ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΑΠΟΤΑΜΙΕΥΣΗΣ

ΤΜΗΜΑ 3

31 Οκτωβρίου: Παγκόσμια Ημέρα Αποταμίευσης και αυτή η ημέρα μας έδωσε την αφορμή να μιλήσουμε για τα χρήματα, την αποταμίευση και τη σημασία της. Αφού είδαμε και ακούσαμε το βιβλίο  “Αν κάθε μέρα” το επεξεργαστήκαμε, το συζητήσαμε και εκφράσαμε τις απόψεις μας σχετικά με την αποταμίευση. Φτιάξαμε τους δικούς μας μοναδικούς κουμπαράδες- Ανεμόμυλους βάφοντας με λευκό χρώμα ρολά και φτιάχνοντας τη σκεπή τους με το τύπωμα του δαχτύλου μας, σε μια προσπάθεια να μάθουμε και εμείς να αποταμιεύουμε.

 

462639355 572008495321654 5578198993756979008 n462548699 504505379253456 2346865141394327464 n462541950 984966223388929 6805567197762631739 n 462548697 879845054237398 8207608401160473006 n 462548762 539529135385766 8521669797792618244 n 462548844 513772721651451 6510724240661307013 n 462556333 1263981454789335 34916605509616216 n462581858 9491985184162529 415569914448897360 n462556229 836755111993193 3382203236944700006 n 462575382 587447953636220 555695434125000406 n 462638090 992352126269613 6046721896098931892 n

Το έπος του ’40.

ΤΜΗΜΑ 2

Ξεκινήσαμε αυτή την αναδρομή στο χρόνο και συγκεκριμένα στο 1940, διαβάζοντας το βιβλίο «Το κανόνι της Ειρήνης» και συζητήσαμε που συναντάμε ένα κανόνι, γιατί το κανόνι είναι επιθετικό στην αρχή και τους λόγους που δεν είχε φίλους. Αφού αναφέρθηκε ότι το κανόνι το χρησιμοποιούσαν στον πόλεμο ξεκινήσαμε να συζητάμε για τον πόλεμο και την Ειρήνη. Παρακολουθήσαμε ένα εκπαιδευτικό βίντεο σχετικά με το τι είναι Ειρήνη και τι Πόλεμος και αφού αναλογιστήκαμε όλα όσα μάθαμε αποφασίσαμε να ζωγραφίσουμε τι κάνουμε όταν έχουμε Ειρήνη και τι θα κάναμε αν είχαμε Πόλεμο, έτσι δημιουργήσαμε την αφίσα της Ειρήνης και του Πολέμου. Την επόμενη μέρα εμφανίστηκε στην τάξη μας ένα μαγικό κουτί που μας έδωσε την αφορμή να αναρωτηθούμε τι έχει μέσα. Ακούστηκε η ιδέα ότι μέσα υπάρχει μια σημαία, μια ελληνική σημαία και ότι υπάρχει γιατί η Ελλάδα συμμετείχε σε κάποιον πόλεμο. Ανοίξαμε το κουτί και τα παιδιά ήρθαν σε επαφή με τρεις σημαίες ( μια ελληνική, μια ιταλική και μια γερμανική), έναν χάρτη της Ευρώπης, ένα βιβλίο, ένα καπέλο στρατιώτη και ένα ζευγάρι μάλλινες κάλτσες. Αφού τα μελετήσαμε ξεκινήσαμε να συζητάμε σχετικά με τις σημαίες , με το χάρτη και που βρίσκεται η Ελλάδα κτλ. Με αυτόν τον τρόπο και με τη βοήθεια πλούσιου εποπτικού υλικού ξετυλίχθηκε το κουβάρι της ιστορίας. Μιλήσαμε για το «ΟΧΙ» που είπε ο Μεταξάς στους Ιταλούς και το «Αυτό σημαίνει πόλεμος», για τους γενναίους μας στρατιώτες που νίκησαν τους Ιταλούς και ηττήθηκαν στη συνέχεια από τους Γερμανούς και την πολύτιμη βοήθεια των γυναικών σε αυτόν τον πόλεμο. Κόψαμε, συνθέσαμε κομμάτια και ζωγραφίσαμε το δικό μας στρατιώτη που μέσα από εικόνες μας διηγείται την ιστορία του όχι και χρωματίσαμε στρατιωτάκια που φωνάζουν « Ζήτω η 28η Οκτωβρίου 1940». Επίσης, με τύπωμα από το δάχτυλο μας γεμίσαμε χρώμα το «Ζήτω το ΟΧΙ». Προς τιμήν των γενναίων μας ηρώων είπαμε φωναχτά ποιήματα και τραγούδια στη γιορτή του σχολείου μας.  

