ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ 4ος ΘΕΜΑΤΙΚΟΣ ΚΥΚΛΟΣ

Στα πλαίσια του 4ου Θεματικού Κύκλου των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων “Φροντίζω το περιβάλλον”, επιλέξαμε ως θέμα μας το “Υπεύθυνα παιδιά-Υπερασπιστές των ζώων”.

Ξεκινήσαμε το Εργαστήριό μας, με μια πρώτη αναφορά στο δάσος. Τι είναι το δάσος; Τι μας προσφέρει το δάσος; Πώς πρέπει να συμπεριφερόμαστε στο δάσος;

Αφού μάθαμε όλα όσα θέλαμε, συνεχίσαμε με τα ζώα που μένουν στο δάσος. Ποια είναι, που ακριβώς ζουν, τι τρώνε, αν είναι ήμερα ή άγρια. Ακούσαμε και τους ήχους που βγάζουν και προσπαθήσαμε να τους μιμηθούμε μέσα από παιχνίδι. Τέλος, συμπληρώσαμε ένα φύλλο εργασίας με τα ζώα του δάσους.

 

342556321 248550727704152 7729314964291608081 n342206734 179596341697267 6388499106577801483 n

 

Συνεχίσαμε με τα ζώα της ζούγκλας και της σαβάνας. Είδαμε σχετικά βίντεο για να τα γνωρίσουμε καλύτερα, καθώς πολλά από αυτά μας ήταν άγνωστα. Φτιάξαμε επίσης τη δική μας καμηλοπάρδαλη.

343646660 1895800037453931 1690824231254607129 n

 

 

 

342897579 203709709098094 3148008286172374460 n343379223 664234368843516 2988792084211945120 n

 

 

Σειρά είχαν τα ζώα του αγρού-φάρμας και τα κατοικίδια, μια ομάδα αρκετά γνώριμη στα παιδιά. Αφού μάθαμε αν και τι ζωάκι είχε ο καθένας στο σπίτι ή στην αυλή του, συζητήσαμε για το πόσο σημαντικό είναι να φροντίζουμε και να αγαπάμε όλα τα ζώα. Με αφορμή αυτό, φτιάξαμε το δικό μας σκυλάκι, γεμάτο από καρδιές.

 

342606018 6325075004225193 3065294655788414203 n

Μια ακόμη κατασκευή που φτιάξαμε ήταν το άλογο, ένα πολύ αγαπητό ζώο στα παιδιά.

342673096 252778327155677 2381626841827265627 n

Η τελευταία μας ομάδα ήταν τα ψάρια-ζώα της θάλασσας. Μια ομάδα που ενθουσίασε τα παιδιά. Διαβάσαμε το παραμύθι “Η φάλαινα και το σαλιγκάρι”, το ζωγραφίσαμε και κατασκευάσαμε τη δική μας φάλαινα, από χάρτινα πιάτα και χαρτόνι.

342670295 750984373163259 2504789880595169192 n

Αφού θυμηθήκαμε ξανά όλες τις ομάδες των ζώων, ρωτήσαμε τα παιδιά “ποιο ζώο θα ήθελες να είσαι και γιατί;” και φτιάξαμε το αντίστοιχο σπιτάκι του, αφού πρώτα το ζωγραφίσαμε και γράψαμε το όνομά του.

342560922 153857977656373 6398323494784780509 n

Τέλος, με την ολοκλήρωση του Εργαστηρίου μας, δεν θα μπορούσαμε να μην μοιράσουμε στα παιδιά από ένα Βραβείο Φιλοζωίας.

342007062 971975560598002 6527085239704283844 n

 

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ 3ος ΘΕΜΑΤΙΚΟΣ ΚΥΚΛΟΣ

Στα πλαίσια του 3ου θεματικού κύκλου των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων “Ζω καλύτερα-Ευ ζην”, επιλέξαμε να ασχοληθούμε με το θέμα “ΥΓΕΙΑ: Διατροφή-Αυτομέριμνα”.

Αρχικά, συζητήσαμε με τα παιδιά τι σημαίνει η λέξη “Διατροφή” και στη συνέχεια αναλύσαμε τις υγιεινές και τις ανθυγιεινές τροφές. Είδαμε αντίστοιχες εικόνες, ώστε να τις κατανοήσουμε αλλά και εκπαιδευτικά βίντεο. Διαβάσαμε το παραμύθι “Η κυρά-Διατροφή πρώτη στη μαγειρική” και με αφορμή αυτό, ζητήσαμε από τα παιδιά να ζωγραφίσουν από μια υγιεινή και μια ανθυγιεινή τροφή και να μας το αιτιολογήσουν.

