Ταξιδιάρικος Φεβρουάριος

ΤΜΗΜΑ 1

 

Υποδεχθήκαμε το Φεβρουάριο μιλώντας για την Αμυγδαλιά.  Διαβάσαμε το μύθο της αμυγδαλιάς, μάθαμε ότι είναι το μόνο δέντρο που ανθίζει το χειμώνα εξού και η ονομασία “Νυφούλα του Χειμώνα”, μιλήσαμε για τον καρπό της και που τον χρησιμοποιούμε. Δημιουργήσαμε τη δική μας αμυγδαλιά βάφοντας με πινέλο το κλαδί της και με πλαστικό μπουκάλι τα άνθη της. Γιορτάσαμε τα γενέθλια της φίλης μας Κλεάνα και τις δώσαμε τις καλύτερες μας ευχές. Από τον Φεβρουάριο δεν έλειψαν οι επισκέψεις καθώς το Κέντρο Υγείας Σχηματαρίου ήρθε στο σχολείο και μας ενημέρωσε για την Υγεινή Διατροφή και τους ευχαριστούμε για τις χρήσιμες πληροφορίες που μας έδωσαν.

Το ταξίδι ξεκινά. Γνωρίσαμε τις Ηπείρους, μάθαμε τα ονόματα τους και τι σημαίνει Ήπειρος. Έπειτα ανακαλύψαμε στην υδρόγειο σε ποια Ήπειρο ανήκει η Ελλάδα και ποιες άλλες χώρες επίσης. Πέρα όμως από τις Ηπείρους μάθαμε και τις φυλές: ποιες είναι, πόσες είναι και σε ποια Ήπειρο τις συναντάμε.

Πρώτος σταθμός: η Κίνα και η κίτρινη φυλή. Μιλήσαμε για την Κίνα και τους Κινέζους, μάθαμε για ποιο λόγο ανήκουν στην κίτρινη φυλή καθώς και τα χαρακτηριστικά τους. Αναγνωρίσαμε τη σημαία της Κίνας και είδαμε τα σπίτια τους , τις περίφημες Παγόδες. Μάθαμε για τη θρησκεία των Κινέζων και τις συνήθειες τους : τι τρώνε , τι πίνουν , πως γυμνάζονται. Επίσης, είδαμε τον τρόπο ενδυμασίας τους και τις παραδοσιακές φορεσιές τους και φτιάξαμε τα δικά μας κωνικά καπέλα και τις δικές μας βεντάλιες.

Επόμενη φυλή οι Εσκιμώοι. Μάθαμε πως ονομάζονται στη γλώσσα τους(τα Εσκιμό)και πως αποκαλούν τα σπίτια τους, τα γνωστά σε όλους μας Ιγκλού(σπίτι). Είδαμε σε φωτογραφίες Εσκιμώους και μιλήσαμε για τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά τους και τον τρόπο ζωής τους. Ως αποτέλεσμα, η δημιουργία του δικού μας Ιγκλου με τουβλάκια και τέμπερα και ενός Εσκιμώου. 

Next stop: Αφρική και μαύρη φυλή. Μάθαμε για τους Αφρικανούς, τα σπίτια και τις συνηθειές τους. Είδαμε εικόνες Αφρικανών και των σπιτιών τους. Ανακαλύψαμε τα μουσικά τους όργανα, τα οποία κατασκευάζουν μόνοι τους με υλικά που βρίσκουν στη φύση  και ότι από αυτά προέρχεται η ιδιαίτερη μουσική τους που μας έκανε να θέλουμε να χορέψουμε. Είδαμε τις μάσκες και τα κοσμήματα που κατασκευάζουν οι ίδοι και φτιάξαμε τα δικά μας κολιέ από χάρτινο πιάτο. Τέλος , δημιουργήσαμε το δικό μας Αφρικανάκι.

Τελευταία φυλή ήταν η κόκκινη και οι Ινδιάνοι. Πληροφορηθήκαμε για τον τόπο κατοικίας τους ,τις συνήθειες τους και τα πιστεύω τους. Ανακαλύψαμε διάφορα είδη ενδυμασίας των Ινδιάνων, είδαμε εικόνες τους, των σκηνών τους και τα φημησμένα τοτέμ. Τελικά φτιάξαμε τη δική μας σκηνή και μάθαμε ότι ονομάζεται Τίπι.

Ο καιρός που μόνο χειμώνα δε θύμιζε μας έδωσε τη δυνατότητα να βγούμε στην αυλή και να δημιουργήσουμε με κιμωλίες.

IMG 20240302 1130141711898517901 2IMG 20240325 104631IMG 20240325 1047381711898517907 217118985180031711898517998 11711898517992IMG 20240304 122220IMG 20240325 1043011711898517947 2IMG 20240325 1043541711898517984 1IMG 20240227 081837IMG 20240304 1222251711898517914 21711898517952 21711898517942 11711898517895 11711898517937 11711898517931 1

Ήρθες πάλι, τρελό Καρναβάλι!!!!

Τμήμα 3

Η καρναβαλική περίοδος ξεκίνησε τις εβδομάδες που προηγήθηκαν και οι μικροί μας φίλοι την υποδέχθηκαν με ενθουσιασμό και κέφι. Καθώς οι πρώτες συζητήσεις για το τί θα ντυθεί ο καθένας είχαν ξεκινήσει, η ιδέα του ανάλογου στολισμού της τάξης έγινε αμέσως αποδεκτή  από τους μικρούς μας φίλους οι οποίοι ξεκίνησαν να προτείνουν ιδέες και με ενθουσιασμό να τις υλοποιούν μετατρέποντας την μικρή μας αίθουσα σε έναν πανέμορφο αποκριάτικό χώρο.  Καθώς η εβδομάδα βρισκόταν στην αρχή της, αντιστοιχήσαμε τα γράμματα του μήνα Μαρτίου στην σωστή σειρά, ενώ παρακολουθήσαμε σχετικό βίντεο με τα “νάζια” του μήνα Μάρτη.

