“High Quality Feedback-Key to succesful cooperation between teachers and parents in preschool.”
Το πρόγραμμα Εράσμους στο οποίο συμμετείχε το σχολείο τα τελευταία 3 χρόνια και από Σεπτέμβριο του 2020 έως και τον Αύγουστο του 2023, ολοκληρώθηκε και οι εταίροι της σύμπραξης δημιούργησαν ένα βίβλιο που υπάρχει online στον ακόλουθο σύνδεσμο(αρχικά στην αγγλική γλώσσα):
Η ομάδα μας φιλοδοξεί η παραπάνω εργασία να λειτουργήσει συμβουλευτικά στους συναδέλφους εκπαιδευτικούς αλλά και τους γονείς όσον αφορά τη συνεργασία Σχολείου – Οικογένειας.
Etwinning
Smart Kids
Το σχολείο μας βραβεύτηκε και με την Ευρωπαϊκή ετικέτα για τη συμμετοχή του στο πρόγραμμα SmartKids
4η Συνάντηση Εταίρων Erasmus+
High Quality Feedback-Key to succesful cooperation between teachers and parents in preschool.
4η συνάντηση στο Βίλνιους της Λιθουανίας.
Η τελευταία συνάντηση έγινε στο νηπιαγωγείο “JUSTINUKAS” με τη συμμετοχή εκπαιδευτικών όλων των εταίρων και εκπαιδευτικούς νηπιαγωγείων από την περιοχή του ιδρύματος υποδοχής , οι οποίοι ενημερώθηκαν για το πρόγραμμα και για τα Ευρωπαϊκά προγράμματα γενικότερα.
Οι εκπαιδευτικοί επισκέφτηκαν χώρους του σχολείου, παρακολούθησαν υποδειγματικές διδασκαλίες, συζήτησαν τις τελευταίες λεπτομέρειες ολοκλήρωσης του προγράμματος, ολοκληρώθηκαν οι εργασίες για τη δημιουργία του βιβλίου και επισκέφτηκαν ένα νηπιαγωγείο που τα μαθήματα γίνονται στον εξωτερικό χώρο και στη φύση καθ΄όλη τη διάρκεια του έτους.
3η Συνάντηση Εταίρων Erasmus+
High Quality Feedback-Key to succesful cooperation between teachers and parents in preschool.
Η 3η συνάντηση των εταίρων του Ευρωπαϊκού προγράμματος έγινε την τελευταία εβδομάδα του Απριλίου στο Βίντιν της Βουλγαρίας και συμμετείχαν 20 εκπαιδευτικοί από όλα τα σχολεία- εταίρους του προγράμματος, 3 από το Ελληνικό Εκπαιδευτικό ίδρυμα.
Παρουσιάστηκαν όλες οι δραστηριότητες που πραγματοποιήθηκαν κατά τη διάρκεια των 3 χρόνων που διήρκησε το πρόγραμμα και έγιναν οι προτάσεις για τη συγγραφή του βιβλίου που θα αποτελέσει το τελικό προϊόν του έργου.
Αφήσαμε το νηπιαγωγείο της Αραμπέλλα στο Βίντιν με τις καλύτερες των εντυπώσεων.
Οι φωτογραφίες που ακολουθούν είναι από το Δημόσιο νηπιαγωγείο Αραμπέλλα και όχι από ιδιωτικό.
e-Twinning
Η πρώτη ετικέτα ποιότητας και η πρώτη βράβευση για το έργο “smArt kids” ήρθε και έτσι το σχολείο μας είναι και επίσημα e-Twinning school.
