Προσεγγίζοντας τον διαστημικό χώρο

Τα μικρά παιδιά κατέχουν μια ποικιλία αντιλήψεων που αφορούν έννοιες και φαινόμενα του ηλιακού μας συστήματος οι οποίες πολλές φορές δε συμπίπτουν με τις επιστημονικά αποδεκτές (π.χ πιστεύουν πως ο ήλιος, το φεγγάρι, τα αστέρια είναι μέσα στη γη). Με δεδομένη τη διαφορετικότητα των αντιλήψεων αυτών διαμορφώνουμε δραστηριότητες μέσα από τις οποίες γίνεται μια προσπάθεια να μυηθούν τα παιδιά σε έννοιες, γεγονότα και φαινόμενα όπως αυτά είναι στην πραγματικότητα στο διαστημικό χώρο.

1ο εργαστήριο

1η δραστηριότητα

στόχος: να γνωρίσουν και να συζητήσουν τη μορφή και το σχήμα των ουρανίων σωμάτων και συγκεκριμένα της γης και της σελήνης.

Επιλέγουμε μια ημέρα και ώρα που δεν υπάρχουν αρκετά σύννεφα και ο ήλιος είναι καλά ορατός. Συγκεντρώνουμε τα παιδιά και τος θέτουμε το ερώτημα: “τι πιστεύετε ότι θα δούμε αν παρατηρήσουμε τον ουρανό σήμερα;” “πως είναι ο ήλιος; (σχήμα χρώμα). Καταγράφουμε τις  απαντήσεις τους, βλέπουμε τον ήλιο και τον ζωγραφίζουμε. ‘Έπειτα τους υποδεικνύουμε τα “μαγικά” γυαλιά , βγαίνουμε στην αυλή και παρατηρούμε τον ήλιο με αυτά. Στην τάξη  ζωγραφίζουμε τον ήλιο και τον χώρο γύρω απ΄αυτόν, όπως φαινόταν με τα φίλτρα, συγκρίνουμε τις ζωγραφιές και συζητάμε τις παρατηρήσεις μας .

Με τα ειδικά φίλτρα είδαμε τον ήλιο όπως είναι πραγματικά στον διαστημικό χώρο.Τα παιδιά είπαν πως  είναι πιο μικρός, άσπρος με λίγο γαλάζιο γύρω του. Γύρω του τα πάντα είναι μαύρα.

Μάθαμε το Η,η του ήλιου

 

2η δραστηριότητα : Ο μύθος του Φαέθοντα.

Τι είναι ο ήλιος; Τι πίστευαν οι πρόγονοί μας; Διαβάζουμε στα παιδιά τον μύθο του Φαέθοντα, του γιου του Ήλιου. Είδαμε την ιστορία του και σε παιδικό. Τη ζωγραφίσαμε.

 

2ο εργαστήριο: Παρατηρώ τον ουρανό τη νύχτα και καταγράφω αυτά που βλέπω.

στόχος: να παρατηρήσουν τα ουράνια σώματα που φαίνονται στον ουρανό τη νύχτα. Να δουν το φεγγάρι, το σχήμα του, τα άστρα και να σκεφτούν γιατί φαίνονται το φεγγάρι και τα άστρα τη νύχτα καταγράψουν τις σκέψεις τους.

1η δραστηριότητα.

Στη δραστηριότητα αυτή εμπλέκουμε την οικογένεια. Επιλέγουν μια βραδιά που δεν υπάρχουν σύννεφα στον ουρανό, ζωγραφίζουν αυτά που παρατηρούν και φέρνουν τη ζωγραφική τους στο σχολείο. Συγκρίνουμε τις ζωγραφιές και συζητάμε τις παρατηρήσεις τους. Τι είναι τα αστέρια; Το φεγγάρι; Τι σχήμα έχει; Γιατί πιστεύουν πως αλλάζει σχήμα; Βλέπουμε τον ήλιο το βράδυ; Γιατί; Καταγράφουμε τις σκέψεις τους.

Μια μαθήτρια έφερε ένα τηλεσκόπιο με το οποίο βλέπουμε τα άστρα.

2η δραστηριότητα: Ο Φεγγαροσκεπαστής.

Διαβάσαμε το βιβλίο: Ο Φεγγαροσκεπαστής και το είδαμε στο youtube.

Τελικά το φεγγάρι αλλάζει σχήμα γιατί κάποιος το κρύβει;  Είδαμε τις φάσεις της σελήνης, χωρίς να αναφέρουμε περισσότερες λεπτομέρειες

DSC05686

 

30 εργαστηριο:Το σχήμα της γης

στόχοι:να γνωρίσουν και να συζητήσουν το σχήμα της γης και τις κινήσεις της, αλλά και το σχήμα και τις κινήσεις των άλλων ουράνιων σωμάτων του ηλιακού μας συστήματος.

1η δραστηριότητα

Zητήσαμε από τα παιδιά να ζωγραφίσουν τη γη μας.  Ακολουθεί συζήτηση για το σχήμα της.

 

Στη συνέχεια δείξαμε φωτογραφίες της γης όπως αυτή φαίνεται από το διάστημα. Είδαμε ένα dvd με τίτλο “η σφαιρικότητα της γης” όπου μέσα από ένα ταξίδι αστροναυτών δίνεται στα παιδιά η δυνατότητα να παρατηρήσουν την αλλαγή του σχήματος της από επίπεδο σε σφαιρικό  καθώς και  την κίνησή της γύρω από τον εαυτό της και τον ήλιο. Παρατηρούν επίσης και άλλα ουράνια σώματα.  Εστιάσαμε στο ότι η γη γυρίζει γύρω από τον ήλιο και η σελήνη γύρω από τη γη. Δώσαμε πλαστελίνη στα παιδιά και ζητάμε να αναπαραστήσουν την κίνηση τους.

 

Εδώ εξηγήσαμε επιστημονικά γιατί το φεγγάρι αλλάζει σχήμα.

Χρησιμοποιήσαμε το πρόγραμμα γραφικής απεικόνησης  google earth και εντοπίζουμε την περιοχή μας.

Κάναμε το γράμμα Γ,γ από τη ΓΗ

40 εργαστήριο: Ημέρα και νύχτα.

1η δραστηριότητα:

στόχος:  να γνωρίσουν τα παιδιά σε ποια από τις κινήσεις της γης οφείλεται το φαινόμενο της εναλλαγής ημέρας και νύχτας και να διερευνήσουν και να εξοικειωθούν με το πως γίνεται η εναλλαγή αυτή στους τόπους της γης.

 

Ζητήσαμε από τα παιδιά να μας πουν ποιος πιστεύουν ότι είναι ο λόγος που συμβαίνει αυτή η μεταβολή. Προβάλλουμε ένα video όπου πρώτα φαίνεται η γη περιστρέφεται γύρω από το νοητό αξονά της και στη συνέχεια η γη να περιφέρεται γύρω από τον ήλιο και συγχρόνως να περιστρέφεται γύρω από τον αξονά της. Επικεντρώνουμε την προσοχή τους

α) στο ότι η γη γυρίζει γύρω από τον ήλιο και όχι ο ήλιος γύρω από τη γη.

β) όπως η γη περιστρέφεται γύρω από τον εαυτό της ο ήλιος φωτίζει μόνο την πλευρά της που είναι στραμμένη προς αυτόν.

Είδαμε το φαινόμενο της εναλλαγής και από τον picou picou  στο youtube

 

2η δραστηριότητα

Μόνο η γη γυρίζει γύρω από τον ήλιο; Τι άλλο είδαμε να γυρίζει; Αναφερθήκαμε στους πλανήτες.

Είδαμε το πλανητικό μας σύστημα στο  youtube. Ονομάσαμε τους άλλους πλανήτες. Τους τοποθετήσαμε στη σειρά ανάλογα με το μέγεθός τους. Κάναμε μία ομαδική με τους 8 πλανήτες και αποδώσαμε  γραφικά την κίνηση που εκτελούν.

 

 

εργαστήριο 5ο 

1η δραστηριότητα

στόχοι: να λύσουν πραγματικά προβλήματα και να αναπτύξουν την κριτική τους σκέψη.

Με τη χρήση του ρομπότ bee bot παίξαμε ένα παιχνίδι. Σκορπίσαμε τους πλανήτες στα τετράγωνα. Κάθε παιδί διάλεγε μία κάρτα που είχε ένα γρίφο ή αίνιγμα  για κάθε πλανήτη. Τα παιδιά έλυναν το γρίφο και οδηγούσαν τη μελισσούλα στον αντίστοιχο πλανήτη.

 

2η δραστηριότητα:

Μέσα από βιβλία μαθαίνουμε πληροφορίες για το ηλιακό μας σύστημα.Φτιάξαμε διάφορα παζλ.

Μάθαμε το τραγούδι  “Διαστημόπλοιο”. Φτιάξαμε με ρολό τον δικό μας αστροναύτη.

 

Πρόγραμμα etwinning ” Τρελό καρναβάλι…. το Πάσχα με τη Άνοιξη μας έφερες πάλι!

Την φετινή χρονιά το Νηπιαγωγείο μας συμμετέχει στο Ευρωπαϊκό Πρόγραμμα e-Twinning ‘’Tρελό καρναβάλι…. το Πάσχα με την Άνοιξη μας έφερες πάλι’’. Πρόκειται για ένα πρόγραμμα  που θα δώσει την ευκαιρία σε μαθητές και εκπαιδευτικούς να γνωριστούν, να αλληλεπιδράσουν, να επικοινωνήσουν, να συνεργαστούν.

Στο πρόγραμμα παίρνουν μέρος εκπ/κοί και μαθητές νηπιαγωγείων  από Κοζάνη( Καισαρειά Πετρανά, Λευκοπηγή), από Ασπροβάλτα, Σέρρες, Πάπιγκο, Λάρισα, Αθήνα Κόρινθο, Κύπρο.Το πρόγραμμα θα έχει διάρκεια από τον Φεβρουάριο μέχρι τον Μάιο.Οι μαθητές θα συμμετέχουν σε δραστηριότητες τις οποίες θα παρουσιάζουν μέσω της ζωγραφικής, κατασκευών και θεατρικών δρώμενων.

    Ένα από τα πιο σημαντικά οφέλη του e-Twinning είναι η συνεργασία μεταξύ των εκπαιδευτικών, μαθητών, σχολείων, γονέων και τοπικών αρχών. Στο e-Twinning οι εκπαιδευτικοί συνεργάζονται και διοργανώνουν δραστηριότητες με τους μαθητές τους. Αναλαμβάνουν ενεργό ρόλο, αλληλεπιδρούν, ερευνούν, λαμβάνουν αποφάσεις, σέβονται ο ένας τον άλλον και αποκτούν δεξιότητες του 21ου αιώνα.

Αρχικά κάναμε μία διαδικτυακή συνάντηση για να γνωριστούμε οι εκπ/κοί μεταξύ μας και να ανταλλάξουμε απόψεις και ιδέες.

c197f0536 thumb

Την 1η βδομάδα τα παιδιά  παρουσίασαν τον εαυτό τους μέσα στο twinspace  μέσω της εφαρμογής chatterpix. Έπειτα χωρισμένα τα σχολεία σε ομάδες έκαναν την πρώτη συνάντηση μεταξύ τους μέσω webex, όπου γνωρίστηκαν οι μαθητές on line.

Τοποθετήσαμε το σχολείο μας στον χάρτη και εντοπίσαμε και τα άλλα σχολεία που συμμετέχουν στο πρόγραμμα

οθόνης 7

 

https://mult.dev/v/oGFHu5Q4T9

 

Στην εφαρμογή  answergarden αναφέραμε λέξεις που μας έρχονται στο νου για το “ΚΑΡΝΑΒΑΛΙ”

c3876a7ba opt

 

Τη 2η βδομάδα αποφασίσαμε να κάνουμε το επίσημο λογότυπο του έργο μας. Κάθε σχολείο κάνει το δικό του λογότυπο. Το δικό μας είναι επηρεασμένο από τον ζωγράφο Pablo Picasso και τις Αφρικανικές μάσκες, με ακανόνιστα σχήματα και όμορφα χρώματα.

Έπειτα μέσω ψηφοφορίας ψηφίσαμε αυτό που μας αρέσει ποιο πολύ.

Όλα τα λογότυπα ήταν υπέροχα! Γι΄αυτό κι έγιναν μια αφίσα

https://twinspace.etwinning.net/files/collabspace/4/04/804/223804/images/c176d3ce.jpg

c176df3ce thumb

Την επόμενη βδομάδα αποφασίσαμε να φτιάξουμε ένα συνεργατικό ηλεκτρονικό παραμύθι. Κάθε σχολείο ψήφισε τον ήρωά του. Εμείς ψηφίσαμε τη ladybug Έπειτα στη συνάντηση που είχαμε οι εκπ/κοί βάλαμε σε σειρά τα σχολεία  (για την εξέλιξη της πλοκής) και κάθε σχολείο πρόσθετε ένα κομμάτι στην πλοκή της ιστορίας και έκανε την αντίστοιχη ζωγραφιά.

Το παραμύθι μας έχει τίτλο ” Μακαράδες ταξιδεύουν…… παραμύθια μαγειρεύουν και είναι αυτό.

https://read.bookcreator.com/Y1dn2s5Pz2biGzCoPetCAJg1UZu1/WObu2o4kRKC6f8NoVutpNQ

https://www.youtube.com/watch?v=_ZbhqqspSpQ

 

Ζωγραφίσαμε το αποκριάτικο ποίημα που μας έστειλε το 13ο Ν/Γ Λάρισας

DSC05377

 

Την 4η βδομάδα συνδεθήκαμε διαδικτυακά με όλα τα σχολεία. Πήραμε χαρτί και μολύβι και ακούγοντας τις οδηγίες της κυρίας Γεωργίας κάθε παιδί ζωγράφισε το δικό του ΜΑΣΚΑΡΑ.

οθόνης 1

Ανεβάσαμε φωτογραφίες από τον στολισμό της πόλης μας

Ακούσαμε τον “παλιάτσο” και φτιάξαμε τον δικό μας. Ανεβάσαμε τις αποκριάτικες κατασκευές μας.

 

BeFunky collage

 

Την επόμενη βδομάδα κάναμε on line συνάντηση την Τσικνοπέμπτη όπου χορέψαμε και τραγουδήσαμε. Συναντηθήκαμε επίσης στο αποκριάτικο πάρτυ μας

 

 

Την 6η βδομάδα μιλήσαμε για τον χαρταετό, την ιστορία του και κάναμε έναν συνεργατικό χαρταετό.  Κάθε σχολείο ζωγράφισε ένα τρίγωνο, διαλέξαμε τα 6 αγαπημένα μας και κάναμε τον συνεργατικό μας χαρταετό.

 

Την 7η εβδομάδα μιλήσαμε για τη Σαρακοστή. Ανεβάσαμε τις κατασκευές μας και παίξαμε on line ένα επιτραπέζιο παιχνίδι για την Σαρακοστή με το Ν/Γ Πετρανών.

 

Επίσης καλωσορίσαμε την Άνοιξη. Χρησιμοποιώντας το εργαλείο colorillo κάναμε μια συνεργατική ζωγραφική με το Ν/Γ Σκουτάρεως και το Ν/Γ Άνω Ποροϊων και μία με το Ν/Γ Λευκοπηγής.

 

https://www.youtube.com/watch?v=XzFcnQ_Yq_s&t=4s

 

Δείξαμε στους συνεργάτες μας το έθιμο “Χελιδονίσματα”

Η επόμενη εβδομάδα ήταν αφιερωμένη στον Πόλεμο και την Ειρήνη.

Διαβάσαμε και είδαμε την “ΕΙΡΗΝΗ” του Αριστοφάνη καθώς και το βιβλίο  “Οι μεγάλοι κάνουν πόλεμο… γιατι;”. Αποτυπώσαμε τις σκέψεις μας για την Ειρήνη και τον πόλεμο.

BeFunky collage9

 

Είδαμε και επεξεργαστήκαμε τον διάσημο  πίνακα “Η Κραυγή ” του Έντβαρτ Μουνκ. Μιμηθήκαμε τη μορφή του. Τον ζωγραφίσαμε.

Σε ένα συνεργατικό έγγραφο έγραψε κάθε σχολείο μία λέξη για την Ειρήνη και δημιουργήθηκε το παρακάτω συνεργατικό video

https://www.youtube.com/watch?v=C1gD-_9G3UA&t=17s

 

Την 9η βδομάδα  κανονίσαμε  διαδικτυακή συνάντηση με τη συγγραφέα Μαρία Κουτσανοπούλου.

Αρχικά διαβάσαμε και είδαμε στο youtube το παραμύθι της  “ Τα χέρια δε χτυπάνε, τα χέρια αγαπάνε

bbb61099b opt

Συζητήσαμε και είδαμε  το παραμύθι και έπειτα κάθε σχολείο έκανε μια ομαδική ή ατομική κατασκευή.

BeFunky collage20

Την επόμενη μέρα έγινε η συνάντηση Η κυρία Κουτσανοπούλου μας παρουσίασε το παραμύθι και τα παιδιά υπέβαλλαν ερωτήσεις. Έπειτα της παρουσιάσαμε τις δημιουργίες μας.

Όλες οι εργασίες συγκεντρώθηκαν και δημιουργήθηκαν από  συνεργάτιδες  μας το παρακάτω video και η έκθεση

https://www.youtube.com/watch?v=E8akJyylUqI&t=4s

https://www.emaze.com/@ALRZORFOO/virtual-school

 

 

Την 10η βδομάδα, καθώς είχαμε την παγκόσμια ημέρα παιδικού βιβλίου κανονίσαμε συνάντηση με την καταξιωμένη συγγραφέα κυρία Σοφία Μαντουβάλου .Επεξεργαστήκαμε το παραμύθι της : “Το αγόρι που διάβαζε στις κότες παραμύθια”

 

2022 04 07 1 2022 04 07

Στο τέλος της συνάντησης στείλαμε στη συγγραφέα το παρακάτω link με τις δημιουργίες μας.

https://www.youtube.com/watch?v=si3RrT0qLeE&feature=youtu.be

Επιπλέον σε ένα padlet αναρτήσαμε τις δημιουργίες και δραστηριότητές μας μας για την ημέρα παιδικού βιβλίου.

https://padlet.com/petroumaria15b/6jzsjwu303kd3kj8

Η 11η βδομάδα ήταν η τελευταία πριν το κλείσιμο των σχολείων για Πάσχα. Δείξαμε τις πασχαλινές μας κατασκευές. Παίξαμε on line  το συνεργατικό παιχνίδι “Ο δρόμος για το Πάχα” με το Ν/Γ Λευκοπηγής. Κάναμε μία συνεργατική κάρτα με την ευχή ” Καλή Ανάσταση”.

b68b070d9 opt

Μετά το Πάσχα συναντηθήκαμε στη webex για να πούμε τις εντυπώσεις μας από το πρόγραμμα. Συζητήσαμε, αποχαιρετιστήκαμε και να ευχηθήκαμε ο ένας στον άλλον ” Καλό Καλοκαίρι”!