462537728 1075415537390720 6354942561800464811 n462574166 1075155710437317 4771699540173852358 n462535891 27420451917598432 5654743345476061443 n 462550615 1331364437827226 1396161055858691218 n462571056 1306660087165742 2869196983146648227 n462559917 2373001289716692 8289299606209154588 n462556310 2104051623361665 916443874435015063 n462578460 1077289433598925 6565271256608535424 n462545839 430573400092881 2572575632549706149 n462564370 1088357606285313 7036010422087492372 n462540682 1114157156960749 6006474512397664870 n 462544037 1092944395789005 5434632289111049922 n 462545754 1628205828077277 2336858249057379470 n 462584710 529369803398708 401347517143716838 n

ΟΧΙ βροντοφωνάξαμε και εμείς!

ΤΜΗΜΑ 3

Αφού μιλήσαμε για την 28η Οκτωβρίου και τι γιορτάζουμε εκείνη τη μέρα, ζωγραφίσαμε, γράψαμε και βροντοφωνάξαμε ΟΧΙ με ένα στόμα μια φωνή. Ζωγραφίσαμε τους δικούς μας φαντάρους και γεμίσαμε τα καπέλα τους με μπαλάκια από πράσινο γκοφρέ. Διαβάσαμε το βιβλίο ” Το κανόνι της Ειρήνης” και φτιάξαμε το δικό μας κανόνι για να την σκορπίσει σε όλη τη γη. Συζητήσαμε για την Ειρήνη και τον Πόλεμο και ζωγραφίσαμε πως φανταζόμαστε την Ειρήνη και πως τον Πόλεμο. Έπειτα φτιάξαμε το δικό μας περιστέρι της Ειρήνης με το τύπωμα της παλάμης μας.

462556402 1238763874039760 1656905855776614460 n462548705 1078026484051061 4964234952647609950 n462581876 545224158442171 8570264768161066517 n462552915 1471229486884322 5290006467416767295 n462644319 1121376032798144 4514723751269745428 n462550069 1466020024084488 7028470656591784647 n 1 462550069 1466020024084488 7028470656591784647 n 462570935 3132840013523821 62440422649160160 n462541917 1214679093170842 2695095073098345845 n462541936 864743908977307 9197701210820121175 n 462574238 564530179290793 3269096937919183462 n462571048 483090027375822 4040624173913755298 n 462651936 1684028795494659 3260428185771922747 n 

Ζήτω το ΌΧΙ!

ΤΜΗΜΑ 1

Η επέτειος της 28ης Οκτωβρίου αποτελεί μέρα τιμής και υπερηφάνειας για το λαό μας, με το ιστορικό “ΟΧΙ” να φανερώνει το μεγαλείο και τη δύναμη της ψυχής του. Αξιοποιώντας ποικίλο υλικό θαυμάσαμε τον πατριωτισμό και την ανδρεία όσων τότε πολέμησαν, είδαμε εκπαιδευτικά βίντεο και διαβάσαμε βιβλία σχετικά με τον πόλεμο του ‘40. Με αφορμή όλες αυτές τις πληροφορίες ζωγραφίσαμε μια σκηνή από το χρονικό του ’40 και γράψαμε τις λέξεις «ΠΟΛΕΜΟΣ, ΟΧΙ, ΖΗΤΩ και ΑΕΡΑΣ» για να φτιάξουμε το βιβλιαράκι της 28ης  Οκτωβρίου 1940 και ζωγραφίσαμε σημαίες σε σχήμα καρδιάς προκειμένου να τις κολλήσουμε απέξω από το βιβλίο μας. Ενώσαμε γραμμές και ζωγραφίσαμε το «ΖΗΤΩ ΤΟ ΟΧΙ» και κάναμε το ΟΧΙ φαντάρους που πολέμησαν στα Ελληνοαλβανικά σύνορα. Ζωγραφίσαμε Ελληνικές σημαίες και αντιγράψαμε τη λέξη ΣΗΜΑΙΑ και κάναμε σχετικά φύλλα εργασίας μετρώντας και κυκλώνοντας το σωστό αριθμό. Φτιάξαμε τους δικούς μας φαντάρους που φώναξαν το ΟΧΙ. Μιλήσαμε για τον πόλεμο και την ειρήνη και ζωγραφίσαμε τι μας έρχεται στο μυαλό ακούγοντας αυτές τις λέξεις. Την Παρασκευή 25 Οκτωβρίου 2024, που πραγματοποιήθηκε η γιορτή μας στο σχολείο, τα παιδιά είπαν τα ποιήματα προς τιμήν των ανθρώπων που πολέμησαν το 1940 και τραγούδησαν τραγούδια για την 28η Οκτωβρίου και τον Εθνικό μας Ύμνο.

