Η πρώτη ασύχρονη συνεργασία μας!

Ξεκινήσαμε λοιπόν την πρώτη ασύχρονη συνεργασία με τα σχολεία που συμμετέχουν στο πρόγραμμα eTwinning “Tales of Natural Disasters” .Με την εφαρμογή memtimeter ,γράψαμε όλοι το όνομά μας σε ένα συνεργατικό έγγραφο για να δημιουργήσουμε ένα “Συννεφόλεξο

Screenshot 2023 11 26 at 23 44 00 get to know each other 4 2.pdf

 

28η Οκτωβρίου 1940 – Γιορτή – Παρέλαση

28Έφτασαν οι μέρες να γιορτάσουμε και φέτος την Εθνική μας Επέτειο, το ΟΧΙ που βροντοφώναξαν οι Έλληνες στον Ιταλό κατακτητή.Τα γεγονότα πολλά και το φωτογραφικό υλικό επίσης. Μέσα από το φωτογραφικό αυτό υλικό γίνεται μια πρώτη προσέγγιση των γεγονότων. Ένας πόλεμος έχει πάντα μια αφορμή. Ποια είναι αυτή; Η ΑΛΑΖΟΝΕΙΑ του ανθρώπου. Ποιοι τον προκάλεσαν, ποιοι εναντιώθηκαν, ποια τα αποτελέσματα…
Σε δεύτερο χρόνο τα αποτελέσματά του στον Ελλαδικό χώρο. Κατοχή – Πείνα – Φόβος – Θάνατος – Καταστροφές. Μέσα από φωτογραφίες και πρωτοσέλιδα εφημερίδων της εποχής μαθαίνουμε πως βίωσαν οι Έλληνες τον πόλεμο του ’40 και φτιάχνουμε διάφορες κατασκευές…

28 Oκτωβρίου 28 Oκτωβρίου128 Οκτωβρίου228 Οκτωβρίου3

Το πρωί της 27ης Οκτωβρίου πραγματοποιήθηκε στο χώρο του Νηπιαγωγείου μας η γιορτούλα που ετοιμάσαμε μικροί και μεγάλοι για να τιμήσουμε τους ήρωες του ’40.Στο τέλος  φυσικά οι δασκάλες κεράσαμε το παραδοσιακό μπισκότο και λουκουμάκι για να τους γλυκάνουμε για την προσπάθειά τους!

κολαζ 1 κολαζ κολαζ2

Το Σάββατο 28 Οκτωβρίου έγινε εκκλησιασμός, κατάθεση στεφάνων στο ηρώο του χωριού καθώς και δυο δικοί μας μαθητές απήγγειλαν ποιήματα.Στη συνέχεια ακολούθησε η Παρέλαση. Οι μικροί μας μαθητές έδωσαν τον καλύτερό τους εαυτό.Ένα μεγάλο μπράβο σε όλα μας τα παιδιά.

ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ ΕΛΛΑΔΑ!!!

 

 

 

 

Εβδομάδα προγραμματισμού

Η εβδομάδα του κώδικα  έχει ξεκινήσει!

logo code week1Φέτος το Νηπιαγωγείο μας παίρνει μέρος σε δύο διαφορετικές συμμαχίες για την Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Κώδικα. Η πρώτη  στα πλαίσια του Ευρωπαϊκού Προγράμματος Etwinnng “Tales of Natural Disasters”, τα παιδιά θα γνωρίσουν απλές διαδικασίες προγραμματισμού και θα ανταλλάξουν ιδέες με τα συνεργαζόμενα νηπιαγωγεία. Ενώ η δεύτερη με τίτλο “Coding and sustainability ” και οργανωμένη από το Νηπιαγωγείο Ριζαριού και την προϊσταμένη του κ. Μαγκιώση Άννα έχει ελεύθερο θέμα.

