ΕΡΓΑΣΤΉΡΙΑ ΔΕΞΙΟΤΉΤΩΝ 2023-2024

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ 2023-2024

Ο κεντρικός στόχος των Εργαστηρίων και του Σχεδίου Δράσης είναι  η εξοικείωση των νηπίων με τις βασικές δεξιότητες του 21ου αιώνα (μάθησης, αλφαβητισμού και ζωής). Στο πλαίσιο των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων θα υλοποιηθούν δράσεις και από τους 4 θεματικούς κύκλους. α) Ευ Ζην,  β) Φροντίζω το περιβάλλον, γ) Ενδιαφέρομαι και ενεργώ και δ) Δημιουργώ καινοτομώ. Τα στάδια υλοποίησης των επιμέρους εργαστηρίων θα ακολουθήσουν κυρίως τη διδακτική προσέγγιση της διαδικασίας του τεχνικού σχεδιασμού (προσδιορισμός ανάγκης, έρευνα στις ανάγκες του προβλήματος, ανάπτυξη πιθανών λύσεων, επιλογή της βέλτιστης λύσης, κατασκευή πρωτοτύπων, αξιολόγηση της λύσης, επικοινωνία της λύσης, επανασχεδιασμός). Παράλληλα, θα αξιοποιηθούν παιγνιώδεις δράσεις και σύγχρονες στρατηγικές –ρουτίνες σκέψης [βλέπω- σκέφτομαι- αναρωτιέμαι, ερωταποκρίσεις, τι σε κάνει να το λες; δημιουργικές συγκρίσεις, καταιγισμός ιδεών].

 

1ος θεματικός κύκλος:1ος θεματικός κύκλος: Ζω καλύτερα – Ευ ζην

Υποθεματική: Αυτομέριμνα- Ασφάλεια

 Τίτλος: «Τσιπ Πατατράκ». Ατυχήματα – Προστασία ( στο σπίτι, στο σχολείο, στο δρόμο, στην αυλή)

Βασικοί στόχοι:

  • Καλλιέργεια των δεξιοτήτων του 21ου αιώνα.
  • Να ενισχυθεί η υπευθυνότητα των παιδιών και να αλλάξουν στάση και συμπεριφορά ώστε να μπορούν να μπορούν να αποφεύγουν ατυχήματα στην καθημερινή τους ζωή.
  • Γνωριμία και αποδοχή των πρώτων βοηθειών σε περίπτωση ατυχήματος.
  • Να γνωρίσουν, εξερευνώντας το άμεσο περιβάλλον τους όπως, το σπίτι, το σχολείο, την γειτονιά, βασικούς κανόνες προστασίας του εαυτού τους.
  • Να γνωρίσουν μέτρα πρόληψης για τις φυσικές καταστροφές (σεισμός, Πλημμύρες
  • Να ακολουθούν κανόνες ασφάλειας και να χρησιμοποιούν ασφαλή υλική και μέσα.
  • Να αξιολογούν τη συμπεριφορά τους, να αντιλαμβάνονται τα όριά τους και να οδηγούνται σε κοινά αποδεχτούς κανόνες.
  • Να διαβάζουν και να παρατηρούν απλά σύμβολα.
  • Μέσα από την τεχνική του κουκλοθέατρου να εκφράζονται με αυτοσχεδιασμό, με μίμηση και να βιώνουν καταστάσεις της πραγματικής ζωής

2ος θεματικός κύκλος: Ενδιαφέρομαι και ενεργώ –

Κοινωνική Συναίσθηση και Ευθύνη

Υποθεματική: Ανθρώπινα δικαιώματα- Εθελοντισμός

 Τίτλος: « ‘Όλοι μαζί Δυνατοί »

Βασικοί στόχοι:

  • Καλλιέργεια των δεξιοτήτων του 21ου αιώνα.
  • Η κατανόηση της έννοιας και της σημασίας του Εθελοντισμού
  • Να μάθουν για τους αριθμούς έκτακτης ανάγκης
  • Η ενίσχυση της συν εργατικότητας – να αναπτύξουν το συναίσθημα της ευθύνης
  • Να αναλάβει τον ρόλο του ενεργού πολίτη που ενδιαφέρεται για την κοινωνία που τον περιβάλλει και που αποτελεί μέλος της.
  • Η γνωριμία με τις Εθελοντικές Οργανώσεις – εφαρμογή καλών πρακτικών Εθελοντικής Δράσης
  • Να βοηθήσει τον μαθητή να αναπτύξει εργαλεία γνώσης και κατανόησης
  • Να καλλιεργήσουν οι μαθητές τις δεξιότητες, τις ικανότητες και τις αξίες που του δίνουν τη δυνατότητα ενεργούς και υπεύθυνης συμμετοχής.
  • Να κατανοήσουν τους ρόλους των ατόμων στις διάφορες ομάδες και θεσμούς και την αλληλεπίδραση ατόμου – ομάδας.
  • Να αποδέχονται την αναγκαιότητα της οργάνωσης των κοινωνικών ομάδων
  • Να αποδέχονται την ετερότητα και να εκτιμούν την αξία της κοινωνικής δικαιοσύνης.
  • Να κατανοήσουν την σημασία της προσφοράς- Να αναγνωρίσουν τα συναισθηματικά οφέλη της προσφοράς
  • Να επιθυμούν την ενεργό συμμετοχή τους στην αντιμετώπιση θεμάτων και
    προβλημάτων
  • Να αποκτήσουν επίγνωση της ευθύνης και της υποχρέωσης των πολιτών για
    ενεργό συμμετοχή στις κοινωνικές και πολιτικές διαδικασίες
  • Να γνωρίσουν την έννοια του φυσικού κινδύνου (Σεισμός, πλημμύρες, φωτιά)
  • Να αποκτήσουν δεξιότητες προστασίας κατά τη διάρκεια  των φαινομένων  και θα μάθουν να τις εφαρμόζουν σωστά
  • Να αναλογιστούν τις συνέπειες μιας φυσικής καταστροφής και να προτείνουν λύσεις
  • Να γίνει ευαισθητοποίηση των μαθητών σχετικά με τις επιπτώσεις των φυσικών καταστροφών στην καθημερινή ζωή, ώστε να καταστούν μελλοντικά ικανοί πολίτες να διαχειρίζονται και να αντιμετωπίζουν προβλήματα που ανακύπτουν από τους κινδύνους αυτούς.

3ος θεματικός κύκλος: Φροντίζω το περιβάλλον

Υποθεματική: «Οικολογία- Οικολογική Συνείδηση »

 Τίτλος: « Μες το δάσος τριγυρνώ ».

Βασικός σκοπός του προγράμματος είναι η ευαισθητοποίηση, η εκπαίδευση και η αλλαγή συμπεριφοράς των μαθητών/τριών σε θέματα που αφορούν το περιβάλλον και συγκεκριμένα στο δασικό οικοσύστημα. Τα δάση διαδραματίζουν σημαντικό ρόλο στη μείωση του κινδύνου φυσικών καταστροφών, όπως πλημμύρες, ξηρασίες, κατολισθήσεις και άλλα ακραία γεγονότα.

Βασικοί στόχοι:

  • Καλλιέργεια των δεξιοτήτων τους 21ου αιώνα.
  • Να αναγνωρίζουν τα οφέλη του δάσους και αντιλαμβάνονται ότι κάποιες ανθρώπινες δραστηριότητες δημιουργούν κινδύνους για το δάσος.
  • Να διασαφηνίσουν την έννοια του δάσους και του δασικού οικοσυστήματος
  • Να πληροφορηθούν για τα δάση που υπάρχουν στην Ελλάδα
  • Να συνειδητοποιούν τις συνέπειες που έχει η καταστροφή ενός δάσους, λόγω πυρκαγιάς, για τη ζωή του αλλά και για τη ζωή του ανθρώπου καθώς και τους τρόπους προστασίας του.
  • Να αναγνωρίσουν τη σημαντικότητα των δασών για τον άνθρωπο αλλά και για τον
    πλανήτη
  • Να συζητήσουν για την προστασία που προσφέρουν τα δάση, απέναντι σε πλημμυρικά φαινόμενα, που συνδέονται με τις συχνότερες και εντονότερες βροχοπτώσεις λόγωτης κλιματικής αλλαγής
  • Να υπερασπίζονται την ανάγκη λήψης μέτρων για την προστασία των δασών από πυρκαγιές.
  • Να αντιληφθούν τους κινδύνους που διατρέχουν τα δάση μας λόγω της ανθρώπινης
    παρέμβασης και να προτείνουν λύσεις
  • Να πληροφορηθούν για τα προληπτικά μέτρα προκειμένου να περιοριστούν οι πιθανότητες εκδήλωσης πυρκαγιάς
  • Να έρθουν σε μια πρώτη επαφή με το δάσος και τη βιοποικιλότητα του
  • Να αναγνωρίζουν τα ζώα που κατοικούν στο δάσος.
  • Να αναγνωρίζουν τη αξία των δασών γύρω από τις πόλεις.

4ος θεματικός κύκλος:  Δημιουργώ και Καινοτομώ –

Δημιουργική σκέψη και πρωτοβουλία

Υποθεματική: STE(A)Μ

Τίτλος: « Κάστωρ- Ο Πρωτεργάτης του δάσους»

Βασικοί στόχοι:

  • καλλιέργεια των δεξιοτήτων του 21ου αιώνα.
  • Σύνδεση του καιρού με καθημερινές συνήθειες των ανθρώπων
  • Να αναγνωρίσουν τις αιτίες και τα αποτελέσματα ενός γεγονότος
  • Να συσχετίζουν τις καιρικές μεταβολές με τη ζωή του ανθρώπου
  • Να κατασκευάζουν τα δικά τους μετεωρολογικά όργανα με ανακυκλώσιμα
    υλικά (φτιάχνουν με απλά υλικά βροχόμετρα, ανεμοδείκτες..)
  • Να κατασκευάζουν φράγματα ,πυροσβεστικές  φωλιές
  • Να συσχετίζουν ότι η επιβλαβής ανθρώπινη δραστηριότητα επηρεάζει το
    περιβάλλον και τις κλιματικές συνθήκες
  • Να διερωτηθούν για τα φυσικά φαινόμενα και τις καταστροφές που προκαλούν και να προτείνουν λύσεις
  • Να εντοπίζουν περιοχές στον παγκόσμιο χάρτη οι οποίες υφίστανται φυσικές καταστροφές αλλά και τις επιπτώσεις της κλιματικής αλλαγής
  • Να κατανοούν ότι η κλιματική αλλαγή είναι ένα παγκόσμιο πρόβλημα που έχει
    διαφορετικές επιπτώσεις σε διαφορετικές περιοχές του πλανήτη
  • Να εφευρίσκουν τρόπους, ατομικούς και συλλογικούς, για τον περιορισμό των καταστροφών
  • Να αναπτύξουν στρατηγικές για τη επίλυση προβλημάτων
  • Να διακρίνουν τις επιδράσεις που έχουν τα διαφορετικά υλικά που χρησιμοποιούνται
    στις κατασκευές,
  • Να δημιουργήσουν το δικό τους βαλιτσάκι με τα απαραίτητα εφόδια έκτακτης ανάγκης
  • Να κατασκευάσουν οδηγίες προς τους γονείς τους για τις αλλαγές που πιθανόν να χρειαστεί να κάνουν στο σπίτι τους ώστε να είναι πιο ασφαλείς
  • Να κατασκευάσουν έναν πολύ απλό σεισμογράφο
  • Να υποστηρίζουν την ανάγκη λήψης μέτρων για την προστασία των πόλεων από
  • πλημμύρες.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *