Μαθαίνω το όνομά μου!

Ξεκινήσαμε να μαθαίνουμε τα γράμματα του ονόματός μας. Στην τάξη στήσαμε μια παιχνιδιάρικη μπουγάδα! Ανάμεσα σε δύο καρέκλες τεντώσαμε ένα σκοινί, όπως ακριβώς γίνεται με τις κανονικές μπουγάδες. Στο πάτωμα σκορπίσαμε καρτέλες – μπλουζάκια με γράμματα του αλφαβήτου. Κάθε παιδί, με ενθουσιασμό, έψαξε και βρήκε τα γράμματα που συνθέτουν το όνομά του. Έπειτα, με προσοχή και χαρά, τα κρέμασε ένα-ένα πάνω στο σκοινί χρησιμοποιώντας μανταλάκια, βάζοντας τα γράμματα στη σωστή σειρά, ώστε να σχηματιστεί το όνομά του!

thumbnail 5 1 thumbnail 6 1

thumbnail 7 1 thumbnail 8 1

thumbnail 9 thumbnail 15 1

thumbnail 16 thumbnail 17

thumbnail 18 thumbnail 19

Επιπροσθέτως, κάθε παιδί πήρε καρτέλες σε σχήμα παγωτού, όπου το κάθε παγωτάκι είχε επάνω του ένα γράμμα του αλφαβήτου. Τα παιδιά αναζήτησαν και βρήκαν τα παγωτάκια που αντιστοιχούσαν στα γράμματα του ονόματός τους. Έπειτα, τοποθέτησαν τα παγωτάκια στη σωστή σειρά για να σχηματίσουν το όνομά τους!

thumbnail 11 1 thumbnail 12 1  thumbnail 14 1

thumbnail 13 1 thumbnail20

Σήμερα ταξιδέψαμε στον ουρανό… με τα ονόματά μας! Κάθε παιδί βρήκε το δικό του σύννεφο, όπου ήταν γραμμένο το όνομά του με μεγάλα γράμματα. Κάτω από κάθε γράμμα υπήρχε μια πολύχρωμη λωρίδα – τόσες λωρίδες, όσα και τα γράμματα του ονόματος! Πρώτα αναγνωρίσαμε όλοι μαζί το όνομα στο σύννεφο και μετρήσαμε πόσα γράμματα έχει. Στη συνέχεια, μετρήσαμε και τις λωρίδες, επιβεβαιώνοντας ότι είναι ίδιες με τον αριθμό των γραμμάτων. Έπειτα, σε κάθε λωρίδα, το παιδί εξασκήθηκε στη γραφή: έγραψε πολλές φορές το αντίστοιχο γράμμα του ονόματός του. Έτσι, κάθε λωρίδα έγινε μια μικρή εξάσκηση γραφής με χρώμα και φαντασία!

thumbnail 23

thumbnail 24 thumbnail 25

Τέλος, ζωγραφίσαμε το όνομά μας και τα διακοσμήσαμε στη τάξη μας!

thumbnail 22

Πηγή: diplomart

Μαθαίνω το αρχικό του ονόματός μου και το όνομά μου!

Τα γράμματα των ονομάτων μας έγιναν… δρόμοι! Κάθε παιδί βρίσκει το δικό του αρχικό γράμμα στο αυτοκινητάκι και στην καρτέλα του, και μετά ξεκινά μια διαδρομή πάνω στον δρόμο του γράμματος, οδηγώντας το αυτοκινητάκι του από την αρχή μέχρι το τέλος του γράμματος!

1 thumbnail 20

Στη συνέχεια, κάθε παιδί σχημάτισε το αρχικό του γράμμα πρώτα με μαρκαδόρους και ύστερα το «έχτισε» χρησιμοποιώντας τουβλάκια, μετατρέποντας το γράμμα σε μια πολύχρωμη κατασκευή!

thumbnail 1 1 thumbnail 3 thumbnail 21

Ατομική Κατασκευή με το αρχικό του ονόματός μας.

thumbnail 4 1

thumbnail 10 1

Η Παγκόσμια Ημέρα της Τελείας ξεκίνησε όταν, στις 15 Σεπτεμβρίου 2009, ο δάσκαλος Terry Shay παρουσίασε στους μαθητές του το βιβλίο «Η Τελεία» του Peter H. Reynolds. Το βιβλίο αυτό αφηγείται την ιστορία μιας δασκάλας που ενθαρρύνει μια μαθήτρια να ξεπεράσει τις αμφιβολίες της και να πιστέψει στον εαυτό της. Μια απλή κουκκίδα πάνω στο χαρτί γίνεται το ξεκίνημα για ένα ταξίδι ανακάλυψης, έμπνευσης και αυτοπεποίθησης — ένα μήνυμα που έχει αγγίξει χιλιάδες παιδιά σε όλο τον κόσμο.