Αναφερθήκαμε στην μαμά του Μάρτη και την ιστορία της η οποία απλώνει την μπουγάδα της, καθώς επικρατεί ηλιοφάνεια, ωστόσο σύντομα ο καιρός συννεφιάζει και μία έντονη βροχή την αναγκάζει να μαζέψει την μπουγάδα. Λίγο αργότερα, ο ήλιος εμφανίζεται και πάλι, η μπουγάδα απλώνεται ξανά από την μητέρα του Μάρτη, μέχρι που και πάλι η βροχή βρέχει τα ρούχα της. Εν συνεχεία, δημιουργήσαμε μόνοι την μπουγάδα του Μάρτη και απεικονίσαμε την μητέρα του όπως εμείς επιθυμούσαμε, είτε χαρούμενη με έναν λαμπερό ήλιο πάνω από τα ρούχα της είτε κλαμένη με σύννεφα και βροχή να βρέχουν τα απλωμένα της ρούχα. Καθώς η Άνοιξη έχει  μόλις έρθει, κατασκευάσαμε δικά μας μπουκέτα λουλουδιών από χάρτινα, ζωγραφισμένα κουτάλια.

Ενόψει της Τσικνοπέμπτης, συζητήσαμε για τις εβδομάδες που προηγούνται της Καθαράς Δευτέρας και αναπαραστήσαμε την εβδομάδα της Προφωνής κατά την οποία οι χριστιανοί συνήθιζαν να διαλαλούν την έναρξης των Αποκρεών, μία αναπαράσταση που φάνηκε να διασκεδάζει ιδιαιτέρως το σύνολο της τάξης. Συζητήσαμε για τα τρόφιμα που συνηθίζουμε να καταναλώνουμε την Τσικνοπέμπτη και τα ζωγραφίσαμε σε φύλλα εργασίας πάνω σε κάρβουνα, ενώ χρωματίσαμε σε δεύτερο φύλλο εργασίας τρόφιμα που χαρακτηρίζουν την Τσικνοπέμπτη αφήνοντας χωρίς χρωματισμό εκείνα που συνήθως δεν καταναλώνονται την ημέρα αυτήν. Ανήμερα της Τσικνοπέμπτης, ντυθήκαμε με τα αποκριάτικά μας, διασκεδάσαμε και χορέψαμε μέσα και έξω από την τάξη και γευτήκαμε τα πεντανόστιμα σουβλάκια που ο κύριος Μίμης έψησε για εμάς.

Ξεκινώντας το ταξίδι μας σε ήθη και έθιμα της Αποκριάς, χορέψαμε το τραγούδι “Σκούπα” της Λέρου, ανταλλάξαμε τα χορευτικά μας ζευγάρια και όταν δεν καταφέραμε να βρούμε ταίρι, πήραμε την σκούπα μας και σκουπίσαμε μέχρι να ζητηθεί νέα αλλαγή στα ζευγάρια. Στην συνέχεια, με αφορμή την ιστορία του Αρλεκίνου, μεταφερθήκαμε στη Βενετία και το γνωστό της Καρναβάλι, μελετήσαμε τις ενδυμασίες, τις στολές και τις μάσκες των κατοίκων και δημιουργήσαμε τις δικές μας μάσκες Αρλεκίνου, ενώ συζητήσαμε την σημασία του να είσαι μοναδικός σε έναν κόσμο ομοίων υπάρξεων. Βάψαμε με πολύχρωμα χρώματα τον δικό μας Αρλεκίνο, ενώ τοποθετήσαμε τους Αρλεκίνους μας στην σειρά από τον μεγαλύτερο στο μικρότερο. Συνεχίζοντας το ταξίδι μας στην Αποκριά, συζητήσαμε για το Γαϊτανάκι και τον συμβολισμό της κάθε λωρίδας του, ενώ  αργότερα μεταφερθήκαμε στην Νάουσα και το έθιμο “Γενίτσαροι και Μπούλες” που διεξάγεται κάθε χρόνο εκεί. Δημιουργήσαμε τις δικές μας μάσκες Γενίτσαρων και το διασκεδάσαμε με την ψυχή μας καθώς μιμηθήκαμε τους χορούς των Γενίτσαρων την Κυριακή της Αποκριάς.

Με αφορμή τους κλόουν της Αποκριάς, αναφερθήκαμε στα συναισθήματα και κληθήκαμε να μιμηθούμε το πρόσωπό ενός λυπημένου κλόουν, το πρόσωπο ενός χαρούμενου, ενός θυμωμένου και το πρόσωπο ενός νευριασμένου κλόουν. Αφού συζητήσαμε τα χαρακτηριστικά των προσώπων μας σε κάθε διαφορετική έκφανση συναισθήματος, κληθήκαμε να τα αποτυπώσουμε αρχικά ομαδικά στην “παρεούλα” μας και εν συνεχεία σε ατομικά φύλλα εργασίας. Συνδέοντας το κάθε συναίσθημα με το αντίστοιχο χρώμα που το εκφράζει, διαβάσαμε και συζητήσαμε “Το Κόκκινο της Ντροπής”, “Το μπλε του Φόβου”, “Το κίτρινο της Ζήλειας” και το “Πράσινο του Φθόνου”. Παράλληλα, μετρήσαμε μπάλες κλόουν και αναγράψαμε δίπλα τους τον σωστό αριθμό, αντιστοιχήσαμε διαφορετικά καρναβάλια με το χαμένο τους καπέλο και αναζητήσαμε φιγούρες καρναβαλιών κρυμμένες πίσω από μπόλικο κονφετί.

Με αφορμή την ημέρα της Καθαράς Δευτέρας που πλησίαζε, δημιουργήσαμε τους δικούς μας χαρταετούς, ενώ αναφερθήκαμε σε όσα πρέπει να προσέχουμε κατά το πέταγμα του χαρταετού μας. Αναφερθήκαμε στις τροφές που καταναλώνονται την συγκεκριμένη ημέρα και κάναμε μία σύντομη αναφορά στον τρόπο διαχωρισμού των νηστίσιμων με των αρτύσιμων τροφών. Καταλήξαμε στο συμπέρασμα πως όσα τρόφιμα προέρχονται από ζώα ανήκουν στα αρτύσιμα, ενώ όσα δεν προέρχονται από ζώα, ανήκουν στα νηστίσιμα. Εξηγήσαμε την σημασία της ημέρας αυτής και την προετοιμασία όλων μας για τις ημέρες του Πάσχα, ενώ συζητήσαμε για προσωπικές μας εμπειρίες στο πέταγμα χαρταετού.