Συνάντηση συνεργατών Erasmus+,
στο Νηπιαγωγείο Ελάτειας με τη συμμετοχή των συνεργατών του προγράμματος αλλά και τη συμμετοχή εκπαιδευτικών του Δημοτικού σχολείου και τη ΣΕΕ του ΠΕΚΕΣ ΣΤΕΡΕΑΣ κα Ευφροσύνη Σπυροπούλου ως εισηγήτρια στο εργαστήριο που έλαβε μέρος . Ευχαριστούμε το Δήμο Αμφίκλειας Ελάτειας για τη συνδρομή και τη συμπαράσταση στη πραγματοποίηση της συνάντησης!
Πρόγραμμα e-Twinning “Walking with the Dinosaurs”
Η συνολική παρουσίαση του προγράμματος δημιουργήθηκε από τη συνάδελφο του 7ου Νηπιαγωγείου Λιβαδειάς Μαρία Σταθούλη και περιέχει όλες τις δραστηριότητες που πραγματοποιήθηκαν
Πρόγραμμα e-Twinning ” Microcosmos #SkillsLabs
H συνολική παρουσίαση του προγράμματος έχει δημιουργηθεί από τη συνάδελφο του Νηπιαγωγείου Γιάννουλης , Νίκη Σπαθάρα και περιέχει το σύνολο των δραστηριοτήτων που πραγματοποιήθηκαν από όλα τα σχολεία που συμμετείχαν,
Πρόγραμμα e-Twinning “Μια γιορτή μια αφορμή…A celebration a motivation…”
https://docs.google.com/presentation/d/1A9DjmtMneAN569zbi_g8s09OdcttP1WT_1PNwJp7u84/edit?usp=sharing
Πρόγραμμα e-Twinning “Μια γιορτή μια αφορμή..A celebration a motivation..”
Η συνολική παρουσίαση του προγράμματος έχει δημιουργηθεί από τη συνάδελφο του 7ου Νηπιαγωγείου Λιβαδειάς και περιέχει το σύνολο των δραστηριοτήτων που πραγματοποιήθηκαν κατά τη διάρκεια του.
Πρόγραμμα e-Twinning , “Μια Γιορτή , μια αφορμή”
Με τις εργασίες των παιδιών για τους Άγιους 3 Ιεράρχες” κάναμε το παρακάτω συνεργατικό βιβλίο με δείγματα από τις εργασίες όλων των παιδιών.
https://www.storyjumper.com/book/read/125281912/–3-
e-Twinnining, “Walking with the Dinosaurs”.
Το νέο e-Twinning πρόγραμμα που ξεκίνησε μετά τα Χριστούγεννα ονομάζεται “Περπατώντας με τους Δεινοσαύρους”.
Θα δουλέψουμε το παραπάνω θέμα με τη μέθοδο STEAM όπου στην αγγλική γλώσσα τα γράμματα του αρκτικόλεξου είναι S για την επιστήμη, Τ για την τεχνολογία, Ε για την μηχανική, Α για την τέχνη και Μ για τα μαθηματικά.
STEAM δεν είναι τόσο μια δραστηριότητα αλλά η πορεία ή καλύτερα η διαδρομή της μάθησης, η περιέργεια η εξερεύνηση, η έρευνα. Με την εξερεύνηση του κόσμου των δεινοσαύρων γινόμαστε λύτες προβλημάτων, καινοτόμοι, αυτοδύναμοι, λογικοί στοχαστές, τεχνολογικά εγγράμματοι! Η επιστήμη ενθαρρύνει την έρευνα και απαντά ερωτήσεις, συχνά εμπεριέχοντας πειράματα.
Ξεκινήσαμε τη διαδρομή μας κάνοντας τα δικά μας απολιθώματα , γίναμε για αρχή παλαιοντολόγοι και ξεκινήσαμε τις εκσκαφές!
Teachers’ high quality feedback to parents – key to a successful child’s development (Erasmus + , & e-twinning programe)
κατά τη διάρκεια του Δεκεμβρίου και με την ευκαιρία των προετοιμασιών για τα Χριστούγεννα οι εταίροι του έργου αποφασίσαμε να γίνει μια κοινή δράση για όλα τα σχολεία και να ζητήσουμε από τους γονείς να κάνουν μαζί με τα παιδιά στολίδια για το Χριστουγεννιάτικο δέντρο. Ιδού τα αποτελέσματα.
