Η 22 Απριλίου ορίστηκε ως Διεθνής Ημέρα της Γης το 2009 από τα Ηνωμένα Έθνη και εορτάζεται σε πολλές χώρες του κόσμου κάθε χρόνο. Μια μέρα πολύ ξεχωριστή και ιδιαίτερη που έχει τεράστια σημασία για τη ζωή μας και την ύπαρξή μας στον πλανήτη Γη!!!! Αυτή η σπουδαία μέρα είναι η «ΗΜΕΡΑ ΤΗΣ ΓΗΣ». Στόχος της ημέρας αυτής είναι η κινητοποίηση όλων των ανθρώπων που ζουν στη Γη, μικρών και μεγάλων, για ένα καθαρό πλανήτη.
Για να γιορτάσουμε τη σημερινή ημέρα στο νηπιαγωγείο μας κάναμε με τα παιδιά κάποιες δράσεις……
Συζητήσαμε πόσο σημαντικό είναι να κρατάμε τη γη μας – το σπίτι μας – υγιή, ώστε να είμαστε κι εμείς μαζί της υγιείς. Συζητήσαμε για το πώς μπορεί ο καθένας μας να βοηθήσει σε αυτή την αποστολή.
Μερικές πληροφορίες για τη σημερινή ημέρα μπορείτε να δείτε εδώ:
Μέσα από μια εξαιρετική παρουσίαση που βρήκαμε στο διαδίκτυο με τίτλο «Τζότζο, ο μικρός σκαντζόχοιρος και ΟΙ ΣΟΥΠΕΡ ΗΡΩΕΣ ΤΗΣ ΓΗΣ», προβληματιστήκαμε για αυτό το τρομερό που συνέβη στο δάσος και στα ζωάκια και πως τελικά ο Τζότζο βοήθησε να σωθούν εκείνα και το δάσος……
Παρακολουθήσαμε τα παρακάτω video και στη συνέχεια τα συζητήσαμε
” Συνέντευξη με τη Γη”
Ώρα για κατασκευή!!!
Τα παιδιά εργάστηκαν ομαδικά και έφτιαξαν την ομαδική εργασία με τίτλο «Η Γη είναι στα χέρια μας!» γράφοντας ταυτόχρονα μηνύματα για την προστασία της Γης.
Ολοκληρώσαμε μαθαίνοντας και το παρακάτω τραγουδάκι με τίτλο : “Μάνα γη”
Είναι ένα τραγούδι που ενθαρρύνει την προστασία του περιβάλλοντος . Αναφέρει την προστασία των δασών και παροτρύνει για την εμφύτευση νέων δέντρων , αναφέρει για την ανακύκλωση και παρακινεί για την αποφύγει της ρύπανσης . Η μέρα που οι άνθρωποι θα πάψουν να επεμβαίνουν τόσο δραστικά στη φύση , θα είναι ημέρα γιορτής.
Το μήνυμά μας:
Όλοι μας είμαστε υπεύθυνοι για τις αρνητικές επιπτώσεις των πράξεων μας. Ποτέ δεν είναι αργά για να αλλάξουμε, ξεκίνα την αλλαγή σήμερα!
ΑΓΑΠΩ ΚΑΙ ΣΕΒΟΜΑΙ ΤΗ ΓΗ ………ΑΓΑΠΩ ΚΑΙ ΣΕΒΟΜΑΙ ΤΗ ΖΩΗ!!!!!!!
Σας ενημερώνουμε ότι αύριο θα πραγματοποιηθεί άσκηση σεισμικής ετοιμότητας “Μίνωας”.Πιθανόν να σας έρθει μήνυμα στο κινητό σας τηλέφωνο από το 112 αλλά δεν υπάρχει λόγος ανησυχίας καθώς θα είναι στα πλαίσια της άσκησης που θα πραγματοποιηθεί.
4 Απριλίου γιορτάζουμε την Παγκόσμια Ημέρα Αδέσποτων Ζώων, η οποία καθιερώθηκε με πρωτοβουλία των ολλανδικών φιλοζωικών οργανώσεων. Έχει σκοπό να ευαισθητοποιήσει όλους μας, τη διεθνή κοινότητα και τον καθένα μας ξεχωριστά, σχετικά με την τύχη των αδέσποτων ζώων.