Την Παρασκευή, οργανώσαμε το Αποκριάτικο Πάρτυ της Τάξης μας. Φορέσαμε τις φανταχτερές στολές μας, χορέψαμε, διασκεδάσαμε και ξεφαντώσαμε στην αυλή του σχολείου μας, ενώ είχαμε την ευκαιρία να γυρίσουμε το γαϊτανάκι τραγουδώντας. Φωτογραφηθήκαμε, συζητήσαμε για τα αποκριάτικα ρούχα μας, τρέξαμε, γελάσαμε και γεμίσαμε αναμνήσεις καθώς ευχηθήκαμε ο ένας στο άλλον “Και του Χρόνου με Υγεία!”.

1710520549725 1710520549756 1710520549777 1710786962122 1710518431066 1 1710518431077 1 1710518431088 1 1710518431101 1 1710518431113 1 1710518494767 1 1710518494780 1 1710518494794 1 1710518494800 1 1710518494807 1 1710518689401 1 1710518689415 1 1710518689427 1 1710518689439 1 1710518689452 1 1710518776159 1 1710518776171 1 1 1710518776180 1 1710518776189 1 1710518776197 1 1710518842692 1 1 1710518842706 1710518842719 1710518842732 1 1 1710518842742 1 1710518930609 1710518930620 1710518930631 1710518930643 1710518930654 1710519030275 1710519030286 1710519030298 1710519030308 1710519030318 1710519668279 1710519668291 1710519668305 1710519668323 1710519668339 1710519712455 1710519712464 1710519712472 1710519712504 1710519763651 1710519763661 1710519763681 1710519763690 1710519812332 1710519812343 1710519812352 1710519812362 1710519812371 1710519845361 1710519845371 1710519845381 1710519845404 1710520549702 1710520549716

Μάρτης είναι, νάζια κάνει…

Τμήμα 3

Την εβδομάδα που προηγήθηκε υποδεχθήκαμε στην τάξη τον μήνα Μάρτιο. Μιλήσαμε για την παροιμία “Μάρτης είναι, νάζια κάνει! Πότε κλαίει, πότε γελάει…”, την αναλύσαμε, ενώ παράλληλα μελετήσαμε και σχετικές παροιμίες για τον μήνα αυτό. Συζητήσαμε σχετικά με τα χαρακτηριστικά του μήνα και υποδεχθήκαμε με χαρά την εποχή της Άνοιξης. Αναφερθήκαμε στο έθιμο του Μάρτη, ενώ μελετήσαμε εικόνες που χαρακτηρίζουν το νέο μας μήνα.

Συνεχίζοντας το Εργαστήριο Δεξιοτήτων μας σχετικά με τους πλανήτες, συζητήσαμε για το επάγγελμα του αστροναύτη και τα χαρακτηριστικά της στολής του. Μιμηθήκαμε τις κινήσεις των αστροναυτών στο Φεγγάρι και δημιουργήσαμε τις δικές μας μάσκες αστροναύτη, ενώ εργαζόμενοι ομαδικά κατασκευάσαμε τις μπουκάλες της στολής του. Παράλληλα, αναφερθήκαμε στις διαστημικές αποστολές της ΝΑΣΑ και κατασκευάσαμε τις δικές μας ταυτότητες Αστροναυτών. Αντιστοιχήσαμε τους αστροναύτες στο σωστό νούμερο και τους τοποθετήσαμε πάνω, κάτω, δεξιά και αριστερά από τα νούμερα ή τους πλανήτες που μας ζητήθηκαν.

Συνεχίζοντας το ταξίδι μας στο σύμπαν, μιλήσαμε για το μοναδικό φυσικό Δορυφόρο της Γης, το φεγγάρι και συζητήσαμε για την εναλλαγή μέρας και νύχτας. Παρακολουθήσαμε με ενδιαφέρον σχετικό βίντεο και αντιστοιχήσαμε εικόνες ανάλογα με το αν αυτές παρουσίαζαν αποσπάσματα ημέρας ή νύχτας. Αναφερθήκαμε στους τρόπους με τους οποίους υπολογίζουμε τον χρόνο και τις ώρες της ημέρας και δοκιμάσαμε να γυρίσουμε τους δείκτες του ρολογιού μας στο ακριβώς και το και μισή.

Ακολούθησε άσκηση σεισμού και με την αφορμή της άσκησης αναφερθήκαμε στα τηλέφωνα Εκτάκτου Ανάγκης. Κατασκευάσαμε τα δικά μας κινητά τηλέφωνα και μάθαμε να πληκτρολογούμε σε αυτά τον αριθμό 100, ενώ αναλύσαμε διάφορους λόγους για τους οποίους μπορούμε να καλέσουμε τον συγκεκριμένο αριθμό ζητώντας βοήθεια. Παρουσιάσαμε μέσω δραματοποίησης περιπτώσεις κατά τις οποίες θα μπορούσαμε να ζητήσουμε βοήθεια από τον αριθμό 100 και αντιληφθήκαμε την σπουδαιότητα του συγκεκριμένου αριθμού στην ζωή μας. Κατασκευάσαμε τα δικά μας βαλιτσάκια σεισμού και τοποθετήσαμε στο εσωτερικό τους όσα είναι απαραίτητο να βρίσκονται μέσα σε αυτά, ενώ εξηγήσαμε την χρήση τους. Λάβαμε επαίνους για την επιτυχή συμμετοχή μας στην άσκηση και παρακολουθήσαμε σχετικό βίντεο με την χελώνα του σεισμού.

Τέλος, διακοσμήσαμε τα τζάμια της τάξης μας με όμορφα, ανοιξιάτικα χρώματα, ήλιους και πρασινάδες- κάτι που διασκεδάσαμε ιδιαιτέρως- συζητώντας ταυτόχρονα για τα χρώματα της Άνοιξης.

1709973099405 1709973099417 1709973177688 1709973177701 1709973177712 1709972682688 1709973099397 1709973099428 1709973177721 1709972801039 1709972801046 1709972801057 1709972801067 1709972801079 1709972604212 1709972604219 1709972682707 1709972682717 1709972801027 1709972604188 1709972604197 1709972604204

ΧΕΙΜΩΝΑΣ

Τμήμα 1

 

Επιστρέφοντας από τις διακοπές των Χριστουγέννων, καλωσορίσαμε τον Ιανουάριο, μάθαμε ότι είναι ο δεύτερος μήνας του Χειμώνα, όμως είναι και ο πρώτος μήνας του χρόνου. Μιλήσαμε για τις γιορτές που υπάρχουν τον Ιανουάριο και προσπαθήσαμε να βάλουμε σε σειρά τα γράμματα του. Ο Ιανουάριος μας έδωσε την αφορμή να μάθουμε το γράμμα Ι και να φτιάξουμε τον δικό μας ινδιάνο. Επιπλέον, μάθαμε τους αριθμούς 4,5. Ο Ιανουάριος μας επιφύλασσε και μια έκπληξη. Κόψαμε βασιλόπιτα και τον τυχερό που βρήκε το φλουρί τον περίμενε ένα δώρο.

Σειρά είχε ο Χειμώνας. Μπορεί ο χειμώνας να μην μας επισκέφτηκε, εμείς όμως συζητήσαμε γι΄αυτόν. Μάθαμε για τις αλλαγές που φέρνει ο χειμώνας στη φύση , στα ζώα καθώς και σε εμάς τους ανθρώπους. Ως αποτέλεσμα αυτής της συζήτησης, ήταν να φτιάξουμε τα δικά μας χιονισμένα σπιτάκια. Μιλήσαμε για τον καιρό , ο οποίος αλλάζει φέρνοντας το κρύο, τον αέρα και ίσως το χιόνι. Το θερμόμετρο πέφτει , τα δέντρα δεν έχουν φύλλα και καρπούς με αποτέλεσμα κάποια ζώα να μην βρίσκουν τροφή και να αναγκάζονται να κοιμηθούν. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα να μάθουμε, να συζητήσουμε και να διακρίνουμε ποια ζώα πέφτουν σε Χειμερία Νάρκη και ποια σε Χειμέριο Ύπνο. Τελικά, φτιάξαμε τη δική μας σπηλιά και βάλαμε την αρκούδα μας για χειμέριο ύπνο. Χιόνι όπως είπαμε δεν είδαμε, οπότε σκεφτήκαμε να φτιάξουμε το δικό μας χιονισμένο τοπίο χρησιμοποιώντας χαρτί με φυσαλίδες και ρολό υγείας και το δικό μας χιονάνθρωπο.

Συνεχίσαμε με τις αλλαγές του χειμώνα σε εμας τους ανθρώπους και γνωρίσαμε τα ρούχα του χειμώνα, οπότε αποφασίσαμε να φτιάξουμε τη δική μας Ντουλάπα του Χειμώνα. Το κρύο που κάνει το χειμώνα, μας οδηγεί στην αναζήτηση πηγής θερμότητας. Αφορμή στάθηκε η αναφορά ενός παιδιού στο άναμμα του τζακιού το Σαββατοκύριακο. Μιλήσαμε για το τζάκι καθώς και για ποιο άλλο μέσο ανάβουμε στο σπίτι μας για να ζεσταθούμε και μάθαμε ότι όλα αυτά λέγονται Μέσα Θέρμανσης. Επιπλέον, δημιουργήσαμε το δικό μας τζάκι. 

Γνωρίσαμε τα ζώα των πόλων και ξεχωρίσαμε τα ζώα της Αρκτικής και της Ανταρκτικής. Φτιάξαμε τον δικό μας πιγκουίνο και παίξαμε το επιτραπέζιο “Τάισε τον Πιγκουίνο” δίνοντας στον πιγκουίνο να φάει όσα ψάρια μας έδειχνε το ζάρι, γεγονός που μας βοήθησε να κάνουμε μια επάναληψη στους αριθμούς που έχουμε μάθει.

Μέσα στον Ιανουάριο είχαμε και κάποιες πιο ζεστές μέρες. Συζητήσαμε γι΄αυτές τις μέρες ,μάθαμε πως ονομάζονται και από που πήραν το όνομά τους. Συζητήσαμε δηλαδή για τις Αλκυονίδες μέρες και το πουλί Αλκυόνα και γνωρίσαμε το μύθο της Αλκυόνας. Τέλος, φτιάξαμε το δική μας Αλκυόνα και τη φωλιά της.

IMG 20240304 1223331 IMG 20240302 1126101 IMG 20240302 1126301 IMG 20240309 1030181IMG 20240302 1129501 IMG 20240302 1129031 IMG 20240304 1225141 1 IMG 20240303 0910401 IMG 20240302 1127451 IMG 20240302 1127041 IMG 20240303 0912141 IMG 20240302 1128391 IMG 20240303 0909451

“STEAM και η Γη Γυρίζει”. Εργαστήριο Δεξιοτήτων- Δημιουργώ και Καινοτομώ

Τμήμα 3

Την εβδομάδα που προηγήθηκε, η γη ξεκίνησε να γυρίζει δυναμικά για τους αγαπημένους μας μαθητές!!

Οι πλανητικές κινήσεις, το σύμπαν, η Γη, ο ήλιος, η σειρά και τα μεγέθη των πλανητών, η περιστροφή τους γύρω από τον ήλιο και γύρω από τον εαυτό τους, τα φεγγάρια τους, οι δορυφόροι, οι κρατήρες, τα ηφαίστεια και το Μεθάνιο σε πολλούς από αυτούς έδειξαν να κεντρίζουν το ενδιαφέρον των μικρών μας φίλων οι οποίοι ενεπλάκησαν ενεργά σε κάθε σχετική δραστηριότητα.

Ακολούθησε τρισδιάστατη ομαδική κατασκευή του ηλιακού συστήματος και κατασκευή πλανητών για φωτογράφιση. Οι μικροί μας μαθητές αντιστοίχισαν τους πλανήτες στην σωστή σειρά σε σχέση με την απόστασή τους από τον ήλιο και αντιλήφθηκαν τους λόγους για τους οποίους η Γη είναι ο μοναδικός πλανήτης με ζωή.

Παρουσίασαν με τα σώματά τους την κίνηση των πλανητών γύρω από τον ήλιο, τοποθέτησαν τους πλανήτες στην σωστή σειρά ανάλογα με την θέση τους από τον ήλιο και κατασκεύασαν ομαδικά το ηλιακό μας σύστημα, αφού πρώτα δημιούργησαν τον ήλιο και τους πλανήτες.

Σειροθέτησαν με την μορφή παζλ αστροναύτες και αντιστοίχισαν ήλιους, πλανήτες και  κρατήρες με τον σωστό αριθμό. Με αφορμή τους πλανήτες του ηλιακού  μας συστήματος, αναφερθήκαμε στον αριθμό 8, συζητήσαμε σχετικά με αυτόν και αντιληφθήκαμε πως αν εκείνος γύρει μετατρέπεται σε άπειρο, όπως είναι και το σύμπαν. Κατασκευάσαμε τον αριθμό 8 και κολλήσαμε 8 φράουλες σε καλάθι από φύλλο εργασίας.

Δημιουργήσαμε την νέα γωνιά των πλανητών στην οποία ο πηλός για κατασκευή πλανητών φάνηκε να “μαγνητίζει” το σύνολο της τάξης. Ταυτόχρονα, δημιουργήσαμε μέσω Τεχνητής Νοημοσύνης τον δικό μας πλανήτη, “Τον Τέλειο Πλανήτη” όπως τον ονομάσαμε και του δώσαμε πραγματική εικόνα μέσω προγράμματος Τεχνητής Νοημοσύνης, Copilot.

Περιγράψαμε τον δικό μας πλανήτη, του βρήκαμε σειρά στην θέση των 8 πλανητών και εξηγήσαμε για ποιον λόγο υπάρχει ζωή σε αυτόν. Μέσω του Προγράμματος Plotagon- το οποίο μπορείτε να χρησιμοποιήσετε  εύκολα και με λίγη εξάσκηση στο σπίτι με τα παιδιά- “δώσαμε ζωή” σε 2 μικρά ρομπότ τα οποία μέσα από τις φωνές μας περιέγραψαν τα πάντα για τον νέο πλανήτη που δημιουργήσαμε.

Κατασκευάσαμε Πυραύλους με κίνηση, μιλήσαμε για την ζωή των αστροναυτών, για την βαρύτητα της Γης και αναφερθήκαμε στην Λάικα το μικρό αδεσποτάκι της Ρωσίας που έφτασε πρώτο στο διάστημα.

Γελάσαμε, μάθαμε, ανταλλάξαμε απόψεις, συζητήσαμε, εξερευνήσαμε και πάνω απ΄όλα δημιουργήσαμε δυνατές αναμνήσεις που ευχόμαστε να μας συντροφεύουν για μια ζωή!!!

1709481421744 1709481421752 1709481421762 1709481482564 1709481482572 1709481421769 1709481482579 1709481482588 1709481482595 1709481527664 1709481421777 1709481527671 1709481527678 1709481833835 1709481833846 1709481833869 1709486678876 1709486729034 1709486729040 1709486729045 1709486729054 1709486775335 1709487927554 1709488007479

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ Γ’ ΘΕΜΑΤΙΚΟΣ ΚΥΚΛΟΣ: ΑΛΛΗΛΟΣΕΒΑΣΜΟΣ ΚΑΙ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΤΗΤΑ ΣΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ

Το τρίτο εργαστήριο δεξιοτήτων για την τρέχουσα σχολική χρονιά έχει τον τίτλο  <<Αλληλοσεβασμός και διαφορετικότητα στο νηπιαγωγείο>>. Το εργαστήρι αυτό ανήκει στο θεματικό κύκλο <<Ενδιαφέρομαι και ενεργώ- Κοινωνική συναίσθηση και ευθύνη>> και πιο συγκεκριμένα στη θεματική ενότητα <<Συμπερίληψη , Αλληλοσεβασμός , Διαφορετικότητα>>.

Στόχος του εργαστηρίου  ήταν να προωθήσει την έννοια της διαφορετικότητας, του αυτοσεβασμού, αλλά και του σεβασμού στους άλλους. Ο στόχος αυτός υλοποιήθηκε επιτυχώς και τα παιδιά απόκτησαν γνώσεις, καλλιέργησαν δεξιότητες και ανέπτυξαν στάσεις σεβασμού στη διαφορετικότητα απέναντι στον καθημερινό τρόπο ζωής και τη συμπεριφορά τους.

Ο σκοπός του προγράμματος πραγματοποιήθηκε μέσα από ποικίλες δραστηριότητες και αξιοποιήθηκαν γι’ αυτόν πίνακες ζωγραφικής, φύλλα εργασίας και  κατασκευές. Πιο συγκεκριμένα, τα παιδιά μέσα από αισθησιοκινητικές δράσεις, κινητικά ομαδικά παιχνίδια, την παρακολούθηση βίντεο σχετικών με το θέμα, συζήτηση σχετικά με το μήνυμα παραμυθιών που διαβάστηκαν για τη διαφορετικότητα, διάφορες ομαδικές και ατομικές κατασκευές καθώς και ζωγραφική, έφτασαν σε ένα ικανοποιητικό βαθμό να αποδεχτούν τη διαφορετικότητα ως κάτι πολύτιμο και ξεχωριστό.

ΤΟ ΔΕΝΤΡΟ ΤΗΣ ΟΜΑΔΑΣ ΜΑΣ

Τα παιδιά έκαναν το περίγραμμα του χεριού τους και μέσα σε αυτό ζωγράφισαν κάτι που τους άρεσε και το έκοψαν περιμετρικά. Στη συνέχεια, στο κέντρο της παρεούλας τοποθετήθηκε στο πάτωμα το χαρτί του μέτρου με το δέντρο όπως το έχουμε σκιτσάρει και τα παιδιά ένα-ένα τοποθέτησαν το χέρι τους συμπληρώνοντας με αυτό τα γυμνά κλαδιά του δέντρου. Καθώς συμπλήρωναν τα κλαδιά του δέντρου με την παλάμη τους έλεγαν ποιος/α είναι και τι του/της αρέσει π.χ. «Είμαι η Μαρία και μου αρέσει η βόλτα με το σκυλί»

20240207 12253420240207 12454920240207 144536

ΚΙΝΗΤΙΚΑ ΟΜΑΔΙΚΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ

Αισθητικοκινητικές Δράσεις

Περπατάμε ελεύθερα κάνουμε ό,τι  ήχο θέλουμε και στοπ . Κίνηση – ήχος – στοπ- κίνηση που μου αρέσει.  Έπειτα, ακολούθησε το παιχνίδι μουσική και…ΣΤΟΠ! Στο παιχνίδι αυτό κινείται μόνο όποιος πάρει ένα άγγιγμα από τον/την νηπιαγωγό και πηγαίνει προς ένα άλλο παιδί και λέει «Με λένε Ηλία» και κάνει μια κίνηση που όλοι πρέπει να επαναλάβουν «Τον λένε Ηλία» και πρέπει να κάνουν την κίνηση που έκανε ο Ηλίας. Μουσική- στοπ ο Ηλίας δείχνει άλλο παιδί και κάνει το ίδιο. Έπειτα όλη η ομάδα κάνει το ίδιο.

