ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ 2025-2026
ΓΙΝΕ ΚΙ ΕΣΥ ΕΝΑΣ ΕΝΕΡΓΟΣ ΠΟΛΙΤΗΣ!!!
Με αφορμή τις Δράσεις Ενεργού Πολίτη, που εντάχθηκαν το τρέχον σχολικό έτος 2024-2025 ,στα σχολεία Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης της χώρας μας, στο Νηπιαγωγείο μας μιλήσαμε και αναλύσαμε την σημαντικότητα της Ανακύκλωσης.
Σκοπός της δράσης είναι η ευαισθητοποίηση των μαθητών/-τριών για την ανακύκλωση και την προστασία του περιβάλλοντος μέσω βιωματικών, διαδραστικών και δημιουργικών δραστηριοτήτων. Τα παιδιά μαθαίνουν τη σημασία της ανακύκλωσης και την έννοια των ανακυκλώσιμων υλικών μέσα από παιχνίδια, κατασκευές και άλλες βιωματικές εμπειρίες. Στη συνέχεια, συμμετέχουν σε πρακτικές δράσεις, όπως η διαλογή και η ανακύκλωση υλικών και η συνεργασία με την κοινότητα για την προώθηση περιβαλλοντικών μηνυμάτων.
Αρχικά, αφού συζητήσαμε στην τάξης μας , για το ποια σκουπίδια πετάμε στον μπλε και ποια στον πράσινο κάδο, δημιουργήσαμε από κούτες , τους δικούς μας κάδους, οι οποίοι όχι μόνο χρησιμοποιήθηκαν κατά την πραγματοποίηση βιωματικών παιχνιδιών, αλλά και τοποθετήθηκαν στο σχολείο μας προκειμένου οι μαθητές να διαχωρίζουν τα σκουπίδια τους και να τα τοποθετούν στον ανάλογο κάδο.
Στη συνέχεια, σε συνεργασία με το Δημοτικό σχολείο της Μεγάλης Βρύσης και συγκεκριμένα με τους μαθητές-τριες της ‘α Δημοτικού , βγήκαμε στο προαύλιο των σχολείων μας , όπως και στην παιδική χαρά του χωριού μας και αφού μαζέψαμε όλα τα σκουπίδια τα οποία ήταν κάτω πεταμένα, έπειτα τα τοποθετήσαμε στους ανάλογους κάδους.
Σειρά είχε η δημιουργία ενημερωτικής Αφίσας . <<Ποιά σκουπίδια βάζουμε στον μπλε και ποιά στον πράσινο κάδο ??>>
Οι μαθητές-τριες των δύο σχολείων, την Πέμπτη 5 Ιουνίου, ημέρα περιβάλλοντος, βγήκαν στην κοινότητα και μοίρασαν στους πολίτες την παραπάνω αφίσα. Επιπλέον σε κάθε μαγαζί αλλά και σε κάποια από τα σπίτια του χωριού δόθηκε μεγαλύτερη αφίσα για να κολληθεί στις εισόδους και να είναι διακριτή από όλα τα μέλη της κοινότητας.
Οι μαθητές μας, κρατώντας στα χέρια τους μεγάλες αφίσες και πανό, βγήκαν στους δρόμους του χωριού μας και έδωσαν το δικό τους ηχηρό Μήνυμα : ΓΙΝΕ ΚΙ ΕΣΥ ΕΝΕΡΓΟΣ ΠΟΛΙΤΗΣ!!!!
Σειρά είχε η ενημέρωση και των υπόλοιπων μαθητών του Δημοτικού σχολείου του χωριού μας. Οι μαθητές-τριες , μοίρασαν στις μεγαλύτερες τάξεις του Δημοτικού αφίσα ενημέρωσης και ευαισθητοποίησης .
Ώρα για παιχνίδι!!! Η δράση έκλεισε με τον πιο ευχάριστο και διασκεδαστικό τρόπο!! Τ παιδιά χωρίστηκαν σε δύο ομάδες και κλήθηκαν να τοποθετήσουν καρτέλες με εικονιζόμενα σκουπίδια (ανακυκλώσιμα και μη), στους σωστούς κάδους. Στο παιχνίδι αυτό δεν υπήρχαν ηττημένοι.. Τα παιδιά είναι όλα νικητές, γιατί έμαθαν να αγαπούν και να προστατεύουν το περιβάλλον αλλά και να μεταδίδουν με σωστό τρόπο την γνώση αυτή και σε άλλους πολίτες!!
