8 Νοεμβρίου γιορτάζουν οι Ταξιάρχες και η πολεμική αεροπορία μας

γιορτη αεροποριαςageloiΣτις 8 Νοεμβρίου, κάθε χρόνο η Εκκλησία γιορτάζει τη σύναξη των Παμμέγιστων αρχαγγέλων Μιχαήλ και Γαβριήλ, καθώς και των υπολοίπων Ασωμάτων και Ουράνιων Αγγελικών Ταγμάτων.

Οι Αρχάγγελοι Μιχαήλ και Γαβριήλ παρουσιάζονται συνήθως με σπαθί ή σκήπτρο στο δεξί χέρι, σύμβολο της εξουσίας που τους χάρισε ο Θεός. Στο αριστερό δε χέρι τους, είθισται να κρατούν μια σφαίρα , η οποία συμβολίζει τον κόσμο.

Επειδή το έργο Τους είναι να προστατεύουν τους ανθρώπους, να πολεμούν και να μάχονται τους κακούς δαίμονες κατακτώντας έτσι τους Ουρανούς, η Πολεμική μας Αεροπορία τους έχει ανακηρύξει Προστάτες της και τους γιορτάζει την ίδια μέρα, που τους γιορτάζει και η Εκκλησία μας, στις 8 Νοεμβρίου

Ο Αρχάγγελος Μιχαήλ είναι προστάτης της Ελληνικής Πολεμικής Αεροπορίας, ενώ οι Αρχάγγελοι Μιχαήλ και Γαβριήλ είναι προστάτες Άγιοι της Μυτιλήνης, των Σερρών, του Αιτωλικού και του Κορυδαλλού Αττικής.

Ο Γαβριήλ φέρνει την καλή είδηση, ο Μιχαήλ έχει σχέση με τον θάνατο. Και οι δύο είναι προστάτες της Πολεμικής Αεροπορίας. Γι’ αυτό και την ημέρα της γιορτής τους είναι ανοιχτές στο κοινό όλες οι μονάδες της πολεμικής αεροπορίας και μπορούν να τις επισκεφτούν απλοί πολίτες.

Έτσι λοιπόν και στο νηπιαγωγείο μας συζητήσαμε τόσο για τους ταξιάρχες που είναι οι αρχηγοί των αγγέλων και βρίσκονται δίπλα μας σε κάθε βήμα μας αλλά και για την πολεμική αεροπορία.Είδαμε διάφορα είδη πολεμικών αεροπλάνων,συζητήσαμε τα μέρη του αεροπλάνου,γνωρίσαμε νέες σχετικές λέξεις όπως αεροσκάφος,αεροδρόμιο, αεροδιάδρομος, κράνος, αλεξίπτωτο, είδαμε τη στολή του πιλότου αλλά και το χρώμα που έχει η επίσημη στολή του Ίκαρου. Επίσης μιλήσαμε για τον μύθο του Δαίδαλου και του Ίκαρου και γιατί πήραν το όνομά τους οι πιλότοι – Ίκαροι από τον ήρωα της μυθολογίας.Γνωρίσαμε το γράμμα Α και φτιάξαμε τις παρακάτω δύο κατασκευές…

ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ         ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ1

ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ 3 ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ2 ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ 4

ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ ΕΛΛΑΔΑ!

Η αποταμίευση συνεχίζεται…

Διαβάσαμε το υπέροχο βιβλίο του Αντώνη Παπαθεοδούλου “Αν κάθε μέρα….”

Το συζητήσαμε και το περιγράψαμε…Παίξαμε κάποια on line παιχνίδια και δραστηριότητες από την εξαιρετική συνάδελφο Τάνια Μάνεση καθώς και τα παρακάτω φύλλα εργασίας της ίδιας.

Τάνια 2 Τάνια 3 Τανια1

φυσικά φτιάξαμε τους καθιερωμένους μας κουμπαράδες. Φέτος ο κουμπαράς μας ήταν χελωνάκι

χελωνα κουμπαρας χελωνα κουμπαρας1 χελωνα κουμπαρας2

παράλληλα είπαμε και διάφορες σχετικές παροιμίες και κάναμε και την παρακάτω κατασκευή

πουγκιά

Σαν τελικό συμπέρασμα της συζήτησης μας αυτών των ημερών καταλήξαμε ότι ναι μεν τα χρήματα μας είναι απαραίτητα για να καλύπτουμε ορισμένες βασικές μας ανάγκες, αλλά μπορούμε να κάνουμε ακόμα πιο πολλά πράγματα χωρίς αυτά και να περνάμε ακόμα πιο υπέροχα!

