Στα πλαίσια του 3ου θεματικού κύκλου των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων “Ζω καλύτερα-Ευ ζην”, επιλέξαμε να ασχοληθούμε με το θέμα “ΥΓΕΙΑ: Διατροφή-Αυτομέριμνα”.
Αρχικά, συζητήσαμε με τα παιδιά τι σημαίνει η λέξη “Διατροφή” και στη συνέχεια αναλύσαμε τις υγιεινές και τις ανθυγιεινές τροφές. Είδαμε αντίστοιχες εικόνες, ώστε να τις κατανοήσουμε αλλά και εκπαιδευτικά βίντεο. Διαβάσαμε το παραμύθι “Η κυρά-Διατροφή πρώτη στη μαγειρική” και με αφορμή αυτό, ζητήσαμε από τα παιδιά να ζωγραφίσουν από μια υγιεινή και μια ανθυγιεινή τροφή και να μας το αιτιολογήσουν.
Μάθαμε το τραγούδι “Τα ΝΑΙ και τα ΟΧΙ της διατροφής και στη συνέχεια παίξαμε ένα παιχνίδι, όπου η νηπιαγωγός έλεγε διάφορες τροφές. Στις υγιεινές τα παιδιά έπρεπε να λένε ΝΑΙ και στις ανθυγιεινές ΟΧΙ.
Ξεκινήσαμε να φτιάχνουμε το Σπίτι της Καλής Διατροφής, αφού πρώτα χωρίσαμε τις τροφές σε 5 οικογένειες-ομάδες. Για κάθε ομάδα, βλέπαμε τις αντίστοιχες καρτέλες, συζητούσαμε, παίζαμε και συμπληρώναμε σχετικά φύλλα εργασίας.
Έχοντας κατανοήσει τις οικογένειες των τροφών, ζητήσαμε από τα παιδιά να μας φέρουν διαφημιστικά φυλλάδια από σούπερ-μάρκετ. Κόψαμε και κολλήσαμε τροφές από όλες τις ομάδες και φτιάξαμε τη δική μας διατροφική πυραμίδα.
Η δεύτερη ομαδική μας εργασία είχε ως θέμα την Κυρία Υγιεινούλα και την Κυρία Ανθυγιεινούλα, με την οποία και διακοσμήσαμε την τάξη μας.
Τέλος, καθ’ όλη τη διάρκεια του Εργαστηρίου μας, δώσαμε έμφαση στο δεκατιανό μας. Σε πλαστικοποιημένο χαρτί, στο οποίο υπήρχε μια χαρούμενη και μια λυπημένη φατσούλα, συμπληρώναμε κάθε μέρα κάτω από την αντίστοιχη φατσούλα, ποιος είχε υγιεινό φαγητό και ποιος όχι, κάτι που ενθουσίασε τα παιδιά. Φτιάξαμε επίσης και τη δική μας τσάντα μέσα στην οποία τοποθετήσαμε το πρωινό μας.
Κλείσαμε το Εργαστήριο Δεξιοτήτων μας με ένα φύλλο εργασίας για το γράμμα “Δ” από τη λέξη “Διατροφή” και με ένα φύλλο εργασίας για το σχήμα τρίγωνο, με αφορμή την διατροφική μας πυραμίδα.