Σε ένα linoit  έγραψαν τα παιδιά  τις τους άρεσε από  από το πρόγραμμα. Επιπλέον εναποθέσαμε τις εντυπώσεις μας με ένα ποίημα.

 

 

Μεγαλώνω και ξεκινώ να ανακυκλώνω

Το θέμα της ανακύκλωσης εντάσσεται στην ενότητα: Φροντίζω το Περιβάλλον, στην υποθεματική :οικολογική συνείδηση.

Το πρόγραμμα της ανακύκλωσης δίνει την ευκαιρία στα παιδιά να κατανοήσουν την ευθύνη τους απέναντι στο περιβάλλον δίνοντας ιδιαίτερη βαρύτητα στη διαχείριση αστικών αποβλήτων και στο τρίπτυχο: μείωση, επαναχρησιμοποίηση, ανακύκλωση

Οι βασικοί στόχοι του προγράμματος είναι:

  • Να αποκτήσουν τα παιδιά θετική στάση και συμπεριφορά απέναντι στο περιβάλλον
  • Να αναγνωρίσουν ποια προϊόντα ανακυκλώνονται και να τα χρησιμοποιήσουν στην καθημερινότητά τους.
  • Να κατανοήσουν την έννοια της ανακύκλωσης και πως αυτή συνδέεται με την προστασία του περιβάλλοντος.

1ο εργαστήρι: –  Τι σημαίνει ανακύκλωση

Στόχοι:

  • διερεύνηση πρότερων γνώσεων των μαθητών
  • ενίσχυση γνώσεων για θέματα που αφορούν τη βιωσιμότητα του πλανήτη μας

Αφορμή για την έναρξη της συζήτησης  γύρω από το θέμα της ανακύκλωσης δόθηκε από τα τα σκουπίδια που πετάμε μετά το φαγητό στον κάδο της τάξης. Η νηπιαγωγός ρώτησε τα παιδιά αν όλα τα σκουπίδια είναι άχρηστα η αν κάποια από αυτά μπορεί να είναι χρήσιμα.

Έχουν ακούσει για την ανακύκλωση; Τι γνωρίζουν;

Έτσι προέκυψε ο εννοιολογικός χάρτης:

DSC05539

Είδαμε εκπ/κα video  Ο Πέρη το Περιβάλλον

https://www.youtube.com/watch?v=0hr9cOUKfGY

καθώς και την Ανακύκλωση της Πέπα

https://www.youtube.com/watch?v=GPhz9OZ7vnc

DSC05540

2ο εργαστήρι: Τι ανακυκλώνεται;

στόχοι:

  • Να ενθαρρύνονται να συλλέγουν και να ταξινομούν άχρηστα υλικά,
  • Να αναγνωρίζουν το σύμβολο της ανακύκλωσης

Τι είναι τελικά η ανακύκλωση; Είναι η μετατροπή των απορριμάτων σε υλικά που μπορούν να χρησιμοποιηθούν και πάλι. Ποια είναι αυτά τα υλικά;

Ξεκινήσαμε να φέρνουμε στην τάξη απορρίμματα  και αφού τα συγκεντρώσαμε τα ταξινομήσαμε.

Πως ξέρουμε ότι ανακυκλώνονται; Εντοπίσαμε  το σήμα της ανακύκλωσης και το βρίσκαμε στα προϊόντα.

 

2η δραστηριότητα: Παιχνίδι κρυμμένου θησαυρού

Στόχος :Να εξασκήσουν τη μνήμη τους.

Διαλέξαμε αντικείμενα που έχουν σχέση με το θέμα και τα δείχνουμε στα παιδιά. Έπειτα καλύπταμε τα αντικείμενα με πετσέτα. Κλείναμε τα μάτια στον παίκτη και αφαιρούσαμε ένα. Το παιδί έπρεπε να μαντέψει ποιο λείπει και σε ποια κατηγορία ανήκει.

DSC05534 DSC05535

 

Σχηματίσαμε τη λέξη ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗ με καπάκια που συγκεντρώσαμε προτού τα ανακυκλώσουμε.

 

3ο εργαστήρι:

1η δραστηριότητα:

Επίσκεψη της εταιρίας Διαχείρισης Απορριμμάτων Δυτικής Μακεδονίας(ΔΙ.Α.ΔΥ.ΜΑ) στο σχολείο  μας

Στόχος: Να έρθουν σε άμεση επαφή με την έννοια της ανακύκλωσης και να μάθουν χρήσιμες πληροφορίες

Τι θέλουμε να μάθουμε για την ανακύκλωση;

Επικοινωνήσαμε με την εταιρία ΔΙ.Α.ΔΥ.ΜΑ και ορίσαμε ημερομηνία συνάντησης. Η παρουσίαση ήταν πολύ ενδιαφέρουσα. Τα παιδιά κι εμείς μάθαμε πολλά χρήσιμα πράγματα.

 

2η δραστηριότητα: Το αλφαβητάρι της ανακύκλωσης

Στόχος: Να εμπλουτίσουν το λεξιλόγιό τους , να αναγνωρίζουν λέξεις  σχετικά με την ανακύκλωση και να τις χρησιμοποιούν

Τι λέξεις από Α μας έρχονται στο μυαλό σχετικά με το θέμα μας; Τι λέξεις από Β, Γ, κλπ; Τις αναφέραμε και τις ζωγραφίσαμε. Έτσι προέκυψε το αλφαβητάρι της ανακύκλωσης

DSC05542

 

4ο  εργαστήρι: Εντοπισμός κάδων ανακύκλωσης στο σχολείο και στη γειτονιά

στόχοι:

  • Να ενισχυθούν δεξιότητες, όπως  η εξερεύνηση και αναζήτηση, η κριτική σκέψη.
  • να διασκεδάσουν μέσα από παιγνιώδεις δραστηριότητες.

 1η δραστηριότητα:

Έχουμε στο σχολείο μας  κάδους ανακύκλωσης; Για ψάξτε;

Ναι! Έχουμε για χαρτιά και για μπαταρίες

DSC05483DSC05484

 

Πως ανακυκλώνεται το χαρτί;

Διηγηθήκαμε το παραμύθι: ¨Ήταν ένα μικρό χαρτάκι¨ εκδ, Ελληνικά Γράμματα

Παρακολουθήσαμε τα παρακάτω βίντεο για την ανακύκλωση χαρτιού και για τις μπαταρίες

https://www.youtube.com/watch?v=QtJLjMH-IHs

 

Παίξαμε παιχνίδι με εφημερίδες

  • Δώσαμε στα παιδιά από μια εφημερίδα και τα ενθαρρύναμε χρησιμοποιώντας τες να γίνουν πουλιά, αντικείμενα κλπ.
  • Τοποθετήσαμε τις εφημερίδες στο πάτωμα διασκορπισμένες και τα παιδιά πηδούν απο τη μια στην άλλη.

DSC05564

2η δραστηριότητα:

στόχος :Να αποκτήσουν οικολογική συνείδηση συμμετέχοντας έμπρακτα στην ανακύκλωση

Όταν συγκεντρώσαμε αρκετά προϊόντα που ανακυκλώνονται και αφού μάθαμε από την παρουσίαση ότι στη Δυτική Μακεδονία  έχουμε ξεχωριστούς κάδους συλλογής για χαρτί, πλαστικό, γυαλί και αλουμίνιο ξεχυθήκαμε στο χωριό να τους εντοπίσουμε και να τους γεμίσουμε!

5 εργαστήρι: Έρευνα στο super market

στόχοι:

  • Να καλλιεργήσουν την ερευνητική τους διάθεση
  • Να εξοικειωθούν με ανακυκλώσιμα προϊόντα

Πόσα προϊόντα χρησιμοποιούμε στο σπίτι μας καθημερινά και μπορούμε να τα ανακυκλώσουμε; Πόσα είναι από χαρτί, από πλαστικό από γυαλί ή αλουμίνιο;

Χαρτί όπως……      Γυαλί όπως…..       Αλουμίνιο;

Αφού καταγράψαμε τις απαντήσεις μας αποφασίσαμε να επισκεφτούμε το super market  του χωριού, να εντοπίσουμε  και να καταγράψουμε αυτά τα προϊόντα που τα παίρνουμε σπίτι μας και είναι ανακυκλώσιμα. Τελικά τα προϊόντα αυτά  ήταν πολύ περισσότερα από αυτά που είχαμε αρχικά σκεφτεί!