Ένα άλλο παιχνίδι ήταν να βάλουμε έντονη μουσική και να χορέψουν ώσπου στο στοπ κάθονται όλοι στον κύκλο με τις καρέκλες εκτός από ένα παιδί. Το παιδί που μένει εκτός λέει: «Να σηκωθούν όλοι όσοι…» συμπληρώνοντας τη φράση με κάτι που ισχύει για τον ίδιον και για τουλάχιστον άλλα δύο άτομα του κύκλου. Για παράδειγμα μπορεί να πει αρχικά «Να σηκωθούν όλοι όσοι έχουν αθλητικά παπούτσια». Όποιοι σηκώνονται πρέπει να τρέξουν για να αλλάξουν καρέκλα. Σκοπός είναι να βρουν γρήγορα να κάτσουν σε μία νέα καρέκλα -όχι στην αρχική τη δική τους. Όποιος μένει απέξω στέκεται στη μέση του κύκλου και συνεχίζει το παιχνίδι με τους ίδιους κανόνες.

20240206 12393420240208 12095320240209 123707

ΖΩΓΡΑΦΙΖΩ ΤΟΝ ΕΑΥΤΟ ΜΟΥ

Πώς φαντάζεσαι τον εαυτό σου;

20240214 12310520240214 12311020240214 123156

ΑΝΑΓΝΩΣΗ ΠΑΡΑΜΥΘΙΩΝ

”Το Κάτι Άλλο” και ”ΕΛΜΕΡ”

Έγινε αφήγηση του παραμυθιού ”Το κάτι άλλο” και του ”ΕΛΜΕΡ” και έπειτα ακολούθησε συζήτηση. Επίσης, δόθηκαν στα παιδιά φύλλα εργασίας για την καλύτερη κατανόηση των παραμυθιών.

20240220 12331620240227 12354820240227 123557

ΠΙΝΑΚΕΣ ΖΩΓΡΑΦΙΚΗΣ

Ομοιότητες και διαφορές στους ανθρώπους

Τα παιδιά παρατήρησαν αυτά τα ιδιαίτερα πρόσωπα, σκέφθηκαν τι τα εντυπωσιάζει στο καθένα από αυτά και συζητήσαμε για το πόσο διαφορετικοί είμαστε μεταξύ μας οι άνθρωποι και στην πραγματικότητα.

20240216 122007 120240216 122634

ΕΠΙΠΛΕΟΝ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ

Τα παιδιά ζωγράφισαν ό,τι τους έρχεται στο μυαλό όταν ακούνε τη λέξη διαφορετικότητα.

Επίσης, δημιουργήσαμε την αλυσίδα της τάξης μας. Ζωγραφίσαμε κανόνες συνεργασίας με τους άλλους και αποδοχής όλων, σε φράσεις όπως «δεν αφήνω κανένα μόνο του», «συνεργάζομαι με όλους» σε φαρδιές λωρίδες χαρτιού. 

20240213 12335720240213 12340520240213 12342820240213 180248

Αναμνήσεις από τα Χριστούγεννα

ΤΜΗΜΑ 1

Μπορεί τα Χριστούγεννα να πέρασαν αλλά εμείς έχουμε ακόμα αναμνήσεις από εκείνη την εποχή!

Είπαμε Χρόνια πολλά στη φίλη μας Στεργιανή και δεχθήκαμε με χαρά τα δώρα που μας πρόσφερε. Μάθαμε και γράψαμε τους πρώτους μας αριθμούς, φτιάξαμε σκυλάκι δαλματίας με τον αριθμό 1 , φτιάξαμε το 2 με πλαστελίνες και αντιστοιχίσαμε ποσότητες και προσπαθήσαμε να ξεχωρίσουμε τον αριθμό 3 ανάμεσα σε πολλούς άλλους.

Αφού κάναμε όλα αυτά ξεκινήσαμε με τη διακόσμηση της τάξης μας για τα Χριστούγεννα. Αρχίσαμε με τον στολισμό του δέντρου και βάψαμε τα τζάμια μας . Συνεχίσαμε βάφοντας κουκουνάρια για να φτιάξουμε το κηροπήγιο μας , έπειτα κόψαμε αστέρια και καμπάνες και τα τοποθετήσαμε σε όλη την τάξη και φτιάξαμε τις προσκλήσεις για να την γιορτή μας. Φτιάξαμε το δικό μας χριστουγεννιάτικο δέντρο με το τύπωμα από την παλάμη μας και βάλαμε λαμπάκια και μπάλες και ετοιμάσαμε τις κάρτες μας γράφοντας  ευχές για τους γονείς μας.

Σειρά είχαν οι ατομικές μας χειροτεχνίες όπου με καλαμάκια αντί για πινέλα βάψαμε τα δέντρα μας και με τα δάχτυλα μας τα γεμίσαμε μπάλες και γεμίσαμε με διάφορα στολίδια τη δική μας μεγάλη μπάλα.

IMG 20240302 1327551 IMG 20240302 1328161IMG 20231130 1513241 IMG 20240302 1328331 IMG 20240302 1329251 IMG 20240302 1329451 IMG 20240302 1256281 IMG 20240302 1256441 IMG 20240302 1257021 IMG 20240302 1258581 IMG 20240302 1300011 IMG 20240302 1300141 IMG 20231130 1013191 IMG 20240302 1259491 IMG 20240302 1300341 IMG 20240302 1301171IMG 20240302 1301051 IMG 20231219 1237511 IMG 20240302 1259251 IMG 20240302 1301301 IMG 20240302 1301421 1 IMG 20240302 1302181

Β’ ΘΕΜΑΤΙΚΟΣ ΚΥΚΛΟΣ: ΦΡΟΝΤΙΖΩ ΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ

Συνεχίζουμε την ενασχόλησή μας με το δεύτερο θεματικό κύκλο των εργαστηρίων: “Φροντίζω το περιβάλλον”. Από την Υποθεματική: Υπεύθυνα παιδιά-Υπερασπιστές των ζώων.

Την πρώτη μέρα, δημιουργήσαμε το Συμβόλαιο της ομάδας αποφασίζοντας και ζωγραφίζοντας τους κανόνες που θα τηρούμε μέσα στην τάξη. Έπειτα, μέσα από συζήτηση τα παιδιά σκέφθηκαν κάποια ζώα που προσφέρουν τροφή στον άνθρωπο και ποια είναι αυτή; Έγινε μοίρασμα των εικόνων με τα προϊόντα των ζώων και τα παιδιά  μέσα από προσεκτική παρατήρηση διερεύνησαν με ποια ζώα σχετίζονται οι εικόνες. Τέλος, έγινε συζήτηση για το τι προσφέρει ο άνθρωπος στα ζώα.

