ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ 4ος ΘΕΜΑΤΙΚΟΣ ΚΥΚΛΟΣ
Στα πλαίσια του 4ου Θεματικού Κύκλου των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων “Φροντίζω το περιβάλλον”, επιλέξαμε ως θέμα μας το “Υπεύθυνα παιδιά-Υπερασπιστές των ζώων”.
Ξεκινήσαμε το Εργαστήριό μας, με μια πρώτη αναφορά στο δάσος. Τι είναι το δάσος; Τι μας προσφέρει το δάσος; Πώς πρέπει να συμπεριφερόμαστε στο δάσος;
Αφού μάθαμε όλα όσα θέλαμε, συνεχίσαμε με τα ζώα που μένουν στο δάσος. Ποια είναι, που ακριβώς ζουν, τι τρώνε, αν είναι ήμερα ή άγρια. Ακούσαμε και τους ήχους που βγάζουν και προσπαθήσαμε να τους μιμηθούμε μέσα από παιχνίδι. Τέλος, συμπληρώσαμε ένα φύλλο εργασίας με τα ζώα του δάσους.
Συνεχίσαμε με τα ζώα της ζούγκλας και της σαβάνας. Είδαμε σχετικά βίντεο για να τα γνωρίσουμε καλύτερα, καθώς πολλά από αυτά μας ήταν άγνωστα. Φτιάξαμε επίσης τη δική μας καμηλοπάρδαλη.
Σειρά είχαν τα ζώα του αγρού-φάρμας και τα κατοικίδια, μια ομάδα αρκετά γνώριμη στα παιδιά. Αφού μάθαμε αν και τι ζωάκι είχε ο καθένας στο σπίτι ή στην αυλή του, συζητήσαμε για το πόσο σημαντικό είναι να φροντίζουμε και να αγαπάμε όλα τα ζώα. Με αφορμή αυτό, φτιάξαμε το δικό μας σκυλάκι, γεμάτο από καρδιές.
Μια ακόμη κατασκευή που φτιάξαμε ήταν το άλογο, ένα πολύ αγαπητό ζώο στα παιδιά.
Η τελευταία μας ομάδα ήταν τα ψάρια-ζώα της θάλασσας. Μια ομάδα που ενθουσίασε τα παιδιά. Διαβάσαμε το παραμύθι “Η φάλαινα και το σαλιγκάρι”, το ζωγραφίσαμε και κατασκευάσαμε τη δική μας φάλαινα, από χάρτινα πιάτα και χαρτόνι.
Αφού θυμηθήκαμε ξανά όλες τις ομάδες των ζώων, ρωτήσαμε τα παιδιά “ποιο ζώο θα ήθελες να είσαι και γιατί;” και φτιάξαμε το αντίστοιχο σπιτάκι του, αφού πρώτα το ζωγραφίσαμε και γράψαμε το όνομά του.
Τέλος, με την ολοκλήρωση του Εργαστηρίου μας, δεν θα μπορούσαμε να μην μοιράσουμε στα παιδιά από ένα Βραβείο Φιλοζωίας.
ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ 3ος ΘΕΜΑΤΙΚΟΣ ΚΥΚΛΟΣ
Στα πλαίσια του 3ου θεματικού κύκλου των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων “Ζω καλύτερα-Ευ ζην”, επιλέξαμε να ασχοληθούμε με το θέμα “ΥΓΕΙΑ: Διατροφή-Αυτομέριμνα”.
Αρχικά, συζητήσαμε με τα παιδιά τι σημαίνει η λέξη “Διατροφή” και στη συνέχεια αναλύσαμε τις υγιεινές και τις ανθυγιεινές τροφές. Είδαμε αντίστοιχες εικόνες, ώστε να τις κατανοήσουμε αλλά και εκπαιδευτικά βίντεο. Διαβάσαμε το παραμύθι “Η κυρά-Διατροφή πρώτη στη μαγειρική” και με αφορμή αυτό, ζητήσαμε από τα παιδιά να ζωγραφίσουν από μια υγιεινή και μια ανθυγιεινή τροφή και να μας το αιτιολογήσουν.
