Εργαστήρια Δεξιοτήτων: Ενδιαφέρομαι και Ενεργώ – Κοινωνική συναίσθηση και ευθύνη: «Αλληλοσεβασμός και Διαφορετικότητα στο Νηπιαγωγείο»

Το τρίτο Εργαστήριο Δεξιοτήτων που υλοποιήθηκε ήταν το «Αλληλοσεβασμός και Διαφορετικότητα στο Νηπιαγωγείο» από τον θεματικό κύκλο των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων «Ενδιαφέρομαι και Ενεργώ – Κοινωνική συναίσθηση και ευθύνη».
Σκοπός του προγράμματος είναι να προωθήσει το σεβασμό στον εαυτό του και στον άλλον καθώς και την έννοια και την αξία της διαφορετικότητας. Η καλύτερη κατανόηση του εαυτού μας και του άλλου δίπλα μας γίνεται μέσα από εμπειρίες. Όσο πιο νωρίς επεξεργαστεί ένα παιδί τις έννοιες της διαφορετικότητας και του σεβασμού και βιώσει αντίστοιχες εμπειρίες, τόσο πιο αποτελεσματικά θα καλλιεργήσει δεξιότητες που θα κάνουν το σεβασμό πράξη και τρόπο ζωής.

🎯 Στόχοι του Προγράμματος
• Να αναπτύξουν τα παιδιά θετική αυτοεικόνα
• Να αναγνωρίζουν τον εαυτό τους ως ξεχωριστό άτομο
• Να παρατηρούν και να εντοπίζουν ομοιότητες και διαφορές στο περιβάλλον μέσα από φωτογραφίες ζώων ή φυτών
• Να παρατηρούν και να εντοπίζουν ομοιότητες και διαφορές στους ανθρώπους
• Να αναγνωρίζουν την αξία της διαφορετικότητας
• Να υιοθετήσουν θετική στάση απέναντι στο διαφορετικό

Οι μαθητές μέσα από το συγκεκριμένο Εργαστήριο Δεξιοτήτων προσέγγισαν έννοιες όπως η «μοναδικότητα» και η «διαφορετικότητα». Για να επιτευχθεί αυτό έγινε χρήση ποικίλων λογοτεχνικών βιβλίων ώστε οι μαθητές να κατανοήσουν με περισσότερη ευκολία αυτές τις σύνθετες έννοιες. Οι μαθητές παρατήρησαν τις ομοιότητες και τις διαφορές τους τόσο εξωτερικά όσο και σε πράγματα που τους αρέσουν και τις καταγράψαμε, συζητήσαμε για την αξία της μοναδικότητας, παρατήρησαν τις διαφορές στα ζώα και μάθανε για διάφορες κοινωνικές ομάδας (ΑμεΑ). Ως επέκταση του Εργαστηρίου Δεξιοτήτων υλοποιήθηκε και η δράση του «Ενεργού Πολίτη» με θέμα «Μια γειτονιά για όλους/-ες: Ένα πρόγραμμα για ισότιμη πρόσβαση όλων στο δημόσιο χώρο και το κοινωνικό περιβάλλον της γειτονιάς». Οι μαθητές έμαθαν για τα ΑμεΑ, μελέτησαν μελέτες περίπτωσης (βίντεο, φωτογραφίες, μαρτυρίες, εμπειρίες μαθητών και μαθητριών) που αφορούν τις μετακινήσεις, την πρόσβαση και την επικοινωνία των ΑμεΑ στη γειτονιά και παρεμβάσεις που έχουν γίνει για την αντιμετώπιση των προβλημάτων αυτών. Πραγματοποιήθηκαν δραστηριότητες ενσυναίσθησης για αισθητηριακές αναπηρίες (προσπαθώ να αναγνωρίσω μόνο απτικά κάποια αντικείμενα έχοντας κλειστά μάτια, ή προσπαθώ να καταλάβω τι μού λένε οι άλλοι μόνο με χειλεανάγνωση κ.λπ). Πραγματοποιήθηκε, λοιπόν, μια έρευνα δράσης και τροποποίησης της συμπεριφοράς των μαθητών/τριών απέναντι στο πρόβλημα του αποκλεισμού των Ατόμων με Αναπηρία (ΑμεΑ) από τον δημόσιο χώρο και το κοινωνικό γίγνεσθαι.

995d7ef7 950c 420b 9f2b 07968f9e49d4

a4f180de ad8f 4afc bb7f f73c9e312047 d06a7f8c 7782 44b9 8df4 ec094d7b06a0 d63c02dd 0c30 4be3 8c8c 37de8fe706d9

cd264d32 008e 4179 8476 73e0059634c5 217ed565 e875 4323 a7bc 3b4026697b86

b3c286df e619 4fbe abf6 8423ef4cba1f 883b95a8 873c 428c 9dc9 406eebc19790 fbe81f00 8679 43b2 b6fb 8e5791a894e1

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *