ΚΑΝΟΝΕΣ ΣΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΜΑΣ

από ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΚΡΟΥΣΤΑ Κάτω από: ΑΠ΄ ΟΛΑ ΕΧΕΙ Ο ΜΠΑΞΕΣ, Κανόνες της τάξης μας | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο ΚΑΝΟΝΕΣ ΣΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΜΑΣ

 

Κάθε χώρος και κάθε δραστηριότητα διέπεται από κάποιους κανόνες.

 

Για να κατανοήσουν τα παιδιά την ανάγκη ύπαρξης κανόνων στο σχολείο, τους διηγούμαστε μια ιστορία για ένα στρουμφάκι που πήγε πρώτη φορά στο σχολείο αλλά…

στις ελεύθερες δραστηριότητες άρπαξε το παιχνίδι ενός άλλου παιδιού, χτυπούσε το παιχνίδι δυνατά, φώναζε κτλ

στην παρεούλα έσπρωχνε, ενοχλούσε κτλ

στο διάλειμμα πετούσε χαλίκια, έπαιζε επικίνδυνα κτλ

 κανονες1

Κάθε φορά ρωτάμε τα παιδιά, τι αποτέλεσμα μπορεί να φέρει η συμπεριφορά του στρουμφ.

Μια παρόμοια ιστορία μπορείτε να βρείτε εδώ:

http://pro-sxolika.blogspot.gr/2011/09/blog-post_13.html

 

Τελικά, πέρασε καλά αυτό το στρουμφάκι;

 

Τα υπόλοιπα παιδιά τι ένιωσαν;

 

Πώς νομίζετε ότι του συμπεριφέρθηκαν;

 

Τι πρέπει να γίνει;

 

Μ΄ αυτόν τον τρόπο τα παιδιά ξεκινάνε να λένε ποιοι κανόνες είναι απαραίτητοι σ ένα σχολείο ώστε να περνάνε όλοι καλά και να είναι ασφαλείς. Καταγράφουμε τις ιδέες τους και σχολιάζουμε το θετικό αποτέλεσμα που θα επιφέρει κάθε ιδέα.

 

Τα παιδιά καλούνται να σκεφτούν και τι περιμένουν από τη δασκάλα τους. Σ΄ αυτό το σημείο τους εξηγούμε ότι το υπουργείο έχει θέσει ένα πρόγραμμα για όλα τα νηπιαγωγεία. Στις 8 η ώρα ανοίγει η πόρτα του σχολείου, τα παιδιά μπορούν να παίξουν ελεύθερα όποια παιχνίδια θέλουν μέχρι τις 9, μετά μαζευόμαστε στην παρεούλα κτλ. Υπάρχουν όμορφες καρτέλες που μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε για να φτιάξουμε τη χρονολογική σειρά δραστηριοτήτων στην ιστοσελίδα:

http://xwrapaidiwn.blogspot.gr/2012/10/blog-post.html#more

Αυτό βοηθάει πολύ τα παιδιά σε καθημερινή βάση. Εμείς χρησιμοποιήσαμε τις καρτέλες με την εξής διάταξη:

kartes

Έτσι τα παιδιά ξέρουν τι να κάνουν κάθε φορά.

 

Συνεχίζουμε το θέμα των κανόνων παρουσιάζοντάς τους καρτέλες με στρουμφάκια που συμπεριφέρονται με διάφορους τρόπους (μπορούμε να βρούμε άφθονο υλικό στο διαδίκτυο). Τα παιδιά τα ομαδοποιούν σε θετικές και αρνητικές συμπεριφορές για μέσα στην τάξη. 

IMG_5642

Είναι ίδιοι αυτοί οι κανόνες με αυτούς που βρήκαν τα παιδιά; Πρέπει να προσθέσουμε κάτι; 

Δε χρειάζεται να κεραυνοβολήσουμε εξαρχής τα παιδιά με κανόνες. Σιγά σιγά μπορούμε να προσθέτουμε όσους προκύπτουν…

 

Παίζουμε παιχνίδια ρόλων όπου κάποιος συμπεριφέρεται αρνητικά και οι υπόλοιποι του δείχνουν τις καρτέλες με τους κανόνες. 

 

Κι έρχεται η ώρα να συζητήσουμε τι επιπτώσεις θα έχει κάποιος που δεν τηρεί τους κανόνες. Αφήνουμε τα παιδιά να αποφασίσουν γι΄ αυτό, αλλά να προσέξουμε ώστε να μην είναι ιδιαίτερα σκληρές οι συνέπειες.

 

 

Τέλος, χρησιμοποιούμε τις καρτέλες που βρήκαμε στην ιστοσελίδα:

http://e-children.blogspot.gr/2012/09/blog-post_619.html#axzz2pQ1o3YQ6

και παίζουμε ένα παιχνίδι:

 

Υλικά: οι καρτέλες εκτυπωμένες όσα είναι τα παιδιά

          χαρτιά που γράφουν ΝΑΙ και

          χαρτιά που γράφουν ΟΧΙ

          κόλλες

Τοποθετούμε τις καρτέλες στο πάτωμα και τα χαρτιά με το ΝΑΙ και ΟΧΙ τα τοποθετούμε στα τραπεζάκια.

Αρχίζει μουσική και τα παιδιά κινούνται ελεύθερα στο χώρο. 

Όταν σταματάει η μουσική λέμε ΝΑΙ ή ΟΧΙ. 

Τα παιδιά πρέπει να βρουν μια καρτέλα θετικής ή αρνητικής συμπεριφοράς και να την κολλήσουν στο σωστό χαρτί.

Προσοχή: Δεν πρέπει να πάρουν 2 φορές την ίδια εικόνα! 

 

Ας μην ξεχνάμε ότι είναι προτιμότερο να εστιάζουμε στο τι πρέπει να κάνουμε κι όχι τόσο στο τι δεν πρέπει. Επίσης είναι βασικό να επιβραβεύουμε μια θετική συμπεριφορά, όχι συνέχεια αλλά τακτικά και να ενημερώνουμε τα παιδιά τι θα κερδίσουν από μια θετική συμπεριφορά (π.χ. αν μαζέψετε γρήγορα τα παιχνίδια σας θα προλάβουμε να παίξουμε κάποιο παιχνίδι).

Τα σχόλια δεν επιτρέπονται