Συνεχίζουμε την ενασχόλησή μας με το δεύτερο θεματικό κύκλο των εργαστηρίων: “Φροντίζω το περιβάλλον”. Από την Υποθεματική: Υπεύθυνα παιδιά-Υπερασπιστές των ζώων.
Την πρώτη μέρα, δημιουργήσαμε το Συμβόλαιο της ομάδας αποφασίζοντας και ζωγραφίζοντας τους κανόνες που θα τηρούμε μέσα στην τάξη. Έπειτα, μέσα από συζήτηση τα παιδιά σκέφθηκαν κάποια ζώα που προσφέρουν τροφή στον άνθρωπο και ποια είναι αυτή; Έγινε μοίρασμα των εικόνων με τα προϊόντα των ζώων και τα παιδιά μέσα από προσεκτική παρατήρηση διερεύνησαν με ποια ζώα σχετίζονται οι εικόνες. Τέλος, έγινε συζήτηση για το τι προσφέρει ο άνθρωπος στα ζώα.
Τη δεύτερη μέρα, συζητήσαμε για τα ζώα που βρίσκονται σε εγκλεισμό και αυτά που ζουν ελεύθερα. Μετά τη συζήτηση τα παιδιά ζωγράφισαν τα ζώα στο φυσικό τους περιβάλλον και τα ζώα που βρίσκονται σε εγκλεισμό. Γνωρίσαμε και συζητήσαμε για τα αδέσποτα ζώα και τα ζώα συντροφιάς. Επίσης, δημιουργήσαμε τα δικά μας σκυλάκια και τους δώσαμε όνομα.
Την τρίτη μέρα, είδαμε τα βήματα για την υιοθεσία ενός αδέσποτου. Τα παιδιά, μέσα από διάφορες κάρτες που δείχνουν τα στάδια της υιοθεσίας, προσπάθησαν να τις τοποθετήσουν με τη σωστή σειρά. Ακόμη, δημιουργήσαμε την Αλφαβήτα των ζώων.
Την τέταρτη μέρα, μάθαμε για τη σωστή και τη λάθος συμπεριφορά απέναντι στα ζώα. Στη συνέχεια τα παιδιά σημείωσαν πάνω σε εικόνες με v τη σωστή συμπεριφορά και με Χ τη λάθος.
Την πέμπτη μέρα, φτιάξαμε τις δικές μας ”Εφημεριδογατούλες”. Επιπλέον, μέσα από μία κατασκευή, φροντίσαμε τη γάτα και τον σκύλο ταΐζοντας τους ψάρια και κόκαλα.
Την έκτη μέρα, γνωρίσαμε την ιστορία ζώων που ήταν αδέσποτα και έγιναν κατοικίδια. Τη ”Ρομίνι”, τη ”Μία” και την ”Ντόρι”. Επίσης, συζητήσαμε για τα δικαιώματα των ζώων και ζωγραφίσαμε δύο από αυτά.
Την έβδομη μέρα, είδαμε πίνακες ζωγραφικής με ζώα συντροφιάς και στο τέλος επιλέξαμε τον αγαπημένο μας. Τα παιδιά περιέγραψαν τον πίνακα που τους άρεσε και γιατί, τα χρώματα που έχει και τα συναισθήματα που τους προκαλεί. Τέλος, μάθαμε τι χρειάζεται ένα ζωάκι για να είναι ευτυχισμένο.
Κλείνοντας τον θεματικό κύκλο, συζητήσαμε για τα απειλούμενα είδη και παρακολουθήσαμε τη ζωή δύο από αυτών. Του Λύκου και της Αρκούδας. Τα παιδιά σε χαρτί έφτιαξαν τυπώματα από διάφορα απειλούμενα είδη.