4ο Εργαστήριο Δεξιοτήτων «STE(Α)M και Εκπαιδευτική Ρομποτική μέσα από τον κύκλο του Νερού και την Υδροδυναμική»

Ολοκληρώσαμε για φέτος τον κύκλο των εργαστηρίων δεξιοτήτων  με το εργαστήριο που αφορούσε τον κύκλο του νερού και την υδροδυναμική. Το σενάριο βασίστηκε στην εκπαιδευτική πρόταση της Φώτη Παρασκευής από το 3ο ΠΕΚΕΣ Αττικής και εμπεριείχε  δραστηριότητες STEAM και Εκπαιδευτικής Ρομποτικής με κύριο περιβαλλοντικό θέμα την υδροδυναμική και συγκεκριμένα τον κύκλο του νερού. Σκοπός του εργαστηρίου ήταν τα παιδιά μέσα από πειράματα, εξοικείωση με συγκεκριμένα εκπαιδευτικά λογισμικά, τη δημιουργία
μηχανικών κατασκευών, την καλλιέργεια της μαθηματικής σκέψης και την εξοικείωση με βασικές αρχές προγραμματισμού και αλγοριθμικής σκέψης να έρθουν σε επαφή με τη φιλοσοφία του STE(A)M με βιωματικό τρόπο. Αρχικά, δημιουργήθηκε ο εννοιολογικός χάρτης για τις γνώσεις μας σχετικά με το νερό έπειτα από καταιγισμό ιδεών. Έπειτα, τα παιδιά χωρίστηκαν σε ομάδες για τη διερεύνηση του θέματος. Γνωρίσαμε τις τρεις φυσικές καταστάσεις του νερού μέσα από πειράματα. Ακόμη, αφού πρώτα τα παιδιά έκαναν τις προβλέψεις τους, μετά κάναμε διάφορα πειράματα για να δούμε ποια υλικά διαλύονται στο νερό και ποια όχι, ποια βυθίζονται και ποια επιπλέουν. Μάθαμε για τα τρία Α του νερού (άοσμο, άχρωμο, άγευστο) μέσα από βιωματικές καταστάσεις. Γνωρίσαμε τον κύκλο του νερού μέσα από πειράματα, τον αποτυπώσαμε σε ζωγραφιές και με τη βοήθεια της  ρομποτικής προγραμματίσαμε τη μελισσούλα να κάνει τον κύκλο του νερού στο πλέγμα. Μιλήσαμε για τη δύναμη του νερού και τους τρόπους αξιοποίησής της από τον άνθρωπο. Είδαμε στον Η/Υ παλιούς νερόμυλους και σύγχρονα ηδροηλεκτρικά φράγματα. Γνωρίσαμε τα παλιά τοξοτά γεφύρια του τόπου μας και συζητήσαμε για τον τρόπο κατασκευής τους. Οι ομάδες των παιδιών κλήθηκαν να δημιουργήσουν με διάφορα υλικά τα δικά τους γεφύρια και φράγματα, αφού πρώτα τα σχεδίασαν!! Αναφερθήκαμε στον θεό Ποσειδώνα και τη θεά Αφροδίτη και πώς οι δυο θεοί συνδέονται με το νερό. Έπειτα, ήρθαμε σε επαφή με λαϊκές παροιμίες σχετικές με το νερό, έθιμα και παραδόσεις για το νερό, ποιήματα και το παραδοσιακό τραγούδι την “Περπερούνα”. Φτιάξαμε όμορφες κατασκευές για να θυμόμαστε το εργαστήριό μας!! Μιλήσαμε για τη χρησιμότητά του και τη σημασία του για τον άνθρωπο και τον πλανήτη μας! Προτείναμε τρόπους που μπορούμε να περιορίσουμε τη χρήση του νερού και τους ζωγραφίσαμε!!!

GridArt 20240602 220723909 resized 20240609 093734973 GridArt 20240602 221330336 resized 20240609 093734655GridArt 20240602 221609896 resized 20240609 093734354GridArt 20240609 212932563 resized 20240609 093733302GridArt 20240609 212332564 resized 20240609 093733984GridArt 20240610 063945750 resized 20240610 064029189GridArt 20240610 063421087 resized 20240610 064029831GridArt 20240610 063716499 resized 20240610 064029504GridArt 20240609 213344246 resized 20240609 093732987GridArt 20240609 212711943 resized 20240609 093733687