Επιτέλους Άνοιξη!

Η θεματική της Άνοιξης στο νηπιαγωγείο μας έδωσε την ευκαιρία να γνωρίσουμε με τα παιδιά τις αλλαγές που φέρνει αυτή η εποχή στη φύση, στον καιρό και στη ζωή των ανθρώπων. Μέσα από παρατήρηση, παραμύθια, ποιήματα, τραγούδια και καλλιτεχνικές δημιουργίες, μιλήσαμε για τα λουλούδια που ανθίζουν, τα έντομα που ξυπνούν, τα ζώα που επιστρέφουν από το χειμερινό λήθαργο και τον ήλιο που ζεσταίνει τη γη. Τα παιδιά παρατήρησαν την αλλαγή του καιρού, μίλησαν για τα καιρικά φαινόμενα της εποχής και έμαθαν νέες λέξεις σχετικές με τη φύση, τα λουλούδια και τα έντομα.

217908ba bfd0 4feb 9677 def0c662a4380 1 1742468742354 1 1745477377382 1745477377445 1 17454773737595t 17454773774156 1 300a240c cdf8 49a2 83b8 325c853b93fe

Πειραματιστήκαμε με τα γράμματα για να γράψουμε την λέξη “Άνοιξη”,

46fd2588 0993 4266 a9c4 6751bd09266a9 142cc26d 02ca 40f5 aefc 9b4270c6f6229 1898d1cd a66d 4fc2 b3b0 17b3b7b5eb048

δημιουργήσαμε ομαδικές αφίσες,

1745477375698 1745477376135

φτιάξαμε στεφάνι με λουλούδια και διακοσμήσαμε την τάξη με χρώματα και εικόνες της εποχής,

82014e79 3ced 4bd8 8573 0df0f40149e9

αλλά και πεταλούδες,

8bf6d8e1 ac9a 42e7 bda1 00992c586db9

και χορέψαμε στους ρυθμούς του Antonio Vivalldi γρήγορα και αργά, αφού πρώτα χωριστήκαμε σε 4 ομάδες: πεταλούδες, πασχαλίτσες, μέλισσες και χελιδόνια.

1745477371462g 17454773714765

Η αμυγδαλιά αποτέλεσε αφορμή για να γνωρίσουμε στο νηπιαγωγείο το πρώτο λουλούδι της άνοιξης και να μιλήσουμε για την αναγέννηση της φύσης. Παρατηρήσαμε εικόνες και φωτογραφίες της ανθισμένης αμυγδαλιάς, μιλήσαμε για τον συμβολισμό της –πως είναι το πρώτο δέντρο που ανθίζει μετά τον χειμώνα– και είδαμε σχετικά βίντεο για την αμυγδαλιά.

Τα παιδιά εμπνεύστηκαν από τα χρώματα και τη μορφή της και δημιούργησαν κατασκευές με ροζ άνθη. Μέσα από τη δραστηριότητα αυτή, εκφράστηκαν καλλιτεχνικά, εξοικειώθηκαν με τα σημάδια της άνοιξης και ένιωσαν τη χαρά που φέρνει η αλλαγή της εποχής. Η αμυγδαλιά έγινε έτσι το σύμβολο της ελπίδας και της ανανέωσης στην τάξη μας.

3aca4d67 76f7 4746 86b1 6f49525e06fc 5d0cc65c 2131 434f 984a 1589daa9f32a b7d79b61 b0e4 4000 a4c2 c7be542c20f2

Επίσης δημιουργήσαμε με τα παιδιά φυτολόγιο, μια δραστηριότητα που συνδύασε τη γνωριμία με τη φύση με τη δημιουργική έκφραση. Τα παιδιά συνέλεξαν φύλλα, λουλούδια και μικρά φυτά από το χωριό, τα αποξηράναμε και τα κολλήσαμε σε ένα ομαδικό φυτολόγιο, σημειώνοντας το όνομα του κάθε φυτού.

Μέσα από αυτή τη δραστηριότητα, τα παιδιά έμαθαν να παρατηρούν προσεκτικά, να σέβονται το φυσικό περιβάλλον, να οργανώνουν το υλικό τους και να αναπτύσσουν γλωσσικές και γνωστικές δεξιότητες. Το φυτολόγιο έγινε ένα πολύτιμο εργαλείο μάθησης, αλλά και ένα αναμνηστικό της άνοιξης που δημιούργησαν με τα ίδια τους τα χέρια. Παράλληλα, συνδέσαμε τη δραστηριότητα με την έννοια της φροντίδας των φυτών και μιλήσαμε για τη σημασία της φύσης στη ζωή μας.

3db5dc61 8eea 4741 b545 e39c87e9b067 5b24dc33 321d 4fb1 9f99 5ca136c88c6a0 9bab9d62 cfea 4c77 bea8 1391f65cbe3c9 00493293 2c90 4261 bcbd 68a0349e309c0

Τέλος μιλήσαμε για τη γιορτή της Άνοιξης στην Αλβανία που γιορτάζεται στις 14 Μαρτίου και σηματοδοτεί τον ερχομό της άνοιξης και την αναγέννηση της φύσης. Οι άνθρωποι βγαίνουν στη φύση, ανάβουν φωτιές, τραγουδούν, χορεύουν και φτιάχνουν παραδοσιακά γλυκά, όπως το ballokume (μπαλοκουμέ) που είχαμε την τύχη να δοκιμάσουμε από μία μανούλα που μας έφερε στο νηπιαγωγείο.

1745477376220

Αυτό είναι ότι έμεινε γιατί μας άρεσε πολύ και το καταβροχθίσαμε.

Μέσα από τη θεματική της Άνοιξης καλλιεργήθηκαν δεξιότητες παρατήρησης, λεπτής κινητικότητας, συνεργασίας και υπευθυνότητας, ενώ παράλληλα τα παιδιά ήρθαν πιο κοντά στη φύση, νιώθοντας τη χαρά και τη ζωντάνια που φέρνει αυτή η όμορφη εποχή.

Καλό Πάσχα!

Η θεματική του Πάσχα στο νηπιαγωγείο μας είχε σκοπό να βοηθήσει τα παιδιά να γνωρίσουν τις παραδόσεις και τα έθιμα αυτής της γιορτής, μέσα από διάφορες δημιουργικές δραστηριότητες και παιχνίδια. Στη διάρκεια αυτής της θεματικής, τα παιδιά έμαθαν για τη σημασία του Πάσχα, την Ανάσταση και τα συμβολικά στοιχεία της γιορτής, όπως τα αυγά, ο λαγός και ο αμνός.

Συζητήσαμε για τα ελληνικά έθιμα, όπως το μαγειρευτό αρνί, το τσουρέκι και τις λιτανείες, και προσπαθήσαμε να κατανοήσουμε το νόημα της ανανέωσης και της αγάπης που φέρνει το Πάσχα.

Διαβάσαμε παραμύθια και εκπαιδευτικά βίντεο για το Πάσχα,

1745477370921 1745477372926

φτιάξαμε καλαθάκια,

1745477371014 1745477371244

φτιάξαμε σπιτικά τσουρεκάκια,

8b668180 aa76 4798 986b bbde983b03290  acab28a7 e4cf 4d8a 83f7 5b6690931f369 e845b74f 9e36 496e 81c8 3a3976a8b3e90

81a03f09 361e 4e83 bcb0 fbccfcddd2c10

βάψαμε πασχαλινά αυγά από χαρτί γκοφρέ,

1745477370813

ζωγράφισαν τον λαγό του Πάσχα,

1745477371182 1745477371358

και έφτιαξαν πασχαλινές κάρτες για να τα δωρίσουν στους γονείς τους.

1745477370842

Επιπλέον, κατασκευάσαμε ομαδικά τον δικό μας επιτάφιο και τον κάναμε περιφορά στην αυλή του σχολείου μας.

1745477372577 Copy

1745477372543r Copy

1745477372348 1745477372387

1745477370966

1745477372134 1745477372276

Η θεματική του Πάσχα ολοκληρώθηκε με τα Κάλαντα του Λαζάρου, τα οποία τα παιδιά τραγούδησαν με χαρά στα σπίτια του χωριού. Επισκεφτήκαμε τη γειτονιά και σκορπίσαμε χαμόγελα και πασχαλινή διάθεση. Οι κάτοικοι τα υποδέχτηκαν με θέρμη, προσφέροντάς τους κεράσματα και ευχές. Ήταν μια ξεχωριστή εμπειρία που έφερε τα παιδιά πιο κοντά στην τοπική παράδοση και στην έννοια της συμμετοχής και της κοινότητας.

37bb0fbe b1df 4205 8a02 b5ce21723d859

Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου

Η Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου γιορτάζεται κάθε χρόνο στις 2 Απριλίου, ημέρα γέννησης του μεγάλου Δανού παραμυθά Χανς Κρίστιαν Άντερσεν. Η ημέρα αυτή είναι αφιερωμένη στην αξία της ανάγνωσης και στη σημασία του παιδικού βιβλίου στη ζωή κάθε παιδιού.

Η ημέρα αυτή γιορτάστηκε στο νηπιαγωγείο μας με αγάπη για τα παραμύθια και σεβασμό στη μαγεία των βιβλίων. Τα παιδιά άκουσαν αγαπημένες ιστορίες, συζήτησαν για τους ήρωες και τα συναισθήματά τους, και συμμετείχαν σε δραστηριότητες εμπνευσμένες από τα βιβλία, όπως ζωγραφική, θεατρικό παιχνίδι και ομαδική κατασκευή.

Συζητήσαμε για τα δικαιώματα του αναγνώστη, αλλά και του βιβλίου. Τα παιδιά εξέφρασαν τις σκέψεις τους για το τι σημαίνει να διαβάζουμε ελεύθερα, να διαλέγουμε το βιβλίο που μας αρέσει, να το αφήνουμε στη μέση αν δεν μας ταιριάζει, αλλά και να το ξαναδιαβάζουμε όσες φορές θέλουμε. Μιλήσαμε επίσης για το πώς πρέπει να φερόμαστε στα βιβλία με σεβασμό: να μην τα σχίζουμε, να μην τα ζωγραφίζουμε, να τα φυλάμε καθαρά και να τα επιστρέφουμε όταν τα δανειζόμαστε. Τα παιδιά κατανόησαν ότι τόσο ο αναγνώστης όσο και το βιβλίο έχουν φωνή, αξία και δικαιώματα που πρέπει να προστατεύονται με αγάπη και φροντίδα.

1745477373260 1745477373345 1 1745477373430t

1745477373060

1745477373060

Μέσα από τη γιορτή αυτή, καλλιεργήθηκε η φιλαναγνωσία, η φαντασία και η δημιουργικότητα, ενώ τα παιδιά έμαθαν πως κάθε βιβλίο είναι ένα ταξίδι που αξίζει να ξεκινήσουν. Ήταν μια ξεχωριστή μέρα γεμάτη λέξεις, εικόνες και χαμόγελα.