“Tales of Natural Disasters” – CODE WEEK

Ξεκινάμε λοιπόν  κάνοντας μια εισαγωγή στο φυσικό φαινόμενο του Σεισμού. Εξηγούμε τι είναι ο σεισμός, και πως δημιουργείται. Δείχνουμε βιντεάκια για το πως είναι το εσωτερικό της Γης και τι συμβαίνει με τις τεκτονικές πλάκες, και προβληματιζόμαστε. Συζητάμε πώς πρέπει να αντιδράσουμε αν γίνει ξαφνικά κάποιος σεισμός την ώρα που είμαστε στο σχολείο. Πολλά νήπια θυμούνται από πέρυσι κάποιες βασικές ενέργειες που κάναμε στις ασκήσεις σεισμού. Έτσι τα συνοψίζουμε στα παρακάτω:

  • Δεν χάνω την ψυχραιμία μου, μένω ήρεμος.
  • Μπαίνω κάτω από κάποιο τραπέζι και κρατώ τα πόδια του τραπεζιού
  • Αλλιώς, πέφτω κάτω, μακριά απο βιβλιοθήκες και παράθυρα, καλύπτω το κεφάλι με τα χέρια μου και περιμένω 
  • Κάνουμε σειρούλα και βγαίνουμε έξω από το κτίριο στο κέντρο της αυλής μας , μακριά από δέντρα και καλώδια

Τέλος ετοιμάζουμε την τσάντα εκτάκτων αναγκών!Μια τσάντα που όλοι μαζί αποφασίζουμε τι θα βάλουμε μέσα που είναι απαραίτητο σε μια έκτακτη ανάγκη όπως αυτή του σεισμού. Τα παιδιά αναφέρουν πολλά είδη φαρμακείου όπως βαμβάκι, Ιώδιο, οινόπνευμα, γάζες, τσιρότα, θερμόμετρο και πολλά άλλα. Μέσα στην τσάντα βάζουμε και ένα μεγάλο μπουκάλι νερού, έναν φακό, μια σφυρίχτρα, και ένα μικρό ραδιοφωνάκι,κράκερς,  σύμφωνα με τις οδηγίες πολιτικής προστασίας του Ο.Α.Σ.Π.Αφού λοιπόν κάναμε όλη την παραπάνω προετοιμασία ήρθε η ώρα να παίξουμε…

Αρχικά πάνω στο πλέγμα που φτιάξαμε ώστε να γίνουμε οι ίδιοι ρομπότ και προγραμματιστές!

Στη συνέχεια όμως χρησιμοποιήσαμε την Beebot (το ρομπότ μας μελισσούλα) στο δικό της πλέγμα…

Και η αφίσα μας με την οποία συμμετείχαμε στην εβδομάδα κώδικα…

Code week Tales of Natural Dizasters

“Coding and sustainability “- CODE WEEK

Τίτλος της πρώτης δραστηριότητας “Coding and sustainability ” διοργανώτρια  στο Νηπιαγωγείο μας ,η εκπαιδευτικός του ολοήμερου τμήματος, κ.Αλευρίδου Δέσποινα.

Τα παιδιά καλούνται να χρωματίσουν το σχηματοανθρωπάκι με το χρώμα που υποδεικνύουν τα σχήματα στο επάνω τμήμα του φύλλου εργασίας. Ενθαρρύνονται να σπάσουν τον κώδικα όπου κάθε σχήμα έχει το δικό του χρώμα. Έτσι οι κύκλοι θα βαφτούν κόκκινοι, τα τετράγωνα κίτρινα, τα τρίγωνα πράσινα και τα ορθογώνια παραλληλόγραμμα μπλε. Με αυτό τον τρόπο καταφέρνουν να ολοκληρώσουν το σχηματοανθρωπάκι αποκωδικοποιώντας σχήματα και χρώματα!

Τελική Φώτο.1png

Τίτλος της δεύτερης δραστηριότητας, στην παραπάνω συμμαχία ,”Φθινοπωρινά καρποί και φύλλα” υπεύθυνη η εκπαιδευτικός του Τμήματος Ένταξης, κ. Μητσιώρη Μαρία.

  • “Λογική ακολουθία φθινοπωρινών φύλλων”. Το νήπιο παρατηρεί σε κάθε σειρά την εναλλαγή των φύλλων  (κώδικας), εντοπίζει το φύλλο που λείπει και το τοποθετείστη σωστή σειρά.
  • “Ομαδοποίηση φθινοπωρινών φύλλων”.Το νήπιο αναγνωρίζει αρχικά τις εικόνες με τους ίδιους καρπούς, τους κατονομάζει και τους ομαδοποιεί (κώδικας)
  • Μοτίβο (κώδικας):εναλλαγή εικόνων με φθινοπωρινούς καρπούς
  • sudoku:ποιος καρπός λείπει; Το νήπιο εντοπίζει τον καρπό που λείπει σε κάθε σειρά και τοποθετεί την εικόνα του στη σωστή θέση.