Η ΠΥΡΟΣΒΕΣΤΙΚΗ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΜΑΣ!!!
<<Από τι προκαλούνται οι πυρκαγιές?, Πόσο επικίνδυνες είναι?, Πως τις σβήνουμε? , Τι κάνουμε όταν δούμε μια φωτιά?, >>… Αυτές και άλλες πολλές ερωτήσεις προσπαθήσαμε να απαντήσουμε την εβδομάδα αυτή στο Νηπιαγωγείο μας..
Μέσω πλούσιου εποπτικού υλικού , οι μαθητές γνώρισαν τους κινδύνους που υπάρχουν από την πρόκληση και ύπαρξη μιας πυρκαγιάς. Έμαθαν έναν πολύ σημαντικό αριθμό, 199, καθώς και την Πυροσβεστική αλλά και την σημαντική δουλειά που κάνουν οι Πυροσβέστες μας..
Ο καλύτερος λοιπόν τρόπος για να απαντηθούν όλα τα παραπάνω ερωτήματα, αλλά και να μοιραστούν οι μαθητές μας όλες τις σκέψεις και τις απορίες τους γύρω από την φωτιά, ήταν η συζήτηση με έναν πυροσβέστη, ο οποίος μας επισκέφθηκε και γέμισε με χαμόγελα και έκπληξη το Νηπιαγωγείο μας..
Είδαμε όλα τα χρήσιμα εργαλεία ενός πυροσβέστη , τον τρόπο με τον οποίο φοριούνται και…..γίναμε για λίγο ΠΥΡΟΣΒΕΣΤΕΣ , φορώντας την αληθινή στολή ενός πυροσβέστη…..
Τέλος, δεν θα μπορούσε να λείψει η εξερεύνηση σε ένα πυροσβεστικό όχημα και η γνωριμία με όλα τα εξαρτήματα που υπάρχουν πάνω και μέσα σε αυτό…
Ευχαριστούμε πολύ την ΠΥΡΟΣΒΕΣΤΙΚΟ ΣΩΜΑ Κιλκίς, που μας επισκέφθηκε και μας χάρισε μία μοναδική εμπειρία !!
Η κυκλοφοριακή Αγωγή στο Νηπιαγωγείο μας!!
Σκοπός του προγράμματος αυτού, ήταν οι μαθητές να γνωρίσουν τον κώδικα οδικής κυκλοφορίας, τον τρόπο με τον οποίο κινούνται τα οχήματα και οι πεζοί, να κατανοήσουν τους κανόνες της οδικής συμπεριφοράς και να αναπτύξουν δεξιότητες ασφαλούς μετακίνησης, αντίληψης και αντιμετώπισης των κινδύνων του δρόμου.
Μέσω εκπαιδευτικών βίντεο και φωτογραφιών καθώς και μέσα από τη παρατήρηση στον δρόμο του χωριού οπού στεγάζεται το Νηπιαγωγείο μας, τα παιδιά είδαν και έμαθαν τα σήματα οδικής κυκλοφορίας, τα φανάρια, τις διαβάσεις και έμαθαν την χρησιμότητά αλλά και την λειτουργικότητά τους όσο είμαστε οδηγοί αλλά και πεζοί.
Στην συνέχεια, <γνωρίσαμε>, δυο καλούς μας φίλους , τον ΣΤΑΜΑΤΗ και τον ΓΡΗΓΟΡΗ, κατανοήσαμε την χρησιμότητα τους στους φωτεινούς σηματοδότες και κατασκευάσαμε τα δικά μας φανάρια.