Με αφορμή αυτή την ιστορία, θελήσαμε κι εμείς να ξεπεράσουμε τους δικούς μας φόβους και τις ανασφάλειες. Παρακολουθήσαμε την αφήγηση του παραμυθιού «Η Τελεία» και, σε καθοριστικές στιγμές της πλοκής, εντοπίσαμε και περιγράψαμε τα συναισθήματα της πρωταγωνίστριας, καθώς εξελίσσονταν. Μέσα από αυτή τη διαδικασία, θυμηθήκαμε και τη δική μας πρώτη μέρα στο νηπιαγωγείο — μια μέρα γεμάτη αγωνία, χαρά και νέες αρχές.

Έπειτα, παρατηρήσαμε τις τελείες και τις ταξινομήσαμε με βάση το μέγεθός τους — από τη μεγαλύτερη στη μικρότερη.

thumbnail 1 thumbnail  Goydoyras 2025 2026

goy

Στη συνέχεια, εξασκήσαμε τη λεπτή κινητικότητά μας περνώντας πολλές “τελείες” μέσα από ένα σκοινί, τις οποίες στο τέλος μετρήσαμε.

thumbnail 4   thumbnail 7 thumbnail 12

thumbnail 8   thumbnail 13

thumbnail 11

Ατομική εργασία “ Η σοφία ξεκινάει με μια τελεία”.

Φτιάξαμε χρωματιστές τελείες με πινέλα τα δαχτυλάκια μας για να φτιάξουμε τα μάτια της κουκουβάγιας.

thumbnail 2 thumbnail 10

thumbnail 14

thumbnail 15

Καλή και Δημιουργική Σχολική Χρονιά! Σχολική έτος 2025-2026

Με πολλή χαρά υποδεχτήκαμε τους μικρούς μας μαθητές, χαρίζοντάς τους ένα ξεχωριστό δωράκι γεμάτο φαντασία και δημιουργικότητα: ένα καβαλέτο, ένα πινέλο και μπογιές – για να ξεκινήσει το ταξίδι της γνώσης μέσα από το παιχνίδι και την τέχνη! Στο νηπιαγωγείο μας, κάθε παιδί είναι ένας μικρός καλλιτέχνης που ήρθε να γεμίσει τη χρονιά με χρώματα, ιδέες και πολλά χαμόγελα!

ΚΑΛΗ ΣΧΟΛΙΚΗ ΧΡΟΝΙΑ 🙂

Doraki Kalosorismatos 2025 2026 Goydoyras

2ος θεματικός κύκλος «Ανακύκλωση φωνάζω, τα σκουπιδάκια στον σωστό τον κάδο βάζω»

Με αφορμή μια συζήτηση για το πώς περάσαμε το σαββατοκύριακο, η εκπαιδευτικός της τάξης είπε ότι πήγε έναν περίπατο και είδε κάτι που την στεναχώρησε πάρα πολύ, πολλά σκουπίδια. Τα παιδιά πήραν την ευκαιρία να μιλήσουν και για σχετικές προσωπικές τους εμπειρίες. Έπειτα, πραγματοποιήθηκε ανάγνωση του παραμυθιού «το βρωμοχώρι» και ζωγραφική παραμυθιού (Βρωμοχώρι και Καθαροχώρι).
IMG 2248 IMG 2249

Δημιουργία ιστογράμματος για το τι κάνει χαρούμενο το περιβάλλον και τι στεναχωρημένο. Καταγραφή των γνώσεων των μαθητών. Ζωγραφική «τι κάνει χαρούμενο το περιβάλλον και τι στεναχωρημένο». 

