της τάξης μας όπου κάθε παιδί ζωγράφισε το αγαπημένο του μέρος (παιδική χαρά, αυλή του σπιτιού, σχολείο, θάλασσα)

 

Η πρώτη διαδικτιακή συνάντηση των εκπαιδευτικών του έργου συνεργασίας

Picsart 24 04 17 09 04 16 204

Η παιδική χαρά του σχολείου μας όπου απολαμβάνουμε καθημερινά το παιχνίδι με το χώμα, σκαρφαλώνουμε, κάνουμε κούνια , παίζουμε κινητικά παιχνίδια και παρατηρούμε τις αλλαγές της φύσης και του καιρού.

our schools playground

Picsart 24 04 08 12 41 59 203

 

Ο καθένας έκανε το δικό του Avatar στο πρόγραμμα AVACHARA (https://avachara.com/avatar/snapshot.php).

Στη συνέχεια κάναμε το ανθρωπάκι μας να μιλάει με το πρόγραμμα TOKKINGHEADS (https://app.tokkingheads.com/homepage) και τα ανεβάσαμε σε ένα PADLET όπου θα συγκεντρωθούν απ’ όλους τους συμμετέχοντες ώστε να γνωριστούμε μεταξύ μας.

Picsart 24 04 11 09 59 42 321

Picsart 24 04 11 11 00 23 950

Μετάβαση στο padlet.com

https://padlet.com/schalemi/meet-my-avatar-7ai3ohogkal7qzc9 

 

Διαδαστικός πίνακας όπου κάθε σχολείο βάζει υλικό σχετικά με τις εξωτερικές δραστηριότητες που κάνουν τα παιδιά με βάση τα ενδιαφέροντα και τις επιθυμίες τους 

 

Συνεργασία με τους γονείς

Κάθε παιδί πήρε το σχετικό έντυπο να το συμπληρώσει στο σπίτι με τους γονείς του

eTwinning My favourite place

eTwinning – My favourite place

my favourite place

 

Παρακολουθούσαμε συνεχώς όλες τις αναρτήσεις των συνεργατών μας στις δραστηριότητες στην πλατφόρμα συνεργασίας TWINSPACE

Picsart 24 05 24 12 13 56 105

Picsart 24 05 24 12 20 52 282

Παιχνίδια με τις σημαίες

Παρατηρήσαμε τις Ευρωπαϊκές χώρες στο χάρτη και τις σημαίες τους

Picsart 24 05 16 11 52 44 022

 

Κάθε μέρα ταξιδεύουμε σε μια άλλη χώρα και λέμε “Καλημέρα” στη γλώσσα της

Picsart 24 05 16 11 51 08 309

 

Αντιστοιχίσαμε τις σημαίες από τις χώρες συνεργασίας με το όνομα της χώρας

Picsart 24 05 16 12 58 17 503

Αντιστοίχιση σημαίας με όνομα χώρας

Παιχνίδια που φτιάξαμε και παίξαμε στον υπολογιστή 

Picsart 24 05 17 09 21 43 777

Παζλ

Picsart 24 05 17 12 21 38 448

Romania

https://www.jigsawplanet.com/?rc=play&pid=1b11abd086e6

Bosnia and Herzegovina

https://www.jigsawplanet.com/?rc=play&pid=3cbc6a6fa345

Croatia

https://www.jigsawplanet.com/?rc=play&pid=3cbc6a6fa345

Serbia

https://www.jigsawplanet.com/?rc=play&pid=14ab2ea68ec0

Greece

https://www.jigsawplanet.com/?rc=play&pid=34cf42bf5b50

Memory

https://learningapps.org/display?v=phhjv6evc24 

Αντιστοίχιση σημαία με όνομα χώρας

https://learningapps.org/display?v=px26tn3rn24 

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ – ΑΛΛΗΛΟΣΕΒΑΣΜΟΣ ΚΑΙ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΤΗΤΑ

ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ: ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΜΑΙ ΚΑΙ ΕΝΕΡΓΩ –
ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΣΥΝΑΙΣΘΗΣΗ & ΕΥΘΥΝΗ

Συμπερίληψη: Αλληλοσεβασμός, Διαφορετικότητα

Αλληλοσεβασμός και Διαφορετικότητα στο Νηπιαγωγείο

 

Δεξιότητες στόχευσης του εργαστηρίου: 