Christmas Greetings from Around the World!
Στα πλαίσια των προγραμμάτων που εκπονεί το σχολείο μας και σε συνεργασία με τους εταίρους μου πραγματοποιούνται συναντήσεις μέσω υπολογιστή με τα άλλα σχολεία για να ανταλλάξουμε ευχές και ταυτόχρονα γίνεται ανταλλαγή καρτών που μόνα τους τα παιδιά δημιούργησαν. Πάνω στο χάρτη αναζητήσαμε και σημαδέψαμε με μια καρφίτσα τη θέση του κάθε σχολείου που συνεργαζόμαστε.
Erasmus +
“Teachers’ high quality feedback to parents – key to a successful child’s development.”
Στα πλαίσια του Ευρωπαικού προγράμματος και με τη χρηματοδότηση που μας έχει δοθεί
προμηθευτήκαμε για το σχολείο μας προτζέκτορα και πανί παρουσίασης καθώς το πρόγραμμα
πραγματοποιείται από απόσταση και χάρη στην τεχνολογία μπορούμε να επικοινωνούμε και
να συνεχίζουμε τις δράσεις μας. Ταυτόχρονα να εξοπλίζουμε και εξελίσσουμε το σχολείο μας.
Στα πλαίσια του προγράμματος e-twinning
“Μια γιορτή, Μια αφορμή…”τα παιδιά των νηπιαγωγείων Ελάτειας , Αμφίκλειας και Κάτω Τιθορέας συναντήθηκαν για μία ακόμη φορά και τραγούδησαν Χριστουγεννιάτικα τραγούδια , τον Ρούντολφ το Ελαφάκι, το Μικρό Τυμπανιστή και το Χιόνια στο Καμπαναριό. Περάσαμε ΚΑΤΑΠΛΗΚΤΙΚΑ!
Σχετικά με το έργο
Στο έργο αυτό, με αφορμή τις σχολικές γιορτές, ασχολούμαστε με θέματα που είναι σχετικά με τις γιορτές που γίνονται στο νηπιαγωγείο όλη τη σχολική χρονιά.
Το πρόγραμμά μας φιλοδοξεί να αναδείξει τις γιορτές ως παιδαγωγική εμπειρία μάθησης και ταυτόχρονα να αναπτύξουν οι μαθητές την κριτική τους σκέψη, την φαντασία τους να ενισχύσουν τις γνωστικές και κοινωνικές δεξιοτητές τους.
Το έργο δίνει έμφαση σε ομαδοσυνεργατικές διαδικασίες, στην παράλληλη χρήση συμβατικών μέσων διδασκαλίας και μέσων από το χώρο των ΤΠΕ και στην χρήση ποικιλίας τεχνικών και δραστηριοτήτων.In this project, on the occasion of the school holidays, we deal with issues that are related to the holidays that take place in the kindergarten throughout the school year.
Our program aspires to highlight the holidays as a pedagogical learning experience and at the same time to develop student ‘s critical thinking, imagination enchance their cognitive and social skills.
The project emphasizes collaborative processes, the parallel use of conventional teaching tools and ICT tools, and the use of a variety of techniques and activities.
ΣΤΌΧΟΙ
Στο πλαίσιο αυτό οι μαθητές/τριες έχουν τη δυνατότητα να:
– εκφραστούν μέσω ποικίλων δραστηριοτήτων
– αναζητήσουν πληροφορίες στο δίκτυο,
– αναζητήσουν ή/και να δημιουργήσουν εικόνες και βίντεο,
– προτείνουν και να επιλέξουν όνομα για τις δραστηριότητες που θα πραγματοποιηθούν
– δημιουργήσουν θεατρικά, ζωγραφιές, κατασκευές, παζλ, σταυρόλεξα κ.α εμπνευσμένα από τα θέματα που επεξεργάζονται κάθε φορά
– επικοινωνήσουν και να ανταλλάξουν απόψεις με συνομήλικους πέρα από τα όρια του σχολείου τους με τη χρήση των ΤΠΕ.