337653820 890209628717394 4176507232692055555 n

Μάθαμε το τραγούδι “Τα ΝΑΙ και τα ΟΧΙ της διατροφής και στη συνέχεια παίξαμε ένα παιχνίδι, όπου η νηπιαγωγός έλεγε διάφορες τροφές. Στις υγιεινές τα παιδιά έπρεπε να λένε ΝΑΙ και στις ανθυγιεινές ΟΧΙ.

337568753 1368650613920970 7779599673209354440 n

Ξεκινήσαμε να φτιάχνουμε το Σπίτι της Καλής Διατροφής, αφού πρώτα χωρίσαμε τις τροφές σε 5 οικογένειες-ομάδες. Για κάθε ομάδα, βλέπαμε τις αντίστοιχες καρτέλες, συζητούσαμε, παίζαμε και συμπληρώναμε σχετικά φύλλα εργασίας.

337762189 899914074618548 3867405419257928679 n

 

 

             337733516 5895658000532936 8711350539439248344 n

 

337637949 128682913507580 4317874445822849789 n

328227647 206038475464225 3052749529882731155 n

337736778 1059688124865277 4860085729318006004 n

 

337996104 1406853796741503 8219700325473152378 n337784465 926368778780596 4453426904795943492 n

 

337690975 777471620235218 3684893966728111606 n

Έχοντας κατανοήσει τις οικογένειες των τροφών, ζητήσαμε από τα παιδιά να μας φέρουν διαφημιστικά φυλλάδια από σούπερ-μάρκετ. Κόψαμε και κολλήσαμε τροφές από όλες τις ομάδες και φτιάξαμε τη δική μας διατροφική πυραμίδα.

337869542 614999320082613 370923019534113787 n

Η δεύτερη ομαδική μας εργασία είχε ως θέμα την Κυρία Υγιεινούλα και την Κυρία Ανθυγιεινούλα, με την οποία και διακοσμήσαμε την τάξη μας.

 

337780184 563925902560915 4507731744297800209 n

 

 

 

Τέλος, καθ’ όλη τη διάρκεια του Εργαστηρίου μας, δώσαμε έμφαση στο δεκατιανό μας. Σε πλαστικοποιημένο χαρτί, στο οποίο υπήρχε μια χαρούμενη και μια λυπημένη φατσούλα, συμπληρώναμε κάθε μέρα κάτω από την αντίστοιχη φατσούλα, ποιος είχε υγιεινό φαγητό και ποιος όχι, κάτι που ενθουσίασε τα παιδιά. Φτιάξαμε επίσης και τη δική μας τσάντα μέσα στην οποία τοποθετήσαμε το πρωινό μας.

337995146 922231655484481 1925343555582830235 n 338161823 199321266137956 7149640201779388265 n

 

Κλείσαμε το Εργαστήριο Δεξιοτήτων μας με ένα φύλλο εργασίας για το γράμμα “Δ” από τη λέξη “Διατροφή” και με ένα φύλλο εργασίας για το σχήμα τρίγωνο, με αφορμή την διατροφική μας πυραμίδα.

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ 2ος ΘΕΜΑΤΙΚΟΣ ΚΥΚΛΟΣ

Στα πλαίσια του 2ου θεματικού κύκλου των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων: «Δημιουργώ και καινοτομώ-Δημιουργική σκέψη και καινοτομία» με θέμα: «STEAM και η ΓΗ γυρίζει…», επιλέξαμε να ασχοληθούμε με τους πλανήτες του ηλιακού μας συστήματος, αφού πρώτα μιλήσαμε για την ημέρα-νύχτα και για τον ήλιο-φεγγάρι.

Ξεκινήσαμε με ένα εκπαιδευτικό βίντεο, το οποίο αναφερόταν στην ημέρα και τη νύχτα και κάναμε ένα σχετικό φύλλο εργασίας. Χρησιμοποιήσαμε την υδρόγειο σφαίρα και παίξαμε το παιχνίδι με τον φακό, έτσι ώστε να κατανοήσουν καλύτερα τα παιδιά πότε και γιατί έχουμε μέρα ή νύχτα. Τέλος, παίξαμε ένα κινητικό παιχνίδι, το οποίο και τους ενθουσίασε.