462550498 1604654027127077 3851986363551530806 n462550041 1277760476989246 4375825066428187356 n462540656 1208106686913452 7120468595169191113 n462548794 474699618953492 3144649985111020306 n462541955 1961622280991588 9174093395496530546 n462536963 2406448043035354 7708686994522892568 n462547443 2346779035658194 8637548101069570373 n462583302 878049981097682 7770974585167626284 n462542455 931453738871262 2078113377028524162 n462563682 2093172014412873 1185093553765441328 n 462575093 1335494187832516 5542980022448348519 n462541953 1865946053815563 8006523875850686050 n 462538269 581495274220188 9015450755088801887 n462587295 1378374123572256 4309431668333833595 n462563755 8518390984904988 69745329573189667 n 462579466 468071986290998 2251256228255328643 n462575253 1064106925040875 5942870451485377083 n462568735 8998034183574196 2811631648010633759 n

Είμαι εγώ, είμαι μοναδικός/η!

ΤΜΗΜΑ 2

Αφού μάθαμε το όνομα μας ήρθε η ώρα να γνωρίσουμε και τον εαυτό μας. Αφορμή στάθηκε το τραγούδι « Εγώ είμαι εγώ» που μας έδωσε την αφορμή να μιλήσουμε για το ποιος είμαι εγώ. Συστηθήκαμε ξανά και παίξαμε διάφορα παιχνίδια με το όνομα μας. Είπαμε το αγαπημένο μας χρώμα και το αγαπημένο μας φαγητό. Σειρά είχε το αγαπημένο μας παιχνίδι και αφού το αναφέραμε , το αναγνωρίσαμε ανάμεσα σε πολλά άλλα και το χρωματίσαμε.  Συνεχίσαμε την ανακάλυψη του εαυτού μας φτιάχνοντας έναν μαγικό καθρέφτη ο οποίος γράφει: «Μου αρέσω γιατί: Είμαι

ξεχωριστός/η, είμαι διαφορετικός/η, είμαι σημαντικός/η».

Έπειτα, αποτυπώσαμε την παλάμη μας και ανακαλύψαμε το νούμερο του παπουτσιού μας και το καταγράψαμε. Αφού βγάλαμε τα παπούτσια μας αποφασίσαμε να παίξουμε ένα παιχνίδι αντιστοίχισης: τοποθετήσαμε πάνω σε ένα χαρτί του μέτρου τα παπούτσια μας το ένα απέναντι στο άλλο και στο τέλος τα ενώσαμε και δημιουργήσαμε έναν «ιστό αράχνης» όπου όλοι γίναμε ένα.

 462547356 1108814866957072 5139608685595329385 n462552834 1907386836337287 2345292108529972745 n462537788 922685999301150 560070076329457645 n462536997 1280159533400391 2633717500273396122 n 462538300 868264718426879 4150156728173313125 n462644339 575485074858447 7435200787513744105 n462548825 437712525702297 6581291119063453203 n462542448 546624067961622 7390427067982242579 n462538293 585317327171079 1963976634078130498 n 462638778 854130896932976 2462309236577413376 n462571587 1057600119381046 696588735584822885 n

ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΤΡΙΤΗ ΗΛΙΚΙΑ

Η Παγκόσμια Ημέρα για την Τρίτη Ηλικία, που γιορτάζεται την πρώτη μέρα του Οκτώβρη, έδωσε την αφορμή να μιλήσουμε για τη σημαντική θέση που κατέχουν οι παππούδες και οι γιαγιάδες στη ζωή μας, καλλιεργώντας παράλληλα το σεβασμό που τους αρμόζει. Αρχικά, συζητήσαμε για τους παππούδες μας. Αναφέραμε αν υπάρχουν και οι δυο γιαγιάδες και παππούδες, είπαμε τα ονόματα τους και κουβεντιάσαμε τι μας αρέσει να κάνουμε με τους παππούδες μας. Η συζήτηση όμως δε σταμάτησε στους δικούς μας παππούδες αλλά αναφερθήκαμε στην τρίτη ηλικία γενικότερα και γιατί ονομάζεται τρίτη ηλικία καθώς επίσης σταθήκαμε στις ανάγκες που έχουν οι άνθρωποι της τρίτης ηλικίας όσο γερνούν, στη φροντίδα που χρειάζεται να τους δίνουμε και εμείς με τη σειρά μας, αλλά και στο σεβασμό που αξίζει να τους δείχνουμε. Έπειτα στρωθήκαμε στη δουλειά θέλοντας να τους ετοιμάσουμε ένα μικρό δώρο για να τους δείξουμε την αγάπη μας. Κόψαμε καρδούλες και κυκλάκια τα οποία κολλήσαμε μέσα στην καρδούλα, σχεδιάσαμε πρόσωπα και κολλήσαμε βαμβάκι για μαλλιά. 

IMG 3729 IMG E3728IMG E3732IMG 3733 IMG 3735 IMG E3737IMG E3741IMG 3743 IMG 3802 IMG 3803 IMG 3836 IMG 3837 IMG 3839

ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΟ ΣΗΜΕΙΩΜΑ

Σας ενημερώνουμε ότι η σχολική γιορτή για την επέτειο της 28ης Οκτωβρίου 1940 θα πραγματοποιηθεί την Παρασκευή 25 Οκτωβρίου 2024, χωρίς την παρουσία γονέων.

Οι μαθητές θα έρθουν το πρωί κανονικά στο σχολείο και θα αποχωρήσουν στις 10:00.

Τη μέρα αυτή δεν θα λειτουργήσει το Ολοήμερο πρόγραμμα.

ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΗΜΕΡΑ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ 27/9/2024

IMG 3794IMG 3795IMG 3822IMG 3826IMG 3828Την Παρασκευή 27/09/2024 στα πλαίσια της «Πανελλήνιας Ημέρας Σχολικού Αθλητισμού» αφιερώσαμε και εμείς χρόνο από τις διδακτικές μας ώρες σε αθλητικές δραστηριότητες. Στόχος μας ήταν η ενεργοποίηση των μαθητών για συμμετοχή σε οργανωμένες αθλητικές δραστηριότητες αλλά και η ενημέρωση τους για τα ευεργετικά οφέλη της άθλησης.

Ειδικότερα, κάναμε σκυταλοδρομίες, τρέξαμε ανάμεσα από εμπόδια προσπαθώντας να βάλουμε καλάθι, παίξαμε « bowling», στεριά-θάλασσα και μουσικές καρέκλες. Παρακολουθήσαμε ένα ενημερωτικό βίντεο σχετικά με τα οφέλη του αθλητισμού και αφού καταφέραμε να ολοκληρώσουμε με επιτυχία όλες τις αθλητικές δραστηριότητες πήραμε μετάλλιο.

IMG 3795 1IMG E3697 3IMG 3699 2 IMG 3700 2IMG 3702 3IMG E3704 2IMG E3705 2IMG E3706 2IMG E3707 2IMG E3709 2 IMG 3794 3 IMG 3795 3IMG E3823 2 IMG E3824 2 IMG E3825 2IMG 3822 5IMG 3826 5IMG 3828 5IMG E3714 2 IMG E3716 2 IMG E3829 2 IMG E3835 2IMG 3797 3IMG E3711 2IMG E3712 4IMG E3831 2IMG E3834 2IMG 3796 3IMG 3798 3IMG 3718 3

Πάω στο νηπιαγωγείο!!