Σειρά είχαν τα κινητικά παιχνίδια, όπου οι μαθητές μας έγιναν <οχήματα> και κυκλοφόρησαν με ασφάλεια ακολουθώντας τα σήματα οδικής κυκλοφορίας…
Από την παρέα μας , δεν μπορούσε να λείψει το beebot του σχολείου μας, με το οποίο <διασχίσαμε> δρόμους και πόλεις , δίνοντας εντολές για το που επιθυμούμε να φτάσουμε κάθε φορά…
Τέλος, το νηπιαγωγείο μας επισκέφθηκε ένας αστυνομικός από το Αστυνομικό Τμήμα Κιλκίς, ο οποίος μας έδωσε πολλές χρήσιμες πληροφορίες….Τον ευχαριστούμε Πολύ!!!
25η ΜΑΡΤΙΟΥ, 1821.. ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ ΕΛΛΑΔΑ!!
Η 25η Μαρτίου είναι θρησκευτική αλλά και εθνική εορτή. Ο απανταχού ελληνισμός τιμά την ημέρα αυτή, τους προγόνους του και γιορτάζει την έναρξη της επανάστασης του 1821 ενάντια στον τουρκικό ζυγό. Παράλληλα, τιμά την ορθόδοξη πίστη, εορτάζοντας την επέτειο αναγγελίας της γέννησης του Ιησού.
Στο Νηπιαγωγείο μας μιλήσαμε για την σημαντικότητα της ημέρας αυτής. Αναφερθήκαμε στα γεγονότα αλλά και στους ήρωες της επανάστασης, τους οποίους γνωρίσαμε έναν έναν. Γνωρίσαμε την πορεία της ζωής τους, όπως και τη συμμετοχή και την προσφορά τους στον αγώνα. Είδαμε πίνακες ζωγραφικής που απεικονίζουν τους ήρωες, κι έπειτα τους ζωγραφίσαμε. Οι ήρωες της επανάστασης του 1821, διακόσμησαν την τάξη μας.
Οι ενδυμασίες της εποχής, μας απασχόλησαν επίσης. Τις παρατηρήσαμε ονομάζοντας τα μέρη από τα οποία αποτελούνται και έπειτα φτιάξαμε από ανακυκλώσιμα υλικά, τα δικά μας τσολιαδάκια και ελληνοπούλες!
Στη συνέχεια, οι μαθητές μας ετοίμασαν την πρόσκληση για την σχολική μας εορτή η οποία πραγματοποιήθηκε την Δευτέρα , 21 Μαρτίου 2025..
Μέσω φύλλων εργασίας, τα παιδιά έμαθαν να γράφουν και να αντιστοιχούν γράμματα , σχηματίζοντας λέξεις και έννοιες σχετικές με την Επανάσταση του 1821!!
Τέλος, οι μαθητές και μαθήτριες του Νηπιαγωγείου μας , συμμετείχαν στην παρέλαση και κατέθεσαν στεφάνι στο Ηρώο , τιμώντας την ηρωική αυτή ημέρα, την 25η Μαρτίου 1821 !!!
ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ ΣΕ ΟΛΟΥΣ ΚΑΙ ΣΕ ΟΛΕΣ!
ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ ΕΛΛΑΔΑ!!
Τα Χέρια ΔΕ χτυπάνε..Τα χέρια ΑΓΑΠΑΝΕ..6 Μαρτίου, Πανελλήνια Ημέρα κατά της σχολικής βίας και του εκφοβισμού
Η 6η Μαρτίου καθιερώθηκε πανελληνίως από το Υπουργείο Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων της Ελλάδος ως Ημέρα κατά της Σχολικής Βίας και του Εκφοβισμού.
Ο όρος «εκφοβισμός και βία στο σχολείο» (school bullying) είναι ένα φαινόμενο νεανικής παραβατικότητας που εμφανίζεται σε πολλές χώρες του κόσμου. Ο σχολικός εκφοβισμός, προέρχεται από άλλα παιδιά, συνήθως της ίδιας ηλικίας και αποτελεί μορφή επιθετικής συμπεριφοράς, που εμφανίζεται κυρίως στη σχολική πραγματικότητα, με σοβαρές επιπτώσεις για την ψυχοσυναισθηματική ανάπτυξη του παιδιού και του εφήβου και τη διαδικασία της μάθησης.