IMG 2297

Βιωματικό παιχνίδι ταξινόμησης (Μαθηματικά- Περιβάλλον) και εμπέδωσης (τι κάνει χαρούμενο το περιβάλλον και τι στεναχωρημένο).

IMG 2277 IMG 2278 IMG 2279 IMG 2280

Ατομική κατασκευή «Υπόσχομαι ότι θα προσπαθήσω να σώσω το περιβάλλον».

IMG 2271

IMG 2270

Συζήτηση για την ανακύκλωση και ποια αντικείμενα ανακυκλώνουμε (δείχνοντας αντίστοιχο εποπτικό υλικό). Για καλύτερη εμπέδωση βλέπουμε το παρακάτω βίντεο  

Μαθαίνω τα γράμματα της λέξης “Ανακύκλωση “, τα αναγνωρίζω, τα βάζω στην σωστή σειρά και γράφω την λέξη.

IMG 2281 1 IMG 2282

Χρωματίζουμε και τα γράμματα της λέξης “Ανακύκλωση” για μελλοντική χρήση.

 

IMG 2453 IMG 2454  IMG 2457

Παιχνίδι ταξινόμησης με ποια αντικείμενα ανακυκλώνονται και ποια όχι.

 IMG 2299 IMG 2300

IMG 2302 IMG 2303

IMG 2301

Κάδος ανακύκλωσης και μαθηματικά.

IMG 2447 IMG 2449  IMG 2452 IMG 2450

Συζήτηση για τα χρώματα των κάδων ανακύκλωσης και τι υλικό μπαίνει στον κάθε κάδο. Φτιάχνουμε τους δικούς μας κάδους 4 κάδους ανακύκλωσης (πράσινο, κόκκινο, κίτρινο, μπλε) και κάθε παιδί ρίχνει στον αντίστοιχο κάδο το υλικό που έχει φέρει από το σπίτι.

IMG 2321 IMG 2318

IMG 2319 IMG 2320

IMG 2534 1

Κάδοι ανακύκλωσης και bee bot.

IMG 2312 IMG 2313

Στη συνέχεια, διαβάσαμε το παραμύθι “Μια θάλασσα πλαστικά” και συζητήσαμε σχετικά με αυτό.

1

Επηρεασμένοι από το παραμύθι αποφασίσαμε να φτιάξουμε “τον βυθό της ανακύκλωσης” όπου όλα μέσα στον βυθό θα είναι φτιαγμένα από ανακυκλώσιμα υλικά.

IMG 2513 IMG 2515

IMG 2517 IMG 2516

Goydoyras 2024 2025

O παραπάνω βυθός καθώς ήταν τόσο μεγάλος και εντυπωσιακός αποτέλεσε και το κύριο σκηνικό της καλοκαιρινής μας γιορτής μαζί με τους κάδους ανακύκλωσης. Αξίζει, επίσης, να σημειωθεί πως οι φορεσιές των παιδιών ήταν και αυτές κατασκευασμένες από ανακυκλώσιμα υλικά.

thumbnail 1 1

thumbnail 2 1

Φτιάξαμε με πηλό και ένα καραβάκι, γεμάτο με τις πιο γλυκιές αναμνήσεις από το ταξίδι μας στο νηπιαγωγείο.

anamnhstiko Goydoyras 2024 2025

Goydoyras 2024 2025 1

Δεν θα μπορούσαν να λείπουν από τα αναμνηστικά και οι καλοκαιρινές καρτούλες με μικρά δωράκια έκπληξη μέσα.

Kalokairines Kartes Goydoyras 2024 2025

doraki

 

 

Ο Μάης με τα λουλούδια του!

Υποδεχτήκαμε τον Μάιο μαθαίνοντας για την Πρωτομαγιά. Είδαμε το παρακάτω βίντεο για να μάθουμε τι γιορτάζουμε και πραγματοποιήθηκε συζήτηση σχετικά με αυτό.

Πραγματοποιήθηκαν δραστηριότητες γλώσσας και μαθηματικών σχετικές με τα λουλούδια και τη συνέχεια μάθαμε τον κύκλο ζωής των φυτών βλέποντας το παρακάτω βίντεο.