“Σταλαγματιά Σταλαγματιά γεμίζει η στάμνα η πλατιά…”

φωτο αποταμιευσηΈφτασε και φέτος η Παγκόσμια  Ημέρα της Αποταμίευσης – 31 Οκτωβρίου!

Παρακολουθήσαμε το Μύθο του Αισώπου “Ο τζίτζικας και ο μέρμυγκας”

Επεξεργαστήκαμε την ιστορία με ερωτήσεις κατανόησης και χρονικής ακολουθίας και μιλήσαμε για την έννοια της αποταμίευσης. Αναλύσαμε τον όρο αποταμίευση, γιατί μας είναι απαραίτητη, με ποιο υλικό αγαθό σχετίζεται(χρήματα),που κάνουμε την αποταμίευση(κουμπαράς- τράπεζα) και τι μπορεί να μας συμβεί στην περίπτωση της έκτακτης ανάγκης και αν δεν έχουμε χρήματα αποταμιευμένα!!!!!Συζητήσαμε εκτενώς που μας χρησιμεύουν τα χρήματα Εδώ μας βοήθησαν οι καρτέλες της καλής συναδέλφου Ανθής Ζήση!

αλλά και τι μπορούμε να κάνουμε χωρίς τη χρήση του χρήματος (δωρεάν)…

ΛΙΣΤΕΣ ΑΝΑΦΟΡΑΣ ΧΩΡΙΣ ΧΡΉΜΑΤΑ ΜΠΟΡΩ ΝΑ . Σελίδα 2 ΛΙΣΤΕΣ ΑΝΑΦΟΡΑΣ ΧΩΡΙΣ ΧΡΉΜΑΤΑ ΜΠΟΡΩ ΝΑ . Σελίδα 3 ΛΙΣΤΕΣ ΑΝΑΦΟΡΑΣ ΧΩΡΙΣ ΧΡΉΜΑΤΑ ΜΠΟΡΩ ΝΑ . Σελίδα 4

Παρατηρήσαμε τα χρήματα, τα βάλαμε στη σειρά ανάλογα με την αξία τους, αλλά κάναμε και ομαδοποιήσεις με το μέγεθος και το χρώμα τους.

Tο Νηπιαγωγείο μας γιορτάζει την 28η Οκτωβρίου 1940

28 ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ eikonaΚαθώς πλησιάζουν οι μέρες για να γιορτάσουμε την Εθνική μας Επέτειο για τον πόλεμο του ’40, ξεκινήσαμε στο νηπιαγωγείο μας να συζητάμε σχετικά με το θέμα, να βλέπουμε πλούσιο φωτογραφικό υλικό αλλά και σχετικά βίντεο, καθώς και να διαβάζουμε σχετικά βιβλία.Το ενδιαφέρον των παιδιών μεγάλο και οι απορίες τους εξίσου πολλές.Μέσα από πλούσιο αρχειακό και ιστορικό υλικό αλλά και από πίνακες Ελλήνων καλλιτεχνών,τα παιδιά γνώρισαν τα γεγογότα της 28ης Οκτωβρίου 1940 και το ηρωικό «ΟΧΙ» της  Ελλάδας στην Ιταλία. Όλη αυτή η προεργασία οδήγησε στην εικαστική έκφραση τους  τόσο σε ατομικές όσο και ομαδικές εργασίες πουπαραθέτουμε παρακάτω

ΣΤΡΑΤΙΩΤΕΣ ΟΜΑΔΙΚΗ ΣΤΕΦΑΝΙ ΟΜΑΔΙΚΗ ΤΡΙΠΤΥΧΟ ΦΩΤΟ

Κατασκευές Κατασκευές 1 Αγιος Δημήτριος

Ταυτόχρονα μελετήσαμε τα χαρακτηριστικά της Ελληνικής σημαίας  καθώς και τα αντίστοιχα χαρακτηριστικά σημαίων άλλων χωρών,τι χρώματα έχουν,σχήματα  και κάναμε ομαδοποιήσεις ,αλλά παίξαμε και με τα μεγέθη…

Ομαδοποίηση σημαιων Παίζω με τα μεγέθη σημαιων

Στη συνέχεια παίξαμε με εικόνες σχετικές με την 28η Οκτωβρίου και κάναμε αντιστοιχίσεις και σειροθέτηση εικόνων – μοτίβο

Σειροθετηση Σειροθέτηση Αντιστοίχιση Αντιστοίχιση 1

Και φυσικά δεν θα έλειπε η μελισσούλα μας η Beebot από τις δραστηριότητές μας…. Έπρεπε να δώσουμε τις κατάλληλες οδηγίες – εντολές στη μελισσούλα μας για να φτάσει στο Ελληνικό χωριό από τον πιο σύντομο δρόμο χωρίς να την πάρουν είδηση οι Ιταλοί!

Beebot

Το πρωί της 25ης Οκτωβρίου πραγματοποιήθηκε στο χώρο του Νηπιαγωγείου μας η γιορτούλα που ετοιμάσαμε μικροί και μεγάλοι για να τιμήσουμε τους ήρωες του ’40.Στο τέλος φυσικά οι δασκάλες κεράσαμε το μπισκοτάκι και χυμό για να τους γλυκάνουμε για την προσπάθειά τους!

ΣκηνικόΟμαδική φωτοΚέρασμα

Την Δευτέρα 28 Οκτωβρίου έγινε εκκλησιασμός, κατάθεση στεφάνων στο ηρώο του χωριού καθώς και δυο δικοί μας μαθητές απήγγειλαν ποιήματα.Στη συνέχεια ακολούθησε η Παρέλαση. Οι μικροί μας μαθητές έδωσαν τον καλύτερό τους εαυτό.Ένα μεγάλο μπράβο σε όλα μας τα παιδιά.

Παρέλαση 1 Παρέλαση 2 Παρέλαση

 

ΧΡΥΣΑ4 ΧΡΥΣΑ3 ΧΡΥΣΑ2Παρέλαση 3 ΧΡΥΣΑ1 ΧΡΥΣΑΠαρέλαση 5

ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ ΕΛΛΑΔΑ

Συμμετοχή στην Εβδομάδα Κώδικα (EU CODE WEEK) 2024

EU CODE WEEK 2024 Twitter

Πιστοί στο ραντεβού μας  και φέτος ,συμμετέχουμε στην Ευρωπαϊκή Δράση CODE WEEK 4All 2024 ,συμμετέχοντας στη συμμαχία με τίτλο  «Η κωδικοποίηση είναι παντού» που οργάνωσε και είναι επικεφαλής εκπαιδευτικός ,η κ. Άννα Μαγκιώση προϊσταμένη του Νηπιαγωγείου Ριζαρίου.

Κωδικός: cw24-tqLIF Επικεφαλής εκπαιδευτικός :GR – Magkiosi – 009
Ανεβάσαμε τις δραστηριότητες μας επίσης στο παρακάτω padlet με μια σύντομη περιγραφή:  https://padlet.com/…/coding-is-everywhere-3ll4py1t4ibsbf7h
για να μοιραστούμε με άλλα σχολεία και συναδέλφους την δουλειά μας αλλά και να πάρουμε κι από αυτούς νέες ιδέες για προγραμματισμό.

Σκοπός της δραστηριότητας είναι να δώσει στα παιδιά κάθε ευκαιρία να αναλάβουν πρωτοβουλίες, να αυτοσχεδιάσουν, να χρησιμοποιήσουν τη φαντασία τους και να ταξιδέψουν στον συναρπαστικό κόσμο του προγραμματισμού.

Το νηπιαγωγείο μας φέτος συμμετέχει στην παραπάνω συμμαχία με το πρωϊνό τμήμα της κ. Αλευρίδου Δέσποινας και το τμήμα ΄Ενταξης  της κ.Μητσιώρη Μαρίας.

