ΠΑΙΖΟΝΤΑΣ ΜΕ ΤΑ ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΑ

από ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΚΡΟΥΣΤΑ Κάτω από: ΑΠ΄ ΟΛΑ ΕΧΕΙ Ο ΜΠΑΞΕΣ, Αριθμητάρι τέχνης, Πίνακες = Παράθυρα, Συναισθήματα | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο ΠΑΙΖΟΝΤΑΣ ΜΕ ΤΑ ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΑ

Εναλλάσσοντας διάφορα είδη μουσικής, τα παιδιά κινούνται ανάλογα με το συναίσθημα που τους δημιουργεί.

 

Χωρίζουμε το χώρο με 2 μεγάλα υφάσματα σε 4 “δωμάτια”. Τα παιδιά μπαινοβγαίνουν σε αυτά ανοίγοντας φανταστικές πόρτες με διαφορετικούς τρόπους και σε κάθε δωμάτιο αισθάνονται διαφορετικά συναισθήματα.

 

 

Ορίζουμε τα δωμάτια χρησιμοποιώντας μάσκες συναισθημάτων σε δωμάτιο της χαράς, της λύπης κτλ.

Κάθε παιδί μπαίνει σε κάθε δωμάτιο, αναπαριστάνει το αντίστοιχο συναίσθημα και λέει μία πρόταση…

 

Σε κάθε δωμάτιο κάνουν κάτι δείχνοντας ταυτόχρονα το αντίστοιχο συναίσθημα (π.χ. γράφουν θυμωμένοι, πλάθουν χαρούμενοι κτλ).

 

Χαλάρωση: νιώθουμε μια γλυκιά βροχούλα να πέφτει στα μάγουλά μας, η οποία γίνεται πιο δυνατή και μας εκνευρίζει, βροντές και αστραπές μας φοβίζουν αλλά μετά βγαίνει ο ήλιος και οι ακτίνες τους χαϊδεύουν όλο μας το σώμα.

 

Όταν ξυπνάμε αντιλαμβανόμαστε ότι βρισκόμαστε σ’ ένα μουσείο. Ένα κυκλαδικό ειδώλιο περιμένει να μας πει το μυστικό του, αρκεί να πλησιάσουμε το αυτί μας στο πρόσωπό του.

 

Γινόμαστε αγάλματα στο μουσείο συναισθημάτων. 

Ένα παιδί βγαίνει έξω και όταν μπαίνει διαπιστώνει ότι όλα τα παιδιά – αγάλματα παρουσιάζουν το ίδιο συναίσθημα.

“Μπήκα στο δωμάτιο της χαράς / λύπης κτλ.”

 

Με αυτή την εισαγωγή παρουσιάζουμε στα παιδιά το βιβλίο 

“Ο Νικηφόρος ανακαλύπτει να συναισθήματα” 

της Ελένης Γερουλάνου.

Έτσι μας δίνεται η ευκαιρία να γνωρίσουμε και άλλα συναισθήματα και να θυμηθούμε πότε νιώσαμε κι εμείς έτσι…

 

Χρησιμοποιώντας διάφορα υλικά τα παιδιά δίνουν στο ειδώλιο χαρακτηριστικά και συναισθήματα.

 

Κάποιο παιδί έφτιαξε το άγαλμα με το ένα μάτι:

 

 

————————————-

 

Αριθμητάρι : αριθμός 7

 

 

 

Ο πίνακας ανήκει στον Jackson Polloc κι έχει τίτλο 

Convergence”  1952.

 

 

Τα παιδιά υποστήριξαν ότι βλέπουν μόνο μουντζούρες αλλά όταν απομονώνουμε μερικά σημεία του πίνακα, εμφανίζονται μύριες μορφές:

πουλιά, ιππόκαμποι, φίδια, νερό, λιοντάρια κτλ…

 

Χρησιμοποιώντας διαφορετικά χρώματα μπορούμε να φτιάξουμε ένα πίνακα γεμάτο συναισθήματα

καθώς, 

όπως βλέπουμε στο βιβλίο

η παλέτα των συναισθημάτων” 

της Έρα Μουλάκη

κάθε συναίσθημα μπορεί να έχει το δικό του χρώμα.

 

Η μπουγάδα των συναισθημάτων:

 

 

Ο καθένας μας βλέπει σε κάθε χρώμα διαφορετικό συναίσθημα αλλά αυτό δεν μας εμπόδισε να δημιουργήσουμε ένα τεράστιο ομαδικό πίνακα συναισθημάτων:

 

 

ΓΛΩΣΣΙΚΑ ΚΑΙ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ:

 

Χρησιμοποιώντας στεφάνια και κοντάρια τα παιδιά γράφουν τα αρχικά των 4 βασικών συναισθημάτων (Χ,Λ,Θ,Φ)

 

 

 

Ένα παιδί στέκεται στη μέση και τα υπόλοιπα παιδιά του δίνουν εντολές:

Βάλε το δεξί σου πόδι στο φόβο, το αριστερό σου χέρι στη χαρά κτλ….

(μεγάλες μπερδεψοδουλειές!!!)

 

Ταξινόμηση: Σε κάθε δωμάτιο πρέπει να μπουν μόνο τα παιδιά που νιώθουν το ίδιο συναίσθημα:

 

 

 

 

Βρέχει συναισθήματα:

 

Τα παιδιά ανασυνθέτουν τα γράμματα ώστε να φτιαχτούν τα συναισθήματα:

 

 

 

Χώρες συναισθημάτων:

 

Σε κάθε χώρα ζει ένα διαφορετικό συναίσθημα.

Σε κάθε χώρα, όλα τα πρόσωπα και τα αντικείμενα που υπάρχουν εκεί, αρχίζουν από το γράμμα του συναισθήματος που κυριαρχεί:

π.χ. στη θυμωμένη χώρα μπορείς να συναντήσεις μόνο ό,τι αρχίζει από θ, και είναι όλα πολύ θυμωμένα:

 

 

 

 

 

 

στίχοι: www.stixoi.info/

 

 

Τα σχόλια δεν επιτρέπονται