  • Δεξιότητες Μάθησης: Επικοινωνία (Communication),
  • Δεξιότητες Ζωής: κοινωνικές δεξιότητες/ ενσυναίσθηση καιευαισθησία, προσαρμοστικότητα, ανθεκτικότητα, υπευθυνότητα, πρωτοβουλία
  • Δεξιότητες του νου:Στρατηγική σκέψη, Επίλυση προβλημάτων, Μελέτη περιπτώσεων, Κατασκευές

 

1ο Εργαστήριο: Συγκρότηση ομάδας
Στόχος του συγκεκριμένου εργαστηρίου είναι η ευαισθητοποίηση και η συγκρότηση ομάδας

Αρχικά τα παιδιά κινούνται ελέυθερα στο χώρο ,με το ρυθμό του τύμπανου. Στη συνέχεια μπαίνει η μουσική και με το σταμάτημα της ακινητοποιούνται. Η νηπιαγωγός ακουμπάει ένα παιδί και τότε αυτό λέει το όνομα του και κάνει μια κίνηση της επιθυμίας του την οποία όλοι πρεπει να επαναλάβουν. Έπειτα παίζουμε “μουσικές καρέκλες” με τη διαφορά όπου όποιος μένει όρθιος εντοπίζουμε κάποιο κοινό σημείο που έχει πάνω του και σηκώνονται όσα παιδιά έχουν το ίδιο (χρώμα μπλούζας κτλ)

20240326 113742

 

Φτιάξαμε το σύμβολο της φιλίας μας όπου σχηματίσαμε το σήμα της Ειρήνης με τα χεράκια μας και ζωγραφίσαμε ο καθένας το μέρος που μας γεμίζει χαρά (θάλασσα, παιδική χαρά, η αυλή του σπιτιού μας, το σχολείο)

20240326 104809

 

2ο Εργαστήριο: Χαρίζω στον εαυτό μου και στον άλλον κάτι θετικό

Χορεύουν τα παιδιά μέσα στο χώρο ελεύθερα και με την παύση της μουσικής ενώνουν αν 2 ή ανά 3 άτομα κάποιο μέλος του σώματός τους πχ. παλάμη, πλάτη, κεφάλι και στη συνέχεια του παιχνιδιού κάνουν κάτι όμορφο για τον άλλον πχ. χαϊδεύουν το κεφάλι του άλλου, χαιρετάνε.

20240326 114713

20240326 114734

20240326 114809

 

Στη συνέχεια, αλλάζουμε μουσικό κομμάτι και ενώ συνεχίζεται η ελεύθερη κίνηση με τη μουσική, η οδηγία αλλάζει και στην παύση της μουσικής λέμε: «όταν συναντώ κάποιον του λέω κάτι θετικό/όμορφο που έχω και μου αρέσει στον εαυτόν μου», για παράδειγμα έχω μακριά μαλλιά, έχω απαλό δέρμα, μου αρέσουν τα μάτια μου. Έπειτα δίνουμε την επόμενη οδηγία: «όταν συναντώ κάποιον του λέω κάτι θετικό/όμορφο που καταφέρνω» για παράδειγμα, τρέχω γρήγορα, σκαρφαλώνω ψηλά, ζωγραφίζω ωραία. Μετά δίνεται η οδηγίαχαιρετώ αυτόν που έχω δίπλα μου με μια ευγενική κίνηση και του χαρίζω μια φράση που πάντα ξεκινά με το «Σε εσένα μου αρέσει…» και μετά  «Σε θαυμάζω όταν…».

Έπειτα ακούσαμε μια ήρεμη μουσική – ορχηστρική δίχως λόγια- να αναλογιστούν και να κρατήσουν στο μυαλό τους όλα εκείνα τα θετικά που χάρισαν στους άλλους και που δέχτηκαν από τους άλλους ως “δώρο”. Στη συνέχεια φτιάξαμε πολύχρωμες λωρίδες ουράνιου τόξου και σε καθεμιά γράψαμε προτάσεις σεβασμού αποδοχής και αγάπης της ομάδας.

