ΤΜΗΜΑ 1
“Την Άνοιξη η φύση ξυπνάει”! Με αφορμή αυτή τη φράση ξεκίνησε η συζήτηση σχετικά με την άνοιξη. Τα παιδιά ξεκίνησαν να λένε την άποψη τους σχετικά με αυτή τη φράση. Κάποιος είπε ότι ξυπνάνε τα ζώα που πέφτουν σε χειμερία νάρκη το χειμώνα, κάποιος άλλος ανέφερε ότι ξυπνάνε τα έντομα, ακούστηκε η απόψη ότι ανθίζουν τα λουλούδια και τα δέντα γεμίζουν φύλλα. Με αυτόν τον τρόπο αναφερθήκαμε στις αλλαγές του καιρού, στις αλλαγές της φύσης, στις αλλαγές στα ζώα καθώς επίσης και στις αλλαγές στον άνθρωπο όταν έρχεται η άνοιξη.
Υποδεχθήκαμε τον Απρίλιο συζητώντας για την Πρωταπριλιά και το έθιμο να λέμε ψέματα τη συγκεκριμένη μέρα. Διαβάσαμε τον “Ψεύτη Βοσκό” , είπαμε για τον Πινόκιο και καταλήξαμε στο συμπέρασμα ότι καλό θα ήταν να μην λέμε ψέματα ούτε για πλάκα. 2/4:Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου: Μιλήσαμε γι’αυτή τη μέρα, τι σημαίνει και για ποιο λόγο τη γιορτάζουμε στις 2/4. Αναφερθήκαμε στο συγγραφέα Χανς Κρίστιαν Άντερσεν και στα διάσημα παραμύθια του και είπαμε ότι 2/4 είχε γεννηθεί και γι’αυτό εκείνη τη μέρα γιορτάζουμε τα παιδικά βιβλία. Αποτέλεσμα όλης αυτής της συζήτησης ήταν να φτιάξουμε τους δικούς μας σελιδοδείκτες με τις δικές μας μοναδικές ζωγραφιές. Εκτός από τα παιδικά βιβλία εκείνη τη μέρα είχε γενέθλια ο φίλος μας ο Χρήστος, στον οποίο φτιάξαμε ο καθένας από μια ζωγραφιά ως δώρο, του ευχηθήκαμε, χορέψαμε και διασκεδάσαμε. Χρόνια Πολλά Χρήστο!
4/4/2024: 1η Πανελλήνια Σχολική Ημέρα Φιλοζωίας. Με αφορμή αυτή τη μέρα παρακολουθήσαμε μια παρουσίαση σχετικά με τα ζώα, τις ανάγκες και τα δικαιώματα τους.
Ο Απρίλιος μας επιφύλασσε άλλη μια έκπληξη, καθώς ήρθε στο σχολείο μας Καραγκιόζης. Απολαύσαμε μια μοναδική παράσταση, γελάσαμε και διασκεδάσαμε.
Φτιάξαμε τη δική μας άνοιξη, στην τάξη μας, δημιουργώντας λουλούδια με πηρούνια αντί για πινέλα και γράψαμε τη λέξη άνοιξη. Κόψαμε χελιδόνια και φτιάξαμε φωλιές για να “φωλιάσουν” στην τάξη μας και να μας φέρουν καλοτυχία. Δημιουργήσαμε ουρανό και λιβάδι με κιμωλίες και με πινέλα γεμίσαμε τα λιβάδια μας με παπαρούνες.
Διαβάσαμε το βιβλίο ” Μια κάμπια πολύ πεινασμένη” και το βιβλίο ” Εξαφανίστηκε , εξαφανίστηκε η κάμπια” και συζητήσαμε για τον κύκλο ζωής της πεταλούδας. Προσπαθήσαμε χρησιμοποιώντας τον φορητό υπολογιστή να παίξουμε διάφορα παιχνίδια σχετικά με την πεινασμένη κάμπια. Παίξαμε με τον κύκλο ζωής της πεταλούδας, μάθαμε τα στάδια ζωής της (αυγό,κάμπια,κουκούλι,χρυσαλλίδα) , ζωγραφίσαμε τον κύκλο και φτιάξαμε τις δικές μας συμμετρικές πεταλούδες . Ζωγραφίσαμε διάφορα είδη λουλουδιών, πεταλούδες και πασχαλίτσες για να στολίσουμε την τάξη.