 

1.jpg328874658 2007546142768561 4808513802702921451 n 11zon

Στη συνέχεια, μιλήσαμε για τον ήλιο και το φεγγάρι και φτιάξαμε σχετική κατασκευή. Συζητήσαμε για το τι κάνουμε την ημέρα που έχουμε ήλιο και τι κάνουμε τη νύχτα που έχουμε φεγγάρι. Τα καταγράψαμε σε ομαδική εργασία, την οποία και κολλήσαμε στην τάξη μας.

 

329649100 1126340151377640 7123587063216029444 n 11zon328705613 513088974182768 5047812586159256528 n 11zon

 

 

Συνεχίσαμε με τους πλανήτες και συζητήσαμε με τα παιδιά για να δούμε τι γνώσεις έχουν πάνω στο θέμα. Είδαμε σχετικό εκπαιδευτικό βίντεο και με βάση αυτό λύθηκαν πολλές από τις απορίες τους. Ως πρώτη επαφή με αυτό το αντικείμενο, επιλέξαμε να εστιάσουμε στον πλανήτη Γη, μέσα από παιχνίδι, φύλλα εργασίας και κατασκευή, προκειμένου να τη γνωρίσουμε καλύτερα.

 

329840269 730398961969792 4198575757714811516 n 11zon329545613 759325258942892 6099253950041694667 n 11zon

 

Η επόμενή μας δραστηριότητα, αφορούσε στο ηλιακό μας σύστημα, το οποίο και φτιάξαμε όλοι μαζί σε ομαδική κατασκευή, αφού πρώτα κόψαμε και κολλήσαμε τους πλανήτες και τον ήλιο κι αφού γράψαμε τα ονόματά τους. Επίσης, κατασκευάσαμε το βιβλίο των πλανητών για κάθε παιδί. Κλείνοντας, κάναμε αντιστοίχιση ορισμένες λέξεις, τις οποίες θέλαμε να μάθουν τα παιδιά και παίξαμε κι ένα παιχνίδι μνήμης με κάρτες πλανητών, για να τους ξαναθυμηθούμε.

 

328925869 546029914157614 5221617421165123442 n 11zon328484878 3002584960048395 3129921135275933399 n 11zon

329783266 716967613494601 4834548385793899689 n 11zon328948983 1301289463782133 3484138797955868323 n 11zon

 

 

329842977 727707825680149 5217959632997405579 n 11zon

 

Τέλος, δεν θα μπορούσαμε να μην αναφέρουμε στα παιδιά τους αστροναύτες και τους πυραύλους. Αφού συζητήσαμε και είδαμε σχετικό εποπτικό υλικό, φτιάξαμε ατομική κατασκευή αστροναύτη με τη φωτογραφία του κάθε παιδιού επάνω, αλλά και μια πρωτότυπη κατασκευή πυραύλου.

 

328944737 523129509915701 7616069234518275368 n 11zon329991922 576931211118402 139537055211716409 n 11zon

 

Έτσι, κλείσαμε το θέμα του Εργαστηρίου μας με τον πιο δημιουργικό τρόπο.

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ 1ος ΘΕΜΑΤΙΚΟΣ ΚΥΚΛΟΣ

Το 1ο Εργαστήριο Δεξιοτήτων με τον θεματικό κύκλο «Ενδιαφέρομαι και ενεργώ-Κοινωνική Συναίσθηση και Ευθύνη», ξεκίνησε με θέμα τα «Ανθρώπινα Δικαιώματα» και με τίτλο «Η οικογένεια δεν έχει αριθμητική, είναι απλώς μοναδική». Στόχος της επιλογής αυτού του θέματος είναι τα παιδιά να καλλιεργήσουν δεξιότητες της κοινωνικής  ζωής, όπως ενσυναίσθηση, αλληλοσεβασμό, διαφορετικότητα.

12

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Στα πλαίσια αυτού του Εργαστηρίου, γνωρίσαμε τις οικογένειες των μαθητών/συμμαθητών μας, μέσα από φωτογραφίες, συζητήσαμε για την έννοια της οικογένειας, τη ζωγραφίσαμε και μάθαμε λέξεις όπως μαμά, μπαμπάς, γιαγιά, παππούς κλπ. Μετρήσαμε τα μέλη της κάθε οικογένειας και κάναμε αντίστοιχο φύλλο εργασίας. Μιλήσαμε επίσης για το τι κάνουμε με την οικογένειά μας, όπως και για τα συναισθήματα που έχουμε γι’ αυτήν και φτιάξαμε μια ωραία κατασκευή.

 

34

 

56

 

Κλείνοντας το Εργαστήριό μας, είδαμε το ψηφιακό παραμύθι «Η μονα-δική μου οικογένεια».

 

7