Η επιθετική συμπεριφορά μεταξύ μαθητών εκδηλώνεται, με μορφές ήπιας βίας (λεκτικό εκφοβισμό, πειράγματα, βρίσιμο, ειρωνική συμπεριφορά, απειλές, διάδοση φημών) και με περιστατικά ακραίας βίας (συγκρούσεις , με ρατσιστικά ή άλλα χαρακτηριστικά, χτυπήματα, σπρώξιμο κ.α).
Η ενδοσχολική βία είναι ομαδικό φαινόμενο, καθώς δεν αφορά μόνο τον θύτη και το θύμα, αλλά και όσους είναι παρόντες ή γνωρίζουν την ύπαρξή του, δηλαδή τους παρατηρητές, οι οποίοι μπορεί να είναι είτε μαθητές είτε ενήλικες. Ο σχολικός εκφοβισμός έχει αρνητικές συνέπειες στο κλίμα του σχολείου, στην κοινωνικοποίηση των παιδιών, στην επικοινωνία στην εκπαιδευτική κοινότητα, αλλά και στην μετέπειτα ομαλή ενσωμάτωση στην κοινωνία. (Πηγή : https://hellenic-education-uk.europe.sch.gr ).
Mε αφορμή λοιπόν την ημέρα αυτή, μιλήσαμε και αναλύσαμε τους παραπάνω όρους. Πως νιώθουμε όταν εκφραζόμαστε με προσβλητικά λόγια ή πράξεις? Πως νιώθουμε όταν εκλαμβάνουμε τέτοιου είδους συμπεριφορές? Για ποιον λόγο χρησιμοποιούμε τα χεράκια μας ? Τα ερωτήματα αυτά τέθηκαν και απαντήθηκαν στην παρεούλα μας.. <<Τα Χέρια , ΔΕ χτυπάνε…τα χέρια ΑΓΑΠΑΝΕ>>. Αυτή είναι η μαγική απάντηση στις σκέψεις μας..
Παρακολουθήσαμε την ιστορία , << Τα Χέρια , ΔΕ χτυπάνε…τα χέρια ΑΓΑΠΑΝΕ>> και κατανοήσαμε την αξία των συναισθημάτων της αγάπης, του σεβασμού, της κατανόησης και αξίες όπως η ευγένεια , ο σεβασμός η αλληλοκατανόηση..
Στη συνέχεια, τα παιδιά ζωγράφισαν τα δικά τους χεράκια , και όλα όσα αυτά εκφράζουν…
Τέλος, φτιάξαμε μια μεγάλη αφίσα, η οποία διακόσμησε την τάξη μας και θα μας θυμίζει κάθε ημέρα την αξία της αγάπης και του σεβασμού τόσο μέσα στην τάξη και στο σχολείο μας , όσο και στην ζωή μας γενικότερα…
Εγγραφές μαθητών/τριών στο Νηπιαγωγείο για το σχολικό έτος 2025-2026
..2025!!! Καλή χρονιά από το Νηπιαγωγείο μας …
Με την νέα χρονιά , νέοι συνδυασμοί αριθμών προστέθηκαν στο ημερολόγιό μας , στην καθημερινή ρουτίνα της παρεούλας μας. Τα παιδιά είδαν έναν έναν τους αριθμούς από τους οποίους απαρτίζεται η νέα χρονιά , το 2025, τους κατονόμασαν και τους έβαλαν στην σωστή σειρά..
Έπειτα , τα παιδιά ζωγράφισαν το δικό τους στέμμα του 2025 και έγιναν οι βασιλιάδες και οι βασίλισσες της νέας χρονιάς !!!…
Τέλος, το καλωσόρισμα της νέας χρονιάς στην τάξη του νηπιαγωγείου μας , έκλεισε με την κοπή της βασιλόπιτας. Τα παιδιά, διάλεξαν το ατομικό βασιλοπιτάκι τους και ξεκίνησαν να ψάχνουν για το φλουρί!!
Ο τυχερός για την χρονιά αυτή , είναι ο Οδυσσέας μας και ευχόμαστε τυχερές να είναι όλες οι χρονιές για όλα τα παιδιά!! Ο τυχερός που κέρδισε το φλουρί, πήρε το δωράκι του και η τάξη μας γέμισε χαμόγελα…


