Μάθαμε το τραγούδι “Τα ΝΑΙ και τα ΟΧΙ της διατροφής και στη συνέχεια παίξαμε ένα παιχνίδι, όπου η νηπιαγωγός έλεγε διάφορες τροφές. Στις υγιεινές τα παιδιά έπρεπε να λένε ΝΑΙ και στις ανθυγιεινές ΟΧΙ.
Ξεκινήσαμε να φτιάχνουμε το Σπίτι της Καλής Διατροφής, αφού πρώτα χωρίσαμε τις τροφές σε 5 οικογένειες-ομάδες. Για κάθε ομάδα, βλέπαμε τις αντίστοιχες καρτέλες, συζητούσαμε, παίζαμε και συμπληρώναμε σχετικά φύλλα εργασίας.
Έχοντας κατανοήσει τις οικογένειες των τροφών, ζητήσαμε από τα παιδιά να μας φέρουν διαφημιστικά φυλλάδια από σούπερ-μάρκετ. Κόψαμε και κολλήσαμε τροφές από όλες τις ομάδες και φτιάξαμε τη δική μας διατροφική πυραμίδα.
Η δεύτερη ομαδική μας εργασία είχε ως θέμα την Κυρία Υγιεινούλα και την Κυρία Ανθυγιεινούλα, με την οποία και διακοσμήσαμε την τάξη μας.
Τέλος, καθ’ όλη τη διάρκεια του Εργαστηρίου μας, δώσαμε έμφαση στο δεκατιανό μας. Σε πλαστικοποιημένο χαρτί, στο οποίο υπήρχε μια χαρούμενη και μια λυπημένη φατσούλα, συμπληρώναμε κάθε μέρα κάτω από την αντίστοιχη φατσούλα, ποιος είχε υγιεινό φαγητό και ποιος όχι, κάτι που ενθουσίασε τα παιδιά. Φτιάξαμε επίσης και τη δική μας τσάντα μέσα στην οποία τοποθετήσαμε το πρωινό μας.
Κλείσαμε το Εργαστήριο Δεξιοτήτων μας με ένα φύλλο εργασίας για το γράμμα “Δ” από τη λέξη “Διατροφή” και με ένα φύλλο εργασίας για το σχήμα τρίγωνο, με αφορμή την διατροφική μας πυραμίδα.
ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ 2ος ΘΕΜΑΤΙΚΟΣ ΚΥΚΛΟΣ
Στα πλαίσια του 2ου θεματικού κύκλου των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων: «Δημιουργώ και καινοτομώ-Δημιουργική σκέψη και καινοτομία» με θέμα: «STEAM και η ΓΗ γυρίζει…», επιλέξαμε να ασχοληθούμε με τους πλανήτες του ηλιακού μας συστήματος, αφού πρώτα μιλήσαμε για την ημέρα-νύχτα και για τον ήλιο-φεγγάρι.
Ξεκινήσαμε με ένα εκπαιδευτικό βίντεο, το οποίο αναφερόταν στην ημέρα και τη νύχτα και κάναμε ένα σχετικό φύλλο εργασίας. Χρησιμοποιήσαμε την υδρόγειο σφαίρα και παίξαμε το παιχνίδι με τον φακό, έτσι ώστε να κατανοήσουν καλύτερα τα παιδιά πότε και γιατί έχουμε μέρα ή νύχτα. Τέλος, παίξαμε ένα κινητικό παιχνίδι, το οποίο και τους ενθουσίασε.
Στη συνέχεια, μιλήσαμε για τον ήλιο και το φεγγάρι και φτιάξαμε σχετική κατασκευή. Συζητήσαμε για το τι κάνουμε την ημέρα που έχουμε ήλιο και τι κάνουμε τη νύχτα που έχουμε φεγγάρι. Τα καταγράψαμε σε ομαδική εργασία, την οποία και κολλήσαμε στην τάξη μας.