Έπειτα, φτιάξαμε το δικό μας μπουκέτο λουλουδιών με τυπώματα από φελλό, πλαστική σακούλα, πον πον και ρολό υγείας.

IMG 2193 IMG 2194

IMG 2189 IMG 2190

thumbnail 1 thumbnail 2 thumbnail 3

thumbnail  Goydoyras 2025

Δεν θα μπορούσαμε όμως να γιορτάσουμε την πρωτομαγιά χωρίς να φτιάξουμε το δικό μας πρωτομαγιάτικο στεφάνι με εφημερίδες, πράσινο χαρτί γκοφρέ και πολύχρωμα λουλούδια βαμμένα από τους μαθητές.

IMG 2208 6B14429D 846D 4C65 BC0C 0F6C5F7E5A3F D04D233F B3DB 41C4 BD8E 8BAD295E9A04

IMG 2224 IMG 2223

Mε τα λουλούδια ασχολήθηκαν και στο μάθημα των αγγλικών, όπου έφτιαξαν μαργαρίτες, τριαντάφυλλο και βιολέτες με μαρκαδόρους, φίλτρο καφέ και άρωμα.

IMG 2179 IMG 2181 IMG 2183 IMG 2180 IMG 2184

Για τον κύκλο ζωής των φυτών μίλησαν και στα αγγλικά, όπου φύτεψαν και το δικό τους λουλουδάκι για το οποίο έγιναν υπεύθυνα να φροντίζουν.

IMG 2267 IMG 2266

IMG 2264 IMG 2263

Αξίζει να σημειωθεί ότι, στο πλαίσιο μιας όμορφης συνεργασίας μεταξύ του Νηπιαγωγείου και του Δημοτικού, δημιουργήθηκε ένας λαχανόκηπος με τη φύτευση διαφόρων σπόρων. Κάθε τάξη ανέλαβε την ευθύνη του ποτίσματος μία φορά την εβδομάδα, με το Νηπιαγωγείο μας να έχει αναλάβει τη φροντίδα του κάθε Παρασκευή.

IMG 2423 IMG 2425 IMG 2429 IMG 2431 IMG 2434 IMG 2438 IMG 2435 IMG 2440 IMG 2444 IMG 2445 IMG 2422

Πάσχα!

Μιλήσαμε για την ιστορία του Πάσχα δείχνοντας αντίστοιχο εποπτικό υλικό. Για μεγαλύτερη εμπέδωση είδαμε το παρακάτω βίντεο.

Στη συνέχεια, πραγματοποιήθηκε παιχνίδι σειροθέτησης με τα γεγονότα της μεγάλης βδομάδας και ακολούθησε ατομική κατασκευή με την ιστορία του Πάσχα πάνω σε ένα σταυρό φτιαγμένο από ρολό υγείας.

thumbnail 2 1 istoria Pascha 1

Ξεκινώντας την ιστορία του Πάσχα από το Σάββατο του Λαζάρου, είδαμε την ιστορία της ανάστασης του Λαζάρου.

Μάθαμε τα κάλαντα του Λαζάρου που λένε τα κορίτσια γυρνώντας από σπίτι σε σπίτι με ένα καλαθάκι στολισμένο με λουλούδια.

 

Έπειτα, δεν θα μπορούσαμε να παραλείψουμε να μην μιλήσουμε για τα “λαζαράκια” και φτιάχνουν εκείνη την μέρα οι νοικοκυρές. Αποφασίσαμε να φτιάξουμε τα δικά μας Λαζαράκια. Αφού γράψαμε την συνταγή, σχημάτισε με την ζύμη το κάθε παιδί το δικό του λαζαράκι και ένα για το αδερφάκι/ξαδερφάκι του.

IMG 1904 IMG 1905 IMG 1906 IMG 1907

IMG 1908

IMG 1960

Εν συνεχεία, ακολουθούν οι Πασχαλινές μας κατασκευές.

Οι Λαμπάδες μας με διακοσμητικό λαγουδάκι φτιαγμένο από πηλό!

thumbnail 3 1 thumbnail 4 2 Goydoyras 2025

Η πασχαλινή μας κάρτα με πρόσωπο λαγού από αυγοθήκες!

thumbnail 5 thumbnail 6

Το καλαθάκι μας με τα πασχαλινά αυγά-πασχαλίτσες!