Στον πλανήτη μας υπολογίζεται πως υπάρχουν περίπου 600 εκατομμύρια αδέσποτα ζωάκια, τα οποία χρειάζονται τη βοήθειά μας. Είναι πληγωμένα, πεινασμένα, διψασμένα, κρυώνουν τον Χειμώνα και ζεσταίνονται το Καλοκαίρι. Έχουν ανάγκη τη φροντίδα μας για να ζουν σε ένα ασφαλές περιβάλλον.
Τι σημαίνει όμως, η λέξη αδέσποτο ζώο;
Αδέσποτο ζώο είναι κάθε ζωάκι συντροφιάς ,το οποίο είτε δεν έχει σπιτάκι, γεννήθηκε και ζει στο δρόμο, είτε βρέθηκε για κάποιο λόγο μακριά από το σπιτάκι του και τους ανθρώπους που το φρόντιζαν.
Πολλά ζωάκια έγιναν αδέσποτα γιατί οι άνθρωποι που τα φρόντιζαν και τα αγαπούσαν δε τα ήθελαν πια και τα άφησαν στο δρόμο. Αυτά τα ζωάκια έκαναν μωράκια που ζούσαν και αυτά στο δρόμο και με αυτόν τον τρόπο τα αδέσποτα αυξάνονται.
Μια τέτοια ιστορία είναι και η ιστορία ενός σκυλάκου, του Ξουτ. Οι άνθρωποι που το φρόντιζαν τον άφησαν στο δρόμο και ο Ξουτ έγινε αδέσποτος. Ας δούμε την ιστορία του….
Για τον Ξουτ όλα πήγαν καλά και στο τέλος βρήκε ξανά σπιτάκι και κάποιον να τον αγαπά και να τον φροντίζει. Όμως δεν είναι όλα τα αδέσποτα ζωάκια τόσο τυχερά.
Δεν χρειάζονται πολλά για να βοηθήσουμε τα αδέσποτα. Όπως είπαμε χρειάζονται λίγο φαγητό και νερό, στοργή και αγάπη από ΟΛΟΥΣ ΜΑΣ!
Το παρακάτω βίντεο μας ενημερώνει με ένα πολύ όμορφο τρόπο για όλα όσα μπορούμε να κάνουμε, ώστε να μην υπάρχουν πια αδέσποτα. Ας το παρακολουθήσουμε με προσοχή.
Καταλήξαμε λοιπόν στα εξής:
Tα ζώα δεν είναι παιχνίδια.
Υιοθετούμε ζωάκι μόνο όταν ξέρουμε ότι θα είμαστε υπεύθυνοι, θα το φροντίζουμε και θα το αγαπάμε για πάντα!
Δεν αγοράζουμε αλλά υιοθετούμε!
Μπορούμε να βάζουμε νεράκι και φαγητό στα αδέσποτα!
Δεν χτυπάμε και δεν κακοποιούμε τα ζώα. Πονάνε , λυπούνται και νιώθουν όπως και εμείς. Κάποια ζωάκια που ζουν στο δρόμο είναι άγρια. Αυτό συμβαίνει γιατί κάποιος πριν τα κακοποίησε και τα χτύπησε.
«Η οικογένεια δεν έχει αριθμητική, είναι απλώς μοναδική!» Ένα πρόγραμμα για την οικογενειακή πολυμορφία.
Στον κύκλο των 7 εργαστηρίων του συγκεκριμένου προγράμματος, θα δοθεί έμφαση στην καλλιέργεια και ενισχύσει των δεξιοτήτων μάθησης του 21ουαιώνα αλλά και στην καλλιέργεια δεξιοτήτων κοινωνικής ζωής (κοινωνικές δεξιότητες, ενσυναίσθηση και ευαισθησία).
Το παρόν πρόγραμμα με τίτλο «Η οικογένεια δεν έχει αριθμητική, είναι απλώς μοναδική!» προσεγγίζει θέματα οικογενειακής πολυμορφίας προς άρση των όποιων διακρίσεων, συμβάλλει στη διαχείριση της οικογενειακής διαφορετικότητας των μαθητών, στοχεύει στην κατανόηση της διαφορετικότητας του οικογενειακού πλαισίου στο οποίο ανήκει κάθε μαθητής και στην αποδοχή του. Τα παιδιά θα έρθουν σε επαφή με όψεις της οικογενειακής πολυμορφίας μέσω παραμυθιού, θα εκφράσουν αντιλήψεις, συναισθήματα, ιδέες για την έννοια της «οικογένειας» αναδεικνύοντας έτσι τη σημασία και το ρόλο της στη ζωή για το καθένα χωριστά.