20240326 123609

20240327 122737 1

 

Διαβάσαμε το βιβλίο “Ο ραφτάκος των λέξεων” και στη συνέχεια φτιάξαμε μια κουβέρτα με λέξεις που θα ζεστάνουν τα ανθρωπάκια μας

20240329 121304

20240328 091003

 

3ο Εργαστήριο: Τί είναι η Διαφορετικότητα;

Τα παιδιά  ζωγραφίσουν ό,τι τους έρχεται στο μυαλό όταν ακούνε τη λέξη διαφορετικότητα

Μ: Άνθρωποι με διαφορετικό χρώμα στα μαλλιά 

Γ: Διαφορετικά ρομπότ ανάλογα με τι κάνουν 

Κ: Άνθρωποι με διαφορετικό σώμα

Ι: Διαφορετικά σπίτια

Δ: Διαφορετικά πλοία ανάλογα με τι κάνουν (επιβατικό, λιμενικό)

20240327 105528

20240327 110056

Έπειτα κολλήσαμε την κάθε ζωγραφιά σε ένα μπαλόνι και παίξαμε ένα παιχνίδι εμπιστοσύνης όπου με τη μουσική χορεύαμε με το μπαλόνι και ,με το σταμάτημα γινόμασταν ζευγάρια και έπρεπε να συνεργαστούμε για να διατηρήσουμε ψηλά το μπαλόνι.

20240327 110731

20240327 110651.

 

4ο Εργαστήριο: Ομοιότητες και Διαφορές στο περιβάλλον

Παρατηρούμε εικόνες από ζώα φυτά και δέντρα και εντοπίζουμε ομοιότητες και διαφορές

dentra se glastres

Καταγραφή

shutterstock 521531920

20240327 112004

 

Ανάγνωση και δραματοποίηση του παραμυθιού “Το Χαρούμενο Λιβάδι” όπου διαπραγματεύεται με έναν υπέροχο παιδαγωγικό τρόπο την έννοια της διαφορετικότητας.

20240329 121255

Αρχικά ζωγραφίσαμε ο καθένας κάποιες μαργαρίτες και τις κολλήσαμε σε ένα άδειο πλράσινο χαρτόνι. Μια φορά κι έναν καιρό ζούσαν κάποιες μαργαρίτες ευτυχισμένες και ήρεμες μέσα σε ένα όμορφο λιβάδι. Ξαφνικά εμφανίστηκε στο χαρτόνι μια κόκκινη παπαρούνα και τα παιδιά κλήθηκαν να μαντέψουν τη συνέχεια του παραμυθιού. Στη συνέχεια αναλύσαμε την πλοκή που πρότειναν και τα συναισθήματα των ηρώων διαβάσαμε το παραμύθι και το δραματοποιήσαμε.

Picsart 24 04 01 21 13 35 382

20240329 120647

 

5ο Εργαστήριο: Ομοιότητες και Διαφορές στο ανθρώπους

Παρατηρούμε εικόνες από ανθρώπους και εντοπίζουμε ομοιότητες και διαφορές ως προς τα χαρακτηριστηκά της εξωτερικής τους εμφάνισης και τα μέλη του σώματός τους.

Στη συνέχεια η συζήτηση οδηγείται και στις ικανότητες, δεξιότητες, ανάγκες του καθένα. Γνωρίσαμε μέσω εικόνων και μιας παρουσίασης στο εργαλείο PREZI διάσημους ανθρώπους που δεν είχαν όλα τα μέλη του σώματος τους ή κάποιες αισθήσεις και παρόλα αυτα κατάφεραν να διαπρέψουν ο καθένας στο χώρο του (μουσικοί, ζωγράφοι, αθλητές)

prezi

PREZI2

Πατήστε επάνω στο σύνδεσμο για να δείτε την παρουσίαση: https://prezi.com/view/qgKON6D7jdHfVQJ1ICjz/

 

Ακούσαμε τον ζωγράφο Τριαντάφυλλο Ηλιάδη να μας λέει την εμπειρία του ως ανάπηρος ζωγράφος 

 

Γνωρίσαμε το δακτυλικό αλφάβητο και κάποιες φράσεις στη νοηματική γλώσσα

 

Βρήκαμε το αρχικό του ονόματος μας στη νοηματική γλώσσα και το κάναμε με το χέρι μας.

Picsart 24 04 02 12 47 27 590 1

Στη συνέχεια φτιάξαμε το όνομα μας με τη νοηματική γλώσσα σε χαρτί με τη μέθοθο κολλάζ.

Picsart 24 04 05 11 05 10 119

 

Παρακολουθήσαμε το βίντεο με το τραγούδι “Ν’ αγαπάς” του Παντελή Θαλασσινού

στη νοηματική γλώσσα προσπαθήσαμε να το μάθουμε να το τραγουδήσουμε κι εμείς!

