Για μια ακόμη χρονιά το 2ο πρωινό τμήμα του Νηπιαγωγείου μας συμμετέχει στον 5o Πανελλήνιο Διαγωνισμό Ανοιχτών Τεχνολογιών στην Εκπαίδευση που διοργανώνεται από την ΕΕΛΛΑΚ.
Ειδικά για τη φετινή χρονιά ο 5oς Πανελλήνιος Διαγωνισμός Ανοιχτών Τεχνολογιών στην Εκπαίδευση επικεντρώνεται στην ευρύτερη Θεματική ενότητα της Πράσινης Οικονομίας που θα είναι Ανοιχτή και Ίση για όλους.
Το 2ο πρωινό τμήμα, λοιπόν, με όλους τους μαθητές του και την εκπαιδευτικό Νίκα Σοφία (oμάδα the_Greens)
σας παρουσιάζουν τη συμμετοχή τους με τίτλο “ΕΞΥΠΝΗ ΠΟΛΗ”:
ΥΛΟΠΟΙΗΣΗ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ
Α’ ΦΑΣΗ – ΕΙΣΑΓΩΓΗ
Αρχικά τέθηκε το θέμα της ζωής στην πόλη και των προβλημάτων που προκύπτουν από την διαβίωση, κίνηση και συνύπαρξη τόσο πολλών κατοίκων στο περιβάλλον μιας πόλης.
Καταθέσαμε τις απόψεις μας για την πόλη που ονειρευόμαστε,
εντοπίσαμε το τεράστιο πρόβλημα που προκύπτει από την μετακίνηση χιλιάδων οχημάτων,
γνωρίσαμε την πράσινη μετακίνηση
και, έπειτα από αναζήτηση στο διαδίκτυο, μάθαμε για τις “έξυπνες” πόλεις!
Β’ ΦΑΣΗ – ΥΛΟΠΟΙΗΣΗ
Αποφασίσαμε να φτιάξουμε τη δική μας “έξυπνη” πόλη και ξεκινήσαμε κατασκευάζοντας τη μακέτα της πόλης μας…
επιλέξαμε τα οχήματα που θα χρησιμοποιήσουμε…
και τα κατηγοριοποιήσαμε με τη βοήθεια της AI εφαρμογής Teachable machine σε δύο (2) ομάδες, σε αυτά που είναι φιλικά στο περιβάλλον και σε αυτά που του κάνουν κακό.
Συνδέσαμε στη συνέχεια την πλακέτα microbit με το πρόσθετο stop:bit και δημιουργήσαμε ένα φανάρι, το οποίο θα λειτουργήσει στη μακέτα μας ως “έξυπνο ” φανάρι και θα δίνει προτεραιότητα στα “πράσινα” και φιλικά στο περιβάλλον οχήματα αφήνοντας τα υπόλοιπα να περιμένουν.
Αφού κατασκευάσαμε το “έξυπνο” φανάρι μας, αποφασίσαμε να δημιουργήσουμε και έναν “έξυπνο” πλοηγό, ένα GPS που θα μας δείχνει τη συντομότερη διαδρομή προς τον προορισμό μας, ώστε να μην καθυστερούμε, να μην δημιουργούμε μποτιλιαρίσματα και μολύνουμε τελικά το περιβάλλον.
Για το σκοπό αυτό αποφασίσαμε να χρησιμοποιήσουμε τον Artie, το ρομποτάκι που ζωγραφίζει δίνοντάς του εντολές μέσω ενός tablet!
Θέσαμε τα σημεία εκκίνησης και άφιξης, βρήκαμε τη διαδρομή, την καταγράψαμε…
και προγραμματίσαμε τον Artie μέσω του tablet να την ακολουθήσει, ώστε να την χαράξει και να την ακολουθήσουν τα οχήματά μας.
Τοποθετήσαμε τα οχήματά μας πάνω στα ρομποτάκια Edison και τα θέσαμε σε κίνηση αξιοποιώντας:
την μπροστινή κίνηση μέσω τηλεχειριστηρίου στην περίπτωση του “έξυπνου” φαναριού
και την ακολουθία της μαύρης γραμμής στην περίπτωση του “έξυπνου” πλοηγού.
Και τώρα είμαστε έτοιμοι να σας δείξουμε πώς λειτουργεί η “έξυπνη” πόλη μας!
Σοφία Νίκα, εξαιρετική δουλειά!!! Ένωσες θεωρία και πράξη με τον καλύτερο εκπαιδευτικό τρόπο!! Πολύ τυχερά τα παιδιά και οι γονείς που σε έχουν !!!
Έχω μείνει έκπληκτη! Συγχαρητήρια Σοφία για την πρωτοτυπία των δραστηριοτήτων και την επιλογή των ψηφιακών εργαλείων. Εξαιρετική και η ανάρτησή σου με τα βήματα! Όλα πολύ κατατοπιστικά. Ένα μεγάλο μπράβο και στους μαθητές σου! Είναι πολύ τυχεροί που σε έχουν.
Πόσο μπροστά είστε στο Νηπιαγωγείο σας!!! Σοφία συγχαρητήρια για τις υπέροχες δραστηριότητες καθώς και για την ενσωμάτωση της ρομποτικής και των ψηφιακών εργαλείων στη δράση!!! Μπράβο στα παιδιά και σε σένα
Σοφία Νίκα συγχαρητήρια για την υπέροχη δράση!!!! Είναι πολύ σημαντικό στους δύσκολους αυτούς καιρούς να υπάρχουν εκπαιδευτικοί σαν εσένα που οδηγούν τα παιδιά ένα βήμα πιο μπροστά, σε νέους ορίζοντες, σε νέες δεξιότητες ζωής. Είσαι παράδειγμα προς μίμηση. Συνέχισε να μας εμπνέεις.