Είδαμε το τραγούδι της ανακύκλωσης

 

6ο  εργαστήρι: Ανάγνωση βιβλίων,κατασκευές,παιχνίδια

στόχοι: να συνεργάζονται, να δημιουργούν , να διασκεδάσουν

  • Διαβάσαμε και επεξεργαστήκαμε διάφορα παραμύθια σχετικά με την ανακύκλωση στην τάξη μας.

DSC05538

  • Κάναμε μια ομαδική αφίσα με βάση το βιβλίο ” Η Κυρά -Ανακύκλωση και οι φίλοι της¨”

DSC05532

  • Κάναμε κατασκευές  από ανακυκλώσιμα υλικά( ρολά, κεσεδάκια, αυγοθήκες, χάρτινα πιάτα)
  • Παίξαμε το επιτραπέζιο παιχνίδι: Το εργοστάσιο της ανακύκλωσης

Στο παιχνίδι παίζουν 3 παιδιά. Οι καρτέλες τοποθετούνται στο κέντρο του παιχνιδιού γυρισμένες ανάποδα.Κάθε παίκτης τοποθετεί το πιόνι του στην αφετηρία του διαδρόμου και ρίχνει με τη σειρά του το ζάρι. Αν το πιόνι του  βρεθεί σε θέση με ερωτηματικό(;) διαλέγει μια απ’ τις καρτέλες, τη διαβάζει  με τη βοήθεια της νηπιαγωγού και ακολουθεί τις οδηγίες της καρτέλας. Νικητής είναι ο παίκτης που θα καταφέρει να τοποθετήσει πρώτος  τα απορρίμματα στο εργοστάσιο ανακύκλωσης.

  • Παίξαμε παιχνίδι μνήμης:

Αφού παρατηρήσαμε τις εικόνες και ονομάσαμε τα αντικείμενα  γυρίζουμε τις καρτέλες ώστε να μη φαίνονται οι εικόνες. Στη συνέχεια ο παίκτης αποκαλύπτει 2 εικόνες  που επιλέγει προσπαθώντας να είναι ίδιες. Αν πράγματι είναι ίδιες κερδίζει και ξαναπαίζει. Αν όχι, συνεχίζει ο άλλος παίκτης.

Eγγραφές μαθητών/τριών στο Νηπιαγωγείο για το σχολικό έτος 2022-2023

Οι αιτήσεις εγγραφών στα δημόσια Νηπιαγωγεία Γενικής Παιδείας, για το σχολικό έτος 2022-2023 θα πραγματοποιηθούν από 1 έως 20 Μαρτίου 2022. 

Η ίδια ημερομηνία ισχύει και για τις εγγραφές των νηπίων στην πρώτη τάξη του Δημοτικού Σχολείου.

Στα Νηπιαγωγεία για το σχολικό έτος 2022-2023 εγγράφονται μαθητές/τριες που την 31η Δεκεμβρίου του έτους εγγραφής συμπληρώνουν την ηλικία των τεσσάρων (4) ετών. Συγκεκριμένα, εγγράφονται στα Νηπιαγωγεία για το σχολικό έτος 2022-23, μαθητές/τριες γεννημένοι/ες το 2018.

Η εγγραφή πρoνηπίου στο δεύτερο έτος του Νηπιαγωγείου γίνεται αυτεπάγγελτα.

Οι αιτήσεις εγγραφών στα δημόσια νηπιαγωγεία γενικής παιδείας γίνονται μέσω της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης της Δημόσιας Διοίκησης (gov. gr) με υποβολή ηλεκτρονικής αίτησης εγγραφής. Την Ηλεκτρονική ΑίτησηΕγγραφής υποβάλλουν οι γονείς/κηδεμόνες για το Νηπιαγωγείο που ανήκει το νήπιο-προνήπιο,βάσει της διεύθυνσης κατοικίας τους , σύμφωνα με τα όρια της σχολικής περιφέρειας του Νηπιαγωγείου,μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης στην ηλεκτρονική διεύθυνση:https://proti-eggrafi.services.gov.gr/

ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΑΙΤΗΣΗ ΕΓΓΡΑΦΗΣ
ΑΙΤΗΣΗ ΓΟΝΕΩΝ/ΚΗΔΕΜΟΝΩΝ-ΔΙΚΑΙΟΛΟΓΗΤΙΚΑ ΕΓΓΡΑΦΗΣ
Για την εγγραφή του νηπίου/προνηπίου οι γονείς/ κηδεμόνες πρέπει να ακολουθήσουν τα εξής βήματα:
1. Χρήση κωδικών: Οι γονείς/κηδεμόνες, κατά την είσοδό τους στην ηλεκτρονική Υπηρεσία «Πρώτη Εγγραφή» της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης (gov.gr) αυθεντικοποιούνται με την χρήση των κωδικών-διαπιστευτηρίων της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων Δημόσιας Διοίκησης του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης (taxisnet).
2. Είσοδος στη σελίδα της εφαρμογής (https://proti-eggrafi.services.gov.gr/) και επιλογή του Νηπιαγωγείου στο οποίο ανήκει σύμφωνα με τη διεύθυνση κατοικίας του.
3. Συμπλήρωση στοιχείων επικοινωνίας: Κατά την είσοδό του στο σύστημα, ο γονέας/κηδεμόνας συμπληρώνει τα στοιχεία ηλεκτρονικού ταχυδρομείου (προαιρετικά) και κινητού τηλεφώνου μέσω του οποίου θα ενημερώνεται για την πορεία της αίτησής του.
Για την υποβολή της αίτησης οι γονείς/κηδεμόνες συμπληρώνουν διαδοχικά τα ακόλουθα :
α) τα στοιχεία του νηπίου/προνηπίου για το οποίο αιτούνται την εγγραφή. Το σύστημα διαλειτουργεί με το Μητρώο Πολιτών και το Πληροφοριακό Σύστημα myschool και παρέχει στους γονείς/κηδεμόνες κατάλογο των τέκνων που είναι εγγεγραμμένα στην οικογενειακή τους μερίδα, τα οποία είναι σε ηλικία εγγραφής στο Νηπιαγωγείο και τα οποία δεν είναι εγγεγραμμένα σε άλλη σχολική μονάδα. Τα στοιχεία των τέκνων είναι συμπληρωμένα και οι γονείς/κηδεμόνες επιλέγουν το/τα τέκνο/α για το/τα οποίο/α επιθυμούν να υποβάλουν αίτηση. Σε περίπτωση ωστόσο που για οποιοδήποτε λόγο ο κατάλογος δεν περιλαμβάνει το τέκνο που επιθυμούν να εγγράψουν, έχουν τη δυνατότητα να εισάγουν μόνοι τους τα στοιχεία του νηπίου/προνηπίου και να τεκμηριώσουν τη σχέση κηδεμονίας, είτε με δικαστική απόφαση επιμέλειας, είτε με ιδιωτικό συμφωνητικό ρύθμισης επιμέλειας, με ανάρτηση σχετικού αποδεικτικού σε ψηφιακή μορφή,
β) τη διεύθυνση μόνιμης κατοικίας τους, την οποία τεκμηριώνουν αναρτώντας σε ψηφιακή μορφή εγγράφου σχετικό αποδεικτικό, όπως λογαριασμό ΔΕΚΟ, μισθωτήριο συμβόλαιο, ή άλλο δημόσιο πρόσφατο έγγραφο από το οποίο να προκύπτει ρητά η διεύθυνση κατοικίας,
γ) τα στοιχεία άλλου/ων τέκνου/ων, που φοιτά/ούν στην ίδια ή σε συστεγαζόμενη σχολική μονάδα, εφόσον υπάρχει/χουν και για το/τα οποίο/α θα χρειαστεί να προσκομίσει Βεβαίωση Φοίτησης από τον/την Διευθυντή/τρια της συστεγαζόμενης σχολικής μονάδας.
δ) εάν επιθυμούν τη φοίτηση του νηπίου/προνηπίου στο Προαιρετικό Ολοήμερο πρόγραμμα ή/και στο Τμήμα Πρόωρης Υποδοχής,
ε) τα στοιχεία των συνοδών των νηπίων/προνηπίων κατά την προσέλευση και αποχώρηση τους από τη σχολική μονάδα ενώ παράλληλα επιλέγουν τη δήλωση: «Υποβάλλοντας αυτή την αίτηση, αναλαμβάνω την ευθύνη για την ασφαλή προσέλευση και αποχώρηση του νηπίου/προνηπίου».

Ιδιαίτερη προσοχή θα πρέπει να δοθεί στο ότι τα δικαιολογητικά για τα (γ) και (δ) προσκομίζονται στη σχολική μονάδα εντός της προσθεσμίας που ορίζει η Προϊστάμενη του Νηπιαγωγείου.

***Πριν την οριστική υποβολή της αίτησης, οι γονείς/κηδεμόνες ενημερώνονται από την ηλεκτρονική υπηρεσία «Πρώτη Εγγραφή» της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης (gov.gr) για τα παραστατικά που θα απαιτηθεί να προσκομίσουν κατά την επίσκεψή τους στη σχολική μονάδα. Σε αυτά τα παραστατικά, πέρα από τα (γ) και (δ) εφόσον τα έχει αιτηθεί, περιλαμβάνονται :
α) η αίτηση εγγραφής και τα δικαιολογητικά για το προαιρετικό ολοήμερο πρόγραμμα ή/και το τμήμα πρόωρης υποδοχής
β) Ατομικό Δελτίο Υγείας Μαθητή
γ) Βιβλιάριο υγείας του/της μαθητή/τριας, ή άλλου στοιχείου, από το οποίο αποδεικνύεται ότι έγιναν τα εμβόλια που προβλέπονται και είναι ενταγμένα στο Εθνικό Πρόγραμμα Εμβολιασμών.
δ) Γνωμάτευση από ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ. εφόσον υπάρχει, σε περίπτωση μαθητή/τριας με αναπηρία ή ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες.

Πριν την τελική υποβολή της αίτησης (οριστικοποίηση) απαιτείται η έγγραφη συναίνεση του έτερου γονέα/κηδεμόνα με υπεύθυνη δήλωση του.

Μετά την υποβολή της αίτησης, οι γονείς/κηδεμόνες λαμβάνουν ενημερώσεις στο κινητό τηλέφωνο που έχουν δηλώσει κατά την ηλεκτρονική υποβολή της αίτησής τους για την πορεία της. Εφόσον απαιτηθούν διορθώσεις η αίτησή τους επιστρέφεται από το Νηπιαγωγείο στους γονείς/ κηδεμόνες προκειμένου να γίνουν οι διορθώσεις και να ολοκληρωθεί η υποβολή της μέσω της ηλεκτρονικής υπηρεσίας «Πρώτη Εγγραφή» της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης (gov.gr). Έπειτα από τις σχετικές διορθώσεις, η αίτηση γίνεται αποδεκτή.

 Τηλέφωνο: 2461088124

Email: mail@nip-kaisar.koz.sch.gr

Οδηγίες χρήσης εφαρμογής ηλεκτρονικών εγγραφών για κηδεμόνες ΕΔΩ

Τα παιδιά του κόσμου και τα δικαιώματά τους.

Η εκπαίδευση στα ανθρώπινα δικαιώματα αποτελεί το πρώτο βήμα σε μία κατεύθυνση σεβασμού, προώθησης και υπεράσπισης των δικαιωμάτων που μοιραζόμαστε όλοι και όλες. Μέσα από το πρόγραμμα τα παιδιά θα συνειδητοποιήσουν την πολυπολιτισμικότητα ως οικουμενικό φαινόμενο και θα γνωρίσουν τα δικαιώματά τους.

Χρον. Διάρκεια: Δεκέμβριος- Ιανουάριος. Κύκλος εργαστηρίων: 6. Υλικό : unicef, action aid, compasito- μικρή πυξίδα, Χαμόγελο του παιδιού..

1ο εργαστήρι: 2 διδακτικές ώρες.

  • Στόχοι: Να εκφράσουν τις απόψεις και τις υποθέσεις τους.
  • Με τη χρήση κατάλληλου εποπτικού υλικού να οδηγηθούν στην αναγνώριση των βασικών ανθρώπινων δικαιωμάτων.

1η δραστηριότητα: Τι είναι ΔΙΚΑΙΩΜΑ.

(υλικό : Compasito- μικρή πυξίδα)

Γράφουμε στον πίνακα τη λέξη ΔΙΚΑΙΩΜΑ και ρωτάμε τα παιδιά τι πιστεύουν πως σημαίνει. Ξαταγράψαμε τις απαντήσεις τους σε αραχνόγραμμα.

Σχεδιάζουμε επάνω στην αριστερή πλευρά του πίνακα ένα κουνελάκι.(Flower,2012). Ζητάμε από τα παιδιά να φανταστούν πως έχουν να φροντίσουν ένα κατοικίδιο κουνέλι και πως πρέπει να το ονομάσουν. Πρέπει να σκεφτούν όλα τα πράγματα που χρειάζεται για να είναι ευτυχισμένο, ασφαλές και υγιές. Ρωτάμε:

-ποια είναι όλα όσα χρειάζεται ένα κουνέλι;

Πιθανόν να εισηγηθούν πράγματα όπως καρότο, άχυρο, κλουβί, νερό, έναν φίλο, κ.α. Καταγράφουμε τις απαντήσεις των παιδιών. Μετά ρωτάμε:

-ποιος είναι υπεύθυνος για τη διασφάλιση πως το κουνέλι λαμβάνει όλα όσα χρειάζεται; σημειώνουμε τις απαντήσεις των παιδιών.

Επιβεβαιώνουμε τα πράγματα που χρειάζεται ένα κουνέλι για να επιβιώσει και να αναπτυχθεί όπως τροφή, νερό, κλουβί. Μετά θέτουμε ερωτήσεις:

αν το κουνέλι πραγματικά χρειάζεται αυτά τα πράγματα για να επιβιώσει, τότε θα πρέπει το κουνέλι να έχει ΔΙΚΑΙΩΜΑ σ’ αυτά;

Ποιος είναι υπεύθυνος ότι το κουνέλι απολαμβάνει τα ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ του σ΄αυτά τα πράγματα;

Έπειτα στη δεξιά στήλη του πίνακα ζωγραφίζουμε ένα παιδί. Ρωτάμε:

ποια είναι τα πράγματα που χρειάζονται τα παιδιά για να αναπτυχθούν και να έχουν μια ευτυχισμένη, ασφαλή και υγιή ζωή; (καταγράφουμε τις απαντήσεις τους).

Ποιος είναι υπεύθυνος για τη διασφάλιση πως τα παιδιά λαμβάνουν όλα τα πράγματα που χρειάζονται, για να είναι ευτυχισμένα, υγιή και ασφαλή;

καταγράφουμε τις απαντήσεις και έτσι προκύπτουν κάποια από τα βασικά ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ του παιδιού.

 

DSC05299 DSC05300

2η δραστηριότητα

 Μοιράζουμε στα παιδιά εικόνες με κάποιο δικαίωμα τους(μία εικόνα σε κάθε παιδί) και τα ζητάμε να τις δουν προσεχτικά. Έπειτα, σηκώνεται ένα-ένα παιδί στην παρεούλα και δείχνει στους συμμαθητές του την εικόνα περιγράφοντας τι βλέπει.(εικόνες με οικογένεια, σπίτι, θρησκεία, αγάπη, ειρήνη, υγεία, νερό, φαγητό, παιχνίδι κ.α) Έτσι προκύπτουν τα ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ.

Τις εικόνες τους τις τοποθετούμε στον πίνακα. Συγκρίνουμε τις εικόνες με τα ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ που βάλαμε στον πίνακα με αυτές που καταγράψαμε. Ποιες ανάγκες καταγράψαμε; Σημειώνουμε μ ‘ ένα αστέρι.

 

 

2ο εργαστήρι(2 διδ. ώρες)

Στόχοι:

  • Να αναπτύξουν την κριτική τους σκέψη μέσα από την ανάγνωση γνωστού παραμυθιού.
  • Να αναπτύξουν την ήπια δεξιότητα της ενσυναίσθησης.

 Δραστηριότητα:

Πλησιάζουν Χριστούγεννα και διαβάζουμε στα παιδιά το γνωστό παραμύθι του Άντερσεν :”Το κοριτσάκι με τα σπίρτα”. Συζητάμε για τα συναισθήματα που μας προκαλεί.

Έπειτα τους ρωτάμε: Ποια βασικά δικαιώματα από αυτά που μάθατε, στερείται το κοριτσάκι με τα σπίρτα; Οι απαντήσεις τους με εξέπληξαν. Ανέφεραν περισσότερα δικαιώματα απ’ αυτά που υπολόγιζα. Δε νομίζω να παρέλειψαν κάποιο.

Τι θα κάνατε εσείς αν το βλέπατε στο δρόμο;

DSC05309

Το παραμύθι αυτό το βλέπουμε και στον Η/Υ.

https://www.youtube.com/watch?v=9YtTalL2WQg

Τα παιδιά παρατήρησαν κάποιες διαφορές στην ιστορία που διαβάσαμε και σ αυτήν που είδαμε όπως:

Στο video το κοριτσάκι είχε μέθυσο πατριό. (ήξεραν απ τη Σαχτοπούτα τι είναι η μητριά, τώρα μάθαμε και τη λέξη πατριός).

Στο video ένα αγοράκι της έκλεψε το σπίρτο,  είχε συντροφιά ένα σκυλάκι κλπ.

 

3ο εργαστήρι.(2 διδ  ώρες) Κατασκευή αφίσας

Στόχος: Να επικοινωνήσουν και να συνεργαστούν ομαδικά για τη δημιουργία ενός κοινού αποτελέσματος.

Κατασκευάζουμε αφίσα με τα δικαιώματά μας. Δίνουμε στα παιδιά ένα χαρτόνι οπού τους ζητάμε να αποτυπώσουν επάνω τα δικαιώματά τους.

