Στο νηπιαγωγείο μας πιστεύουμε πως η έννοια του ενεργού πολίτη ξεκινά από μικρή ηλικία. Μέσα από την πράξη, τα παιδιά μαθαίνουν να φροντίζουν το περιβάλλον τους, να συνεργάζονται και να δημιουργούν. Γι’ αυτό αποφασίσαμε να ξεκινήσουμε μία υπέροχη δράση: να φτιάξουμε τον δικό μας σχολικό λαχανόκηπο!
Από το όραμα στην πράξη!
Η αυλή μας μεταμορφώθηκε σε ένα μικρό πράσινο θαύμα. Αρχικά, τα παιδιά βοήθησαν να καθαρίσουμε τις γλάστρες, να ξεριζώσουμε τα αγριόχορτα και να φρεσκάρουμε το χώμα με καινούριο. Στη συνέχεια, με πολλή χαρά και ενθουσιασμό, φυτέψαμε μελιτζάνες, πιπεριές, ντοματιές και δυόσμο.
Τα παιδιά ανέλαβαν να ποτίζουν τα φυτά καθημερινά, να τα παρατηρούν και να μιλούν για τις αλλαγές που βλέπουν. Η υπομονή και η φροντίδα τους απέδωσαν καρπούς – κυριολεκτικά!
Δημιουργική Διάχυση στην Κοινότητα
Για να μοιραστούμε τη χαρά και τη δράση μας με όλους, τα παιδιά έφτιαξαν αφίσες με φωτογραφίες από τη διαδικασία και ζωγράφισαν το σχολείο μας, τις γλάστρες και τον εαυτό τους σε ρόλο μικρού κηπουρού. Σε κάθε αφίσα γράψαμε περήφανα: “Ο λαχανόκηπος του σχολείου μας”, για να ενημερώσουμε και να εμπνεύσουμε τη γειτονιά.
Κολλήσαμε τις αφίσες στους χώρους του σχολείου και υποδεχτήκαμε με χαμόγελο τα σχόλια και τη θετική ενέργεια των επισκεπτών!
Το αποτέλεσμα… μαγικό!
Μόλις λίγες μέρες μετά, οι γλάστρες μας γέμισαν ζωή. Τα πρώτα φυλλαράκια δυόσμου, οι κόκκινες ντοματούλες και οι ζωντανές πιπεριές έκαναν την εμφάνισή τους και τα μάτια των παιδιών έλαμψαν από χαρά και περηφάνια.
Η εμπειρία αυτή μας έμαθε πως η συμμετοχή, η υπευθυνότητα και η φροντίδα φέρνουν όμορφα αποτελέσματα. Μέσα από τέτοιες δράσεις, τα παιδιά καταλαβαίνουν τι σημαίνει να είσαι ενεργό μέλος της κοινότητας και πώς ακόμη και μια μικρή πράξη μπορεί να φέρει μεγάλη αλλαγή.
Ο λαχανόκηπος του σχολείου μας είναι η αρχή… και έπεται συνέχεια!







































































































































































































