Marias code week

Σκοπός της δραστηριότητας είναι να δώσει στα παιδιά κάθε ευκαιρία να αναλάβουν πρωτοβουλίες, να αυτοσχεδιάσουν, να χρησιμοποιήσουν τη φαντασία τους και να ταξιδέψουν στον συναρπαστικό κόσμο του προγραμματισμού.

Όλα τα συμμετέχοντα σχολεία θα ανεβάσουν τη δραστηριότητά τους στο παρακάτω padlet, έτσι ώστε να έχουμε την ευκαιρία να λύσουμε τους κώδικες και άλλων σχολείων

κωδικό : cw23-Jd3ZE
Ευχαριστούμε την κ. Άννα Μαγκιώση, από το Νηπιαγωγείο Ριζαρίου – Τρικάλων, για την ιδέα ,τον συντονισμό και την οργάνωση αυτής της δραστηριότητας.

CODE WEEK 2023

logo code week

Το Νηπιαγωγείο μας και φέτος συμμετέχει στην Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Κώδικα- Code Week . Στα πλαίσια του Ευρωπαϊκού Προγράμματος e Twinning ” Tales of Natural Disasters”τα παιδιά θα γνωρίσουν απλές διαδικασίες προγραμματισμού και θα ανταλλάξουν ιδέες με τα συνεργαζόμενα νηπιαγωγεία.

Αν θέλετε να συμμετέχετε στην δραστηριότητά μας μπορείτε να επικολλήσετε τον κωδικό cw23-0P8CY.

Η δραστηριότητα μπορεί να πραγματοποιηθεί με το ρομποτάκι beebot, αλλά και χωρίς αυτό (unplugged), με τη φυσική παρουσία των παιδιών.

Εάν έχουμε πλαίσιο κίνησης του ρομπότ χρησιμοποιούμε αυτό. Εάν δεν έχουμε , δημιουργούμε με χαρτοταινία στο πάτωμα ένα τετράγωνο πλέγμα με 16 τετράγωνα, στο οποίο θα μπορούν να κινούνται τα παιδιά ανά βήμα. Τα παιδιά θα αναλάβουν την κίνηση καθοδήγησης του ρομπότ (παιδιού).

Δημιουργούμε μία ιστορία , όπου η μικρή μέλισσα συναντά τα παιδιά και τους διηγείται πώς κατάφερε και γλίτωσε από έναν σεισμό που συνέβη στην πόλη που ζει.

Τι πρέπει όμως να έχει ένα σακίδιο έκτακτης ανάγκης για τον σεισμό; Η μελισσούλα δεν γνωρίζει και τα παιδιά την βοηθούν να συλλέξει όσα αντικείμενα χρειάζονται για να εξοπλίσει το σακίδιό της και να μείνει ασφαλής.

Στο πλέγμα που έχουμε δημιουργήσει τοποθετούμε εικόνες αντικειμένων που θα πρέπει να έχουν αποθηκεύσει σε ένα σακίδιο έκτακτης ανάγκης σε περίπτωση σεισμού. Το ρομποτάκι θα πρέπει να συλλέξει όλα τα αντικείμενα για να εξοπλίσει το σακίδιό του.

Δίνουμε στα παιδιά κάρτες προσανατολισμού (δεξιά, αριστερά, μπροστά, πίσω) και τα παιδιά δίνουν οδηγίες για τη διαδρομή που θα πρέπει να ακολουθήσει το ρομπότ. Επειδή είναι αρχή της σχολικής χρονιάς , τοποθετούμε μία μία τις κάρτες και δημιουργούμε πολλές διαδρομές. Όταν τα παιδιά εξοικειωθούν, φτιάχνουμε την τελική διαδρομή με όλα τα αντικείμενα που πρέπει να συλλέξει το ρομπότ.

Στην unplugged δραστηριότητα, τη θέση του ρομπότ καταλαμβάνει ένα παιδί , το οποίο περιμένει τις οδηγίες των συμμαθητών του για τη διαδρομή που πρέπει να ακολουθήσει.