Συνεχίσαμε με τους πλανήτες και συζητήσαμε με τα παιδιά για να δούμε τι γνώσεις έχουν πάνω στο θέμα. Είδαμε σχετικό εκπαιδευτικό βίντεο και με βάση αυτό λύθηκαν πολλές από τις απορίες τους. Ως πρώτη επαφή με αυτό το αντικείμενο, επιλέξαμε να εστιάσουμε στον πλανήτη Γη, μέσα από παιχνίδι, φύλλα εργασίας και κατασκευή, προκειμένου να τη γνωρίσουμε καλύτερα.
Η επόμενή μας δραστηριότητα, αφορούσε στο ηλιακό μας σύστημα, το οποίο και φτιάξαμε όλοι μαζί σε ομαδική κατασκευή, αφού πρώτα κόψαμε και κολλήσαμε τους πλανήτες και τον ήλιο κι αφού γράψαμε τα ονόματά τους. Επίσης, κατασκευάσαμε το βιβλίο των πλανητών για κάθε παιδί. Κλείνοντας, κάναμε αντιστοίχιση ορισμένες λέξεις, τις οποίες θέλαμε να μάθουν τα παιδιά και παίξαμε κι ένα παιχνίδι μνήμης με κάρτες πλανητών, για να τους ξαναθυμηθούμε.
Τέλος, δεν θα μπορούσαμε να μην αναφέρουμε στα παιδιά τους αστροναύτες και τους πυραύλους. Αφού συζητήσαμε και είδαμε σχετικό εποπτικό υλικό, φτιάξαμε ατομική κατασκευή αστροναύτη με τη φωτογραφία του κάθε παιδιού επάνω, αλλά και μια πρωτότυπη κατασκευή πυραύλου.
Έτσι, κλείσαμε το θέμα του Εργαστηρίου μας με τον πιο δημιουργικό τρόπο.
ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ 1ος ΘΕΜΑΤΙΚΟΣ ΚΥΚΛΟΣ
Το 1ο Εργαστήριο Δεξιοτήτων με τον θεματικό κύκλο «Ενδιαφέρομαι και ενεργώ-Κοινωνική Συναίσθηση και Ευθύνη», ξεκίνησε με θέμα τα «Ανθρώπινα Δικαιώματα» και με τίτλο «Η οικογένεια δεν έχει αριθμητική, είναι απλώς μοναδική». Στόχος της επιλογής αυτού του θέματος είναι τα παιδιά να καλλιεργήσουν δεξιότητες της κοινωνικής ζωής, όπως ενσυναίσθηση, αλληλοσεβασμό, διαφορετικότητα.
Στα πλαίσια αυτού του Εργαστηρίου, γνωρίσαμε τις οικογένειες των μαθητών/συμμαθητών μας, μέσα από φωτογραφίες, συζητήσαμε για την έννοια της οικογένειας, τη ζωγραφίσαμε και μάθαμε λέξεις όπως μαμά, μπαμπάς, γιαγιά, παππούς κλπ. Μετρήσαμε τα μέλη της κάθε οικογένειας και κάναμε αντίστοιχο φύλλο εργασίας. Μιλήσαμε επίσης για το τι κάνουμε με την οικογένειά μας, όπως και για τα συναισθήματα που έχουμε γι’ αυτήν και φτιάξαμε μια ωραία κατασκευή.
Κλείνοντας το Εργαστήριό μας, είδαμε το ψηφιακό παραμύθι «Η μονα-δική μου οικογένεια».
Μήνυμα Υπουργού για νέα χρονιά 2022-2023
Hello world!
Καλωσήρθατε στο Blogs.sch.gr. Αυτή είναι η πρώτη σας δημοσίευση. Αλλάξτε την ή διαγράψτε την και αρχίστε το “Ιστολογείν”!