Σκοπός του συγκεκριμένου σχεδίου δράσης ήταν η βελτίωση των σχέσεων μεταξύ των
μαθητών μέσω της ενίσχυσης της επικοινωνίας, της συνεργασίας, της αλληλεγγύης και της
εμπιστοσύνης, ώστε να δημιουργηθεί ένα ακόμη πιο ασφαλές, ευχάριστο και δημιουργικό
περιβάλλον μάθησης.
Δεκέμβριος 2024
1. Έγινε η δημιουργία της ομάδας δράσης από τις νηπιαγωγούς και την ψυχολόγο της σχολικής μονάδας,
2. Επιμόρφωση των εκπαιδευτικών του νηπιαγωγείου από την ψυχολόγο του νηπιαγωγείου με απώτερο στόχο την
καλλιέργεια προσωπικών και κοινωνικών δεξιοτήτων των παιδιών και τη
διαχείριση θεμάτων ψυχικής υγείας.
3. Ενημερώθηκαν οι γονείς για το σχέδιο δράσης .
4. Θεσπίστηκε το συμβόλαιο της τάξης από τους μαθητές με κανόνες αρμονικής συνύπαρξης ,το υπογράψανε ( γράφοντας το όνομα τους) ή το αποτύπωμα τους και αναρτήθηκε σε εμφανές σημείο της τάξης.Oι κανόνες προέκυψαν με την βοήθεια των ίδιων των παιδιών στα πλαίσια της
προσπάθειάς τους να παίξουν, να συζητήσουν και να συμμετέχουν σε ομαδικές δρασtηριότητες του τμήματος
5.Έγινε 1η συνάντηση επιμόρφωση γονέων σε θέματα διαχείρισης της συμπεριφοράς των παιδιών και θέσπισης “ορίων” σε αυτήν από την ψυχολόγο του νηπιαγωγείου.
Ιανουάριος 2025
1.Ανάγνωση βιβλίων στην ολομέλεια με θέμα την αποδοχή της διαφορετικότητας
και την συμπόρευση με άτομα διαφορετικά από εμάς
«Ο μαύρος κότσυφας κι ο άσπρος γλάρος» και προσπάθεια
αποτύπωσης των κοινών δράσεων των δυο τόσο διαφορετικών αλλά
αγαπημένων φίλων . “Τα χέρια δεν είναι για χτυπάνε”
. Επίσης αγαπημένα τραγούδια όπως «χέρια σαν κι αυτά..» ,
2.Δημιουργία «κουτιού με ευγενικές λέξεις». Ορίστηκαν κάποιες λέξεις που δείχνουν σεβασμό, αλληλοεκτίμηση και
διάθεση για ειρηνική συνύπαρξη με τους «γύρω» μας ,όπως «ευχαριστώ», «συγνώμη», «παρακαλώ»,
Φεβρουάριος 2025
1.Παιχνίδια με μπάλα όπου κάθε παιδί λέει τι του αρέσει
2.Τα παιδιά φτιάχνουν με χαρτόνια ένα δέντρο και κολλούν φύλλα με λέξεις ή ζωγραφιές για το τι σημαίνει φίλος.
3. 2η Συνάντηση -παρουσίαση της ψυχολόγου με τους γονείς των παιδιών
Μάρτιος 2024
1. Ομαδικά παιχνίδια που απαιτούν συνεργασία (π.χ. πέρασμα της μπάλας χωρίς χέρια).
2. Δραματοποίηση μικρών καθημερινών καταστάσεων (π.χ. ένας φίλος δε μοιράζεται).
3.Παρουσίαση καταστάσεων με προβλήματα – συζήτηση και εύρεση λύσεων
4.Δημιουργία γωνιάς «επίλυσης των συγκρούσεων» στην οποία τα παιδιά που
εμπλέκονται σε πιθανή σύγκρουση κάθονται και συζητούν απαντώντας στα
καίρια ερωτήματα «τι συνέβη», «πώς ένιωσες», «τι μπορεί να γίνει». Με τον
τρόπο αυτό προσπαθούν να επιλύσουν τις διαφορές τους και να επανέλθουν
στην «παρέα» περιορίζοντας την παρέμβαση του εκπαιδευτικού ή των άλλων
παιδιών
Δημιουργία αφίσας στα πλαίσια της μέρας κατά του Σχολικού εκφοβισμού
Απρίλιος 2025
1. Κατασκευή ταμπλό όπου το κάθε παιδί έχει ένα κουτάκι (ρολό)με το όνομα του και εκεί μπορεί όποιο παιδί θέλει να αφήσει μια ζωγραφιά για τον φίλο του, στο τέλος του μήνα μετράμε πόσες ζωγραφιές έχει το κάθε παιδί από τους φίλους του.
2. Τα χέρια της αγάπης Κάθε παιδί ζωγραφίζει το χέρι του και γράφει/λέει έναν καλό λόγο για έναν φίλο του.
3. Συνεντεύξεις των παιδιών προκειμένου να διαπιστωθεί η πρόοδος -εξέλιξη συνύπαρξης με τους συμμαθητές αλλά και επίλυση των μεταξύ τους διαφορών.
Μάιος 2025
1.Κουτί στο οποίο κάθε μέρα βάζουμε σημειώματα- ζωγραφιές με πράξεις καλοσύνης που είδαμε.
2.«Μαζί μπορούμε καλύτερα!» – Κολλάζ με φωτογραφίες από τις δράσεις
Ενδεικτικές φωτογραφίες του σχεδίου δράσης