Τα συνεργαζόμενα σχολεία θα αναρτήσουν φωτογραφίες από τις δραστηριότητές τους στο παρακάτω  padlet. https://padlet.com/irenepapatri/tales-of-natural-disasters-eu-code-week-2023-bxwsnhayggqj67jh

 

e Twinning – Tales of Natural Disasters

Logo tales of natural disasters

Το Νηπιαγωγείο μας φέτος συμμετέχει σε ένα πολύ ενδιαφέρον Ευρωπαϊκό Πρόγραμμα e Twinning με τίτλο: “Tales of Natural Disasters”.Έχουμε τη χαρά να συνεργαστούμε με σχολεία της Ελλάδας, αλλά και της Ρουμανίας, Γεωργίας, Τουρκίας, Σλοβακίας και Πολωνίας!

Ας γνωριστούμε

Λίγα λόγια για το πρόγραμμα: Το συγκεκριμένο πρόγραμμα αφορά την εκπαίδευση των παιδιών του Νηπιαγωγείου σχετικά με τις Φυσικές Καταστροφές όπως σεισμούς, ηφαίστια, φωτιές-πυρκαγιές και πλημμύρες-κατακλυσμούς.Πιο ειδικά έχει σαν στόχο τα νήπια να μάθουν γι’ αυτά τα φυσικά φαινόμενα μέσα από μύθους, πειράματα και ΤΠΕ,στοχεύοντας στην υιοθέτηση ενός νέου προφίλ ενεργού πολίτη που γνωρίζει και ξέρει να αντιμετωπίζει τις φυσικές καταστροφές. Οι μύθοι δεν είναι απλά παραμυθάκια  αλλά έχουν έναν πυρήνα αληθινών γεγονότων, που είναι και η γεννεσιουργός αιτία τους. Μύθοι για τους σεισμούς και τις εκρήξεις των ηφαιστείων δημιουργήθηκαν σχεδόν σε όλους τους πολιτισμούς αντικατοπτρίζοντας τις αντιλήψεις των λαών για τα φυσικά αυτά φαινόμενα που ακόμα και σήμερα προκαλούν φόβο, δέος και ανασφάλεια.

Μέσω του προγράμματος προωθούνται κυρίως οι δεξιότητες μάθησης (4Cs), ενώ παράλληλα ενεργοποιούνται οι δεξιότητες ζωής και οι δεξιότητες του νου. Η επίτευξη πραγματοποιείται μέσα από μια σειρά πειραμάτων σχετικά με τα φυσικά φαινόμενα, σε συνδυασμό με τη χρήση και αξιοποίησης των ψηφιακών εργαλείων (ΤΠΕ).

Ταυτόχρονα μέσα από το πρόγραμμα προωθείται κι 13ος (δράση για το κλίμα) από τους 17 στόχους βιώσιμης ανάπτυξης.

Οι φυσικές καταστροφές επηρεάζουν κάθε χώρα σε κάθε ήπειρο. Διαταράσσουν τις εθνικές οικονομίες και επηρεάζουν τις ζωές ενώ έχουν σημαντικές επιπτώσεις στους ανθρώπους, τις κοινότητες και τις χώρες του σήμερα αλλά ακόμα περισσότερο του αύριο. Είναι ένα παγκόσμιο φαινόμενο το οποίο δε γνωρίζει σύνορα. Η εκπαίδευση μπορεί και πρέπει να συμβάλει πολύ προς αυτή την κατεύθυνση.

Το συγκεκριμένο πρόγραμμα ξεκινάει το μήνα Οκτώβριο και θα ολοκληρωθεί τέλη Μαρτίου.

Ημέρα Σχολικού Αθλητισμού 29-09-2023

Στο πλαίσιο  του εορτασμού της 10ης Ημέρας Σχολικού Αθλητισμού 2023 ,σήμερα  Παρασκευή 29 Σεπτεμβρίου 2023, πραγματοποιήσαμε μια σειρά Αθλητικών Εκδηλώσεων στην αυλή του σχολείου μας, όπου πήραν μέρος όλοι οι μικροί μας μαθητές του Νηπιαγωγείου Αγίου Μάμαντος!  Διαδρομές με στεφάνια, τουβλάκια και κουτσό,παιχνίδια με μπάλα καθώς και παιχνίδια με στεφάνια ήταν οι αθλητικές μας δραστηριότητες. Σύνθημα μας « ΑΘΛΟΥΜΕ ΚΑΘΕ ΜΕΡΑ – ΕΙΜΑΙ ΥΓΙΗΣ ΓΙΑ ΜΙΑ ΖΩΗ » και στόχο είχαμε να κατανοήσουμε πόσο απαραίτητη είναι η άθληση στη σωματική, πνευματική και ψυχική μας υγεία. Γυμναστήκαμε, χαρήκαμε και προπαντός ασκηθήκαμε στη σωστή ΑΘΛΗΤΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ. Στο  τέλος επιβραβεύτηκε η συμμετοχή και η προσπάθεια των παιδιών μας  με την απονομή βραβείου σε κάθε έναν ξεχωριστά   για την επιτυχή συμμετοχή τους!!!

