Η Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Προγραμματισμού είναι μια πρωτοβουλία βάσης που έχει ως στόχο να κάνει τον προγραμματισμό και τον ψηφιακό γραμματισμό προσιτό σε όλους, με διασκεδαστικό και ενδιαφέροντα τρόπο .
Τo Nηπιαγωγείο μας συμμετέχει για ακόμα μια χρονιά στην εβδομάδα κώδικα – Code Week 2025 , με την εκπαιδευτική συμμαχία με τίτλο : “Learning through Coding’’(Μάθηση μέσω του προγραμματισμού) που διοργανώνεται από το Νηπιαγωγείο Ριζαριού
Ο βασικό τίτλος της δραστηριότητας μας φετος είναι :
<Με οδηγό την μελισσούλα Βeebot
ανακαλύπτω το αρχικό γράμμα του ονόματος μου εγώ>
με τους ακολουθους στόχους :
- Αναγνώριση αρχικών γράμματων – φωνολογική επίγνωση
 - Χωροχρονικές έννοιες και προσανατολισμος στο χώρο
 - Συντονισμός κινήσεων σε φυσικό και ψηφιακό περιβάλλον.
 - ψηφιακός γραμματισμός μέσα από συνεργατικό παιχνίδι ,εξερεύνηση και επίλυση προβλήματος
 
Περιγραφή δραστηριοτήτων:
Ο Τερατούλης ,ο πονηρούλης , έκρυψε τα αρχικά γράμματα των παιδιών Τα ανακάτεψε σε μία πίστα και τα έκανε παιχνίδι . Μπορούμε να τα ανακαλύψουμε;
Εχουμε δημιουργήσει μια τετραγωνισμένη πίστα στο δάπεδο με χαρτοταινία και έχουμε τοποθετήσει πάνω σε διάφορα σημεία της τετραγωνισμένης πίστας , τα αρχικά γράμματα των ονομάτων των παιδιών.
Τα παιδιά χωρίζονται σε ζευγάρια, συνεργάζονται και αναλαμβάνουν μια σημαντική αποστολή ,Πρέπει να βρουν την φωνούλα που ξεκινά το όνομα τους γιατί χωρίς αυτήν το ονομα τους αλλάζει δραματικά.
Παίρνοντας το ρόλο του προγραμματιστή, ένα παιδί απο κάθε ζευγάρι δίνει τις κατάλληλες οδηγίες στο ζευγάρι του(παιδί ρομποτ) για να το οδηγήσει στο τετράγωνο με το αρχικό του γράμμα . Η διαδρομή αρχικά γίνεται με βήματα από τα παιδιά και κίνηση στην πίστα με το σώμα τους.
Η μελισσούλα beebot όμως , φίλη των παιδιών ,εμφανίζεται ξαφνικά και είναι πρόθυμη να τα βοηθήσει να βρουν το αρχικό τους , αλλά δεν ξέρει τον δρόμο και χρειάζεται να την προγραμματίσουν
Για να την βοηθήσουν να ακολουθήσει το σωστό δρόμο,φτιάχνουν κάρτες με βελάκια από χαρτί που της δείχνουν την διαδρομή που πρέπει να κάνει κάθε φορά για να φτάσει στο αρχικό γράμμα κάθε παιδιού.
Τα ζευγάρια των παιδιών συνεργαζονται στενά με την μελισσούλα Ένα παιδί από κάθε ζυγάρι φτιάχνει τον κώδικα της διαδρομής με τα βέλη κατεύθυνσης, και το άλλο σχηματίζει τον αλγόριθμο στη beebot, και την καθοδηγεί ωστε να φτάσουν μαζί στο αρχικό γράμμα.
Τα αποτελέσματα θεαματικα!
Η δράση συνεχίζεται και στο Φωτόδεντρο: στη σελίδα https://photodentro.edu.gr/v/item/ds/8521/11287 «
Σύνθετος προγραμματισμός ρομπότ» επίπεδο δαπέδου η Αλφαβήτα χαρακτήρας η Πασχαλίτσα
Προγραμματισμός ,ώστε η Πασχαλίτσα να φτάσει στο αρχικό του ονόματός μας.
					    






