Τα παιδιά επιλέγουν μόνα τους τα υλικά που θα χρειαστούν καθώς και το τι θα φτιάξουν. Ιδού το αποτέλεσμα:

4 εργαστήρι: Αναπηρία (3 διδ ώρες)

  • Στόχοι: Να γνωρίσουν τα ΑΜΕΑ και τις μορφές αναπηριάς
  • Να κατανοήσουν τις καθημερινές δυσκολίες που συναντούν αυτά τα άτομα, να συναισθανθούν και να θαυμάσουν αυτά που μπορούν να καταφέρουν.

 

Ρωτήσαμε τα παιδιά αν έχουν ακούσει τη λέξη ΑΜΕΑ (ατομα με ειδικές εκπ/κές ανάγκες)και τη λέξη  ΑΝΑΠΗΡΙΑ.

Έπειτα του δίνουμε εικόνες με κάποια μορφή αναπηρίας, (τυφλός, κουτσός, κωφός κλπ )να τις δουν στο σπίτι με τους γονείς τους, να τις συζητήσουν και την άλλη μέρα να τις επεξεργαστούμε στο σχολείο.

Την επόμενη μέρα συζητάμε τις εικόνες. Ξεχωρίζουμε την έννοια της μόνιμης αναπηρίας από την προσωρινή(πχ αυτός που έχει σπάσει το πόδι του ή το χέρι του σε λίγους μήνες θα είναι καλά).

Έχουν δει αναπήρους;

Πως είναι η καθημερινότητα αυτών των ανθρώπων;Μπορούν να κάνουν τα πράγματα που κάνουμε εμείς;  Εμείς τί κάνουμε γι αυτούς;

Ένας τυφλός μπορεί να διαβάσει;

Μπορούμε να επικοινωνήσουμε με έναν κωφάλαλο;

Έρχεται το μαγικό ραβδί και μας κάνει τυφλούς. Μπορούμε να κινηθούμε εύκολα, να φάμε, να διαβάσουμε, να ζωγραφίσουμε, να γράψουμε;

Βλέπουμε εικόνες από διάσημα άτομα με ειδικές ανάγκες που κατάφεραν να διαπρέψουν στις τέχνες, στις επιστήμες και συζητάμε γι αυτούς. Θαυμάζουμε όσα έχουν καταφέρει (Beethoven,  Hawking, Einstein, Nash, Van Gogh κλπ).

Γινόμαστε παράλυτοι και ζωγραφίζουμε με το στόμα. Πως είναι;

Βλέπουμε ζωγραφιές αναπήρων και  θαυμάζουμε όσα μπορούν να καταφέρουν!

Είδαμε στο youtube  την αληθινή ιστορία του Ίαν ενός αγοριού με εγκεφαλική παράλυση.

Ο Ίαν επισκέπτεται μαζί με την μητέρα του κάθε μέρα την παιδική χαρά όπου βλέπει πως παίζουν τα άλλα παιδιά και φαντάζεται πως παίζει μαζί τους. Όταν όμως σκέφτεται πως δε θα τα καταφέρει ή δεν θα τον δεχτούν και θα τον κοροϊδέψουν για την αναπηρία του,  τότε αποσυντίθεται σε κομμάτια και ο άνεμος τα παίρνει μακριά. Ο΄Ιαν όμως δεν το βάζει κάτω. Προσπαθεί σκληρά ώσπου στο τέλος συμβαίνει κάτι μαγικό!

 

https://www.youtube.com/watch?v=Hz_d-cikWmI

DSC05263

 

5o  εργαστήριο :Το δακτυλικό αλφάβητο (νοηματική γλώσσα) και η γραφή Braille

Όλοι έχουν δικαίωμα στην εκπαίδευση στην επικοινωνία, στη μάθηση. Γι αυτό δείχνουμε στα παιδιά τη νοηματική γλώσσα που χρησιμοποιούν οι κωφάλαλοι και τη γραφή Braille που χρησιμοποιούν οι τυφλοί για να διαβάσουν.

  •  Είδαμε στο φωτόδεντρο το δακτυλικό αλφάβητο

http://photodentro.edu.gr/aggregator/lo/photodentro-lor-8521-3575

  • Σχηματίσαμε το όνομά μας και στις 2 γλώσσες..

 

  • Επειδή είμαστε στα Χριστούγεννα είδαμε και προσπαθήσαμε να μάθουμε  το τραγούδι τρίγωνα- κάλαντα στη νοηματική

 

6ο εργαστήρι:(3 διδ. ώρες) 

  • 1η δραστηριότητα :Γνωρίζω τη unicef.

Στόχοι: Να γνωρίσουν τη unicef  και άλλες οργανώσεις οι οποίες ασχολούνται με τα δικαιώματα του παιδιού.

  • Μιλάμε στα παιδιά για τη σύμβαση των δικαιωμάτων του παιδιού. Δείχνουμε την εικονοιστορία της unicef και τη διαβάζουμε.

  • Βλέπουμε σε βίντεο τα δικαιώματα του παιδιού: (https://youtu.be/lWOwXtYzYDo)

Χρησιμοποιούμε τον Η/Υ και δείχνουμε στο youtube βιντεάκια της unicef όπου τα παιδιά στερούνται βασικά δικαιώματα (φαγητό, νερό, σπίτι κ.α)

https://youtu.be/DjvslRtCA5I, https://youtu.be/E1xkXZs0cAQ, https://youtu.be/npk7tfKyXok, https://youtu.be/ZQjYeJmIR2Q

τι συναισθήματα μας προκαλούνται;

Σκοπός μας δεν είναι να στενοχωρήσουμε τα παιδιά αλλά να συνειδητοποιήσουν ότι υπάρχουν πολλά παιδιά στον κόσμο που στερούνται βασικών δικαιωμάτων. Μιλάμε για οργανώσεις που αγωνίζονται για τα δικαιώματα των παιδιών όπως οι γιατροί του κόσμου και η unicef.

DSC05334

2η δραστηριότητα: Ο κανόνας του εσώρουχου

Στόχοι: Να γνωρίσουν τη διαφορά ανάμεσα στο καλό και το κακό άγγιγμα

Να γνωρίσουν την τηλ γραμμή 1065 όπου μπορούν να ζητήσουν βοήθεια αν χρειαστεί.

 Να αναπτύξουν την κριτική τους σκέψη.

Εστιάζουμε στην προστασία των παιδιών από τη σεξουαλική κακοποίηση. Γι’ αυτό διαβάζουμε το βιβλίο: Η Κίκο και το χέρι.

Σ αυτό το παραμύθι μαθαίνουν τα παιδιά τον κανόνα του εσώρουχου και μαθαίνουν τη διαφορά ανάμεσα στο καλό και το κακό άγγιγμα. Το παραμύθι το βλέπουμε και στο youtube. Επίσης βλέπουμε την ιστορία κινουμένων σχεδίων: “Το μυστικό της Νίκης”.

Το Μυστικό της Νίκης είναι μία καταπληκτική προσπάθεια, που δημιουργήθηκε στο πλαίσιο της καμπάνιας “ΕΝΑ στα ΠΕΝΤΕ” του Συμβουλίου της Ευρώπης για την πρόληψη της παιδικής σεξουαλικής κακοποίησης.Πρόκειται για μια εξαιρετική παραγωγή που έχει στόχο να ενημερώσει και να ευαισθητοποιήσει την ελληνική κοινωνία για τον “κανόνα των εσωρούχων”

Τέλος μιλάμε στα παιδιά για τον οργανισμό  Χαμόγελο του παιδιού και την τηλεφωνική γραμμή SOS  1056 . Φτιάχνουμε με κάνσον ένα τηλέφωνο και μαθαίνουμε να σχηματίζουμε τον αριθμό αν κάποια στιγμή βρεθούμε σε κίνδυνο.

 

Κάναμε διάφορα φύλλα εργασίας

 

 

Δράσεις ενσυναίσθησης και εθελοντισμού

Η ενσυναίσθηση, δηλ η ικανότητα να καταλαβαίνουμε πως νιώθει το άλλο άτομο, να επικοινωνούμε μαζί του, είναι μια ικανότητα που μειώνεται στις μελλοντικές γενιές. Εδώ καταγράφω κάποιες εθελοντικές δράσεις ενσυναίσθησης που κάναμε παράλληλα με άλλες  δραστηριότητες μέσα στην τάξη.

1η δράση:

Μιλήσαμε για τον οργανισμό Make Α Wish ο οποίος πραγματοποιεί τις ευχές παιδιών με απειλητικές για τη ζωή τους ασθένειες. (Ήδη στην τάξη μιλάμε αυτό το διάστημα για τα δικαιώματα των παιδιών.)

Διαβάσαμε το παραμύθι ¨Εύχομαι να γίνω η Πριγκίπισσα Έλενα¨, ένα αληθινό παραμύθι ευγνωμοσύνης. Συζητήσαμε για την έννοια της λέξης ” ευγνωμοσύνη¨.

Είδαμε την αφίσα της  Make A Wish.. Μιλήσαμε για τα παιδιά που απεικονίζονται. Μαζέψαμε αστεράκια για να βοηθήσουμε  να πραγματοποιηθεί η ευχή τους.

Πήραμε μέρος στον διαγωνισμό ζωγραφικής, ζωγραφίζοντας το δικό μας αστέρι.