συγχαρητηρια 1

Συγχαρητήρια σε όλους τους αθλητές μας!

Πρώτες μέρες στο Νηπιαγωγείο!

Οι πρώτες μέρες στο Νηπιαγωγείο αφιερώνονται κάθε χρόνο σε συγκεκριμένα θέματα, έχοντας σαν στόχο να βοηθήσουμε τα παιδιά να ενταχθούν στο νέο περιβάλλον της τάξης όσο γίνεται πιο εύκολα και πιο ομαλά. Έτσι λοιπόν παίξαμε διάφορα παιχνίδια γνωριμίας για να γνωριστούν οι μικροί μας μαθητές μεταξύ τους αλλά και να γνωρίσουν κι εμάς τις δασκάλες τους. Ταυτόχρονα μιλήσαμε για τους κανόνες που ακολουθούμε στην τάξη ώστε να είμαστε όλοι χαρούμενοι και αγαπημένοι μεταξύ μας.Βγήκαμε φωτογραφίες και επανδρώσαμε τα συρτάρια μας και το παρουσιολόγιο μας μέχρι να μάθει ο καθένας να αναγνωρίζει και στη συνέχεια να γράφει σωστά το όνομά του. Πολλά παιχνίδια παίξαμε, σχετικά με το όνομα του καθενός και όλα τα παιδιά τα πήγαν περίφημα….

3 1Περπατώ το αρχικό μου γράμμα1Περπατώ το αρχικό μου γράμμα1 1

Σειρά είχε ο εαυτός μας και η οικογένεια μας και τι γνωρίζουμε γι’αυτή.Διαβάσαμε το βιβλίο “Πόσο μ’αρέσει η οικογένειά μου” ,μιλήσαμε για το γενεαλογικό δέντρο κάθε οικογένειας και προσπαθήσαμε να φτιάξει ο καθένας το δικό του!

Βιβλιο

1 12 1

Μιλώντας λοιπόν για τις οικογένειές μας δεν μπορούσαμε να μην αναφερθούμε και σε άλλες λίγο διαφορετικές οικογένειες όπως αυτή των σχημάτων. Και τι πιο κατάλληλο από το να διαβάσουμε το πολύ ωραίο βιβλίο της Σοφίας Ζαραμπούκα “Η οικογένεια Τριγώνου”και φυσικά να φτιάξουμε τα δικά μας σχήματα από πλαστελίνη….

Οικογένεια τριγώνου

συνεχίζεται…..

Αγιασμός – Σεπτέμβριος ’23

Σήμερα Δευτέρα 11 Σεπτεμβρίου 2023 και ώρα 9:00 πμ πραγματοποιήθηκε στον αύλειο χώρο τουΝηπιαγωγείου μας ο καθιερωμένος αγιασμός μαζί με τα παιδιά και το διδακτικό προσωπικό του Δημοτικού Σχολείου του χωριού μας.Όλοι εκπαιδευτικοί , παιδιά και γονείς είμασταν εκεί και ο Πάτερ μας ράντισε με τον Αγιασμό και μας ευχήθηκε μια καλή, δημιουργική και επικοδομητική χρονιά. Στη συνέχεια Νηπιαγωγοί, παιδιά και γονείς του Νηπιαγωγείου συγκεντρωθήκαμε μέσα στο χώρο του νηπιαγωγείου μας όπου γνωριστήκαμε και ενημερώσαμε τους γονείς και τους μικρούς μας μαθητές για τη λειτουργία του σχολείου μας καθώς και άλλα χρήσιμα για την καθημερινότητα των μικρών μας μαθητών.

4 5

Καλή χρονιά σε όλους μας με υγεία και πολλή δημιουργικότητα!

