Στα πλαίσια του 2ου θεματικού κύκλου των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων: «Δημιουργώ και καινοτομώ-Δημιουργική σκέψη και καινοτομία» με θέμα: «STEAM και η ΓΗ γυρίζει…», επιλέξαμε να ασχοληθούμε με τους πλανήτες του ηλιακού μας συστήματος, αφού πρώτα μιλήσαμε για την ημέρα-νύχτα και για τον ήλιο-φεγγάρι.
Ξεκινήσαμε με ένα εκπαιδευτικό βίντεο, το οποίο αναφερόταν στην ημέρα και τη νύχτα και κάναμε ένα σχετικό φύλλο εργασίας. Χρησιμοποιήσαμε την υδρόγειο σφαίρα και παίξαμε το παιχνίδι με τον φακό, έτσι ώστε να κατανοήσουν καλύτερα τα παιδιά πότε και γιατί έχουμε μέρα ή νύχτα. Τέλος, παίξαμε ένα κινητικό παιχνίδι, το οποίο και τους ενθουσίασε.
Στη συνέχεια, μιλήσαμε για τον ήλιο και το φεγγάρι και φτιάξαμε σχετική κατασκευή. Συζητήσαμε για το τι κάνουμε την ημέρα που έχουμε ήλιο και τι κάνουμε τη νύχτα που έχουμε φεγγάρι. Τα καταγράψαμε σε ομαδική εργασία, την οποία και κολλήσαμε στην τάξη μας.
Συνεχίσαμε με τους πλανήτες και συζητήσαμε με τα παιδιά για να δούμε τι γνώσεις έχουν πάνω στο θέμα. Είδαμε σχετικό εκπαιδευτικό βίντεο και με βάση αυτό λύθηκαν πολλές από τις απορίες τους. Ως πρώτη επαφή με αυτό το αντικείμενο, επιλέξαμε να εστιάσουμε στον πλανήτη Γη, μέσα από παιχνίδι, φύλλα εργασίας και κατασκευή, προκειμένου να τη γνωρίσουμε καλύτερα.
Η επόμενή μας δραστηριότητα, αφορούσε στο ηλιακό μας σύστημα, το οποίο και φτιάξαμε όλοι μαζί σε ομαδική κατασκευή, αφού πρώτα κόψαμε και κολλήσαμε τους πλανήτες και τον ήλιο κι αφού γράψαμε τα ονόματά τους. Επίσης, κατασκευάσαμε το βιβλίο των πλανητών για κάθε παιδί. Κλείνοντας, κάναμε αντιστοίχιση ορισμένες λέξεις, τις οποίες θέλαμε να μάθουν τα παιδιά και παίξαμε κι ένα παιχνίδι μνήμης με κάρτες πλανητών, για να τους ξαναθυμηθούμε.
Τέλος, δεν θα μπορούσαμε να μην αναφέρουμε στα παιδιά τους αστροναύτες και τους πυραύλους. Αφού συζητήσαμε και είδαμε σχετικό εποπτικό υλικό, φτιάξαμε ατομική κατασκευή αστροναύτη με τη φωτογραφία του κάθε παιδιού επάνω, αλλά και μια πρωτότυπη κατασκευή πυραύλου.
Έτσι, κλείσαμε το θέμα του Εργαστηρίου μας με τον πιο δημιουργικό τρόπο.