ΚΑΙΣΑΡΕΙΑΣ

 

2η δράση

Δεν έχουν όλοι οι άνθρωποι χρήματα και άλλες ανέσεις

Συμμετείχαμε στον έρανο που διενέργησε η Κοινωφελής Επιχείρηση Κοινωνικής Πρόνοιας και Μέριμνας του Δήμου Κοζάνης με σκοπό τη συγκέντρωση τροφίμων προκειμένου να διανεμηθούν σε άπορους πολίτες του Δήμου μας που βρίσκονται σε δεινή οικονομική κατάσταση.

Μαζέψαμε τρόφιμα και στολίσαμε τις κούτες ζωγραφίζοντας και γράφοντας ευχές.

3η δράση:

Ανταποκριθήκαμε στην πρόσκληση του Μποδοσάκειου Νοσοκομείου Πτολεμαϊδος  για αποστολή χριστουγεννιάτικων ζωγραφιών των παιδιών που θα στολίζουν τα δωμάτια των ασθενών. Με αυτόν τον τρόπο θα συμβάλλουμε κι εμείς στην ενδυνάμωση της σωματικής και ψυχικής υγείας αυτών των ανθρώπων.

4η δράση

Συμμετείχαμε στην εκστρατεία ¨ΜΙΛΑ ΤΩΡΑ” που ξεκίνησε από το ¨ Χαμόγελο του παιδιού” με σκοπό την ενημέρωση, ευαισθητοποίηση και κινητοποίηση ενάντια στο φαινόμενο της Ενδοσχολικής Βίας και τον Εκφοβισμό /  Bullying.  Σχηματίσαμε με χάντρες και τουβλάκια τη φράση “ΜΙΛΑ ΤΩΡΑ”.

DSC05387a

5η δράση

Συμμετείχαμε  στη δράση ” Το αρκουδάκι μου για σένα” από το Χαμόγελο του παιδιού

Τα παιδιά συγκέντρωσαν στο σχολείο λούτρινα παιχνίδια σε καλή κατάσταση καθώς και είδη βρεφικής φροντίδας (κρέμες γάλατα, μωρομάντηλα, κουβέρτες κ.λ.π) τα οποία θα σταλούν στο Χαμόγελο του παιδιού και από κει θα παραδοθούν στην Ουκρανία στο πλαίσιο ανθρωπιστικής βοήθειας σε συνεργασία με το μηχανισμό Πολιτικής Προστασίας .

Ο Πυξιδούλης και η Πύξιδούλα στο νηπιαγωγείο

DSC05123O «Πυξιδούλης και η Πύξιδούλα στο νηπιαγωγείο» είναι ένα πρόγραμμα πρόληψης, Αγωγής Υγείας και ψυχοκοινωνικής ανάπτυξης των παιδιών. Πρόκειται για ένα δομημένο πρόγραμμα με σαφείς στόχους και μεθοδολογία που διαπραγματεύεται 4 θεματικές ενότητες ( ομαδικότητα, υγιείς συνήθειες, αυτοεκτίμηση, συναισθήματα) μέσα σε σύνολο 10 συναντήσεων.

Η μεθοδολογία που χρησιμοποιεί το υλικό εστιάζεται σε βιωματικές τεχνικές μάθησης ( ζωγραφική, κολάζ, δραματοποίηση, παιχνίδια ρόλων κ.λ.π) ενώ ιδιαίτερη έμφαση δίνεται στο παιχνίδι ως μέσω μάθησης, ανάπτυξης δεξιοτήτων και καλλιέργειας της ψυχοκοινωνικής υγείας των παιδιών προσχολικής ηλικίας.

Σχεδιάστηκε από το Κέντρο Πρόληψης της εξάρτησης από ναρκωτικά και προαγωγής της Υγείας «ΠΥΞΙΔΑ». Εμείς επιμορφωθήκαμε και συνεργαστήκαμε από το Κέντρο Πρόληψης από Εξαρτησιογόνες ουσίες Π.Ε Κοζόνης «ΟΡΙΖΟΝΤΕΣ»

Στοχευόμενες δεξιότητες

Δεξιότητες Μάθησης

Κριτική σκέψη,Επικοινωνία,  Συνεργασία, Δημιουργηκότητα

Δεξιότητες Ζωής

Aυτομέριμνα, Κοινωνικές Δεξιότητες,Ενσυναίσθηση και ευαισθησία

ΜΙΤ: Δεξιότητες της τεχνολογίας και της επιστήμης

Ψηφιακός γραμματισμός

Δεξιότητες του Νου

Κατασκευές

 

1ο εργαστήριο( 2 διδακτικές ώρες): Εισαγωγή-γνωριμία με το υλικό:

Κάρτα 1η «Ο Πυξιδούλης, η Πυξιδούλα και ο μαγικός κύκλος».

Στόχοι: Γνωριμία με τον Πυξιδούλη και την Πυξιδούλα. Εισαγωγή του μαγικού κύκλου. Να οριστούν οι βασικοί κανόνες της ομάδας.

 

Ο Πυξιδούλης και η Πυξιδούλα, 2 ξαδερφάκια πολύ αγαπημένα αποφάσισαν να αφήσουν για λίγο τη χώρα τους που βρίσκεται στην άκρη του Ουράνιου τόξου και να μας επισκεφτούν. Αφού συστηθήκαμε και γνωριστήκαμε μας ρώτησαν αν μπορούν να μείνουν εδώ μαζί μας, να μας πουν ιστορίες για τη χώρα τους και να μάθουν για τη δική μας. Εμείς τους δεχτήκαμε με χαρά και αφού μας μίλησαν για το μαγικό κύκλο και το μαγικό ραβδί καταγράψαμε τους χρυσούς κανόνες της παρέας μας . Έπειτα μας χαιρέτησαν και μας υποσχέθηκαν ότι θα έρθουν σε λίγες μέρες.

2ο εργαστήριο(3 διδακτικές ώρες): Ομαδικότητα.

Στόχοι

Να έχουν την ευκαιρία τα παιδιά να μοιραστούν με την ομάδα πράγματα για τον εαυτό τους και να γνωριστούν καλύτερα.

Να εξοικειωθούν με τη λειτουργία της ομάδας.

Να καταλάβουν πως ο καθένας έχει ένα ρόλο και μια θέση στην ομάδα.

Κάρτα 2η « Η μαγική κουβέρτα».

  • Ο Πυξιδούλης και η Πυξιδούλα μας επισκέφτηκαν για 2η φορά. Αφού είπαμε τα νέα μας και είδαμε τους κανόνες που έγραψε η ομάδα μπήκαμε στον κύκλο και παίξαμε το παιχνίδι της βροχής ,όπως το χορεύουν οι Ινδιάνοι (μία κίνηση περνάει από τον αρχηγό σε κύκλο σταδιακά στην υπόλοιπη ομάδα).
  • Συνεχίσαμε τα μαγικά με τη μαγική κουβέρτα και τις μεταμορφώσεις μας( ζωάκια).

Ολοκληρώσαμε το παιχνίδι καθισμένοι σε κύκλο, λέγοντας τις εντυπώσεις μας από τις μεταμορφώσεις, πως ήταν κάτω από την κουβέρτα, γιατί επέλεξαν να μιμηθούν τα συγκεκριμένα ζώα.

 

 

Κάρτα 3η«Ένας για όλους και όλοι για έναν»

Στόχοι:

Να καταλάβουν τα παιδιά ότι όλοι έχουν κοινά χαρακτηριστικά που τους

κάνουν να μοιάζουν.

Να εξοικειωθούν με τη λειτουργία της ομάδας.

Να αισθανθούν σημαντικά μέλη της ομάδας.

 

  • Παίξαμε αρχικά το γνωστό παιχνίδι : ¨σπασμένο τηλέφωνο¨
  • Έπειτα καθήσαμε σε κύκλο με μία καρέκλα λιγότερη κι έναν όρθιο στη μέση. Είπαμε στα παιδιά διάφορα πράγματα όπως « να σηκωθούν όσοι έχουν γαλανά μάτια, όσοι έχουν μπλε παντελόνι, σγουρά μαλλιά, σε όσους αρέσει η πίτσα κλπ}. Όσοι πιστεύουν ότι τους αφορά αυτό που λέμε αλλάζουν θέση- ένας μένει πάντα όρθιος και δίνει την εντολή που θέλει. Συζητήσαμε με τα παιδιά για τα κοινά χαρακτηριστικά που μπορεί να έχουμε με τους άλλους .

 

 

  • Διαβάσαμε το παραμύθι όλοι για έναν και ένας για όλους.

Μιλήσαμε για τη διαφορετικότητα αλλά και τη μοναδικότητα του καθενός μας.

 

3ο εργαστήριο(3 διδακτικές ώρες): Υγιείς συνήθειες.

Στόχοι

_Να μάθουν τα παιδιά να αξιολογούν και να κρίνουν αυτό που είναι καλό από αυτό που είναι κακό.

_Ενίσχυση της κριτικής τους σκέψης.

_Εκμάθηση υγιών συνηθειών.

Κάρτα 4η : Φροντίζω τον εαυτό μου.

  • Παιχνίδι: ¨Λιμνούλα ψαρέματος¨ Σε μια πλαστική λεκάνη με φανταστικό νερό κολυμπούν αρκετά ψαράκια.(εικόνες από ασφαλή και υγιή πράγματα που κάνουμε και μή ασφαλή και υγιή με μαγνήτη). Τα παιδιά σε ζευγάρια ψαρεύουν στη λιμνούλα (με καλάμι και μαγνήτη). Αν ο ψαράς πιάσει υγιές ψάρι το κρατάει. Αν όχι το ξαναρίχνει στη λιμνούλα. Τα ζευγάρια αλλάζουν.

Κλείνοντας με τη βοήθεια του Πυξιδούλη και της Πυξιδούλας συζητάμε τι μάθαμε από το σημερινό μάθημα. Ποια ψαράκια τους έμαθαν τι πρέπει να κάνουν και ποια τι πρέπει να αποφεύγουν.

 

Κάρτα 5η . Ζω με υγεία

Παίζουμε παντομίμα.

Σηκώνεται ένα παιδί όρθιο που λέγετε ηθοποιός, και εμείς οι θεατές από κάτω προσπαθούμε να μαντέψουμε τι κάνει. Τις ιδέες – γρίφους της παντομίμας τις έχουμε σε χαρτάκια και τα παιδιά διαλέγουν και μιμούνται. Όποιος καταλαβαίνει τι κάνει ο ηθοποιός παίρνει το μαγικό ραβδί, μαντεύει και αν το βρει γίνεται ο ίδιος ηθοποιός.

Παίξαμε  στο wardwall  online παιχνίδια με υγιεινές συνήθειες και φυσική δραστηριότητα

(σημ. Τα παιχνίδια αυτά δεν αποτελούν προϊόν δικής μου δημιουργίας αλλά υπάρχουν έτοιμα στο wordwall)

Κάναμε φύλλα εργασίας.

4ο εργαστήριο: Αυτοεκτίμηση. (4 διδακτικές ώρες)

Να γνωρίσουν τα παιδιά καλύτερα τον εαυτό τους (αυτογνωσία) και τους άλλους.

Να μάθουν να παρουσιάζουν τον εαυτό τους στους άλλους.

Να μάθουν να ακούνε προσεκτικά.

Κάρτα 6η : το βιβλίο μου.

Αυτή τη βδομάδα τα παιδιά θα φτιάξουν ένα βιβλίο για τον εαυτό τους. Βάζουμε θέματα σε λευκές σελίδες (όπως τι μου αρέσει να κάνω,/να τρώω,/να πίνω, πως είναι οι φίλοι μου ο Πυξιδούλης και η Πυξιδούλα, πως είναι η οικογένειά μου, τι με κάνει χαρούμενη/ λυπημένη κπλ). Όταν είναι έτοιμα βοηθάμε τα παιδιά να κάνουν τη βιβλιοδεσία και ξεκινάει το μοίρασμα. Κάθε παιδί παρουσιάζει το βιβλίο του και τα υπόλοιπα το ακούν προσεκτικά. Αφού τελειώσουν όλοι οι μαθητές μπορούν να κάνουν ερωτήσεις και να συζητήσουν ομοιότητες και διαφορές που παρατηρούν.

Κάρτα 7η : πιστεύω στον εαυτό μου.

Μιλάμε στα παιδιά για το πόσο ξεχωριστοί και σημαντικοί άνθρωποι είναι. Κάθε παιδί μοιράζεται στην ομάδα ένα πράγμα που θεωρεί καλό για τον εαυτό του.

Έπειτα ζωγραφίζουμε τους εαυτούς μας , τους κρεμάμε στην τάξη ώστε τα τους βλέπουμε όλοι. Διαλέγουμε ένα παιδί και τα υπόλοιπα παιδιά λένε ένα θετικό χαρακτηριστικό για το παιδί που διαλέξαμε. Καταγράφουμε τις απαντήσεις που δίνουν σε χρωματιστά χαρτάκια και τα κολλάμε πάνω στη ζωγραφιά.

 

ακούσαμε το τραγούδι : Αυτό θα πει αυτοεκτίμηση  και κάναμε φύλλα εργασίας

DSC05242

5ο εργαστήριο: Συναισθήματα.( 4 διδακτικές ώρες)

Στόχοι

Να ενθαρρυνθούν τα παιδιά να μιλήσουν για τα συναισθήματα.

Να αναγνωρίσουν, πώς εκφράζονται κάποια βασικά συναισθήματα.

Κάρτα 8η : Το κολάζ των συναισθημάτων.

Στην παρεούλα ρωτάει ο Πυξιδούλης στα παιδιά τι είναι τα συναισθήματα.Καταγράφουμε τις απαντήσεις τους.

Δείχνουμε στα παιδιά εικόνες που εκφράζουν τα 4 συναισθήματα( χαρά, λύπη, φόβος, θυμός). Τα παιδιά τις ταξινομούν.Έπειτα τους ζητάμε να διαλέξουν ένα συναίσθημα και να το ζωγραφίσουν   ή να κάνουν κολάζ με το συναίσθημα αυτό. Τους δίνουμε χρόνο 30΄περίπου. Στη συνέχεια βάζουμε τα κολάζ στη μέση και η κάθε ομάδα παρουσιάζει το δικό της. Συζητάμε για τα συναισθήματα και τις εικόνες που δημιούργησαν τα παιδιά καθώς και πότε νιώθουν αυτά τα συναισθήματα.

 

 

Κάρτα 9η : Η μάσκα των συναισθημάτων

Στόχοι

Να μάθουν τα παιδιά να αναγνωρίζουν τα συναισθήματα των άλλων.

Να μάθουν να εκφράζουν τα δικά τους προσωπικά συναισθήματα.

 

Ρωτάμε τα παιδιά πως νιώθουν σήμερα που ήρθαν στο σχολείο. Κάνουμε γκριμάτσες με τα συναισθήματα που νιώθουμε.

Παίζουμε με το ζάρι των συναισθημάτων και μιμούμαστε στον καθρέφτη το συναίσθημα.

Έπειτα δίνουμε στα παιδιά από ένα πιάτο και τους ζητάμε να ζωγραφίσουν το συναίσθημα που θέλουν ή που νιώθουν εκείνη τη στιγμή. Συζητάμε πως νιώθουν την ώρα που ζωγραφίζουν και μιλάμε για τις μάσκες που έφτιαξαν.

60 εργαστήριο. Κλείσιμο.(1 διδ. ώρα)

Κάρτα 10η .  Κλείνω την ομάδα και αποχαιρετώ τον Πυξιδούλη και την Πυξιδούλα.

Κάθε παιδί βάζει σε έναν σάκο ένα προσωπικό του αντικείμενο. Στη συνέχεια κάθε παιδί τραβάει τυχαία ένα από τα αντικείμενα και βλέπουν όλοι σε ποιον ανήκει. Κάθε παιδί όποιο παιδί τυγχάνει στην κλήρωση του χαρίζει μία δική ζωγραφιά είτε σχετική με το πρόγραμμα είτε ότι αυτό θέλει.

Μιλάμε στα παιδιά για τις εντυπώσεις μας από το πρόγραμμα, τις σκέψεις μας, τα συναισθήματά μας. Έπειτα τους λέμε ότι ο Πύξιδούλης και η Πυξιδούλα χρειάζεται να φύγουν και θα πρέπει να αποχαιρετιστούν. Κάθε παιδί τους λέει μία λέξη ή μια ευχή ή τους αποχαιρετά με μία κίνηση.

 

♥   Μετά το κλείσιμο του προγρ/τος  κοντά στα Χριστούγεννα τα παιδιά ρωτούσαν  πότε θα μας ξαναεπισκεφτούν ο Πυξιδούλης και η Πυξιδούλα γιατί τους πεθύμησαν.  Μάλιστα, στις ελεύθερες δραστηριότητες κάνανε κατασκευές και ζωγραφιές και μου ζήτησαν να τους τα στείλω για να ξανάρθουν.

Κι εγώ φυσικά το έπραξα!

Φθινοπωρινές βροχές!

Αυτές τις μέρες βρέχει καθημερινά στο σχολείο μας. Γι’ αυτό κι εμείς ασχοληθήκαμε εικαστικά με τις ομπρέλες και τη βροχή.

  • Φτιάξαμε τη βροχή με σύριγγες:

 

  • Είδαμε εικόνες και πίνακες βροχής με ομπρέλα και ζωγραφίσαμε εμάς με την ομπρέλα μας.

 

  •  και ζωγραφιά με τρισδιάστατη ομπρέλα

DSC05236

 

 

 

 

Μιλήσαμε για τον κύκλο του νερού και είδαμε σχετικό video στο youtube.

Μπαλαρίνες με ξύσματα

Σήμερα το πρωί ξύσαμε όλες τις ξυλομπογιές μας.

– Τα ξύσματα πως μπορούμε να τα χρησιμοποιήσουμε; τους ρώτησα.

– Να τα κάνουμε φουστάνια για κούκλες που χορεύουν, – το είδα στην τηλεόραση, – είπε η Άννα. Συμφώνησαν όλες. Έτσι κάναμε τις μπαλαρίνες μας  με τη φούστα από τα ξύσματα.