– καλλιεργήσουν την αισθητική και γλωσσική παιδεία με παιγνιώδη και ευχάριστο τρόπο
– εξασκήσουν την κριτική τους ικανότητα
– συνεργαστούν για την επίτευξη ενός κοινού στόχου
-γνωρίσουν τις δυνατότητες της ψηφιακής τεχνολογίας και να τις χρησιμοποιούν με ασφάλεια για πειραματισμό και παραγωγή υλικού
– γνωριστούν με μαθητές άλλων σχολείων σε διαφορετικά μέρη της Ελλάδας
-χρησιμοποιούν δεξιότητες επίλυσης προβλήματος.
– εισαχθούν στην αλγοριθμική και υπολογιστική σκέψη μέσα από
ΔΙΑΔΙΚΑΣΊΑ ΤΗΣ ΕΡΓΑΣΊΑΣ
Η πρόσκληση αφορά νηπιαγωγεία από την Ελλάδα και την Ευρώπη με σκοπό τη δημιουργία ενός έργου για την εξοικείωση των εκπαιδευτικών με την πλατφόρμα αλλά και το etwinning.
Κάθε τμήμα νηπιαγωγείου που θα συμμετέχει, θα συμμετέχει στις δραστηριότητες και θα οργανώσει τον τρόπο εργασίας.
Η δημοσίευση θα γίνει στα ιστολόγια των σχολικών μονάδων που συμμετέχουν. Κάθε νηπιαγωγείο θα έχει ευελιξία στον τρόπο που θα επιλέξει να εργαστεί ανάλογα με την σύνθεση της ομάδας, τα ενδιαφέροντα των παιδιών και τις εμπειρίες τους. Το παραγόμενο υλικό (ζωγραφιές, ιστογράμματα, παρουσιάσεις, βίντεο κλπ) , θα αναρτάται στο twinspace του έργου έτσι ώστε να υπάρχει συνεχής ροή και ενημέρωση αλλά και ανταλλαγή ιδεών.
Το πρόγραμμα θα ξεκινήσει το Οκτώβριο και θα ολοκληρωθεί τον Ιούνιο.
Θα αναπτυχθεί σύμφωνα με τις γιορτές που επεξεργαζόμαστε κάθε μήνα στο νηπιαγωγείο.
Θα γίνονται διαδικτυακές συναντήσεις των εκπαιδευτικών και των μαθητών και δραστηριότητες επικοινωνίας.
ΑΝΑΜΕΝΌΜΕΝΑ ΑΠΟΤΕΛΈΣΜΑΤΑ
Τελικό προιόν του έργου θα είναι μια γιορτή στο τέλος της χρονιάς που θα αποτυπώνει τη συνεργασία των σχολείων.
-Κατά τη διάρκεια του έργου θα δημιουργηθούν συνεργατικές αφίσες και διαδικτυακές ιστορίες, μικρά βίντεο, παρουσιάσεις κ.α.
-Ηλεκτρονικές εκθέσεις των έργων των παιδιών.
-Το κάθε σχολείο θα έρθει σε επαφή με την ευρύτερη σχολική κοινότητα και τα παιδιά θα συνεργαστούν και θα αλληλεπιδράσουν για τη δημιουργία ενός ομαδικού αποτελέσματος.
Όλα τα παραπάνω θα δημοσιευτούν:
– στα ιστολόγια των σχολείων για τη διάχυση των αποτελεσμάτων στους γονείς και στην ευρύτερη κοινωνία και στο TwinSpace.
E-twinning smArtKids.