Καλή Σχολική Χρονιά

ΤελικήΝαι, είναι αλήθεια!!!!Τα σχολεία ανοίγουν. Σχολική χρονιά 2023-2024! Μια καινούρια χρονιά αρχίζει κι ένα νέο, όμορφο ταξίδι ξεκινά στο Νηπιαγωγείο Αγίου Μάμαντος.  Ένα ταξίδι στη γνώση και στη φαντασία. Συνοδοιπόροι στο ταξίδι μας τα  αγαπημένα μας  παιδιά και  εσείς οι γονείς τους! Όλοι μαζί , ως μια ομάδα, είναι σίγουρο ότι θα τα καταφέρουμε!!!Σας περιμένουμε όλους στον αγιασμό του σχολείου μας, τη Δευτέρα, 11/9/2023 και ώρα 9:00πμ. ! 

Η πρώτη μέρα στο σχολείο…….

πρωτη μερα στο σχολειο

Το παιδί σας πηγαίνει για πρώτη φορά στο νηπιαγωγείο ; Είναι παραμονή του αγιασμού;  Απόψε, λίγο πριν το βάλετε για ύπνο «νωρίς, γιατί αύριο έχουμε να ξυπνήσουμε πρωί για να πάμε στο σχολείο», ακολουθήστε μερικές απλές συμβουλές που μπορεί να το βοηθήσουν.
Τι να κάνετε:
– Πείτε του ιστορίες. Μιλήστε στο παιδί για τις δικές σας εμπειρίες από το σχολείο. Φροντίστε να επιλέξετε τις πιο αστείες και ευχάριστες χωρίς να διστάσετε όμως να ομολογήσετε τα δικά σας συναισθήματα. Δηλ.  πως την πρώτη μέρα νιώθατε κι εσείς άγχος και φόβο για το άγνωστο, συναισθήματα όμως που, όπως θα του εξηγήσετε, είναι φυσιολογικά και απολύτως αποδεκτά. Τονίστε του επίσης πως πολύ γρήγορα τα ξεχάσατε, κάνατε καινούργιους φίλους και νιώσατε ασφάλεια με τη δασκάλα σας.
– Μιλήστε του με ειλικρίνεια. Καλό είναι να του δώσετε μια ρεαλιστική εικόνα της νηπιακής καθημερινότητας. Εξηγήστε του πως θα κάθετε σε καρεκλάκια μέσα στην τάξη, μιλήστε του για τους κανόνες τους οποίους θα πρέπει να τηρεί, πως θα πηγαίνει τουαλέτα μόνος του ,θα πλένει τα χέρια του, θα τρώει μόνος του , θα πρέπει να προσέχει τον εαυτό του στο διάλειμμα κ.α Τονίστε τα θετικά στοιχεία: θα μάθει πώς να μαθαίνει, θα έχει πολλά παιχνίδια και βιβλία, η δασκάλα του θα τον φροντίζει και θα τον αγαπάει, θα μάθει νέα ομαδικά παιχνίδια, θα κάνει καινούργιους φίλους και θα αποκτήσει καινούρια ενδιαφέροντα.
– Αγοράστε μαζί τα σχολικά. Αφήστε το να επιλέξει μόνο του την τσάντα του, το παγούρι ή το ποτήρι, την πετσέτα, το φαγητοδοχείο για το κολατσιό. Έτσι, θα ξεκινήσει με περισσότερο κέφι και διάθεση .

Επιλέξτε μία τσάντα νηπιαγωγείου, ούτε πολύ μεγάλη αλλά ούτε και μικρή. Συνιστάται οι τσάντες να είναι χωρίς ροδάκια, ώστε να καταλαμβάνουν λιγότερο χώρο στις “κυψέλες”. Προσέχετε πάντα το βάρος που έχουν οι τσάντες. Αυτό το βάρος δεν πρέπει να κουράζει και να επιβαρύνει την μέση των παιδιών.

 Σε περίπτωση που επιλέξετε πλαστικό παγούρι, καλό θα ήταν να το πλένετε καθημερινά και αν έχει ενσωματομένο καλαμάκι να το πλένετε με ζεστό νερό για τυχόν μικρόβια.

Το σκεύος για το φαγητό τώρα. Επειδή το φαγητό θα ζεσταίνεται  στο νηπιαγωγείο σε ηλεκτρικό φουρνάκι επιλέξτε ένα σκεύος που να μπορεί να ζεσταθεί.

