Ολοκληρώθηκε αυτές τις μέρες το 2ο εργαστήρι δεξιοτήτων με τίτλο “Σεισμός- και τώρα τι κάνω;” από τη θεματική ενότητα Φροντίζω το Περιβάλλον -1.Κλιματική Αλλαγή- Φυσικές καταστροφές- Πολιτική Προστασία. Το εργαστήρι μας βασίστηκε στο έργο της Ψαρίδου Βασιλικής που είναι διαθέσιμο στο αποθετήριο του ΙΕΠ. Σκοπός του εργαστηρίου ήταν να ευαισθητοποιηθούν και να ενημερωθούν οι μαθητές γύρω από θέματα πρόληψης και προστασίας σε περίπτωση σεισμικού φαινομένου. Οι προτεινόμενες δραστηριότητες διαμορφώθηκαν, τροποποιήθηκαν και εμπλουτίστηκαν ώστε να ανταποκρίνονται στα ενδιαφέροντα και τις ανάγκες των μαθητών μας. Μέσα απο το εργαστήρι οι μαθητές ενδυνάμωσαν δεξιότητες του 21ου αιώνα, της ζωής και του νου. Αρχικά, διερευνήθηκαν οι πρότερες γνώσεις των παιδιών σχετικά με τις φυσικές καταστροφές οι οποίες αποτέλεσαν τη βάση για την ανάπτυξη του προγράμματος. Τα παιδιά μέσα από ποικίλα εκπαιδευτικά βίντεο (ΟΑΣΠ, Φωτόδεντρο), πειράματα, κατασκευές, πλούσιο εκπαιδευτικό υλικό, βιωματικές δράσεις και παιχνίδια εμπλούτισαν τις γνώσεις τους γύρω από το φαινόμενο του σεισμού και υιοθέτησαν κριτική στάση απέναντι σε ζητήματα και καταστάσεις. Έμαθαν για τη μορφολογία και το εσωτερικό της Γης, τα στρώματα που βρίσκονται κάτω από την επιφάνεια της, την κίνηση των λιθοσφαιρικών πλακών και πειραματίστηκαν με χρωματιστό νερό και φελιζολ για να αναπαραστήσουν την κίνηση των πλακών. Με αφορμή του εσωτερικού της γης ήρθαν σε επαφή με την τέχνη του μεγάλου ζωγράφου Kandinsky και γνώρισαν “τους ομόκεντρους κύκλους του”. Γνώρισαν μύθους απ’ όλο τον κόσμο γύρω από αυτό το φαινόμενο, έφτιαξαν τον δικό τους σεισμογράφο και κατέγραψαν μικρούς και μεγάλους σεισμούς ανάλογα με τα ρίχτερ. Δημιούργησαν πύργους και κατασκευές με ξύλινα και πλαστικά τουβλάκια και παρατήρησαν τη στατικότητά τους σε υποτιθέμενους μικρούς και μεγάλους σεισμούς. Χωρίστηκαν σε ομάδες και μελέτησαν αφίσες του ΟΑΣΠ που αφορούσαν την πρόληψη και προστασία πριν από τους σεισμούς. Ενημερώθηκαν για την τσάντα του σεισμού, τα επαγγέλματα που σχετίζονται με το φαινόμενο αυτό και τα τηλέφωνα έκτακτης ανάγκης. Ολοκλήρωσαν το εργαστήριό τους πραγματοποιώντας τη δεύτερη άσκηση σεισμού με μεγάλη επιτυχία και δημιουργώντας μια ψηφιακή αφίσα με όλα όσα έμαθαν γύρω από το θέμα.
Πατήστε εδώ: Poster Σεισμού