Ακολουθία εργαστηρίων
Εργαστήριο 1: «Η μονα-δική μου οικογένεια»
Στόχος του εργαστηρίου είναι:
Να «ξανασυστηθούν» οι μαθητές με κριτήριο το οικογενειακό τους πλαίσιο.
Να προκληθεί το ενδιαφέρον των μαθητών σχετικά με τη διαφορετική δομή άλλων οικογενειών εκτός από τη δική τους.
Να εντοπίσουν ομοιότητες και διαφορές μεταξύ των οικογενειών των συμμαθητών τους.
Να εκφράσουν αντιλήψεις, συναισθήματα, ιδέες για την έννοια της «οικογένειας».
Να έρθουν σε επαφή με όψεις της οικογενειακής πολυμορφίας μέσω παραμυθιού.
ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΟ ΣΠΙΤΙ ΠΡΙΝ ΤΟ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ: Ο εκπαιδευτικός ζητά από τους μαθητές να ζωγραφίσουν την οικογένειά τους σε ένα χάρτινο σπιτάκι (όσοι ζουν στο ίδιο σπίτι) με τη συνεργασία της μαμάς , του μπαμπά ή κάποιου ενήλικα στο σπίτι τους και να το επιστρέψουν στο σχολείο. Οι μαθητές κάνουν τη ζωγραφιά τους στο σπίτι και τη φέρνουν στην τάξη την πρώτη ημέρα του προγράμματος.
1ηΔραστηριότητα: ΠΑΙΧΝΙΔΙ ΜΕ ΤΟΝ ΑΡΙΘΜΟ ΤΩΝ ΜΕΛΩΝ ΤΗΣ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΣ
Φιγούρες με μέλη μιας οικογένειας. Κάθε μαθητής τοποθετεί στο σπιτάκι του τόσες φιγούρες όσα και τα μέλη της οικογένειας του και γράφει τον αριθμό των μελών της οικογένειας τους ή κάνουν αντιστοίχιση μελών με τουβλάκια. Ζωγραφίζουν ξανά την οικογένεια τους σε ανοιχτό φύλλο εργασίας γιατί κάποια παιδιά θέλουν να προσθέσουν και τα κατοικίδια τους.
2ηΔραστηριότητα: Στην ολομέλεια της τάξης, οι μαθητές καλούνται να σχολιάσουν τις ομοιότητες και τις διαφορές που παρατηρούν στις οικογένειες των συμμαθητών τους, όπως αυτές εικονίζονται στις ζωγραφιές τους.
Εντοπίσαμε διαφορές και ομοιότητες στις οικογένειες όσον αφορά στη σύνθεσή τους και παίξαμε ένα παιχνίδι αντιστοίχισης με εικόνες από διάφορους τύπους οικογένειας ως πρώτη διερεύνηση. Κάποιες οικογένειες μας προβλημάτισαν – σε κάποιες άλλες εντοπίσαμε ομοιότητες με τη δική μας οικογένεια…. Όλα τα παιδιά ένιωσαν συμπάθεια και συμπόνια για τα παιδιά που για οποιονδήποτε λόγο είναι ορφανά ή έχουν χάσει κάποιον γονέα.
3ηΔραστηριότητα: Στη συνέχεια καλέσαμε τα παιδιά αυθόρμητα και με τον δικό τους τρόπο να αναρωτηθούν “Τι είναι οικογένεια” σε μια δραστηριότητα ιδεοθύελλας. Καταγράψαμε όλες τις απαντήσεις (χωρίς καμία παρέμβαση) συμβατικά σε χαρτί του μέτρου. Στόχος μας ήταν να ανιχνεύσουμε τι πιστεύουν τα παιδιά και τι αντιλήψεις έχουν για τον θεσμό της οικογένειας.
Έπειτα η εκπαιδευτικός προβάλλει στην τάξη το διαδραστικό ψηφιακό παραμύθι «Η μονα-δική μου οικογένεια» της Ι. Μανάφη (άδεια Creative Commons). Όλοι μαζί συζητούν για τις οικογένειες των ζώων που πρωταγωνιστούν στο παραμύθι.
Εργαστήριο 2: «Πες μας, Πιγκουίνε!»
Στόχος του εργαστηρίου είναι:
Να καλλιεργήσουν οι μαθητές τις δεξιότητες του 21ου αιώνα – 4Cs (συνεργασία, κριτική σκέψη, δημιουργικότητα και επικοινωνία).
Να γνωρίσουν τον τύπο της πυρηνικής οικογένειας και τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της.
