ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ 4. “ΤΟ ΔΑΣΟΣ ΚΑΙΓΕΤΑΙ”
Τα παιδιά παρακολουθούν ένα βίντεο για τα οφέλη του δάσους αλλά και για τους κινδύνους καταστροφής του.
Μετά την παρακολούθηση του βίντεο, τίθενται ερωτήσεις από την εκπαιδευτικό: ποιά νομίζετε ότι είναι τα οφέλη του δάσους; πού οφείλονται οι πυρκαγιές στο δάσος; εκτός από τις ανθρώπινες δραστηριότητες πού αλλού οφείλονται; τι συμβαίνει όταν το δάσος παίρνει φωτιά; η καταστροφή ενός δάσους τι συνέπειες έχει για τη ζωή του ίδιου του δάσους αλλά και για τη ζωή του ανθρώπου; με ποιούς τρόπους μπορούμε να βοηθήσουμε;
Αφού συζητήσαμε για τις αιτίες που κινδυνεύει το δάσος και είδαμε σχετικές εικόνες στον Η/Υ, τα παιδιά ζωγράφισαν τις αιτίες και έπειτα τις ταξινομήσαμε σε τρεις κατηγορίες: α) Ανθρώπινες ενέργειες από λάθος, επειδή δε γνωρίζουμε ή αδιαφορούμε. β) Ανθρώπινες ενέργειες από πρόθεση γ) Φυσικές αιτίες.

Στη συνέχεια η εκπαιδευτικός ζητά από κάθε παιδί να ζωγραφίσει τρόπους προστασίας των δασών από την πυρκαγιά.
Έπειτα τα παιδιά παρακολούθησαν στον Η/Υ το παραμύθι “Το Δάσος της Αγάπης” της Αριάδνης Ευαγγελοπούλου -εικονογράφηση Άννα Καρνή.
…Όλα κυλούν ήρεμα στο δάσος πέρα από το ποτάμι όταν ξαφνικά μια φωτιά τ΄αλλάζει όλα…Συζητήσαμε για την υπόθεση του παραμυθιού και μετά τα παιδάκια ζωγράφισαν ότι τους έκανε εντύπωση…
Στο τέλος του εργαστηρίου γίνεται αξιολόγηση από τα ίδια τα παιδιά. απαντώντας σε
ερωτήσεις της εκπαιδευτικού, όπως: Ποια σημεία σας άρεσαν στο συγκεκριμένο
εργαστήριο και γιατί; Θέλετε να μας πείτε πώς συνεργαστήκατε; Τι ήταν αυτό που
κάνατε όλοι και βοήθησε να ολοκληρώσετε το έργο σας; Τι σας εμπόδισε; Τι έμαθα,
τι θα θυμάμαι από αυτό το εργαστήριο;