IMG 1900 IMG 1901 IMG 1902

IMG 1937 IMG 1938

Διακοσμήσαμε πασχαλινά και τις σακούλες. Έτοιμα προς παράδοση τα δωράκια μας!

IMG 1916 IMG 1917 IMG 1918

IMG 1919 IMG 1921 IMG 1922

IMG 1924 IMG 1925 IMG 1934

IMG 1936 IMG 1935

Με το Πάσχα ασχολήθηκαν και στο μάθημα των Αγγλικών, όπου έφτιαξαν ένα τεράστιο πασχαλινό αυγό!

IMG 1796 IMG 1797 IMG 1798 IMG 1799

Αξίζει να σημειωθεί, πως στα πλαίσια του μαθήματος των αγγλικών πραγματοποιήθηκε και ένα παιχνίδι συνεργασίας μαζί με το Δημοτικό, όπου οι μαθητές σε ομάδες έπρεπε να συνεργαστούν για να ολοκληρώσουν 5 στάδια. Κάθε φορά που ολοκλήρωναν από ένα στάδιο κέρδισαν όλοι οι μαθητές της κάθε ομάδας από ένα αυγό. Αφού μάζευαν 5 αυγά, έπαιρναν δώρο ένα πασχαλινό χρωματιστό μπρελόκ. Τέλος, έγραψαν μια πασχαλινή ευχή πάνω σε μία πασχαλινή φιγούρα με την μέθοδο της χαρακτικής.

794F4F3B 5BDD 4C73 B3A2 E1D9EEFB4CC5 IMG 1969 IMG 1970 IMG 1971 071BDADD 3DBA 4680 AF3D BDCB86D0FD37 IMG 1968 IMG 1977 C26FE1D2 ED04 470D AF98 35CB05D93043 IMG 1972

Καλό Πάσχα με υγεία!

 

 

Έντομα: “Mέλισσα- Πεταλούδα- Πασχαλίτσα”

Αρχικά, μιλήσαμε για τη μέλισσα και τον κύκλο της ζωής της. Μάθαμε πώς οι μέλισσες γεννιούνται από τα αυγά, μεγαλώνουν και γίνονται εργατικές μέλισσες ή βασίλισσες, και πόσο σημαντική είναι η δουλειά τους για τη φύση και τα φυτά.

Επίσης, μάθαμε πώς οι μέλισσες κάνουν τη μέλι, συλλέγοντας νέκταρ από τα λουλούδια δείχνοντας αντίστοιχο εποπτικό υλικό και παρακολουθώντας το παρακάτω βίντεο.

Για να κατανοήσουμε καλύτερα τη ζωή της μέλισσας, ήρθε στο νηπιαγωγείο και ένας μελισσοκόμος! Μας έδειξε πώς δουλεύει η κυψέλη, πώς μαζεύει το μέλι και πώς προστατεύει τις μέλισσες. Ήταν μια υπέροχη εμπειρία για όλα τα παιδιά και μάθαμε πολλά για την υπέροχη ζωή των μελισσών!

BEBEB853 90A2 4D34 AAE5 913945745384  BA1BCFA4 E17E 4323 A3B2 919AD92E5B77 92DBB799 DB80 43CF 95BD 6BE4F79A87F0

7B92D453 1704 449F 958F D05145E7CFE2 E32B292D 9DBE 41EC B72D 943FFECD76AB

90B06163 B0B0 4B83 B851 2F3ABAB978FF 972A1FE9 DBAC 44C0 945F 4EC3005824A6

Φτιάξαμε και μια ατομική κατασκευή με τις αγαπημένες μας μελισσούλες!

IMG 1564 IMG 1565 IMG 1566

IMG 1567

Σχηματίσαμε βήμα- βήμα και τις δικές μας μέλισσες! Τις έκαναν υπέροχες!

IMG 1560

Τέλος, δεν θα μπορούσαμε να παραλείψουμε να τραγουδήσουμε και να παίξουμε το “περνά περνά η μέλισσα”.

Στη συνέχεια, στο νηπιαγωγείο μιλήσαμε για την πεταλούδα, τα χαρακτηριστικά της και τον κύκλο ζωής της δείχνοντας αντίστοιχο εποπτικό υλικό. Για καλύτερη εμπέδωση του κύκλου ζωής είδαμε το παρακάτω βίντεο.

