“Τα ατυχήματα αποφεύγω, τον εαυτό μου προστατεύω”

Στο πλαίσιο του εργαστηρίου δεξιοτήτων της θεματικής ενότητας Ευ Ζην με τίτλο «Τα ατυχήματα αποφεύγω, τον εαυτό μου προστατεύω», επεξεργαστήκαμε στην τάξη τις έννοιες ΑΤΥΧΗΜΑ, ΚΙΝΔΥΝΟΣ και ΑΣΦΑΛΕΙΑ. Αρχικά, καταγράψαμε τι σημαίνουν για τα παιδιά αυτές οι λέξεις και στη συνέχεια τα παιδιά μοιράστηκαν στην ομάδα ατυχήματα που έχουν βιώσει. Σε φύλλο εργασίας αποτύπωσαν με ζωγραφική τις έννοιες κίνδυνος και ασφάλεια. Ακολούθως, με τη βοήθεια ηλεκτρονικού εποπτικού υλικού (παρουσίαση) εστιάσαμε στους κινδύνους που χρειάζονται προσοχή στο σπίτι, το σχολείο αλλά και έξω από αυτά.

KINDYNOS 1

Τα παιδιά εντόπισαν σε εικόνες τα επικίνδυνα σημεία, αιτιολογώντας την άποψή τους.

KINDYNOS KINDYNOS1

Σε εκπαιδευτική επίσκεψη που κάναμε στον πολυχώρο Nouvelle παρακολουθήσαμε πρόγραμμα για την ασφάλεια σε περίπτωση σεισμού και φωτιάς.

1 1

Ακολουθήσαμε τις απαραίτητες ενέργειες σε προσομοιωτή σεισμού.

2 1

Μιλήσαμε για το σακίδιο έκτακτης ανάγκης (έχουμε δημιουργήσει στο Νηπιαγωγείο το δικό μας με αφορμή την πρώτη άσκηση σεισμού), γνωρίσαμε τα τηλέφωνα έκτακτης ανάγκης και δημιουργήσαμε ένα ομαδικό έργο που θα μας υπενθυμίζει όλες τις χρήσιμες πληροφορίες.

3

Επιστροφή στην τάξη, όπου δημιουργήσαμε με χρήση ηλεκτρονικού υπολογιστή τις δικές μας καρτέλες με τα τηλέφωνα έκτακτης ανάγκης και τα τηλέφωνα επικοινωνίας της μαμάς και του μπαμπά. Όπως μας επισήμανε και ο υπεύθυνος του προγράμματος, είναι σημαντικό να έχει ορίσει η κάθε οικογένεια ένα σημείο συνάντησης σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης, το οποίο και συμπεριλάβαμε στην καρτέλα ως πεδίο προς συμπλήρωση.

10e

Ακολουθεί επεξεργασία του βιβλίου “Πρωτο-βοηθήματα” σχετικά με την αντιμετώπιση και τη σωστή φροντίδα των ατυχημάτων.

 

 

Εδώ Πολυτεχνείο!

Τα γεγονότα της εξέγερσης του Πολυτεχνείου ήταν η αφορμή για να επεξεργαστούμε τις αφηρημένες έννοιες ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ και ΔΙΚΤΑΤΟΡΙΑ. Για τον σκοπό αυτό, αξιοποιήσαμε το παραμύθι “Η κυρά Δημοκρατία”. Η ιστορία του κράτησε αμείωτο το ενδιαφέρον των παιδιών, γεγονός που οδήγησε στη δραματοποίησή του. Τα παιδιά με ενθουσιασμό ζητούσαν να παίξουμε ξανά!