Με αφορμή την ημέρα αυτή βάλαμε σε εφαρμογή την δανειστική βιβλιοθήκη του σχολείου μας! Τα παιδιά ενημερώθηκαν για τον τρόπο λειτουργίας της, έμαθαν πώς να επιλέγουν ένα βιβλίο, πώς να το φροντίζουν στο σπίτι και πότε να το επιστρέφουν. Η δράση αυτή είχε στόχο να ενισχύσει τη σχέση των παιδιών με το βιβλίο, να καλλιεργήσει τη φιλαναγνωσία και να ενθαρρύνει τη συνήθεια της ανάγνωσης και στο οικογενειακό περιβάλλον. Τα παιδιά ενθουσιάστηκαν με την ιδέα ότι μπορούν να γίνουν «μικροί αναγνώστες» και ανυπομονούν να δανειστούν το επόμενο αγαπημένο τους παραμύθι και να κάνουν μία ζωγραφιά από το αγαπημένο τους σημείο στο παραμύθι.

1e65162b d280 4031 914c dd3afe76b4e09 dc929017 a5b1 4417 b9eb c87acfb5e7b26 ff5d53ee 7c6d 4785 badc b2d5a278b6510

Ήρθε το Καρναβάλι!

Η θεματική του καρναβαλιού στο νηπιαγωγείο αποτελεί μια ξεχωριστή ευκαιρία για τα παιδιά να εκφραστούν δημιουργικά, να αναπτύξουν τη φαντασία τους και να διασκεδάσουν μέσα από ποικίλες δραστηριότητες. Μέσα από τις μεταμφιέσεις, το θεατρικό παιχνίδι, τα αποκριάτικα τραγούδια και τις κατασκευές, τα παιδιά γνωρίζουν τα ήθη και τα έθιμα της Αποκριάς, ενώ ταυτόχρονα καλλιεργούν τη συνεργασία, την πρωτοβουλία και την αυτενέργεια.

Η ατμόσφαιρα ήταν πολύ χαρούμενη και παιχνιδιάρικη και το πρόγραμμα διαμορφώθηκε με στόχο τη χαρά, τη συμμετοχή και την ελευθερία έκφρασης, ενισχύοντας τη γλωσσική ανάπτυξη, τη δημιουργική σκέψη και την αισθητική καλλιέργεια.

Ξεκινήσαμε τη θεματική του καρναβαλιού στο νηπιαγωγείο με την όμορφη ιστορία του Αρλεκίνου, ενός παιδιού που δεν είχε στολή για το καρναβάλι, αλλά οι φίλοι του του χάρισαν πολύχρωμα κομμάτια υφάσματος για να φτιάξει τη δική του. Μέσα από το παραμύθι, τα παιδιά γνώρισαν την έννοια της διαφορετικότητας, της φιλίας και της συνεργασίας, κατανοώντας ότι το πιο σημαντικό στοιχείο της αποκριάς δεν είναι η στολή, αλλά η αγάπη και η χαρά που μοιραζόμαστε με τους άλλους. Η ιστορία αυτή αποτέλεσε αφετηρία για πολλές δραστηριότητες, όπως θεατρικό παιχνίδι, ομαδική κατασκευή του Αρλεκίνου αλλά και συζήτηση για το πώς μπορούμε να προσφέρουμε και να νοιαζόμαστε.

1745477379682

Οι κατασκευές μας!

1745477379320 1745477378380

1745477379408 1745477379362

Παιχνίδια με χρώματα-Βάφω με την μύτη!

1745477379916 1745477380359

1745477379788

Το πάρτι της Τσικνοπέμπτης στο νηπιαγωγείο μας ήταν γεμάτο χαρά, γέλια και αποκριάτικο κέφι. Τα παιδιά ήρθαν μεταμφιεσμένα χόρεψαν, έπαιξαν αποκριάτικα παιχνίδια και απόλαυσαν νόστιμες λιχουδιές μέσα σε μια γιορτινή ατμόσφαιρα. Η μυρωδιά των φαγητών πλημμύρισε το σχολείο μας και οι μικροί μας καρναβαλιστές γιόρτασαν με τραγούδια, χειροτεχνίες και πολλή διάθεση για διασκέδαση. Δεν έλειψε το γαϊτανάκι, το facepainting και το καρναβαλίστικο sleep over με ταινία!

Ήταν μια μέρα γεμάτη ενθουσιασμό και πολύχρωμες στιγμές που θα θυμόμαστε με χαμόγελο.

17454773765096

1742468742880817454773791885

17454773786408

1745477378742

    Η θεματική του καρναβαλιού στο νηπιαγωγείο συνδέεται φυσικά και παιδαγωγικά με την περίοδο της Σαρακοστής, καθώς αποτελεί το πέρασμα από τη χαρούμενη και πολύχρωμη γιορτή της Αποκριάς στη γαλήνια, ήρεμη και πιο εσωτερική περίοδο της νηστείας και της προετοιμασίας για το Πάσχα. Αφού τα παιδιά βίωσαν τη διασκέδαση, το παιχνίδι και τις μεταμφιέσεις του καρναβαλιού, ήρθε η ώρα να γνωρίσουν και το συμβολικό χαρακτήρα της Σαρακοστής, μέσα από απλές, κατανοητές έννοιες όπως η εγκράτεια, η προσμονή, η υπομονή και η καλοσύνη.