Στα πλαίσια του εορτασμού της εθνικής μας εορτής για την 28η Οκτωβρίου τα παιδιά ανέλαβαν δράση βοηθώντας την μελισσούλα – στρατιώτη να φτάσει στο ελληνικό χωριό για να σωθεί επιλέγοντας την πιο ασφαλή και σύντομη διαδρομή και αποφεύγοντας να πέσει στους Ιταλούς στρατιώτες.Τα κατάφεραν μια χαρά!

ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΜΕΝΗ ΤΕΛΙΚΗ ΦΩΤΟ2
Πρωινό τμήμα Αλευρίδου Δ.

1.Πίνακας διπλής εισόδουμε το “ΟΧΙ”. Χρήση δύο κριτηρίων : χρώμα και λέξη

2.Μοτίβο : λογική ακολουθία εικόνων με θέμα την 28η Οκτωβρίου . Ελληνική σημαία – φαντάρος – αρβυλάκια

Τμήμα Ένταξης Νηπιαγωγείο Αγίου Μάμαντος
Τμήμα Ένταξης Μητσιώρη Μ.

Ευχαριστούμε την κ. Άννα Μαγκιώση, από το Νηπιαγωγείο Ριζαρίου – Τρικάλων, για την ιδέα ,τον συντονισμό και την οργάνωση αυτής της δραστηριότητας.

Ετικέτα Ποιότητας για το έργο e-Twinning – Tales of Natural Disasters

Με μεγάλη χαρά παραλάβαμε την εθνική ετικέτα ποιότητας από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή για το έργο Etwinning “Tales of natural Disasters” που υλοποιήσαμε στο Νηπιαγωγείο μας, την χρονιά που πέρασε.Μπορείτε να ενημερωθείτε για τα ευρωπαϊκά συνεργατικά εκπαιδευτικά προγράμματα στον παρακάτω σύνδεσμο

https://school-education.ec.europa.eu/en

Screenshot 2024 10 08 at 22 50 52 national quality label project TALES OF NATURAL DISASTERS 2024.pdf

 

Παγκόσμια Ημέρα Ζώων

Στις 4 Οκτωβρίου γιορτάζεται η Παγκόσμια Ημέρα Ζώων.Διαβάσαμε το βιβλίο “Τα αδεσποτάκια”

ta adespotakia

συζητήσαμε για τα δικαιώματα των ζώων και είπαμε τι χρειάζονται και πώς πρέπει να τους φερόμαστε. Το παραμύθι αυτό ευαισθητοποιεί τα παιδιά στο θέμα των αδέσποτων ζώων και τα βοηθάει να αντιληφθούν τις υποχρεώσεις τους απέναντι στα δικά τους ζωάκια. Παίξαμε παιχνίδι σχετικό με καρτέλες αλλά και διαχωρίσαμε τις καλές και κακές συμπεριφορές.Τέλος φτιάξαμε ένα καδράκι για να διακοσμήσουνε το δωμάτιο τους τα παιδιά με τις χρωματιστές γάτες μαθαίνοντας να χρησιμοποιούμε για πρώτη φορά και τις νερομπογιές!

 

Παγκόσμια Ημέρα Γ’ Ηλικίας

Την Τρίτη 1 Οκτωβρίου γιορτάσαμε στο Νηπιαγωγείο μας την Παγκόσμια Ημέρα Γ’ Ηλικίας. Ήταν μια μέρα αφιερωμένη στους παππούδες μας και τις γιαγιάδες μας! Μιλήσαμε γι’ αυτούς και είπαμε τι μας αρέσει να κάνουμε μαζί τους, πόσο τους αγαπάμε και πόσο σημαντικοί είναι για εμάς.