Έπειτα, διαβάσαμε το παραμύθι “Μια πολύ πεινασμένη κάμπια” και πραγματοποιήθηκαν σχετικά διαδραστικά παιχνίδια.

1

Αφού τα παιδιά γνώρισαν καλύτερα αυτό το υπέροχο έντομο, προχωρήσαμε σε μια δημιουργική κατασκευή σχετική με το θέμα.

thumbnail 2

thumbnail 3 thumbnail thumbnail 1

Μάθαμε και το τραγούδι “Μια ωραία πεταλούδα”

Τέλος, μάθαμε για την πασχαλίτσα, τι είναι και πως δημιουργείται, βλέποντας το παρακάτω βίντεο.

Στην συνέχεια, οι μαθητές έφτιαξαν την παρακάτω ατομική κατασκευή.

thumbnail 4 1
IMG 1779 IMG 1777

Ακούσαμε το τραγούδι “Πασχαλίτσα”

Αφού μάθαμε και για τα τρία έντομα, κλείσαμε το κεφάλαιο των εντόμων με το τραγούδι “κάτι ζουζουνίζει”

25η Μαρτίου!

Μιλήσαμε για τα γεγονότα της 25ης Μαρτίου, παρακολουθώντας το παρακάτω βίντεο.

Αφού μάθαμε ότι η επανάσταση έγινε το 1821, το γράψαμε με διάφορους τρόπους για να το αποτυπώσουμε και στη  συνέχεια κάναμε την παρακάτω ατομική εργασία.

thumbnail 6 2 thumbnail 5 1

thumbnail 7 11821

Ακούσαμε και μάθαμε το παρακάτω τραγούδια:

 

Έπειτα, με αφορμή το τραγούδι “Καλύτερα μιας ώρας ελεύθερη ζωή παρά 40 χρόνια σκλαβιά και φυλακή”, δημιουργήσαμε την παρακάτω ατομική εργασία.

IMG 1621 IMG 1623 IMG 1653

thumbnail 4 2 thumbnail 3 3

Στις 24 Μαρτίου πραγματοποιήθηκε γιορτή, όπου οι μαθητές ντύθηκαν τσολιάδες και Σουλιώτισσες με στολές που δημιούργησαν οι ίδιοι.

07556270 1E72 4D74 A83B 503034326E0D 1898313D B270 41CC 9B47 C7C568897578 CA42775D A776 46A5 82B6 772683B1BF56

Στις 25 Μαρτίου Πραγματοποιήθηκε παρέλαση και κατάθεση στεφάνων. Και του χρόνου!

Προστασία της θαλάσσιας χελώνας

Το Νηπιαγωγείο μας μαζί με το Δημοτικό θα φιλοξενήσει δράση με θέμα την προστασία της θαλάσσιας χελώνας, σε συνεργασία με εθελοντές του ΑΡΧΕΛΩΝ που δραστηριοποιούνται στην προστασία του περιβάλλοντος και της θαλάσσιας ζωής. Πριν από την δράση, οι μαθητές είδαν βίντεο και σχετικό εποπτικό υλικό, το οποίο μας προώθησαν από το αρχέλων. Την μέρα της δράσης οι μαθητές συμμετείχαν σε διαδραστική εκπαιδευτική δραστηριότητα με παρουσίαση, οπτικοακουστικό υλικό, βιωματικά παιχνίδια και δημιουργικά εργαστήρια, δίνοντας στα παιδιά την ευκαιρία να κατανοήσουν τη σημασία της περιβαλλοντικής ευθύνης και της συνεργασίας. Ενημερώθηκαν για τα χαρακτηριστικά της θαλάσσιας χελώνας, τους κινδύνους που αντιμετωπίζει και τρόπους προστασίας της.

IMG 1601 IMG 1602 IMG 1605 IMG 1608 IMG 1610 IMG 1611 IMG 1614 IMG 1612IMG 1607

Κατασκευή για την προστασία της θαλάσσιας χελώνας που τόσο αγάπησαν ήδη οι μαθητές.

IMG 1537 IMG 1538