    Η μετάβαση γίνεται ομαλά με ιστορίες, ήθη και έθιμα όπως η “Κυρά Σαρακοστή”, ένα έθιμο που τα παιδιά αγαπούν, κατασκευάζουν και παρακολουθούν κάθε εβδομάδα ως μέτρηση του χρόνου μέχρι το Πάσχα. Έτσι, η αποκριάτικη θεματική δεν τελειώνει απότομα, αλλά δίνει τη σκυτάλη σε μια νέα ενότητα γεμάτη νόημα, παραδόσεις και γλυκιά αναμονή.

 1745477376328 174547737629481745477378042 1745477378076 1745477378110

Επίσκεψη της Ελληνικής Ομάδας Διάσωσης!

Η επίσκεψη της Ελληνικής Ομάδας Διάσωσης στο νηπιαγωγείο σας ήταν σίγουρα μια ξεχωριστή εμπειρία για τα παιδιά, γεμάτη ενθουσιασμό αλλά και χρήσιμη γνώση. Οι διασώστες παρουσίασαν στα παιδιά με απλό και κατανοητό τρόπο το έργο τους, εξηγώντας πώς βοηθούν ανθρώπους σε δύσκολες καταστάσεις, όπως σεισμούς, πλημμύρες ή χαμένες περιπτώσεις.

Τα παιδιά παρακολούθησαν με προσοχή την επίδειξη του εξοπλισμού και το σακίδιο πρώτων βοηθειών.

17454773750765 17454773755586 1745477375161

Οι διασώστες έδειξαν στα παιδιά, με απλό και πρακτικό τρόπο, βασικές κινήσεις πρώτων βοηθειών. Τα παιδιά παρακολούθησαν με προσοχή πώς τοποθετούμε κάποιον σε πλάγια θέση ασφαλείας, για να μπορεί να αναπνέει μέχρι να έρθει βοήθεια. Είδαν επίσης τι κάνουμε σε περίπτωση πνιγμού, δηλαδή αν κάποιος βήχει ή δεν μπορεί να αναπνεύσει επειδή κάτι του στάθηκε στον λαιμό.

1745477375338

1745477375250

1745477375293 17454773753815

17454773754566

Επιπλέον, τα παιδιά έμαθαν τι κάνουμε όταν τρέχει αίμα από τη μύτη – πώς σκύβουμε ελαφρώς μπροστά και πιέζουμε απαλά τη μύτη, χωρίς να ξαπλώνουμε ή να σηκώνουμε το κεφάλι πίσω. Όλα παρουσιάστηκαν με παραδείγματα, παιχνίδι ρόλων και δοκιμές με τη βοήθεια των διασωστών.

1745477375534d

Τα παιδιά είχαν μια μοναδική εμπειρία που τους ενθουσίασε: γνώρισαν από κοντά ένα πραγματικό ασθενοφόρο. Οι διασώστες εξήγησαν με απλά λόγια τι είναι το ασθενοφόρο, πότε το χρησιμοποιούμε και πώς βοηθάει ανθρώπους που έχουν ανάγκη.

Στη συνέχεια, τα παιδιά είχαν τη χαρά να μπουν μέσα στο ασθενοφόρο, να δουν από κοντά το φορείο, τα φαρμακεία, τα ιατρικά εργαλεία και τον ειδικό εξοπλισμό. Άκουσαν τις σειρήνες, παρακολούθησαν επίδειξη και έμαθαν πώς οργανώνεται μια αποστολή διάσωσης. Μέσα από τη βιωματική αυτή εμπειρία, τα παιδιά ένιωσαν ασφάλεια, ενθουσιασμό και σεβασμό για το έργο των διασωστών.

1745477374991 1745477374838t 1745477374868 1745477374948y

Οι μαθητές έμαθαν πώς να καλούν το 166, τον αριθμό έκτακτης ανάγκης για ασθενοφόρο. Οι διασώστες τους εξήγησαν τι πρέπει να πουν στο τηλέφωνο – όπως το όνομά τους, πού βρίσκονται και τι έχει συμβεί.

Στη συνέχεια, τα παιδιά δραματοποίησαν την κλήση. Με αυτόν τον τρόπο, κατανόησαν τι σημαίνει να παραμένουν ψύχραιμα και υπεύθυνα όταν κάποιος γύρω τους χρειάζεται βοήθεια.

Η δραματοποίηση αυτή δεν ήταν μόνο διασκεδαστική αλλά και εξαιρετικά εκπαιδευτική, καθώς ενίσχυσε την αυτοπεποίθηση και την ετοιμότητα των παιδιών για την περίπτωση ανάγκης.

1745477374778 1745477374806r

1745477374745e

Τέλος κάναμε την δική μας ζωγραφιά βασισμένη σε εκείνη την ημέρα.

1745477374673

Η παρουσία των διασωστών ενίσχυσε το αίσθημα ασφάλειας στα παιδιά και τα βοήθησε να κατανοήσουν ότι υπάρχουν άνθρωποι που είναι πάντα έτοιμοι να βοηθήσουν όταν κάποιος κινδυνεύει.

Σας ευχαριστούμε από καρδιάς που ανταποκριθήκατε στο κάλεσμα μας και μας προσφέρατε αυτή την μοναδική εμπειρία που ίσως κάποτε να σώσει μια ζωή!

Ζήτω η 25η Μαρτίου!