Τη δεύτερη μέρα, συζητήσαμε για τα ζώα που βρίσκονται σε εγκλεισμό και αυτά που ζουν ελεύθερα. Μετά τη συζήτηση τα παιδιά ζωγράφισαν τα ζώα στο φυσικό τους περιβάλλον και τα ζώα που βρίσκονται σε εγκλεισμό. Γνωρίσαμε και συζητήσαμε για τα αδέσποτα ζώα και τα ζώα συντροφιάς. Επίσης, δημιουργήσαμε τα δικά μας σκυλάκια και τους δώσαμε όνομα.

Την τρίτη μέρα, είδαμε τα βήματα για την υιοθεσία ενός αδέσποτου. Τα παιδιά, μέσα από διάφορες κάρτες που δείχνουν τα στάδια της υιοθεσίας, προσπάθησαν να τις τοποθετήσουν με τη σωστή σειρά. Ακόμη, δημιουργήσαμε την Αλφαβήτα των ζώων.

Την τέταρτη μέρα, μάθαμε για τη σωστή και τη λάθος συμπεριφορά απέναντι στα ζώα. Στη συνέχεια τα παιδιά σημείωσαν πάνω σε εικόνες με v τη σωστή συμπεριφορά και με Χ τη λάθος.

Την πέμπτη μέρα, φτιάξαμε τις δικές μας ”Εφημεριδογατούλες”. Επιπλέον, μέσα από μία κατασκευή, φροντίσαμε τη γάτα και τον σκύλο ταΐζοντας τους ψάρια και κόκαλα.

Την έκτη μέρα, γνωρίσαμε την ιστορία ζώων που ήταν αδέσποτα και έγιναν κατοικίδια. Τη ”Ρομίνι”, τη ”Μία” και την ”Ντόρι”. Επίσης, συζητήσαμε για τα δικαιώματα των ζώων και ζωγραφίσαμε δύο από αυτά.

Την έβδομη μέρα, είδαμε πίνακες ζωγραφικής με ζώα συντροφιάς και στο τέλος επιλέξαμε τον αγαπημένο μας. Τα παιδιά περιέγραψαν τον πίνακα που τους άρεσε και γιατί, τα χρώματα που έχει και τα συναισθήματα που τους προκαλεί. Τέλος, μάθαμε τι χρειάζεται ένα ζωάκι για να είναι ευτυχισμένο.

Κλείνοντας τον θεματικό κύκλο, συζητήσαμε για τα απειλούμενα είδη και παρακολουθήσαμε τη ζωή δύο από αυτών. Του Λύκου και της Αρκούδας. Τα παιδιά σε χαρτί έφτιαξαν τυπώματα από διάφορα απειλούμενα είδη.

IMG 2390dbf72581ec1b7709a56ff08c027c VIMG 3d15d90a641af7cb402e03bd44539300 VIMG 9f3710684a95616c53a46386dfe787e0 VIMG 8f60565f30a3af588ed1bdcf8394be14 VIMG 88c16719c5c9b537baf35b6c7f9f1f7f V20240115 123918IMG 0a09a4048066695cb03c6302fc80b633 VIMG 6057ba9d3ba4249de61e6792cfe38c75 VIMG 124355347adad3d10b3100ae0df91821 VIMG 3e82ed73b26d8ae1b4d2b3b1fde94877 VIMG 44025e742e61c2d7be6c2430d9bc2429 V20231204 122413IMG accb8f3b8ebe9f10d147739b650ba731 V

ΕΓΓΡΑΦΕΣ ΜΑΘΗΤΩΝ/ΤΡΙΩΝ ΓΙΑ ΤΟ ΣΧΟΛ. ΕΤΟΣ 2024-2025

Οι αιτήσεις εγγραφών στα δημόσια νηπιαγωγεία για το σχολικό έτος θα πραγματοποιηθούν από 01 Μαρτίου 2024 έως 20 Μαρτίου 2024.Εγγραφές μετά την 20η Μαρτίου θεωρούνται εκπρόθεσμες και χρειάζονται την έγκριση του Διευθυντή Εκπαίδευσης σύμφωνα με την παρ.6 του άρθρου 6 του ΠΔ79/2017.
Οι αιτήσεις εγγραφών καταθέτονται από τους γονείς και  πραγματοποιούνται ηλεκτρονικά μέσω της ηλεκτρονικής διεύθυνσης: https://proti-eggrafi.services.gov.gr

ΩΡΑΡΙΟ ΚΑΤΑΘΕΣΗΣ ΤΩΝ ΔΙΚΑΙΟΛΟΓΗΤΙΚΩΝ: 12:10-13:00 (κατόπι τηλεφωνικής επικοινωνίας)
Τηλ: 22620 36022
Ηλ. διεύθυνση: mail@nip-diles.voi.sch.gr

Αναλυτικές οδηγίες: Οδηγίες-Χρήσης-Εφαρμογής-για-Κηδεμόνες-1

Στα νηπιαγωγεία για το σχολικό έτος 2024-2025 εγγράφονται οι μαθητές που έχουν συμπληρώσει το νόμιμο έτος εγγραφής όπως αυτή ορίζεται στο άρθρο 34 του ν.4704/2020.
Συγκεκριμένα εγγράφονται μαθητές γεννημένοι το έτος 2020.
Εκτός από την ηλεκτρονική αίτηση, χρειάζονται και τα εξής δικαιολογητικά:

* Αίτηση εγγραφής στο προαιρετικό ολοήμερο πρόγραμμα, στο νέο αναβαθμισμένο ολοήμερο πρόγραμμα και στο τμήμα της πρόωρης υποδοχής. Υπενθυμίζεται πως δικαίωμα συμμετοχής στο τμήμα της πρόωρης υποδοχής έχουν μόνο οι μαθητές που θα εγγραφούν στο προαιρετικό ολοήμερο πρόγραμμα ή στο νέο αναβαθμισμένο ολοήμερο πρόγραμμα. Την αίτηση την συμπληρώνει ο γονέας που δεν έκανε την ηλεκτρονική αίτηση. Η αίτηση κατέχει θέση υπεύθυνης δήλωσης συναίνεσης στην πρώτη εγγραφή του τέκνου στο νηπιαγωγείο. Μπορείτε να το προμηθευτείτε και από το νηπιαγωγείο.
* Ατομικό Δελτίο Υγείας Μαθητή. Μπορείτε να το προμηθευτείτε και από το νηπιαγωγείο.
* Προσκόμιση του βιβλιάριου υγείας των μαθητών για την επίδειξη των προβλεπόμενων εμβολίων.
* Γνωμάτευση από το ΚΕΔΑΣΥ (εφόσον υπάρχει)
* Σε περίπτωση διαζυγίου :Δικαστική απόφαση επιμέλειας τέκνου ή ιδιωτικό συμφωνητικό ρύθμισης της επιμέλειας,.
* Ληξιαρχική πράξη γέννησης επίσημα μεταφρασμένη (μόνο για αλλοδαπούς μαθητές)
Η αίτηση – υπεύθυνη δήλωση: ypeythini_dilosi

Το ατομικό δελτίο υγείας μαθητή: adym_deltio_kai_fyllo_exetasis_2014

ΠΟΡΕΙΑ ΤΗΣ ΑΙΤΗΣΗΣ:
Μετά την υποβολή της αίτησης, (παρ. 5 του άρθρου 2 της ΚΥΑ 53128/Δ1/2020 (Β΄1767)), οι
γονείς/κηδεμόνες λαμβάνουν ενημερώσεις στο κινητό τηλέφωνο που έχουν δηλώσει κατά την ηλεκτρονική
υποβολή της αίτησής τους για την πορεία της.. Εφόσον απαιτηθούν διορθώσεις, η αίτησή τους επιστρέφεται
από το Νηπιαγωγείο στους γονείς/κηδεμόνες προκειμένου να γίνουν οι διορθώσεις και να ολοκληρωθεί η
υποβολή της μέσω της ηλεκτρονικής υπηρεσίας «Πρώτη Εγγραφή» της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης (gov.gr).
Έπειτα από τις σχετικές διορθώσεις, η αίτηση γίνεται αποδεκτή.
ΩΡΑΡΙΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟΥ:
Βασικό Υποχρεωτικό Πρόγραμμα: 08:15-13:00
Προαιρετικό Ολοήμερο Πρόγραμμα: 08:15-16:00
Ανβαθμισμένο Ολοήμερο Πρόγραμμα: 08:15-17:30
Τμήμα Πρόωρης Υποδοχής: 07:45-08:00 ( εφόσον έχει γίνει εγγραφή στο ολοήμερο πρόγραμμα)
Πρόωρη αποχώρηση από το προαιρετικό ολοήμερο πρόγραμμα δεν προβλέπεται.
Σε περίπτωση αδυναμίας καταχώρησης της ηλεκτρονικής αίτησης ,μπορείτε να απευθυνθείτε στην προϊσταμένη του νηπιαγωγείου.

Η ΠΡΟΪΣΤΑΜΕΝΗ ΤΟΥ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟΥ
ΠΑΠΑΝΙΚΟΛΑΟΥ ΕΥΑΓΓΕΛΙΑ

Ο Φλεβάρης κι αν Φλεβίσει….

Τμήμα 3

Η έλευση του Φλεβάρη βρήκε τους μικρούς μας φίλους με όρεξη, θετική διάθεση και έτοιμους για νέες εμπειρίες. Συζητήσαμε για τον μήνα που μόλις καλωσορίσαμε, συνθέσαμε τα γράμματα της λέξης “Φεβρουάριος” και αντιγράψαμε την λέξη στα φύλλα εργασία μας.

Διακοσμήσαμε αμυγδαλιές με ροζ γκοφρέ χαρτί, δημιουργήσαμε τις δικές μας αμυγδαλιές, προσθέσαμε το σωστό αριθμό άνθεων στις αμυγδαλιές με το αποτύπωμα του δαχτύλου μας και συζητήσαμε για την Αλκυόνα και τις Αλκυονίδες ημέρες μέσα από τον υπέροχο μύθο του Κύηκα και της Αλκυόνης. Κατασκευάσαμε την δική μας Αλκυόνη και συνθέσαμε τις λέξεις της Παροιμίας ” Ο Φλεβάρης κι αν Φλεβίσει, Καλοκαίρι θα μυρίσει”, ενώ συζητήσαμε την σημασία της.

Στο καθιερωμένο Messy Play της Παρασκευής, με την χρήση σφουγγαριών, πινέλων, χρωμάτων και μπατονέτας δημιουργήσαμε ομαδικά την Αμυγδαλιά της τάξης μας, ενώ ύστερα από την επίσκεψη του Κέντρου Υγείας Σχηματαρίου και την ενημέρωση των Ιατρών του στα παιδιά σχετικά με την υγιεινή διατροφή και την προστασία των δοντιών μας, αναπτύξαμε την λεπτή μας κίνηση με διακόσμηση δοντιών στα οποία ανάλογα με το χαρούμενο ή λυπημένο πρόσωπο που απεικόνιζαν αντιστοιχίσαμε υγιεινές και ανθυγιεινές τροφές αντίστοιχα.

Γιορτάσαμε τα γενέθλια της Αθηνάς, της ευχηθήκαμε χρόνια πολλά και ευτυχισμένα, ενώ την 14η Φεβρουαρίου μιλήσαμε για την αγάπη. Συζητήσαμε και γράψαμε στον Πίνακά μας τί σημαίνει η αγάπη για τον καθένα από εμάς και κατασκευάσαμε δικά μας μπουκέτα αγάπης .

Αντιστοιχήσαμε την κάθε καρδιά με το άλλο μισό της, ανάλογα με τον αριθμό και την ποσότητα που αποτύπωναν, συνθέσαμε τα γράμματα της λέξης “ΑΓΑΠΗ” και παρατηρήσαμε το σχήμα καρδιάς στο κουλούρι της φίλης μας, Αγγελικής.

Παίξαμε, γελάσαμε, τραγουδήσαμε, χορέψαμε, αγκαλιαστήκαμε και πάνω απ’ όλα χτίσαμε αναμνήσεις ζωής!!!!

1708866892109 1708866892120 1708866892129 1708866892143 1708866892156 1708866892177 1708866944525 1708866944536 1708866944546 1708867142393 1708867142401 1708867142412 1708867142421 1708867142430 1708867235757