Την Τρίτη 9/2/2021 κάναμε την πρώτη μας τηλεδιάσκεψη με τα σχολεία της Αρμενίας και το σχολείο από τις Φέρρες Έβρου.Τίτλος της συνάντησης ήταν “Βρες τον καλλιτέχνη”. Τα παιδιά κάθε χώρας είχαν δουλέψει το προηγούμενο διάστημα με τους Dali, Picasso, Van Gogh και Klee. Οι μαθητές έδειχναν πίνακες των ζωγράφων που είχαν επεξεργαστεί και τα παιδιά των άλλων σχολείων έπρεπε να βρουν το όνομα του ζωγράφου.Ενθουσιαστήκαμε με τη συνάντηση, με το γεγονός ότι ξέραμε τις απαντήσεις, αλλά και με το πόσο εύκολο ήταν να συνεννοηθούμε και να διασκεδάσουμε χωρίς να μιλάμε ο ένας τη γλώσσα του άλλου,απλά με εικόνες και κινήσεις.Υποσχεθήκαμε ότι θα το επαναλάβουμε σύντομα με μια ακόμη δραστηριότητα.
Erasmus+.
(2η συνάντηση συνεργατών του έργου διοργανωμένη από τη Λετονία)
Η δεύτερη συνάντηση των εταίρων του έργου ήταν προγραμματισμένη για την 1η εβδομάδα του Σεπτέμβρη αλλά δυστυχώς λόγω των αυξημένων κρουσμάτων κορωνοιού στη βόρεια Ευρώπη και αυτή δεν καταφέραμε να πραγματοποιηθεί δια ζώσης και έτσι και αυτή πραγματοποιήθηκε διαδικτυακά και είχαμε την ευκαιρία να ενημερωθούμε για τα Διαδικτυακά εργαλεία που μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε κατά την εκπαιδευτική διαδικασία και κατά την επικοινωνία μας με τους γονείς.
Εδώ μπορείτε να δείτε το πρόγραμμα της συνάντησης.
https://docs.google.com/document/d/1BQ18dOTmAoazhZwxN2rSXHpoR51fEwwE/edit
Erasmus+.
(1η συνάντηση συνεργατών του έργου διοργανωμένη από τη Λιθουανία)
Στα πλαίσια του εκπαιδευτικού προγράμματος Erasmus+ που για πρώτη φορά συμμετέχει το Νηπιαγωγείο Ελάτειας είχε προγραμματιστεί εκπαιδευτική επίσκεψη στην Λιθουανία που είναι ο διοργανωτής του όλου προγράμματος με θέμα “High quality feedback – the key to successful cooperation between teachers and parents in preschools” ,από 1 έως 3 Ιουνίου 2021 , η οποία δεν πραγματοποιήθηκε λόγω των περιορισμών εξαιτίας του κορωνοιού. Η συνάντηση των εταίρων του έργου έγινε μέσω διαδικτυακών συναντήσεων 19 εκπαιδευτικών από τους πέντε συμμετέχοντες οργανισμούς.
Οι συμμετέχοντες οργανισμοί είναι πέντε νηπιαγωγεία ιδιωτικά και δημόσια, από Λιθουανία, Λετονία, Ρουμανία Βουλγαρία και Ελλάδα. Το έργο χρηματοδοτείται εξολοκλήρου από την Ευρωπαική Ένωση.
Στιγμές από το online workshop.
Το πρόγραμμα του Εργαστηρίου είναι το παρακάτω και αν και δεν είχαμε την ευκαιρία της δια ζώσης πραγματοποίησης ήταν εξαιρετικά διοργανωμένο και ιδιαίτερα ενδιαφέρον.
(Ακολουθείστε τον παρακάτω σύνδεσμο για να δείτε το πρόγραμμα).
Erasmus+
Ο λογότυπος του Ευρωπαϊκού μας προγράμματος προκρίθηκε μετά από ψηφοφορία ανάμεσα στους εκπαιδευτικούς των 5 σχολείων που συμμετέχουν.
