Επιτέλους Άνοιξη!

Η θεματική της Άνοιξης στο νηπιαγωγείο μας έδωσε την ευκαιρία να γνωρίσουμε με τα παιδιά τις αλλαγές που φέρνει αυτή η εποχή στη φύση, στον καιρό και στη ζωή των ανθρώπων. Μέσα από παρατήρηση, παραμύθια, ποιήματα, τραγούδια και καλλιτεχνικές δημιουργίες, μιλήσαμε για τα λουλούδια που ανθίζουν, τα έντομα που ξυπνούν, τα ζώα που επιστρέφουν από το χειμερινό λήθαργο και τον ήλιο που ζεσταίνει τη γη. Τα παιδιά παρατήρησαν την αλλαγή του καιρού, μίλησαν για τα καιρικά φαινόμενα της εποχής και έμαθαν νέες λέξεις σχετικές με τη φύση, τα λουλούδια και τα έντομα.

217908ba bfd0 4feb 9677 def0c662a4380 1 1742468742354 1 1745477377382 1745477377445 1 17454773737595t 17454773774156 1 300a240c cdf8 49a2 83b8 325c853b93fe

Πειραματιστήκαμε με τα γράμματα για να γράψουμε την λέξη “Άνοιξη”,

46fd2588 0993 4266 a9c4 6751bd09266a9 142cc26d 02ca 40f5 aefc 9b4270c6f6229 1898d1cd a66d 4fc2 b3b0 17b3b7b5eb048

δημιουργήσαμε ομαδικές αφίσες,

1745477375698 1745477376135

φτιάξαμε στεφάνι με λουλούδια και διακοσμήσαμε την τάξη με χρώματα και εικόνες της εποχής,

82014e79 3ced 4bd8 8573 0df0f40149e9

αλλά και πεταλούδες,

8bf6d8e1 ac9a 42e7 bda1 00992c586db9

και χορέψαμε στους ρυθμούς του Antonio Vivalldi γρήγορα και αργά, αφού πρώτα χωριστήκαμε σε 4 ομάδες: πεταλούδες, πασχαλίτσες, μέλισσες και χελιδόνια.

1745477371462g 17454773714765

Η αμυγδαλιά αποτέλεσε αφορμή για να γνωρίσουμε στο νηπιαγωγείο το πρώτο λουλούδι της άνοιξης και να μιλήσουμε για την αναγέννηση της φύσης. Παρατηρήσαμε εικόνες και φωτογραφίες της ανθισμένης αμυγδαλιάς, μιλήσαμε για τον συμβολισμό της –πως είναι το πρώτο δέντρο που ανθίζει μετά τον χειμώνα– και είδαμε σχετικά βίντεο για την αμυγδαλιά.

Τα παιδιά εμπνεύστηκαν από τα χρώματα και τη μορφή της και δημιούργησαν κατασκευές με ροζ άνθη. Μέσα από τη δραστηριότητα αυτή, εκφράστηκαν καλλιτεχνικά, εξοικειώθηκαν με τα σημάδια της άνοιξης και ένιωσαν τη χαρά που φέρνει η αλλαγή της εποχής. Η αμυγδαλιά έγινε έτσι το σύμβολο της ελπίδας και της ανανέωσης στην τάξη μας.

3aca4d67 76f7 4746 86b1 6f49525e06fc 5d0cc65c 2131 434f 984a 1589daa9f32a b7d79b61 b0e4 4000 a4c2 c7be542c20f2

Επίσης δημιουργήσαμε με τα παιδιά φυτολόγιο, μια δραστηριότητα που συνδύασε τη γνωριμία με τη φύση με τη δημιουργική έκφραση. Τα παιδιά συνέλεξαν φύλλα, λουλούδια και μικρά φυτά από το χωριό, τα αποξηράναμε και τα κολλήσαμε σε ένα ομαδικό φυτολόγιο, σημειώνοντας το όνομα του κάθε φυτού.

Μέσα από αυτή τη δραστηριότητα, τα παιδιά έμαθαν να παρατηρούν προσεκτικά, να σέβονται το φυσικό περιβάλλον, να οργανώνουν το υλικό τους και να αναπτύσσουν γλωσσικές και γνωστικές δεξιότητες. Το φυτολόγιο έγινε ένα πολύτιμο εργαλείο μάθησης, αλλά και ένα αναμνηστικό της άνοιξης που δημιούργησαν με τα ίδια τους τα χέρια. Παράλληλα, συνδέσαμε τη δραστηριότητα με την έννοια της φροντίδας των φυτών και μιλήσαμε για τη σημασία της φύσης στη ζωή μας.

3db5dc61 8eea 4741 b545 e39c87e9b067 5b24dc33 321d 4fb1 9f99 5ca136c88c6a0 9bab9d62 cfea 4c77 bea8 1391f65cbe3c9 00493293 2c90 4261 bcbd 68a0349e309c0

Τέλος μιλήσαμε για τη γιορτή της Άνοιξης στην Αλβανία που γιορτάζεται στις 14 Μαρτίου και σηματοδοτεί τον ερχομό της άνοιξης και την αναγέννηση της φύσης. Οι άνθρωποι βγαίνουν στη φύση, ανάβουν φωτιές, τραγουδούν, χορεύουν και φτιάχνουν παραδοσιακά γλυκά, όπως το ballokume (μπαλοκουμέ) που είχαμε την τύχη να δοκιμάσουμε από μία μανούλα που μας έφερε στο νηπιαγωγείο.

1745477376220

Αυτό είναι ότι έμεινε γιατί μας άρεσε πολύ και το καταβροχθίσαμε.

Μέσα από τη θεματική της Άνοιξης καλλιεργήθηκαν δεξιότητες παρατήρησης, λεπτής κινητικότητας, συνεργασίας και υπευθυνότητας, ενώ παράλληλα τα παιδιά ήρθαν πιο κοντά στη φύση, νιώθοντας τη χαρά και τη ζωντάνια που φέρνει αυτή η όμορφη εποχή.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *