Αναγνωρίζοντας την ανάγκη και την σημαντικότητα του να μάθουν τα παιδιά να προστατεύουν τον εαυτό τους από διάφορες επικίνδυνες καταστάσεις, αποφασίσαμε να αναλάβουμε ως Νηπιαγωγείο ένα πρόγραμμα Αγωγής Υγείας με θέμα την πρόληψη ατυχημάτων”. Ο Τίτλος του προγράμματός μας είναι “Ο Τσίπ Πατατράκ μαθαίνει να προστατεύει τον εαυτό του”. Βασική αφόρμηση για την εκπόνηση του προγράμματος μας είναι ένα παραμύθι με τίτλο “Οι περιπέτειες του Τσίπ Πατατράκ”. Πρόκειται για ένα παραμύθι με 7 αυτοτελείς ενότητες όπου κάθε μία σχετίζεται και με ένα ατύχημα (ηλεκτροπληξία, πέσιμο, κόψιμο, κάψιμο, δηλητηρίαση, πνιγμό, ασφυξία). Βασικός ήρωας του παραμυθιού είναι ένα σκιουράκι, ο Τσιπ-πατατράκ τον οποίο βρίσκει στο δάσος μία οικογένεια πιασμένο σε δόκανο. Αποφασίζουν να τον πάρουν στο σπίτι για να τον γιατρέψουν και κατά την παραμονή του του συμβαίνουν διάφορα ατυχήματα μέσα από τα οποία μαθαίνει να προσέχει! Οι ενότητες που ολοκληρώσαμε έως τώρα είναι το πέσιμο, το κόψιμο και η δηλητηρίαση.
Στην πρώτη ενότητα μιλήσαμε για το πέσιμο και πως μπορούμε να το αποφύγουμε και εκμεταλλευόμενοι τη θεματική μάθαμε και την προμαθηματική έννοια του επάνω και κάτω.

Στη συνέχεια διαβάσαμε την επόμενη ενότητα που σχετίζεται με το κόψιμο. Μιλήσαμε για τους κανόνες χρήσης του ψαλιδιού και αφού χωριστήκαμε σε ομάδες ενώσαμε παζλ από φωτογραφίες που απεικονίζουν σωστές και λάθος συμπεριφορές παιδιών που χρησιμοποιούν ψαλίδι. Τέλος γράψαμε τους κανόνες στα χαρτόνια που κολλήσαμε τα πάζλ.

Η τρίτη ενότητα που ολοκληρώσαμε σχετίζεται με τη δηλητηρίαση από χάπια. Αναφερθήκαμε στους κινδύνους κατάποσης χαπιών, μάθαμε να ξεχωρίζουμε τα χάπια από τις καραμέλες και παίζοντας μάθαμε την προμαθηματική έννοια του πολλά λίγα βάζοντας κάψουλες στα μπουκάλια τους! Επίσης μιλήσαμε για το κέντρο δηλητηριάσεων και μάθαμε τον τηλεφωνικό αριθμό του.