Να δώσουν λύσεις σε προβληματική κατάσταση μιας πυρηνικής οικογένειας με δημοκρατικό τρόπο (οικογενειακό συμβούλιο).
Να κατανοήσουν ότι τα μέλη μιας πυρηνικής οικογένειας αντιμετωπίζουν δυσκολίες, αλλά βιώνουν και όμορφες στιγμές.
1η Δραστηριότητα :Με αφορμή το παραμύθι που διαβάστηκε στο 1ο Εργαστήριο, ο εκπαιδευτικός υποδέχεται τους μαθητές με το εύρημα ότι ένας από τους ήρωες του παραμυθιού, ο πιγκουίνος, τους στέλνει χαιρετισμούς με μια αναμνηστική κάρτα για την Παγκόσμια Ημέρα Γονέων, στην οποία είναι «τιμώμενα πρόσωπα» ο ίδιος και η οικογένειά του!
Προκειμένου να κατανοήσουν οι μαθητές γιατί η οικογένεια του πιγκουίνου είναι οι πρωταγωνιστές αυτής της Ημέρας, ο εκπαιδευτικός παρουσιάζει ένα σύντομο πληροφοριακό κείμενο για τον πιγκουίνο, που αντλεί από τους Πόρους του προαναφερόμενου παραμυθιού, και προβάλλει κάποιο σχετικό βίντεο (αποσπάσματα από το βίντεο με τίτλο «Πιγκουίνοι» από τη συλλογή εκπαιδευτικών ντοκιμαντέρ της Disney «Ο μαγικός κόσμος των ζώων», 2009).
2η Δραστηριότητα : Ακολουθεί συζήτηση στην ολομέλεια για τη δομή της οικογένειας του πιγκουίνου και τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της. Η συζήτηση οδηγεί στον ορισμό της πυρηνικής οικογένειας.
Οι μαθητές επιλέγουν από πλήθος εικόνων, αυτές που απεικονίζουν μια πυρηνική οικογένεια.
3η Δραστηριότητα: Οι μαθητές χωρίζονται σε τετραμελείς ομάδες προσομοιώνοντας σε κάθε ομάδα μία πυρηνική οικογένεια με δύο γονείς και δύο παιδιά. Οι ρόλοι μοιράζονται στην ομάδα με τη συνεργασία και τη συμφωνία όλων των μελών της. Ο εκπαιδευτικός μοιράζει σε κάθε «τετραμελή οικογένεια» μια κάρτα με μία προβληματική κατάσταση που απαιτεί λύση. Τα μέλη της «οικογένειας» κάνουν «οικογενειακό συμβούλιο» για να βρουν εναλλακτικές λύσεις στο πρόβλημά τους. Παράλληλα συμπληρώνουν ένα φύλλο εργασίας καταγράφοντας τις λύσεις που έχουν σκεφτεί.
Γίνεται συζήτηση στην ολομέλεια των μαθητών για τις δυσκολίες που μπορεί να συναντήσει μια πυρηνική οικογένεια στη λειτουργία της, αλλά και για τις όμορφες στιγμές που μπορούν να έχουν τα μέλη της. Καταγράφονται οι ιδέες των μαθητών. Τα παιδιά συμπληρώνουν σχετικά φύλλα εργασίας.
4η Δραστηριότητα:Δραματοποίηση αρχικά μιας ημέρας με την οικογένεια και στη συνέχεια δραματοποίηση της προβληματικής κατάστασης που αντιμετωπίζει η πυρηνική οικογένεια.
Εργαστήριο 3: «Πες μας, λύκε!»
Στόχος του εργαστηρίου είναι:
Να καλλιεργήσουν οι μαθητές τις δεξιότητες του 21ου αιώνα (4Cs).
Να γνωρίσουν τον τύπο της εκτεταμένης οικογένειας και τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της.
Να δώσουν λύσεις σε προβληματική κατάσταση μιας εκτεταμένης οικογένειας με δημοκρατικό τρόπο (οικογενειακό συμβούλιο).
Να κατανοήσουν ότι τα μέλη μιας εκτεταμένης οικογένειας αντιμετωπίζουν δυσκολίες, αλλά βιώνουν και όμορφες στιγμές.
