Το Νηπιαγωγείο μας συμμετείχε από το Φεβρουάριο έως τον Ιούνιο σε ένα ευρωπαϊκό έργο etwinning με τίτλο «Νοιώθω, Εκφράζομαι, Δημιουργώ». Στο έργο συμμετείχαν τρεις χώρες η Ελλάδα, η Ισπανία και η Τουρκία με 6 σχολεία και 12 εκπαιδευτικούς.
Στόχος του έργου ήταν να βοηθήσει τα παιδιά να μάθουν να αναγνωρίζουν τα συναισθήματά τους, να τα εκφράζουν με διάφορους τρόπους, να δημιουργούν παίρνοντας αφορμή από αυτά και να καλλιεργήσουν την ενσυναίσθησή τους.
Δραστηριότητες Φεβρουαρίου
Για να γνωριστούν οι εταίροι μεταξύ τους (εκπαιδευτικοί και παιδιά) δημιουργήθηκαν παρουσιάσεις, βίντεο και έγιναν διαδικτυακές συναντήσεις. Τα νήπια μας, με τη βοήθεια των γονέων τους, δημιούργησαν έναν ψηφιακό χαρακτήρα με την εφαρμογή Pixton για να τα αντιπροσωπεύει καθ’ όλη τη διάρκεια του προγράμματος.
Στη συνέχεια ηχογράφησαν μηνύματα χαιρετισμού για τους φίλους και τις φίλες τους και έφτιαξαν ένα βίντεο γνωριμίας που ανέβηκε από τις εκπαιδευτικούς στην πλατφόρμα του etwinning.
Επέλεξαν ποια σημεία από το σχολείο τους και τον τόπο τους θέλουν να δείξουν και αφού έβγαλαν φωτογραφίες με το tablet, ετοίμασαν με τις εκπαιδευτικούς μια παρουσίαση.
Πριν την έναρξη των δράσεων όλα τα συμμετέχοντα σχολεία εκπαιδεύτηκαν για την ασφάλεια στο διαδίκτυο και τους κανόνες καλής συμπεριφοράς. Οι δραστηριότητες τους αποτυπώθηκαν στον παρακάτω διαδικτυακό πίνακα.
Όλα τα συνεργαζόμενα σχολεία πρότειναν ένα λογότυπο για το έργο. Τα νήπια σκέφτηκαν, σχεδίασαν και δημιούργησαν με τη βοήθεια των εκπαιδευτικών το δικό τους λογότυπο για το έργο.
Το τελικό λογότυπο του έργου αποφασίστηκε από τις ιδρύτριες του να είναι μια σύνθεση όλων των λογότυπων.
Δραστηριότητες Μαρτίου
Το κάθε σχολείο πρότεινε μια αποστολή τέχνης σχετική με το θέμα των συναισθημάτων. Οι αποστολές που προτάθηκαν παρατίθενται παρακάτω και τα σχολεία συνεργατικά ανέλαβαν από μία αποστολή.
https://digipad.app/p/680855/3355b1e5e0ab4
Το δικό μας νηπιαγωγείο συνεργάστηκε με το 28ο Νηπιαγωγείο Θεσσαλονίκης για να ολοκληρώσουν την αποστολή με το έργο τέχνης Έναστρη Νύχτα του Vincent Van Gogh. Τα δύο νηπιαγωγεία συναντήθηκαν διαδικτυακά, συζήτησαν το θέμα του έργου τέχνης, εξέφρασαν τα συναισθήματά που τους προκάλεσε και αποφάσισαν να τον αναπαραστήσουν συνεργατικά.
Φτιάξαμε τα λουλούδια των συναισθημάτων όπου σε κάθε πέταλο γράφουμε πότε νοιώθουμε το συναίσθημα και στο πίσω μέρος τι πρέπει να κάνουμε για να το αντιμετωπίσουμε.
Προσθέσαμε όλες οι χώρες τις εθνικές μας λέξεις για τα συναισθήματα και δημιουργήσαμε ένα πολυγλωσσικό συννεφόλεξο.
Ηχογραφήσαμε σε όλες τις γλώσσες τα συναισθήματα και φτιάξαμε μια διαδραστική αφίσα.
Δραστηριότητες Απριλίου
Κοινωνικές ιστορίες. Χρησιμοποιώντας εικόνες που επέλεξαν τα παιδιά, επινοήθηκαν κοινωνικές ιστορίες με θέμα τα συναισθήματα και τις εικονογράφησαν. Οι εκπαιδευτικοί τις μετέφεραν σε ψηφιακά βιβλία.
Δραστηριοτήτες Μαϊου
Τα παιδιά του νηπιαγωγείου μας ξεκίνησαν μια ιστορία με δύο ήρωες. Η ιστορία αυτή ταξίδεψε από σχολείο σε σχολείο και το κάθε σχολείο πρόσθετε τα δικά της στοιχεία. Η ιστορία εικονογραφήθηκε και ψηφιοποιήθηκε.