Ο Χειμώνας σαν θεματολογία στο Νηπιαγωγείο είναι ανεξάντλητος.Έτσι λοιπόν εκτός από τα πειράματα, τα σχετικά γράμματα της αλφαβήτα και τις συζητήσεις, Χειμώνας σημαίνει και ποικίλες κατασκευές! Φτιάξαμε το Νέο έτος 2025 για να στολίσουμε την τάξη μας αλλά και τον χιονάνθρωπο του Ιανουαρίου…
Μιλήσαμε για τα ρούχα του Χειμώνα , από τι υλικά είναι φτιαγμένα αλλά και πώς τα φτιάχνουμε. Δείξαμε την διαδικασία παραγωγής μιας μάλλινης μπλούζας, δηλαδή από το πρόβατο στο πουλόβερ και φτιάξαμε την ντουλάπα με τα χειμωνιάτικα ρούχα, ένα πουλόβερ που το ” φόρεσε” το κάθε παιδί αλλά και τα απαραίτητα σκουφιά και γάντια…
Επειδή όμως ένας χιονάνθρωπος ποτέ δεν είναι αρκετός φτιάξαμε τρισδιάστατα χιονανθρωπάκια αλλά και χιονάνθρωπους που βρίσκονται μέσα στο χιόνι…
Με αφορμή τον Χειμώνα και τους χιονάνθρωπους δεν γινόταν να μην μιλήσουμε για τις σύνθετες λέξεις του Χειμώνα. Τα παιδιά γνωρίζουν ήδη τι σημαίνει ο όρος σύνθετη λέξη οπότε δίνοντας τους τις λέξεις, τους ήταν αρκετά εύκολο να συνθέσουν τις σύνθετες..
Σειρά είχαν τα χειμωνιάτικα φρούτα. Μήλα,πορτοκάλια, μανταρίνια, αχλάδια, λωτοί. Κάποια παιδιά έφεραν ορισμένα από τα παραπάνω φρούτα. Τα περιεργαστήκαμε, μιλήσαμε για το σχήμα τους, το μέγεθός τους, τα χαϊδέψαμε και αναφερθήκαμε στις υφές τους και τέλος τα καθαρίσαμε και τα δοκιμάσαμε για να μιλήσουμε για την γεύση τους. Μάλιστα κρατήσαμε και μερικά σποράκια από τα μήλα και κάναμε ένα πείραμα. Τα φυτέψαμε μέσα σε λίγο βαμβάκι σε ένα κυπελάκι από γιαούρτι, τα ποτίσαμε και τα τοποθετήσαμε στο παράθυρο που έχουμε στην παρεούλα μας για να δούμε τι θα γίνουν. Είναι ακόμα υπό παρακολούθηση…
Τέλος αποφασίσαμε να χρησιμοποιήσουμε μια νέα τεχνική με αλάτι για να συνθέσουμε τα φρούτα του Χειμώνα και να τα βάψουμε με εργαστηριακές πιπέτες…
Και φυσικά το θέμα Χειμώνας δε σταματά εδώ ακολουθεί η Χειμερία Νάρκη….