1η Δραστηριότητα: Στην έναρξη του 3ου Εργαστηρίου, συνεχίζοντας το εύρημα με τους ήρωες του παραμυθιού, ανακοινώνουμε στους μαθητές ότι ο λύκος τους στέλνει χαιρετισμούς με μία αναμνηστική κάρτα για την Παγκόσμια Ημέρα Ηλικιωμένων, στην οποία είναι «τιμώμενα πρόσωπα» οι γιαγιάδες του και οι παππούδες του.
Προκειμένου να κατανοήσουν οι μαθητές γιατί η οικογένεια του λύκου είναι οι πρωταγωνιστές αυτής της Ημέρας. ο εκπαιδευτικός παρουσιάζει ένα σύντομο πληροφοριακό κείμενο για τον λύκο από τους Πόρους του παραμυθιού και προβάλλει σχετικό βίντεο από τη συλλογή εκπαιδευτικών ντοκιμαντέρ της Disney «Ο μαγικός κόσμος των ζώων», 2009).
2η Δραστηριότητα: Ακολουθεί συζήτηση στην ολομέλεια για τη δομή της οικογένειας του λύκου και τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της. Η συζήτηση οδηγεί στον ορισμό της εκτεταμένης οικογένειας. Οι μαθητές από πλήθος εικόνων επιλέγουν αυτές που απεικονίζουν μια διευρυμένη οικογένεια.
3η Δραστηριότητα: Οι μαθητές χωρίζονται σε πενταμελείς ομάδες προσομοιώνοντας σε κάθε ομάδα μία εκτεταμένη οικογένεια με γονείς, παιδιά και παππούδες σε όποια αναλογία επιθυμούν. Οι ρόλοι μοιράζονται στην ομάδα με τη συνεργασία και συμφωνία όλων των μελών της. Ο εκπαιδευτικός μοιράζει σε κάθε «πενταμελή οικογένεια» μια κάρτα με μία προβληματική κατάσταση που απαιτεί λύση. Τα μέλη της «οικογένειας» κάνουν «οικογενειακό συμβούλιο» για να βρουν εναλλακτικές λύσεις στο πρόβλημά τους. Παράλληλα συμπληρώνουν ένα φύλλο εργασίας καταγράφοντας τις λύσεις που έχουν σκεφτεί.
Γίνεται συζήτηση στην ολομέλεια των μαθητών για τις δυσκολίες που μπορεί να συναντήσει μια εκτεταμένη οικογένεια στη λειτουργία της, αλλά και για τις όμορφες στιγμές που μπορούν να έχουν τα μέλη της. Καταγράφονται οι ιδέες των μαθητών.
4η Δραστηριότητα: Γινόμαστε και εμείς μια αγέλη λύκων. Κατασκευή μάσκας λύκου και δραματοποίηση.
Εργαστήριο 4: «Πες μας, καγκουρό!»
Στόχος του εργαστηρίου είναι:
να καλλιεργήσουν οι μαθητές τις δεξιότητες του 21ου αιώνα (4Cs).
Να γνωρίσουν τον τύπο της μονογονεϊκής οικογένειας και τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της.
Να δώσουν λύσεις σε προβληματική κατάσταση μιας μονογονεϊκής οικογένειας με δημοκρατικό τρόπο (οικογενειακό συμβούλιο).
Να κατανοήσουν ότι τα μέλη μιας μονογονεϊκής οικογένειας αντιμετωπίζουν δυσκολίες, αλλά βιώνουν και όμορφες στιγμές.
1η Δραστηριότητα: Στην έναρξη του 4ου Εργαστηρίου, ο εκπαιδευτικός ανακοινώνει στους μαθητές ότι ένας ακόμα ήρωας του παραμυθιού, το καγκουρό, τους στέλνει χαιρετισμούς με μία αναμνηστική κάρτα για την Παγκόσμια Ημέρα της Μητέρας, στην οποία «τιμώμενα πρόσωπα» είναι το ίδιο και η μητέρα του.
Προκειμένου να κατανοήσουν οι μαθητές γιατί η οικογένεια του καγκουρό είναι οι πρωταγωνιστές αυτής της Ημέρας, ο εκπαιδευτικός παρουσιάζει ένα σύντομο πληροφοριακό κείμενο για το καγκουρό από τους Πόρους του παραμυθιού και προβάλλει κάποιο σχετικό βίντεο ( αποσπάσματα από το βίντεο με τίτλο «Καγκουρό» από τη συλλογή εκπαιδευτικών ντοκιμαντέρ της Disney «Ο μαγικός κόσμος των ζώων»,2009).