– Δώστε του πρωτοβουλία. Όπως εσείς  διαλέγετε με προσοχή τα ρούχα που θα φορέσετε σε κάποια ιδιαίτερη περίσταση, ώστε να σας αντιπροσωπεύουν αλλά και να αισθάνεστε άνετα και όμορφα μέσα σε αυτά, έτσι και εκείνο μπορεί να θέλει να διαλέξει μόνο του τα ρούχα που θα φορέσει την πρώτη του μέρα στο σχολείο. Ετοιμάζουμε τα ρούχα από το βράδυ.
– Δείξτε κατανόηση. Μην ξεχνάτε ότι το παιδί προσπαθεί να ενταχθεί και να βρει την θέση του σ’ αυτή την καινούργια, μικρή κοινωνία. Δείξτε κατανόηση στις όποιες αλλαγές της συμπεριφοράς του. Εξάλλου, το πιο πιθανόν είναι να είναι προσωρινές.
– Διαβάστε του βιβλία. Στην αγορά θα βρείτε πολλά βιβλία που προετοιμάζουν τα παιδιά για την πρώτη τους επαφή με τον παιδικό σταθμό ή το νηπιαγωγείο. Διαβάστε τα μαζί και πάρτε από αυτά αφορμή για να συζητήσετε τα συναισθήματα των παιδιών την πρώτη φορά που ξεκινούν κάτι τόσο καινούργιο, αλλά και συναρπαστικό. Ενδεικτικά σας αναφέρουμε το «Πρώτη μέρα στο σχολείο», εκδόσεις Μεταίχμιο.
– Η πρώτη ημέρα πρέπει να είναι γιορτινή. Η μετάβαση είναι ένα πέρασμα του παιδιού από την βρεφική ηλικία στην νηπιακή. Τα συναισθήματα είναι πολλά και διαφορετικά. Σίγουρα νιώθετε χαρά και περηφάνια  που το παιδί σας μεγάλωσε και είναι υγιές. Δείξτε του με τη γλώσσα του σώματος αλλά και εκφράστε του αυτά τα συναισθήματα πολλές φορές. Γιορτάστε το. Κάντε την πρώτη μέρα του σχολείου μια όμορφη ανάμνηση. Προγραμματίστε να μαγειρέψετε το αγαπημένο του φαγητό, φτιάξτε γλυκό και καλέστε τις γιαγιάδες, τους παππούδες ή τη νονά και το νονό για να «γιορτάσετε» το ξεκίνημα της σχολικής χρονιάς. Βγάλτε φωτογραφίες.
Τι ΔΕΝ πρέπει να κάνετε: 

-Όσο συγκινημένη ή ανασφαλής νιώθετε, είναι σημαντικό να μην μεταδώσετε τη νευρικότητά σας στο παιδί γιατί δεν γνωρίζει πώς να τη χειριστεί.
– Μην μιλάτε σε τρίτους για τις δυσκολίες του παιδιού σας όταν εκείνο είναι μπροστά.
– Μην σχολιάζετε την συμπεριφορά των παιδαγωγών μπροστά του.
– Μην ξεγελάσετε το παιδί σας και προσπαθήσετε να φύγετε από το προαύλιο την στιγμή που εκείνο έχει στρέψει αλλού την προσοχή του.
– Μη μείνετε στο σχολείο. Αν κρυφοκοιτάζετε στην αίθουσα για να δείτε αν σταμάτησε να κλαίει, τότε το ξέσπασμά του θα είναι αναπόφευκτο.
– Φροντίσετε να μην συμβούν ταυτόχρονα στην ζωή του άλλες αλλαγές, όπως: πχ. τον αποχωρισμό της πιπίλας.

–  Αποφύγετε τις φράσεις όπως:είσαι υποχρεωμένος … ή κι εγώ δεν θέλω να πάω στη δουλειά αλλά πάω…
– Αποφύγετε κάθε είδους διαπληκτισμό την ημέρα πριν φύγει για το σχολείο.

Και όπως λέει ένας εξαιρετικός συνάδελφος να θυμάστε ότι:

  • Το σχολείο δεν είναι φυλακή ή αγγαρεία
  • Το σχολείο είναι δικαίωμα και όχι υποχρέωση, θέλουμε το παιδί να χαίρεται να πηγαίνει (Eschoolmarius)

Καλή σχολική χρονιά!