Διαβάσαμε παραμύθια με παππούδες και γιαγιάδες …

2

Ακούσαμε και τραγουδήσαμε τραγούδια …

Η γιαγιά μας η καλή

Ο γερο παππούς κοιμάται

και φυσικά τους φτιάξαμε καρτούλα, ένα δωράκι τσαγιέρα και ένα παζλ του παππού και της γιαγιάς…

1 3

ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ

ΠΑΠΠΟΥ – ΓΙΑΓΙΑ

Πανελλήνια Ημέρα Σχολικού Αθλητισμού 27/09/2024

Στο πλαίσιο του εορτασμού της 11ης Ημέρας Σχολικού Αθλητισμού 2024 ,σήμερα Παρασκευή 27 Σεπτεμβρίου 2024, πραγματοποιήσαμε μια σειρά Αθλητικών Εκδηλώσεων στην αυλή του σχολείου μας, όπου πήραν μέρος όλοι οι μαθητές του Νηπιαγωγείου μας! Το φετεινό σύνθημα: «Αθλούμαστε Μαζί.Δίνουμε ποιότητα στη Ζωή» .Τα παιδιά αρχικά γνωρίσανε κάποια όργανα γυμναστικής που διαθέται το Νηπιαγωγείο μας και εν συνεχεία βγήκαμε στην αυλή όπου συμμετείχαν σε δοκιμασίες με διαδρομές απλές και με εμπόδια, σε αυγοδρομίες με σύνθετες διαδρομές, σε παιχνίδια στόχου και ανταγωνισμού. Βασικός στόχος μας ήταν να κατανοήσουμε πόσο απαραίτητη είναι η άθληση στη σωματική, πνευματική και ψυχική μας υγεία. Καταφέραμε να ενεργοποιήσουμε τα παιδιά να συμμετέχουν σε αθλητικές δράσεις, γυμναστήκαμε,παίξαμε, τρέξαμε, γελάσαμε και ζήσαμε μία μέρα ως …μικροί αθλητές σε μεγάλους αγώνες! Ταυτόχρονα όμως δώσαμε ιδιαίτερη έμφαση στη σωστή αθλητική συμπεριφορά που είναι αναγκαίο να έχει ένας καλός αθλητής! Στο  τέλος επιβραβεύτηκε η συμμετοχή και η προσπάθεια των παιδιών μας  με την απονομή βραβείου σε κάθε έναν ξεχωριστά   για την επιτυχή συμμετοχή τους!!!

ΒΡΑΒΕΙΟ ΗΜΕΡΑΣ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ

Πολλά συγχαρητήρια σε όλους τους μικρούς μας αθλητές για την συμμετοχή τους και το «εὖ ἀγωνίζεσθαι»

 

 

Πρώτες μέρες στο Νηπιαγωγείο

Το νηπιαγωγείο είναι το πρώτο μεγάλο σκαλοπάτι στην όμορφη πορεία ενός καινούριου μαθητή.

Η πρώτη μέρα στο νηπιαγωγείο είναι κάποιες φορές μια πολύ δύσκολη πραγματικότητα τόσο για τα παιδιά όσο και τους γονείς τους. Αυτό αφορά ακόμη και σε παιδιά που έχουν πρότερη εμπειρία όπως παιδικούς σταθμούς. Παρόλα αυτά τώρα έχουν να αντιμετωπίσουν ένα νέο περιβάλλον μεάγνωστους συμμαθητές και ενήλικες αλλά και διαδικασίες πιο σύνθετες.

Ο καλύτερος τρόπος για να αντιμετωπιστούν όλες οι δυσκολίες δεν είναι άλλος από την κατάλληλη και έγκαιρη προετοιμασία για την αποφυγή του άγχους.

Οι γονείς των παιδιών, που πρόκειται να φοιτήσουν στο νηπιαγωγείο, πρέπει να φροντίσουν εκ των προτέρων λοιπόν για τα εξής:

  • Τα νήπια, και πρέπει και μπορούν να αυτοεξυπηρετούνται στην τουαλέτα. Αυτό είναι απαραίτητη προϋπόθεση για τη φοίτηση στο νηπιαγωγείο. Φανταστείτε πόσο επικίνδυνο, αλλά και επιβαρυντικό για την εκπαιδευτική διαδικασία, θα ήταν να αφήνει την τάξη χωρίς επίβλεψη και να ακολουθεί η νηπιαγωγός τα παιδιά στην τουαλέτα, τουλάχιστον τόσες φορές, όσες είναι ο αριθμός τους. Αυτή, βέβαια, είναι μια δεξιότητα που χρειάζεται εξάσκηση από το σπίτι, ώστε το νήπιο να είναι έτοιμο πριν πάει στο νηπιαγωγείο.
  • Αφήστε το παιδί σας να συμμετέχει στην επιλογή των σχολικών αντικειμένων (τσάντα, δοχείο φαγητού, παγούρι, μπουφάν κ.λπ.). Φροντίστε όμως να τοποθετήσετε σε αυτά ετικέτες ή άλλα εμφανή διακριτικά με το όνομά του. Αυτό θα βοηθήσει στην αποφυγή συγχύσεων, μια και τα περισσότερα αντικείμενα δεν είναι μοναδικά στο εμπόριο και η νηπιαγωγός θα χρειαστεί λίγο καιρό, ώστε να τα αναγνωρίζει.
  • Τα παιδιά, καλό είναι να φορούν άνετα ρούχα, και για το παιχνίδι και για την τουαλέτα. Τα ρούχα αυτά πρέπει να είναι αναμενόμενο πως θα λερωθούν, αφού στο νηπιαγωγείο η γνωριμία με πολλά και διαφορετικά υλικά είναι μέρος της εκπαιδευτικής διαδικασίας. Επίσης, τα παπούτσια με κορδόνια δεν επιτρέπουν τα παιδιά να νιώθουν ανεξάρτητα γιατί στην ηλικία αυτή ακόμα δεν έχουν μάθει να χρησιμοποιούν κορδόνια.
  • Συζητήστε με το παιδί σας για το ποια είναι τα αγαπημένα του φαγητά και φτιάξτε μία λίστα με υγιεινά «σνακ», που ευχάριστα θα έτρωγε στο σχολείο. Φροντίστε, επίσης, η ποσότητα να είναι τόση, ώστε να προλαβαίνει να φάει μέσα στον χρόνο, που διατίθεται στο νηπιαγωγείο για φαγητό καθώς και να είναι ανάλογη της ταχύτητας με την οποία έχει συνηθίσει να τρώει το παιδί. Πολύ σημαντικό είναι το δεκατιανό να μη χρειάζεται διαδικασίες, που θα φέρουν σε δύσκολη θέση το παιδί ή τη νηπιαγωγό, όπως π.χ. ένα αυγό που χρειάζεται καθάρισμα το τσόφλι του, ένα φρούτο που χρήζει ξεφλουδίσματος με μαχαίρι, μια συσκευασία που ανοίγει δύσκολα κ.ο.κ. .

Η συνεργασία με το σχολείο

  • Εμπιστευτείτε τη νηπιαγωγό του παιδιού σας. Πληροφορήστε τη για οτιδήποτε θα ήταν χρήσιμο και απαραίτητο να γνωρίζει. Αν το παιδί σας, τις πρώτες μέρες, κλαίει, φροντίστε η προσέλευσή σας να είναι κοντά στην ώρα που κλείνει η πόρτα. Μετά την παράδοση του παιδιού αποχωρήστε αμέσως, ώστε να μην του δημιουργήσετε μεγαλύτερη συναισθηματική φόρτιση. Η μεγάλη πλειονότητα των παιδιών, που κλαίνε κατά την προσέλευση, σταματούν στο πρώτο πεντάλεπτο. Εξάλλου οι πρώτες μέρες στο νηπιαγωγείο είναι, από τον προγραμματισμό του σχολείου, αφιερωμένες στην προσαρμογή των νηπίων. Αυτό επιτυγχάνεται μέσα από διάφορες δραστηριότητες, όπως είναι τα παιχνίδια γνωριμίας και ανάπτυξης της αυτοεκτίμησης και της κοινωνικότητας.

Το νηπιαγωγείο είναι ένας μαγικός κόσμος, γεμάτος εκπλήξεις, οι οποίες και προσφέρονται στα παιδιά, για να τις ανακαλύψουν. Οι νηπιαγωγοί βρίσκονται εκεί, για να ανοίξουν την πόρτα αυτού του μαγικού κόσμου αλλά και να σταθούν δίπλα στο κάθε παιδί σε ό,τι κι αν χρειαστεί.

Καλή  δημιουργική σχολική χρονιά σε όλους!

Παλιότερες σχετικές αναρτήσεις ΕΔΩ