2η Δραστηριότητα: Ακολουθεί συζήτηση στην ολομέλεια για τη δομή της οικογένειας του καγκουρό και τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της. Η συζήτηση οδηγεί στον ορισμό της μονογονεϊκής οικογένειας.
3η Δραστηριότητα: Γίνεται συζήτηση στην ολομέλεια των μαθητών για τις δυσκολίες που μπορεί να συναντήσει μια μονογονεϊκή οικογένεια στη λειτουργία της, αλλά και για τις όμορφες στιγμές που μπορούν να έχουν τα μέλη της. Καταγράφονται οι ιδέες των μαθητών.
4η Δραστηριότητα: Ατομική κατασκευή «Το Καγκουρό και η μαμά του»
Εργαστήριο 5: «Πες μας, κούκε!»
Στόχος του εργαστηρίου είναι:
Να καλλιεργήσουν οι μαθητές τις δεξιότητες του 21ου αιώνα (4Cs).
Να γνωρίσουν τον τύπο της θετής οικογένειας και τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της.
Να δώσουν λύσεις σε προβληματική κατάσταση μιας θετής οικογένειας με δημοκρατικό τρόπο (οικογενειακό συμβούλιο).
Να κατανοήσουν ότι τα μέλη μιας θετής οικογένειας αντιμετωπίζουν δυσκολίες, αλλά βιώνουν και όμορφες στιγμές.
1η Δραστηριότητα: Στην έναρξη του 5ου Εργαστηρίου, ο εκπαιδευτικός ανακοινώνει στους μαθητές ότι ένας άλλος ήρωας του παραμυθιού, ο κούκος, τους στέλνει χαιρετισμούς με μία αναμνηστική κάρτα για την Παγκόσμια Ημέρα Υιοθεσίας, στην οποία φωτογραφίζονται ο κούκος και η οικογένειά του.
Προκειμένου να κατανοήσουν οι μαθητές γιατί η οικογένεια του κούκου είναι οι πρωταγωνιστές αυτής της Ημέρας, ο εκπαιδευτικός παρουσιάζει ένα σύντομο πληροφοριακό κείμενο για τον κούκο από τους Πόρους του παραμυθιού και προβάλλει κάποιο σχετικό βίντεο (π.χ. απόσπασμα από το βίντεο του BBC Earth με τίτλο “Cuckoo Hijacks Warbler Nest”, που παρουσιάζει τον θηλυκό κούκο να αφήνει το αυγό του σε ξένη φωλιά).
2η Δραστηριότητα : Ακολουθεί συζήτηση στην ολομέλεια για τη δομή της οικογένειας του κούκου και τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της. Η συζήτηση οδηγεί στον ορισμό της θετής οικογένειας. Οι μαθητές ζωγραφίζουν την οικογένεια του κούκου.
3η Δραστηριότητα: Οι μαθητές προσομοιώνοντας μία θετή οικογένεια με δύο γονείς και δύο παιδιά, εκ των οποίων το ένα είναι υιοθετημένο. Οι ρόλοι μοιράζονται στην ομάδα με τη συνεργασία και συμφωνία όλων των μελών της. Ο εκπαιδευτικός μοιράζει σε κάθε «οικογένεια» μια κάρτα με μία προβληματική κατάσταση που απαιτεί λύση. Τα μέλη της «οικογένειας» κάνουν «οικογενειακό συμβούλιο» για να βρουν εναλλακτικές λύσεις στο πρόβλημά τους. Παράλληλα συμπληρώνουν ένα φύλλο εργασίας καταγράφοντας τις λύσεις που έχουν σκεφτεί.
4η Δραστηριότητα: Στη συνέχεια τα παιδιά παρακολουθούν το παραμύθι «Η Κοκό» του Ευγ. Τριβιζά προκειμένου να κατανοήσουν καλύτερα την πράξη της υιοθεσίας. Ακολουθεί και η συμπλήρωση σχετικού φύλλου εργασίας.
Εργαστήριο 6: «Πες μας, χελωνάκι!»
Στόχος του εργαστηρίου είναι:
Να καλλιεργήσουν οι μαθητές τις δεξιότητες του 21ου αιώνα (4Cs).
Να συζητήσουν για τα παιδιά χωρίς οικογένεια (ορφανά, ασυνόδευτα προσφυγόπουλα). · Να δώσουν λύσεις σε προβληματική κατάσταση παιδιών χωρίς οικογένεια με δημοκρατικό τρόπο (οικογενειακό συμβούλιο).