 

 

Παρακολουθήσαμε το εκπαιδευτικό βίντεο “Πάμε μαζί – κινητική αναπηρία

 

Κάναμε ένα φύλλο εργασίας όπου βοηθήσαμε ένα παιδί σε αναπηρικό καροτσάκι να ξεπεράσει τα εμπόδια του λαβύρινθου και να φτάσει στο σχολείο του.

Picsart 24 04 05 12 56 26 292

Διαβάσαμε το βιβλίο “Η αγκαλιά που ψήλωνε και συζητήσαμε την ιστορία.

Η Αλίκη στεναχωρίεται που γεννήθηκε πιο κοντή από τα υπόλοιπα παιδιά και η διαφορετικότητα του ύψους της προκαλέι σχόλια και τον χλευασμό από κάποια παιδιά του σχολείου κάτι το οποίο συζητάει με τη γιαγιά της. Η δασκάλα της με τους συμμαθητές της βρίσκουν τον τρόπο να της δείξουν το σεβασμό και την αποδοχή τους με μια υπέροχη πράξη αγάπης…

20240402 095514

 

Παίξαμε τη τυφλή διαδρομή εμπιστοσύνης 

Picsart 24 04 02 12 36 52 874

 

Ζωγραφίσαμε ότι εικόνες μας έρχονται στο μυαλό ακούγοντας από την 9η Συμφωνία “Ωδή στη χαρά” του Μπετόβεν (στα 45′ του τραγουδιού) ο οποίος από νεαρή ηλικία οδηγήθηκε σταδιακά σε κώφωση. Μάθαμε την ιστορία του συγκεκριμένου τραγουδιού

Ο Λούντβιχ (Λουδοβίκος) Βαν Μπετόβεν είναι από τους πιο διάσημους συνθέτες κλασικής μουσικής.
• Γεννήθηκε στη Γερμανία το 1770.
• Έγραψε πολλά έργα για πιάνο και συμφωνική Ορχήστρα.
• Από τα πιο διάσημα έργα του είναι και το τέταρτο μέρος της 9ης συμφωνίας, στο οποίο η χορωδία τραγουδά ένα ποίημα του Σίλερ που ονομάζεται «Ωδή στη χαρά». Αποτελέι την κορυφή των επιτευγμάτων του, μια αριστοτεχνική μουσική γιορτή του ανθρώπινου γένους και ένα τεράστιο έργο που κάνει όλους όσους το ακούνε να αισθάνονται καλύτερα για τη ζωή. Ο ίδιος όμως δεν το άκουσε ποτέ.
• Αργότερα έγινε ο ύμνος της Ευρωπαϊκής Ένωσης. 

20240404 100331

Ζωγραφίσαμε τοποθετώντας το πινέλο στο στόμα 

Picsart 24 04 02 12 22 33 554

 

Ζωγραφίσαμε τοποθετώντας το μαρκαδόρο στο πόδι

Picsart 24 04 03 12 04 18 849

 

6ο Εργαστήριο: Ίδιοι ή Διαφορετικοί έχουμε όλοι Συναισθήματα

Τοποθετήσαμε διάσπαρτα στην τάξη στεφάνια και μέσα στο καθένα υπήρχε μια εικόνα από ένα πρόσωπο που εκφράζει κάποιο συναίσθημα. Με το κλείσιμο της μουσικής τα παιδιά πήγαιναν το καθένα σε όποιο ήταν κοντά του έπαιρνε την εικόνα και μας έλεγε τι παρατηρούσε ονομάζοντας το συναίσθημα και αιτιολογώντας γιατι ένιωθαν έτσι αυτοί που απεικονίζονταν. Στη συνέχεια κάθε παιδί αναπαριστούσε το συναίσθημα και οι υπόλοιποι έπρεπε να το μαντέψουν. 

Picsart 24 04 01 21 22 48 902

Συγκεντρώσαμε όλες τις εικόνες και τις ομαδοποιήσαμε:

Χαρά – Λύπη – Θυμός – Φόβος

Picsart 24 04 01 21 17 49 124

Έπειτα παίξαμε με το ζάρι των συναισθημάτων όπου ο καθενας αναπαριστούσε ότι τύχαινε στο ζάρι και οι υπόλοιποι έπρεπε να το ονοματίσουν

20240328 124536

 

Γνωρίσαμε κάποια συναισθήματα στη νοηματική γλώσσα και κάναμε κι εμείς όποιο μας άρεσε

Πείνα – Πόνος – Χαρά – Αγάπη – Ζήλεια

Picsart 24 04 03 11 24 30 277

ΚΡΕΜΑΛΑ