ΤΜΗΜΑ 2

 

Πρώτη εβδομάδα στο Νηπιαγωγείο και οι πόρτες άνοιξαν για να υποδεχθούμε τους μικρούς μας μαθητές, να συναντήσουμε ξανά τους παλιούς μας φίλους, να κάνουμε νέους και να ετοιμαστούμε για καινούργιες περιπέτειες. Για κάποιους φίλους μας η προσαρμογή στο νηπιαγωγείο ήταν πιο δύσκολη. Αυτή η δυσκολία μας έδωσε την αφορμή να διαβάσουμε το παραμύθι «Το φιλάκι στο χέρι» και ανακαλύψαμε πως το ρακούν αντιμετώπισε το άγχος και το φόβο του για το σχολείο. Αφού συζητήσαμε και είπαμε τις δικές μας δυσκολίες αυτές τις πρώτες μέρες στο σχολείο, αποτυπώσουμε την παλάμη μας πάνω σε ένα χαρτί βαμμένη με μλπε χρώμα, το πήραμε σπίτι και ήταν η σειρά των μαμάδων να δώσουν το φιλί τους στην παλάμη μας.

Παιχνίδια Γνωριμίας, μουσικοκινητικά παιχνίδια, κατασκευές και ένα σωρό άλλες δραστηριότητες για την ενδυνάμωση και ενίσχυση της ομάδας συμπλήρωσαν την πρώτη εβδομάδα που ολοκληρώθηκε…

Σειρά είχε η αναγνώριση του ονόματος μας μέσα από διάφορα παιχνίδια όπως ψάρεμα του αρχικού μας (πάνω σε καπάκι) με κουτάλα μέσα σε από μια λεκάνη με νερό και με μανταλάκι της καρτέλας με το όνομα μας μέσα από τουβλάκια. Αφού ψαρέψαμε το καπάκι μας το κάναμε βραχιόλι με πλαστελίνη και το αποτυπώσαμε με πλαστελίνη πάνω σε χαρτί. Αντιστοιχίσαμε το όνομα μας στο σωστό χαρτί με το αρχικό μας και αφού βάλαμε σε σειρά ένα ένα τα γράμματα του τα κολλήσαμε σε χαρτί για να το συνθέσουμε.

Ένα από τα πιο σημαντικά πράγματα που πρέπει να κάνουμε τις πρώτες μας μέρες στο νηπιαγωγείο είναι να μιλήσουμε για τους κανόνες. Έτσι μαζί με τα παιδιά ξεκινάμε να αναζητούμε σωστές και λάθος συμπεριφορές. Αφού τις ανακαλύψαμε , παίξαμε  παντομίμα με αυτές και διασκεδάσαμε. Τέλος, υπογράψαμε το συμβόλαιο της τάξης μας, βάζοντας τη δική μας υπογραφή με αποτύπωμα από τέμπερα και ορίζοντας τους κανόνες που οφείλουμε να τηρούμε στην τάξη μας.

IMG 3660IMG E3659IMG 3681 IMG 3682 IMG 3661IMG 3668IMG 3663IMG 3662IMG 3664IMG 3666IMG 3685 IMG 3686 IMG 3687 IMG 3688 IMG 3690 IMG 3691 IMG 3692 IMG 3693 IMG 3694 IMG 3693 IMG 3879IMG 3744 IMG 3745 IMG 3878IMG E3635 IMG E3632IMG E3631IMG E3636IMG 3806IMG 3809IMG 3807IMG 3812 2IMG 3813 2IMG 3811

Πρώτες μέρες στο νηπιαγωγείο!

ΟΛΟΗΜΕΡΟ ΤΜΗΜΑ

Οι πρώτες μέρες είναι μέρες προσαρμογής και για τα παιδιά που είναι στο ολοήμερο. Παιχνίδια γνωριμίας γέμισαν τις μέρες προκειμένου να γνωριστούμε και να γίνουμε φίλοι μεταξύ μας. Παίξαμε και διασκεδάσαμε μαθαίνοντας το όνομα μας και αφού το αναγνωρίσαμε και το ξεχωρίσαμε επιλέξαμε να διαβάσουμε το παραμύθι  <<Η τελεία>>. Κάναμε με θάρρος την αρχή και φτιάξαμε  τις δικές μας μοναδικές τελείες, τις διακοσμήσαμε με δαχτυλομπογιές και βγήκε ένα εξαιρετικό αποτέλεσμα. Επειδή όμως ενθουσιαστήκαμε με το παραμύθι συνεχίσαμε τις δημιουργίες διακοσμώντας το αρχικό γράμμα του ονόματος μας με τελείες.

IMG 3783IMG 3781IMG 3788IMG 3787IMG 3784IMG 3792IMG 3789IMG 3793IMG 3791IMG 3790IMG 3780 IMG 3782 IMG 3785 IMG 3786