Να κατανοήσουν ότι τα παιδιά χωρίς οικογένεια αντιμετωπίζουν δυσκολίες, αλλά μπορούν να βιώσουν και όμορφες στιγμές.
1η Δραστηριότητα :Στην έναρξη του 6ου Εργαστηρίου, ο εκπαιδευτικός ανακοινώνει στους μαθητές ότι ένας ακόμα ήρωας του παραμυθιού, το χελωνάκι, τους στέλνει χαιρετισμούς με μία αναμνηστική κάρτα για την Παγκόσμια Ημέρα Ορφανών, στην οποία απεικονίζονται το ίδιο και τα αδέρφια του.
Προκειμένου να κατανοήσουν οι μαθητές γιατί τα χελωνάκια είναι οι πρωταγωνιστές αυτής της Ημέρας, ο εκπαιδευτικός παρουσιάζει ένα σύντομο πληροφοριακό κείμενο για το χελωνάκι, που αντλεί από τους Πόρους του παραμυθιού, και προβάλλει κάποιο σχετικό βίντεο (π.χ. αποσπάσματα από το βίντεο με τίτλο Χελώνες- Ο μαγικός κόσμος των ζώων από τη συλλογή εκπαιδευτικών ντοκιμαντέρ της Disney «Ο μαγικός κόσμος των ζώων», 2009).
2η Δραστηριότητα: Ακολουθεί συζήτηση στην ολομέλεια για τα χελωνάκια που στερούνται τους γονείς τους από τη γέννησή τους. Η συζήτηση οδηγεί στα ορφανά παιδιά και στα ασυνόδευτα προσφυγόπουλα που ζουν στην πατρίδα μας.
3η Δραστηριότητα: Επίσης ο εκπαιδευτικός προβάλλει το βίντεο UMBRELLA που σχετίζεται με το θέμα και κουβεντιάζουμε για τα συναισθήματα των ηρώων, τις προβληματικές καταστάσεις και τις λύσεις που βρίσκονται κάθε φορά.
Εργαστήριο 7: Αξιολόγηση – «Οι μονα-δικές μας οικογένειες»
Στόχος του εργαστηρίου είναι:
Να καλλιεργηθεί η ενσυναίσθηση των μαθητών ώστε να κατανοούν πώς αισθάνονται άλλα άτομα που ανήκουν σε διαφορετικές οικογένειες.
Να συνειδητοποιήσουν ότι απέκτησαν νέες γνώσεις για τους διαφορετικούς τύπους οικογένειας.
Να καλλιεργήσουν μεταγνωστικές δεξιότητες.
1η Δραστηριότητα: Ολοκληρώνοντας κάνουμε μια σύνοψη όσων μάθαμε με τη βοήθεια του υλικού που συλλέξαμε κατά τη διάρκεια εφαρμογής του προγράμματος.
2η Δραστηριότητα: Στη συνέχεια οι μαθητές χωρίζονται σε ομάδες. Κάθε μαθητής στην ομάδα του αναλαμβάνει να ζωγραφίσει έναν διαφορετικό τύπο οικογένειας από τις τέσσερις που μελέτησαν (πυρηνική, εκτεταμένη, μονογονεϊκή, θετή), με βάση ένα κοινό πρότυπο. Η ζωγραφιά θα έχει ένα σπιτάκι, στο οποίο κατοικεί η οικογένεια που εκπροσωπεί ο μαθητής. Με τη βοήθεια του εκπαιδευτικού γράφουμε λέξεις που εκφράζουν το πώς αισθάνονται τα μέλη μέσα στην οικογένειά τους. Στο τέλος της δραστηριότητας, η ομαδική εργασία αναρτάται στη γωνιά με τίτλο «εργαστήρια δεξιοτήτων». Μετά την ανάρτηση των έργων, οι μαθητές συζητούν για το πώς νιώθουν τα μέλη διαφορετικών οικογενειών σε κάθε «γειτονιά».
3η Δραστηριότητα: Ζητείται από τους μαθητές να συμπληρώσουν ομαδικά ένα Φύλλο Αξιολόγησης για τους διαφορετικούς τύπους οικογένειας που γνώρισαν στα Εργαστήρια. Επίσης παίζουν ψηφιακά παιχνίδια στον υπο-λογιστή και ένα παιχνίδι με το ρομποτάκι μας.
Ακολουθεί συζήτηση στην ολομέλεια, όπου τα απιδιά καλούνται να συμπληρώσουν το αρχικό ιστόγραμμα με ό,τι νέο έμαθαν αλλά και να συγκρίνουν αυτά που ήξεραν με αυτά που έμαθαν.