Ως εκπαιδευτικοί είμαστε πολύ υπερήφανοι γιατί δύο από τις φιγούρες του λογότυπου είναι δημιουργίες μαθητή του νηπιαγωγείου μας.
E-twinning.
Κατά τη διάρκεια των Χριστουγέννων και παρόλο που τα σχολεία ήταν κλειστά, τα προγράμματα και οι συνεργασίες μας με τα σχολεία του εξωτερικού δεν σταμάτησαν.
Έτσι με τη βοήθεια των γονιών τα παιδιά έκαναν Χριστουγεννιάτικες κάρτες που στείλαμε στους φίλους μας στην Αρμενία.
Σήμερα λάβαμε και τις δικές τους κάρτες!
Erasmus+
Teachers’ high quality feedback to parents – key to a successful child’s development.
Στα πλαίσια του προγράμματος που πραγματοποιεί το σχολείο μας έχουν πραγματοποιηθεί 3 τηλεδιασκέψεις με τις 5 χώρες που συμμετέχουν και 2 έρευνες, η πρώτη ανάμεσα στους εκπαιδευτικούς και η δεύτερη ανάμεσα στους γονείς για να διερευνηθεί αν η επικοινωνία και η ανατροφοδότηση στο τρίγωνο Παιδί – Γονείς -Εκπαιδευτικοί γίνεται με σωστό και αποδεκτό τρόπο από όλες τις πλευρές και αν όχι, τι άλλο χρειάζεται για να ολοκληρωθεί.
Τα αποτελέσματα της έρευνας για τους δασκάλους είναι στο παρακάτω Power Point.
Τα αποτελέσματα της έρευνας για τους γονείς είναι στα παρακάτω Power Point.
Πρόγραμμα e-twinning.
Τη φετινή χρονιά το Νηπιαγωγείο μας συμμετέχει σε δύο Ευρωπαϊκά προγράμματα, το πρώτο έχει τίτλο Art inspires και το δεύτερο smArtKids.Και στα δύο προγράμματα τα παιδιά έρχονται σε επαφή με παιδιά νηπιαγωγείου και δημοτικού από σχολεία της Ιταλίας, της Πολωνίας, της Αρμενίας και της Ελλάδας πραγματοποιώντας κοινές δραστηριότητες μέσα από πίνακες ζωγραφικής μεγάλων ζωγράφων και διάφορες τεχνικές .Παρόλες τις δυσκολίες που είχαμε λόγω της κατάστασης με τον κορωνοϊό οι μικροί μας καλλιτέχνες κατόρθωσαν με τη βοήθεια και των γονιών τους φυσικά να δημιουργήσουνν αλλά και να ψηφίσουν για το λογότυπο της κάθε ομάδας.
Έτσι λοιπόν για το λογότυπο της ομάδας ArtInspires το λογότυπό μας είναι:
και για το έργο μας smArtKids το λογότυπό μας είναι:
Πρόγραμμα Erasmus+ 2020.
Συμπράξεις ανταλλαγών μεταξύ σχολείων ΚΑ229.
Από τον Οκτώβριο του 2020 και έως τον Ιούνιο του 2022 το Νηπιαγωγείο μας θα συμμετέχει σε Ευρωπαϊκό Πρόγραμμα Erasmus ΚΑ2 σε συνεργασία με τις παρακάτω χώρες:Λιθουανία, Λετονία, Ρουμανία, Βουλγαρία, Ελλάδα.
Το πρόγραμμα χρηματοδοτείται εξ ολοκλήρου από την Ευρωπαϊκή Ένωση και έχει τίτλο, “Ανατροφοδότηση, το κλειδί στην επιτυχημένη συνεργασία ανάμεσα σε εκπαιδευτικούς και γονείς στην προσχολική αγωγή”.