KYRA DHMOKRATIA

ΟΛΟΙ ΜΑΖΙ ΕΙΜΑΣΤΕ ΠΑΝΤΑ ΠΙΟ ΔΥΝΑΤΟΙ

Προσεγγίσαμε τις δύο αφηρημένες έννοιες ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ και ΔΙΚΤΑΤΟΡΙΑ, ταξινομώντας εικόνες που ταιριάζουν στην καθεμία σε διαδραστικό παιχνίδι στον υπολογιστή. Στη συνέχεια, οργανώσαμε εκλογές στην τάξη, προκειμένου να αποφασίσουμε με δημοκρατική διαδικασία ποια κατασκευή θα φτιάξουμε. Αφού δημιουργήσαμε τις δικές μας ταυτότητες, είδαμε τις υποψηφιότητες και μιλήσαμε για τον τρόπο ψηφοφορίας.  Η κάλπη άνοιξε, οι ψηφοφόροι περίμεναν τη σειρά τους και με αγωνία καταμέτρησαν τις ψήφους για να μάθουν το αποτέλεσμα. Το Δ της ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ ο μεγάλος νικητής!

EKLOGES

ΕΚΛΟΓΕΣ ΣΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ

1

ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΖΩΓΡΑΦΙΖΟΥΝ ΣΤΟΝ ΤΟΙΧΟ

2

ΟΜΑΔΙΚΟ ΚΟΛΑΖ

 

 

 

Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Προγραμματισμού

Το Νηπιαγωγείο μας συμμετείχε στην Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Προγραμματισμού, βοηθώντας τον ασπρόμαυρο ελέφαντα Έλμερ να ξαναβρεί τα χρώματά του! Τα παιδιά, αφού εξοικειώθηκαν καθοδηγώντας ένα παιδί-ρομπότ στο επιδαπέδιο πλέγμα, αναζήτησαν τα χρώματα στην τάξη και έπειτα βοήθησαν το bee-bot να συλλέξει τα χρώματα, οδηγώντας το ρομποτάκι στο τετράγωνο που βρισκόταν το χρώμα της καρτέλας που διάλεγαν τυχαία. Οι καρτέλες είχαν τρία βασικά χρώματα (κόκκινο, κίτρινο, μπλε) και τις μίξεις αυτών, ενώ στο πλέγμα υπήρχαν τα τρία βασικά χρώματα και τα παράγωγά των μίξεών τους (πορτοκαλί, πράσινο, μοβ). Τέλος, χρωμάτισαν τον ασπρόμαυρο Έλμερ σε φύλλο εργασίας.

BOHTHONTAS TON ELMER

Τιμώντας την επέτειο του ΟΧΙ

Με αφορμή τα γεγονότα της 28ης Οκτωβρίου 1940, συνθέσαμε το ΟΧΙ χρησιμοποιώντας ψυχοκινητικό υλικό.

IMG 20251021 110502

Ακόμη, επεξεργαστήκαμε τις αντίθετες έννοιες ΕΙΡΗΝΗ και ΠΟΛΕΜΟΣ. Ταξινομήσαμε εικόνες στις δύο έννοιες, καταγράψαμε με τη βοήθεια των αισθήσεων όσα ταιριάζουν στην καθεμία και αποτυπώσαμε όσα σημαίνουν για εμάς σε φύλλο εργασίας.

IMG 20251023 120547            IMG 20251030 080223

Γνωρίσαμε τα χαρακτηριστικά (σχήμα, χρώμα, γραμμές, μοτίβο) και το κρυφό μήνυμα (Ε-ΛΕΥ-ΘΕ-ΡΙ-Α Ή ΘΑ-ΝΑ-ΤΟΣ) της Ελληνικής σημαίας και δημιουργήσαμε τη δική μας, σε ομαδικό έργο.

IMG 20251023 090301

Και φυσικά γνωρίσαμε τη Σοφία Βέμπο, που με τα τραγούδια της εμψύχωνε τους Έλληνες στρατιώτες και τον ποιητή Διονύσιο Σολωμό, που έγραψε τον εθνικό μας ύμνο.

Παγκόσμια Ημέρα Ψυχικής Υγείας

Δράση των μαθητών/τριών μας για την Ημέρα ψυχικής υγείας.

1 1

Η ψυχολογία των παιδιών παίζει πολύ σημαντικό ρόλο στην πνευματική τους ανάπτυξη. Οι παιδικές ψυχές έχουν πολλά να μας διδάξουν όταν τους δίνεται η ευκαιρία.

Στο πλαίσιο αυτό, διαβάσαμε “Το συναισθηματόμετρο του Επιθεωρητή Κροκοντίλο”, εστιάσαμε στο συναίσθημα του φόβου και τα μικρά ανθρωπάκια ζωγράφισαν τι τα φοβίζει. Τέλος, πετάξαμε τους φόβους μας στα σκουπίδια και καταλήξαμε να χαμογελάμε!!!

2 1    3    4

Πρώτη άσκηση σεισμού

Με αφορμή τη Διεθνή Ημέρα μείωσης των Φυσικών Καταστροφών (13 Οκτωβρίου), ξεκίνησε στην ολομέλεια συζήτηση για το τι μπορεί να σημαίνει Φυσική Καταστροφή. Αφού αποκλείσαμε τις καταστροφές που προκύπτουν από τη δράση του ανθρώπου (όπως για παράδειγμα οι βόμβες) εστιάσαμε σε φαινόμενα που συμβαίνουν γύρω μας, στη Φύση, χωρίς να μπορούμε να τα ελέγξουμε.  Με τη βοήθεια των καιρικών φαινομένων, καταγράψαμε τις καταστροφές που αυτά μπορεί να επιφέρουν όταν συμβαίνουν σε ακραία μορφή (παγετός, πλημμύρα, καύσωνας-ξηρασία-φωτιά, ανεμοστρόβιλος, υδροστρόβιλος) και αυτά που απλώς συμβαίνουν (σεισμός, έκρηξη ηφαιστείου). Η συζήτηση κατέληξε στο συμπέρασμα ότι ακόμη κι αν δεν μπορούμε να ελέγξουμε τα ίδια τα φαινόμενα, μπορούμε να ενημερωθούμε και να είμαστε προετοιμασμένοι και ασφαλείς σε περίπτωση που συμβούν. Η συζήτηση εμπλουτίστηκε με την αυτοψία εργατών του Δήμου, που ήρθαν έξω από το Νηπιαγωγείο για να καθαρίσουν τα φρεάτια του δρόμου, ώστε να αποφευχθεί η πλημμύρα σε περίπτωση βροχής!!! Με το παραμύθι “Η οργή του Εγκέλαδου” εστιάσαμε στο φαινόμενο του σεισμού. Ρωτήσαμε τα παιδιά αν έχουν βιώσει κάποιο σεισμό ή αν έχουν ακούσει για αυτόν καθώς και τι νιώθουμε όταν συμβαίνει; Η ΓΗ ΚΟΥΝΙΕΤΑΙ, ΤΟ ΙΔΙΟ ΚΑΙ ΕΜΕΙΣ ΚΑΙ ΟΛΑ ΓΥΡΩ ΜΑΣ! Και μιας και όπως μάθαμε από το παραμύθι στον Εγκέλαδο ή αλλιώς Σεισμό δεν αρέσει ο προγραμματισμός και εμφανίζεται απροειδοποίητα, φροντίσαμε να ενημερωθούμε για το πως θα παραμείνουμε ήρεμοι και ασφαλείς. Ξεκινήσαμε με το GOOGLE EARTH, όπου είδαμε τη μορφολογία της Γης και με εποπτικό υλικό γνωρίσαμε τα μέρη της (φλοιός, μανδύας, πυρήνας). Είδαμε ότι ο φλοιός αποτελείται από πλάκες που όταν κουνιούνται(τριβή, σύγκρουση, απομάκρυνση) η Γη δονείται. Με οικοδομικό υλικό προσομοιώσαμε τις λιθοσφαιρικές πλάκες και τον σεισμό.

IMG 20251016 100227              IMG 20251016 095911

Αλήθεια, πως μπορούμε να παραμείνουμε ασφαλείς;;; Μα φυσικά παραμένοντας ήρεμοι, θα προστατεύσουμε το σώμα μας μπαίνοντας κάτω από το τραπέζι μέχρι να τελειώσει ο σεισμός! Κι έπειτα πάλι με ηρεμία και χωρίς βιασύνη θα μπούμε σε γραμμή για να βγούμε στον καθαρό ουρανό της αυλής μας! Στόχος μας είναι η ασφάλεια όλης της ομάδας!!!

Η πρώτη άσκηση σεισμού του Νηπιαγωγείου μας στέφθηκε με απόλυτη επιτυχία!

1                2

                                            IMG 20251017 124914

Οργάνωση τάξης

Με αφορμή το παραμύθι “Μια κάμπια πολύ πεινασμένη” ετοιμάσαμε την δική μας κάμπια -ημερολόγιο για την καθημερινή μας ρουτίνα.
IMG 20250930 093641
Στη συνέχεια, “Το Τζάτζαλο” μας επισκέφθηκε και αφού δημιουργήσαμε το δικό μας ξεχασιάρικο Τζάτζαλο, επεξεργαστήκαμε στην ολομέλεια τους κανόνες της τάξης, θέτοντας στα παιδιά το ερώτημα “Τι χρειάζεται να θυμόμαστε για να είμαστε ασφαλείς και να περνάμε όμορφα στο σχολείο;”. Η ομάδα μοιράστηκε τις ιδέες της και όταν τα μέλη συμφωνούσαν καταγράφαμε στη λίστα. Δώσαμε υπόσχεση να προσπαθούμε καθημερινά να θυμόμαστε τους κανόνες και “υπογράψαμε” με το αποτύπωμα του δαχτύλου μας την υπόσχεση αυτή!
IMG 20251009 080009
Με το παραμύθι “Ας πούμε αυτή τη λέξη” γίναμε ντετέκτιβ και σε ζευγάρια αναζητήσαμε τα χρώματα και τις λέξεις που συνάντησε ο παπαγάλος και είχανε κρυφτεί μέσα στην τάξη. Τέλος, δημιουργήσαμε τον δικό μας πολύχρωμο παπαγάλο με λαδοπαστέλ και φτερά από τις χάρτινες παλάμες μας για να μας θυμίζει πως κάποιες λέξεις, αν και μικρές, έχουν μεγάλη δύναμη και ομορφαίνουν τη ζωή μας, δίνοντας της χρώμα!

IMG 20251010 204956                  IMG 20251015 131915

 

 

Παιδαγωγική Συνάντηση Γονέων

Αγαπητοί γονείς,
σας περιμένουμε την Παρασκευή 3 Οκτωβρίου 2025 και ώρα 16.30 στην πρώτη μας παιδαγωγική συνάντηση που αφορά σε θέματα οργάνωσης, στοχοθεσίας και λειτουργίας του Νηπιαγωγείου. Για την ανεμπόδιστη συμμετοχή σας στην ενημερωτική συνάντηση, παρακαλούμε να προσέλθετε χωρίς παιδιά.

Με εκτίμηση,
ο Σύλλογος Διδασκόντων

Πανελλήνια Ημέρα Σχολικού Αθλητισμού

Η εβδομάδα μας έκλεισε με την πιο παιγνιώδη και ζωτική μέρα! Με αφορμή την Πανελλήνια Ημέρα Σχολικού Αθλητισμού, επεξεργαστήκαμε στην τάξη την έννοια Αθλητισμός. Τα νήπια μοιράστηκαν στην ολομέλεια τις υπάρχουσες γνώσεις τους σχετικά με το τι είναι αθλητισμός και ποια αθλήματα γνωρίζουν. Μιλήσαμε για τα αθλήματα που μας αρέσουν και για εκείνα με τα οποία ασχολούμαστε εμείς. Όλες οι ιδέες καταγράφηκαν και με αναζήτηση στο διαδίκτυο είδαμε εικόνες από τα αθλήματα που αναφέρθηκαν. Στη συνέχεια βγήκαμε στην αυλή γεμάτοι ενέργεια και χαρά και ζεστάναμε το σώμα μας με λίγο τρέξιμο. Ακολούθησαν ομαδικά κινητικά παιχνίδια στην αυλή με σκυταλοδρομία και διαδρομή δοκιμασιών. Η ομάδα είχε έναν κοινό στόχο, να φέρει εις πέρας το αγώνισμα και να καταφέρει να γεμίσει το καλάθι με τα πολύχρωμα μπαλάκια. Τα παιδιά πέρα από το σώμα τους άσκησαν και την ικανότητά τους να περιμένουν τη σειρά τους, με τα κινητικά παιχνίδια να ενισχύουν το ομαδικό πνεύμα και τα παιδιά να εμψυχώνουν τα μέλη της ομάδας που έκαναν τις διαδρομές!!!

 

IMG 20250927 131549                                      IMG 20250927 131741

IMG 20250926 112245

Ακολούθησε αποθεραπεία με τεντώματα και αναπνοές. Στη συνέχεια συζητήσαμε για το πως νιώθουμε μετά τα αγωνίσματα(λίγη κούραση, χαρά, δυνατό σώμα) και καταλήξαμε στο συμπέρασμα ότι η γυμναστική μας κάνει χαρούμενους! Τα μικρά ανθρωπάκια ζωγράφισαν τον εαυτό τους μετά τα αγωνίσματα και φυσικά στο τέλος είχαμε απονομή βραβείων συμμετοχής!

IMG 20250926 125407         IMG 20250927 131344

Γιατί στον Αθλητισμό μετράει η συμμετοχή!!!

Πρώτες μέρες στο Νηπιαγωγείο!

Οι πρώτες μέρες στο Νηπιαγωγείο κύλησαν γεμάτες παιχνίδι, τραγούδι και δημιουργία!

Τα παιδιά γνώρισαν την  ομάδα τους, τον χώρο του Νηπιαγωγείου και έβαλαν τη δική τους πινελιά στην τάξη, δημιουργώντας τις πρώτες ζωγραφιές που στόλισαν τον πίνακα. Ακολούθησε η διακόσμηση της πόρτας για την οποία δούλεψε όλη η ομάδα και έτσι τα πρωινά θα μας υποδέχεται ένας φωτεινός, χαμογελαστός ήλιος! Η ιδέα προέκυψε από το τραγούδι “Ήλιε, πες μια καλημέρα“, που ακούσαμε πολλάκις μιας και το πρωινό ξύπνημα δυσκόλεψε κάποια παιδιά.

12

3Με αφορμή το παραμύθι “Γέτι, η δύναμη του ακόμη”, μάθαμε πως όσο μεγαλώνουμε και όσο προσπαθούμε τόσο περισσότερα πράγματα θα καταφέρνουμε! Τραγουδήσαμε “Είμαι μικρός, μοναδικός! Ό,τι μπορώ, το προσπαθώ! Μπορώ, μπορώ, μπορώ να το κάνω, μπορώ, μπορώ γι’ αυτό προσπαθώ! Μπορώ, μπορώ, μπορώ να το κάνω, αρκεί να το θέλω εγώ!” και δημιουργήσαμε κονκάρδες με το Γέτι για να μας το θυμίζουν!

4 5

 

 

 

 

 

 

 

Ακόμη, φτιάξαμε τη δική μας πλαστελίνη εκτελώντας τη συνταγή και πειραματιστήκαμε με τα βασικά χρώματα και τις μίξεις τους για να τη χρωματίσουμε! Η διαδικασία και το αποτέλεσμα ενθουσίασε τα μικρά ανθρωπάκια, που ανυπομονούν να έρθει η Δευτέρα για να παίξουν με την πλαστελίνη.

7  6