Με αφορμή την εθνική μας επέτειο, μιλήσαμε για τη διπλή γιορτή της 25ης Μαρτίου, ως ιστορική και θρησκευτική γιορτή (Ο Ευαγγελισμός της Θεοτόκου) και παρακολουθήσαμε ορισμένα εκπαιδευτικά βίντεο για να κατανοήσουμε καλύτερα τα γεγονότα εκείνης της εποχής και να γνωρίσουμε καλύτερα τους ήρωες του 1821.
Ακολούθησαν σχετικές δραστηριότητες, παιχνίδια και κατασκευές με τα παιδιά. Παράλληλα μάθαμε και τραγούδια σχετικά με την επανάσταση του 21′.
Οι Απόκριες είναι από τις πιο αγαπημένες γιορτές των μικρών αλλά και των μεγάλων!! Έτσι, κι εμείς στο νηπιαγωγείο μας γιορτάσαμε, παίξαμε και διασκεδάσαμε με την ψυχή μας όλες αυτές τις μέρες!!!
Οι δράσεις μας……
Μιλήσαμε για τα ήθη και τα έθιμα της Τσικνοπέμπτης , της Αποκριάς και της “Καθαράς” Δευτέρας.
Ακόμα, μάθαμε για την Σαρακοστή και για την νηστεία!!
Οι ατομικές μας…
Και μια για την τάξη μας από ζυμάρι…..
Όλες αυτές τις ημέρες διαβάσαμε πολλά βιβλία, παίξαμε παιχνίδια και φτιάξαμε πολλές αποκριάτικές κατασκευές, που μας γέμισαν χαρά και δημιουργικότητα!!
Στην ώρα των Αγγλικών τα παιδιά παρακολούθησαν ένα επεισόδιο από το κινούμενο σχέδιο της Πέπας σχετικά με το χαρταετό. Ακολούθησε η κατασκευή ενός χαρταετού με την κυρία Μαρία!
6 Μαρτίου: Παγκόσμια ημέρα κατά της ενδοσχολικής βίας και του σχολικού εκφοβισμού
Η 6η Μαρτίου έχει καθιερωθεί από το Υπουργείο Παιδείας ως Πανελλήνια Ημέρα κατά της σχολικής βίας και του εκφοβισμού.
Διαβάσαμε το βιβλίο «Τα χέρια δεν είναι για να δέρνουμε» και μαζί με τα παιδιά συζητήσαμε για την επικοινωνία, την βία, τους τρόπους επίλυσης συγκρούσεων και το πόσα διαφορετικά πράγματα μπορούμε να κάνουμε με τα χέρια μας. Μέσα από αυτό τα παιδιά κατάλαβαν ότι η βία ποτέ δεν βγαίνει σε καλό. Κάθε παιδί μπορεί να κάνει με τα χέρια του διασκεδαστικά και εποικοδομητικά πράγματα, να τιθασεύσει τα έντονα συναισθήματα θυμού ή ζήλιας βρίσκοντας εναλλακτικές λύσεις όταν του έρχεται να χτυπήσει κάποιον. Πώς; Χοροπηδώντας, ζωγραφίζοντας, συζητώντας. […]
Η συζήτησή μας ολοκληρώθηκε με τη δημιουργία μιας αφίσας στέλνοντας το δικό μας μήνυμα!!!!!
Και πρωινό με την κυρία Μαρία την ώρα των αγγλικών!
Τα παιδιά, αφού υποδέχτηκαν τους γονείς τους στην τάξη μας με το τραγούδι “Hello”, τους σέρβιραν στα αγγλικά διάφορα φαγώσιμα και ροφήματα για το πρωινό ρωτώντας τους τί προτιμούν. Το κλίμα ήταν πολύ ευχάριστο, καθώς παιδιά και γονείς έδειχναν να το απολαμβάνουν. Στο τέλος, αφού έφαγαν όλοι ολοκλήρωσαν την παρουσίαση με μια ζωγραφιά, όπου αποτύπωσαν το πρωινό που απόλαυσαν.
Ευχαριστούμε πολύ τους γονείς και κηδεμόνες των παιδιών που ανταποκρίθηκαν στο κάλεσμα μας…
Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία στη σελίδα μας. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε τη σελίδα, θα υποθέσουμε πως είστε ικανοποιημένοι με αυτό.ΕντάξειΔιαβάστε περισσότεραΜη αποδοχή