ΤΜΗΜΑ 3
Ο χειμώνας είναι μια υπέροχη εποχή του χρόνου γεμάτη με καινούργιες εμπειρίες και διασκεδαστικά παιχνίδια για τα παιδιά! Στο νηπιαγωγείο, καλωσορίζουμε αυτήν τη σεζόν με πολλές δραστηριότητες που μας ενθουσιάζουν και μας βοηθούν να ανακαλύψουμε τον χειμώνα με τρόπους που ενισχύουν τη μάθηση και τη δημιουργικότητα. Το χειμώνα έχουμε πολλές αλλαγές στη φύση, στον καιρό, τους ανθρώπους και τα ζώα. Τα δέντρα και τα φυτά φαίνονται πιο “γυμνά”, καθώς πολλά από τα φύλλα πέφτουν. Αποφασίσαμε λοιπόν, να φτιάξουμε ένα χειμερινό τοπίο, όπου με σφουγγάρι και πινέλο δημιουργήσαμε χιόνι και κλαδιά και με τις παλάμες και τα δάχτυλά μας φτιάξαμε πουλιά και γεμίσαμε με χιόνι τα κλαδιά. Οι μέρες είναι πιο κρύες, οι νύχτες μεγαλύτερες και μπορεί να δούμε χιόνι ή πάγο. Οι βροχές είναι συχνότερες και το κρύο μάς κάνει να φοράμε ζεστά ρούχα, όπως γάντια και σκουφάκια. Μιλήσαμε λοιπόν, για τα ρούχα του χειμώνα και φτιάξαμε κασκόλ με χαρτί κανσον, τέμπερες και νήμα, φτιάξαμε επίσης σκουφάκι όπου κόψαμε το σκούφο, ζωγραφίσαμε πάνω του χιονάνθρωπο και βάλαμε πομ πομ και γκλιτερ. Επίσης , κόψαμε γάντια, τα στολίσαμε με πούλιες και κορδέλες και στολίσαμε την τάξη. Επιπλέον, ντύσαμε με χειμερινά ρούχα ένα ανθρωπάκι. Μιλήσαμε για τα φρούτα του χειμώνα και αποφασίσαμε να δημιουργήσουμε κάποια. Ειδικότερα, αναφερθήκαμε στο πορτοκάλι: κόψαμε και κολλήσαμε φλούδες πορτοκαλιού και στύψαμε και δοκιμάσαμε χυμό φυσικού πορτοκαλιού. Επίσης, μιλήσαμε για το αχλάδι και το δημιουργήσαμε με γκοφρε χαρτί που το κάναμε μπαλάκια και τα κολλήσαμε. Φτιάξαμε και το μήλο με σφουγγάρι και τύπωμα από τέμπερα. Σειρά έχουν τα ζώα: υπάρχουν ζώα όπως τα ελάφια προσαρμόζονται στο κρύο και συνεχίζουν τη ζωή τους το χειμώνα. Υπάρχουν κάποια άλλα όμως που δεν αντέχουν το κρύο και δεν μπορούν να βρουν εύκολα τροφή το χειμώνα γι’ αυτό πέφτουν σε χειμερία νάρκη. Μιλήσαμε γι’ αυτά αναλυτικά και ώρα για δημιουργία. Πρώτη η αρκούδα, όπου βάψαμε χάρτινο πιάτο με τέμπερα, το κόψαμε και το στερεώσαμε με διπλόκαρφο, ζωγραφίσαμε την αρκούδα με μαρκαδόρους και την κολλήσαμε προκειμένου να φτιάξουμε τη σπηλιά στην οποία κοιμάται. Επόμενος ο σκίουρος: βάψαμε με τέμπερα χαρτόνι οντουλέ, ζωγραφίσαμε και κόψαμε τον σκίουρο και τον κολλήσαμε πάνω στο χαρτόνι και έτοιμο το δέντρο με την κουφάλα που ο σκίουρος έχει τη φωλιά του. Καληνύχτα σκίουρε! Τελευταία χειροτεχνία ο σκαντζόχοιρος όπου βάψαμε τη χαρτοσακούλα με τέμπερα, ζωγραφίσαμε με μαρκαδόρους το σκαντζόχοιρο τον κόψαμε και τον κολλήσαμε και έτοιμη η φωλιά του. Επίσης, φτιάξαμε σκιέρ στους πάγους με χάρτινο πιάτο που βάψαμε με τέμπερα, ζωγραφίσαμε, κόψαμε και κολλήσαμε τους σκιέρ στο πιάτο. Επιπλέον, φτιάξαμε πιγκουίνους κόβοντας και κολλώντας κομμάτια με την τεχνική του κολλάζ. Σειρά είχε η Αλκυόνη, μιλήσαμε γι’ αυτό το ξεχωριστό ψαροπούλι, για την ιδιαιτερότητα του να γεννάει αυγά μέσα στο χειμώνα στα βράχια σε θάλασσες, λίμνες και ποτάμια και ότι έδωσε το όνομα του στις Αλκυονίδες μέρες. Φτιάξαμε και εμείς την Αλκυόνη και τη φωλιά της κόβοντας κύκλους και διπλώνοντας τους στη μέση, κολλώντας χόρτο και βαμβάκι σε μπαλάκια για τα αυγά της, ζωγραφίζοντας, κόβοντας και κολλώντας την πάνω στη φωλιά της. Επίσης, διαβάσαμε το μύθο της Αλκυόνης.Τέλος, μιλήσαμε για τη νυφούλα του χειμώνα την αμυγδαλιά, είπαμε τον μύθο της και μιλήσαμε για τον καρπό της και τα παράγωγα του. Κάναμε ομαδική εργασία, όπου βάψαμε το δέντρο και τα κλαδιά του με καφέ τέμπερα και κολλήσαμε λευκά και ροζ γκοφρέ για τα άνθη της αμυγδαλιάς.





























