    Στο νηπιαγωγείο, όταν πλησίαζε η 25η Μαρτίου, τα παιδιά γνώρισαν την έννοια της εθνικής γιορτής με τρόπο απλό και κατανοητό. Έμαθαν ότι γιορτάστηκε η Επανάσταση του 1821, όταν οι Έλληνες αγωνίστηκαν για την ελευθερία τους μετά από πολλά χρόνια σκλαβιάς. Μιλήσαμε για ήρωες όπως ο Κολοκοτρώνης η Μπουμπουλίνα κ.α.

Βέβαια η γιορτή της 25ης Μαρτίου είναι διπλή, καθώς τιμήσαμε και τον Ευαγγελισμό της Θεοτόκου. Αναφερθήκαμε με σεβασμό στη θρησκευτική σημασία της ημέρας, εξηγώντας με απλό τρόπο το μήνυμα του Ευαγγελισμού.

17454773715154

 Διαβάσαμε παραμύθια για τους ήρωες του 21 και ακούσαμε τραγούδια εκείνης της περιόδου όπως:

Φτιάξαμε τσολιαδάκια και ελληνοπούλες!

1745477374437

1745477374517

Επίσης φτιάξαμε τους δικούς μας πάπυρους που έμοιαζαν πραγματικά σαν αυτούς της εποχής με την βοήθεια του γαλλικού καφέ αραιωμένου με νερό.

1745477375587

1745477374636

Μέσα από τις δραστηριότητες, ένιωσαν περηφάνια και κατανόησαν τη σημασία της ελευθερίας, της πατρίδας και της ενότητας.

Η γιορτή για την 25η Μαρτίου αφορούσε τον Θεόφιλο, όπου τα παιδιά είχαν την ευκαιρία να γνωρίσουν τον εικαστικό αυτό καλλιτέχνη που με τις ζωγραφιές του τίμησε την Ελλάδα, την ιστορία της και τις παραδόσεις της.

   Μέσα από τα έργα του Θεόφιλου, τα παιδιά είδαν σκηνές από την Επανάσταση του 1821, μορφές ηρώων, αλλά και καθημερινές εικόνες της παλιάς ελληνικής ζωής. Έμαθαν ότι ζωγράφιζε με έντονα χρώματα και αγαπούσε πολύ την πατρίδα του, την παράδοση και τη λαϊκή τέχνη.

   Αν και με πολλές απουσίες, η γιορτή έκλεισε με ένα κλίμα χαράς και περηφάνειας.

Πάμε Ευρώπη;

    Η θεματική της Ευρώπης στο νηπιαγωγείο είναι μια ωραία ευκαιρία να γνωρίσουν τα παιδιά βασικές έννοιες που σχετίζονται με τον γεωγραφικό χώρο, τον πολιτισμό, τα σύμβολα και τις αξίες της Ευρώπης, μέσα από παιγνιώδεις, δημιουργικές και βιωματικές δραστηριότητες.

    Στο νηπιαγωγείο δεν επικεντρωνόμαστε σε πολιτικά ή πολύπλοκα ιστορικά στοιχεία, αλλά δίνουμε έμφαση σε έννοιες όπως η πολυμορφία, η ενότητα, η συνεργασία και ο σεβασμός. Τα παιδιά μπορούν να γνωρίσουν ότι ζουν στην Ελλάδα, η οποία είναι μια χώρα που ανήκει στην Ευρώπη, και να μάθουν ότι η Ευρώπη είναι μια «γειτονιά» πολλών λαών, με διαφορετικές γλώσσες, φαγητά, μουσικές και παραδόσεις. Επίσης γνωρίσαμε τα ονόματα όλων των ηπείρων και μάθαμε ποιος μένει σε κάθε μία από αυτές, τα ζώα και τα φυτά που ευδοκιμούν.

17454773809473 1745477380947

    Μέσα από χάρτες, εικόνες και ιστορίες, τα παιδιά γνώρισαν μερικές ευρωπαϊκές χώρες, βλέπουν τα σύμβολα της Ευρωπαϊκής Ένωσης όπως η σημαία με τα 12 αστέρια και ακούσαμε τον ύμνο της, την «Ωδή στη Χαρά».

1745477380506 1 1742466341958

1742466341987

Φτιάξαμε σημαίες, ακούσαμε μουσικές, τον εθνικό ύμνο της Ελλάδας και των άλλων χωρών και μάθαμε πώς λέμε “καλημέρα” σε διάφορες ευρωπαϊκές γλώσσες.

Η Ευρώπη μπορεί να παρουσιαστεί ως ένα μεγάλο παζλ ή ένα ταξίδι που ενώνει πολλούς λαούς, με σκοπό την ειρήνη, τη φιλία και την κοινή ζωή. Αυτή η θεματική βοηθά τα παιδιά να καταλάβουν ότι είμαστε όλοι διαφορετικοί αλλά ταυτόχρονα ίσοι, και ότι ο κόσμος είναι όμορφος όταν συνεργαζόμαστε και σεβόμαστε ο ένας τον άλλον.

1742466342202

17454773807584

1745477380722

Διαβάσαμε τον “Μύθο της Ευρώπης” όπου φάνηκε να ενδιαφέρει ιδιαίτερα τα παιδιά για αυτό και τον δραματοποιήσαμε. Τέλος ζωγραφίσαμε για τον μύθο!

1742466342102

 17454773805715

Παγκόσμια Ημέρα κατά της Βίας!

    Η 6η Μαΐου, Παγκόσμια Ημέρα κατά της Βίας, αποτελεί μια όμορφη ευκαιρία στο νηπιαγωγείο για να καλλιεργηθούν αξίες όπως η φιλία, η αγάπη, ο σεβασμός και η αποδοχή της διαφορετικότητας. Στην προσχολική ηλικία, αντί να μιλάμε άμεσα για τη λέξη «βία», εστιάζουμε στο πώς μπορούμε να ζούμε ειρηνικά και όμορφα με τους άλλους. Τα παιδιά μαθαίνουν να αναγνωρίζουν τα συναισθήματά τους, να εκφράζουν τις ανάγκες τους με λόγια και να λύνουν τις διαφωνίες τους με ηρεμία.

    Μέσα στην τάξη διαβάσαμε παραμύθια που μιλούν για την αγάπη και τη συνεργασία καθώς επίσης συζητήσαμε για πράξεις που στεναχωρούν τους γύρω μας.

1742468741640 1

    Φτιάξουμε την δική μας αφίσα με συνθήματα όπως «Λέμε ναι στη φιλία» ή «Όχι στην βία». Συζητήσαμε για το τι σημαίνει να είσαι καλός φίλος, το πότε νιώσαμε χαρά, λύπη ή θυμό και ψάξαμε να βρούμε μαζί τρόπους για να βοηθάμε ο ένας τον άλλον.

1742468741682  1742468741661 1742468741703

    Η ημέρα αυτή έγινε αφορμή να γεμίσει η τάξη με ζεστά μηνύματα, αγκαλιές, λέξεις όπως «σε ευχαριστώ», «σε συγχωρώ» και «σ’ αγαπώ», χτίζοντας έτσι μια βάση για έναν κόσμο πιο ειρηνικό και γεμάτο κατανόηση.

Χειμώνας τσουχτερός!

    Η θεματική του χειμώνα στο νηπιαγωγείο είναι ένας υπέροχος τρόπος για να εξερευνήσουν τα παιδιά τις αλλαγές που φέρνει αυτή η εποχή στη φύση και στην καθημερινότητα.

     Μέσα από ποικίλες δραστηριότητες, τα παιδιά μαθαίνουν για τα χαρακτηριστικά του χειμωνιάτικου καιρού, όπως το κρύο, η βροχή, το χιόνι και η παγωνιά, ενώ εξοικειώνονται με τον κατάλληλο ρουχισμό που μας προστατεύει, όπως παλτό, σκουφάκια, γάντια και κασκόλ. Μαθαίνουν επίσης πώς ο χειμώνας επηρεάζει τα ζώα, συζητώντας για τη χειμερία νάρκη και τα μεταναστευτικά πουλιά.

    Παράλληλα, τα παιδιά γνωρίζουν έθιμα και γιορτές του χειμώνα όπως τα Χριστούγεννα, την Πρωτοχρονιά και τα Θεοφάνια, ενώ τραγουδούν κάλαντα και συμμετέχουν σε σχετικές κατασκευές. Οι δημιουργικές δραστηριότητες περιλαμβάνουν χειμωνιάτικες κατασκευές όπως χιονάνθρωπους και νιφάδες, ζωγραφική με ψυχρά χρώματα, ανάγνωση παραμυθιών και θεατρικό παιχνίδι.

    Η θεματική του χειμώνα δίνει επίσης ευκαιρίες για απλά πειράματα με νερό και πάγο, καλλιέργεια παρατηρητικότητας και εμπλουτισμό λεξιλογίου. Ο χειμώνας γίνεται έτσι αφορμή για εξερεύνηση, έκφραση και συνεργασία μέσα από το παιχνίδι και τη φαντασία.

    Για να θυμηθούμε λιγάκι δύο πραγματάκια με τα οποία ασχοληθήκαμε τον χειμώνα! Φτιάξαμε το δικό μας χιόνι με μαγειρική σόδα και μαλακτική μαλλιών, παίξαμε χιονοπόλεμο και δημιουργήσαμε τον δικό μας χιονάνθρωπο.

1745477381719 1745477381532

1745477381304 1

1745477381349

Επιπλέον ζωγραφίσαμε τους χιονάνθρωπους μας σε χαρτί και πήραμε την πόζα που δείχνει ο καθένας.

17454773779227

17424687425225 17424687425384

1745477377889

Ακούσαμε το τραγούδι: “Αρχίζει η παγωνιά”

και μέσα από αυτό ανακαλύψαμε τα φωνήεντα!

1745477377688

Δεν θα μπορούσαμε να παραλείψουμε τα ζωάκια του χειμώνα. Πώς προετοιμάζονται για το κρύο; Πώς είναι οι φωλιές τους; Τι τρώνε; Ποια ζώα πέφτουν σε χειμέρια νάρκη και τι σημαίνει αυτό;

Μέσα από πλούσιο υλικό βιβλίων και φωτογραφιών μας δόθηκε η ευκαιρία για προβληματισμό και συζήτηση!

1745477377320 1745477377223d

1745477377288 1

Από την ενασχόληση μας με την θεματική αυτή προέκυψαν όμορφες καλλιτεχνικές δημιουργίες.

17454773771916174547737735417454773771603

Διαβάσαμε το παραμύθι “Το μικρό Γκρούφαλο” ένα βιβλίο για τα ίχνη που αφήνουν τα ζωάκια στο χιόνι.

1745477377100 1 1745477377129 1

1745477376889

Παρατηρήσαμε τις διαφορετικές πατημασιές που αφήνουν τα ζώα στο χιόνι.

17454773770634 1745477376983r4 1745477377008

Γίναμε μικροί ιχνηλάτες και παίξαμε με τα ίχνη που αφήνουν τα ζώα στο χιόνι. Ακολουθήσαμε τις πατημασιές και ψάξαμε να δούμε που ήταν κρυμμένα τα ζωάκια.

1745477376822r 17454773768024

17424687419606

Παίξαμε το παιχνίδι κάνω και εγώ τα πόδια μου όπως δείχνει η εικόνα!

1745477376677t 1745477376763       17454773767424

Φτιάξαμε το δικό μας poster με τις πατημασιές των ζώων.

17454773769586 174547737691266

Τέλος διαβάσαμε το παραμύθι “Η Χρυσομαλλούσα και οι τρεις αρκούδες” και με την μέθοδο του κολάζ κάναμε την ιστοριογραμμή.

1742468741772

Εγγραφές μαθητών/τριών 2025-2026

40114344 2273444012891558 7467903102071341056 n

Οι αιτήσεις εγγραφών στα δημόσια Νηπιαγωγεία γενικής εκπαίδευσης, για το σχολικό έτος 2025-2026 θα πραγματοποιηθούν από 5 έως 24 Μαρτίου 2025. Εγγραφές μετά την 24η Μαρτίου θεωρούνται εκπρόθεσμες και χρειάζονται την έγκριση του/της Διευθυντή/ντριας Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης.

Οι εγγραφές στα δημόσια Νηπιαγωγεία γενικής εκπαίδευσης γίνονται μέσω της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης της Δημόσιας Διοίκησης (gov. gr) με υποβολή ηλεκτρονικής αίτησης εγγραφής.
Την Ηλεκτρονική Αίτηση Εγγραφής υποβάλλουν οι γονείς/κηδεμόνες στο Νηπιαγωγείο που ανήκει το νήπιο-προνήπιο, βάσει της διεύθυνσης κατοικίας τους και σύμφωνα με τα όρια της σχολικής περιφέρειας του Νηπιαγωγείου, μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης στην ηλεκτρονική διεύθυνση: https://proti-eggrafi.services.gov.gr .

Φέτος εγγράφονται στα Νηπιαγωγεία μαθητές/τριες που την 31η Δεκεμβρίου του έτους εγγραφής συμπληρώνουν την ηλικία των τεσσάρων (4) ετών. Συγκεκριμένα, εγγράφονται στα Νηπιαγωγεία για το σχολικό έτος 2025-26, μαθητές/τριες γεννημένοι/ες το 2021.

Απαραίτητα Δικαιολογητικά:

ΑΙΤΗΣΗ ΓΟΝΕΩΝ/ΚΗΔΕΜΟΝΩΝ-ΔΙΚΑΙΟΛΟΓΗΤΙΚΑ ΕΓΓΡΑΦΗΣ
Για την εγγραφή του νηπίου-προνηπίου οι γονείς/κηδεμόνες πρέπει να ακολουθήσουν τα εξής βήματα:
• Χρήση κωδικών: Οι γονείς/κηδεμόνες, κατά την είσοδό τους στην Ηλεκτρονική Υπηρεσία «Πρώτη Εγγραφή» της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης (gov.gr) αυθεντικοποιούνται με τη χρήση των
κωδικών-διαπιστευτηρίων της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων Δημόσιας Διοίκησης του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης (taxisnet).

• Είσοδος στη σελίδα της εφαρμογής (https://proti-eggrafi.services.gov.gr/) και επιλογή του Νηπιαγωγείου στο οποίο ανήκει σύμφωνα με τη διεύθυνση κατοικίας του.

***Στο Νηπιαγωγείο Μάρπησσας κάνουν αίτηση όσοι κατοικούν στον οικισμό της Μάρπησσας. 

• Συμπλήρωση στοιχείων επικοινωνίας: Κατά την είσοδό του στο σύστημα, ο γονέας/κηδεμόνας συμπληρώνει τα στοιχεία ηλεκτρονικού ταχυδρομείου (προαιρετικά) και κινητού τηλεφώνου μέσω του οποίου θα ενημερώνεται για την πορεία της αίτησής του.

Για την υποβολή της αίτησης οι γονείς/κηδεμόνες συμπληρώνουν διαδοχικά τα ακόλουθα:

α) τα στοιχεία του προνηπίου-νηπίου για το οποίο αιτούνται την εγγραφή. Το σύστημα διαλειτουργεί με το Μητρώο Πολιτών και το Πληροφοριακό Σύστημα myschool και παρέχει στους γονείς/κηδεμόνες κατάλογο των τέκνων που είναι εγγεγραμμένα στην οικογενειακή τους μερίδα, τα οποία είναι σε ηλικία εγγραφής στο Νηπιαγωγείο και τα οποία δεν είναι εγγεγραμμένα σε άλλη σχολική μονάδα. Τα στοιχεία των τέκνων είναι συμπληρωμένα και οι γονείς/κηδεμόνες επιλέγουν το/τα τέκνο/α για το/τα οποίο/α επιθυμούν να υποβάλουν αίτηση. Σε περίπτωση ωστόσο που για οποιοδήποτε λόγο ο κατάλογος δεν περιλαμβάνει το τέκνο που επιθυμούν να εγγράψουν, έχουν τη δυνατότητα να εισάγουν μόνοι τους τα στοιχεία του νηπίουπρονηπίου και να τεκμηριώσουν τη σχέση κηδεμονίας, είτε με δικαστική απόφαση επιμέλειας, είτε με ιδιωτικό συμφωνητικό ρύθμισης επιμέλειας, με ανάρτηση σχετικού αποδεικτικού σε ψηφιακή μορφή,

β)τη διεύθυνση μόνιμης κατοικίας τους, την οποία τεκμηριώνουν αναρτώντας σχετικό αποδεικτικό έγγραφο σε ψηφιακή μορφή όπως λογαριασμό ΔΕΚΟ, μισθωτήριο συμβόλαιο ή άλλο δημόσιο πρόσφατο έγγραφο από το οποίο να προκύπτει ρητά η διεύθυνση κατοικίας,

γ) τα στοιχεία άλλου/ων τέκνου/ων, που φοιτά/ούν στην ίδια ή σε συστεγαζόμενη σχολική μονάδα, εφόσον υπάρχει/ουν και για το/τα οποίο/α θα χρειαστεί να προσκομίσουν Βεβαίωση Φοίτησης από τον/τη Διευθυντή/ντρια της συστεγαζόμενης σχολικής μονάδας,

δ) εάν επιθυμούν τη φοίτηση του προνηπίου-νηπίου στο Τμήμα Πρόωρης Υποδοχής, στο Προαιρετικό Ολοήμερο Πρόγραμμα και στο Αναβαθμισμένο Πρόγραμμα Ολοήμερου Νηπιαγωγείου.

ε) τα στοιχεία των συνοδών των προνηπίων-νηπίων κατά την προσέλευση και αποχώρησή τους από τη σχολική μονάδα ενώ παράλληλα επιλέγουν τη δήλωση: «Υποβάλλοντας αυτή την αίτηση, αναλαμβάνω την ευθύνη για την ασφαλή προσέλευση και αποχώρηση του προνηπίου-νηπίου».

Πριν την οριστική υποβολή της αίτησης οι γονείς/κηδεμόνες ενημερώνονται από την ηλεκτρονική υπηρεσία «Πρώτη Εγγραφή» της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης (gov.gr) για τα παραστατικά που θα απαιτηθεί να προσκομίσουν κατά την επίσκεψή τους στη σχολική μονάδα εντός της προθεσμίας που ορίζει ο/η Διευθυντής/ντρια-Προϊστάμενος/νη του Νηπιαγωγείου. Σε αυτά τα παραστατικά περιλαμβάνονται :

α) η αίτηση εγγραφής για το τμήμα πρόωρης υποδοχής, για το Προαιρετικό Ολοήμερο Πρόγραμμα ή για το Αναβαθμισμένο Πρόγραμμα Ολοήμερου Νηπιαγωγείου.
β) Ατομικό Δελτίο Υγείας Μαθητή (Α.Δ.Υ.Μ.) το οποίο ζητάτε από την Παιδίατρο.
γ) Βιβλιάριο υγείας του/της μαθητή/τριας, ή άλλο στοιχείο, από το οποίο αποδεικνύεται ότι έγιναν τα εμβόλια που προβλέπονται και είναι ενταγμένα στο Εθνικό Πρόγραμμα Εμβολιασμών.
δ) Γνωμάτευση από ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ., εφόσον υπάρχει, σε περίπτωση μαθητή/τριας με αναπηρία ή ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες. Επισημαίνεται ότι η γνωμάτευση αυτή δεν αποτελεί προϋπόθεση εγγραφής\ του/της μαθητή/τριας στο Νηπιαγωγείο, διευκολύνει όμως την οργάνωση για την υποστήριξη μαθητών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες.

Πριν την τελική υποβολή της αίτησης (οριστικοποίηση) απαιτείται η έγγραφη συναίνεση του έτερου γονέα/κηδεμόνα με υπεύθυνη δήλωση του. Μετά την υποβολή της αίτησης,  οι γονείς/κηδεμόνες λαμβάνουν ενημερώσεις στο κινητό τηλέφωνο που έχουν δηλώσει κατά την ηλεκτρονική υποβολή της αίτησής τους για την πορεία της. Εφόσον απαιτηθούν διορθώσεις, η αίτησή τους επιστρέφεται από το Νηπιαγωγείο στους γονείς/κηδεμόνες προκειμένου να γίνουν οι διορθώσεις και να ολοκληρωθεί η υποβολή της μέσω της ηλεκτρονικής υπηρεσίας «Πρώτη Εγγραφή» της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης (gov.gr).Έπειτα από τις σχετικές διορθώσεις, η αίτηση γίνεται αποδεκτή.

***Επισημαίνεται ότι η αποδοχή της αίτησης δε συνεπάγεται απαραίτητα φοίτηση του προνηπίου-νηπίου στη δηλωθείσα σχολική μονάδα. Η σχολική μονάδα φοίτησης του προνηπίου-νηπίου θα καθοριστεί μετά το πέρας της διαδικασίας υποβολής των αιτήσεων και αφού η αρμόδια Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης κατανείμει τις αιτήσεις σύμφωνα με τις διαθέσιμες θέσεις κάθε Νηπιαγωγείου.

Για να καταθέσετε τα δικαιολογητικά μπορείτε να καλέσετε καθημερινά 12:00-13:00 στο τηλέφωνο: 22840 41229 και να κανονίσετε ένα ραντεβού αφού πρώτα κάνετε την ηλεκτρονική σας αίτηση. Για οποιαδήποτε ερώτηση/διευκρίνηση βρισκόμαστε στη διάθεση σας!