Σας καλωσορίζουμε στο ιστολόγιο του Νηπιαγωγείου μας.
Φθινόπωρο και Ελιά
ΤΜΗΜΑ 3
Καλώς ήρθες Φθινόπωρο! Μιλήσαμε για το φθινόπωρο και τις αλλαγές του καιρού: μπορεί να φυσάει, μπορεί να βρέχει, μπορεί να κάνει λίγο κρύο. Αυτή η συζήτηση μας έδωσε έμπνευση και χρωματίσαμε τις δικές μας μοναδικές ομπρέλες και φτιάξαμε βροχή με τέμπερα και τα δάχτυλα μας. Επίσης, ζωγραφίσαμε με ξυλομπογιές τα παιδάκια που βγήκαν στη βροχή, κόψαμε και κολλήσαμε τις ομπρέλες τους και δημιουργήσαμε πάλι βροχή. Μιλήσαμε επιπλέον για τα ζώα που προετοιμάζονται στη διάρκεια του φθινοπώρου μαζεύοντας τροφή και φτιάχνοντας τις φωλιές τους για να περάσουν το χειμώνα, οπότε αποφασίσαμε να φτιάξουμε έναν σκαντζόχοιρο με καφέ χαρτί γκοφρέ αφού το κάναμε μπαλάκια. Σειρά είχαν τα φθινοπωρινά φρούτα και η πολύχρωμη φρουτοσαλάτα μέσα στην οποία τα τοποθετήσαμε. Τέλος, φτιάξαμε ένα φθινοπωρινό δέντρο με τις παλάμες μας βαμμένες στα χρώματα του φθινοπώρου.
Λαδάκι για φαγάκι θα γίνουν οι ελιές και φωτεινό καντήλι θ’ ανάβουν οι εκκλησιές. Δεντράκι ευλογημένο και πάντα φουντωτό με τις ελιές γεμάτο είναι μέσα στον αγρό. Φθινόπωρο και ελιά πάνε μαζί. Μιλήσαμε για την ελιά, το δέντρο και τον καρπό, την συγκομιδή αυτής κ πώς από τον καρπό παίρνουμε το λάδι αλλά και που το χρησιμοποιούμε. Μαζέψαμε τις δικές μας ελιές και χρωματίσαμε τους δικούς μας πίθους- τα δοχεία μέσα στα οποία αποθήκευαν το λάδι οι Αρχαίοι Έλληνες. Είδαμε τον μύθο της Αθηνάς και τον τσακωμό της με τον Ποσειδώνα και το πολύτιμο δώρο της Αθηνάς, την ΕΛΙΑ. Φτιάξαμε κ εμείς τη δική μας ελιά σε ομαδική εργασία με φυσικά φύλλα ελιάς, τέμπερα κ γκοφρε αλλά κ ατομικά καδράκια ελιάς για το σπίτι με χαρτόνι κάνσον, τέμπερες κ κορδέλες.
Η Καταιγίδα!
ΟΛΟΗΜΕΡΟ ΤΜΗΜΑ
Φθινοπώριασε και στο ολοήμερο. Ξεκινήσαμε τη συζήτηση μας για τις αλλαγές που φέρνει το φθινόπωρο στη φύση, στα ζώα , στον καιρό και σε εμάς τους ανθρώπους. Μιλήσαμε για τους μήνες του φθινοπώρου και τα φύλλα που αλλάζουν χρώμα και πέφτουν από τα δέντρα. Με αφορμή τα χρώματα των φύλλων μιλήσαμε για τα χρώματα του φθινοπώρου: καφέ, κόκκινο, κίτρινο, πορτοκαλί και φτιάξαμε τον κύριο «Φυλλούλη». Επιπλέον διαβάσαμε το βιβλίο «ΦΘΙΝΟΠΩΡΟ- Η Καταιγίδα», το συζητήσαμε και είδαμε τις όμορφες εικόνες του.
ΠΟΛΕΜΙΚΗ ΑΕΡΟΠΟΡΙΑ
ΤΜΗΜΑ 3
8/11: Των Ταξιαρχών Μιχαήλ και Γαβριήλ:γιορτάζουν οι άγγελοι και μαζί και η ΠΟΛΕΜΙΚΗ ΑΕΡΟΠΟΡΙΑ. Μιλήσαμε για του αγγέλους και για τη μέρα που γιορτάζουν και για συζητήσαμε το λόγο που μαζί τους γιορτάζει και η Πολεμική Αεροπορία. Για να τιμήσουμε την αεροπορία λοιπόν φτιάξαμε και εμείς τα μοναδικά μας αεροπλάνα με χρωματιστά χαρτιά που χρωματίσαμε με ξυλομπογιές και τα κόψαμε. Στις ουρές των αεροπλάνων κρεμάσαμε αφού πρώτα τις ζωγραφίσαμε, τις εικόνες των Αρχαγγέλων. Επίσης φτιάξαμε τα δικά μας αεροπλάνα και στολίσαμε την τάξη μας.
Γλυκό Φθινοπωράκι!
ΤΜΗΜΑ 1
Το Φθινόπωρο επισκέφτηκε την τάξη μας και μας έδωσε την αφορμή να ξεκινήσουμε να μιλάμε γι’ αυτή την εποχή και τους μήνες της. Αφού μιλήσαμε για τους 3 μήνες του Φθινοπώρου σειρά είχαν οι αλλαγές της φύσης κατά τη διάρκεια αυτής της εποχής. Συζητήσαμε για τα φύλλα που αλλάζουν χρώμα και πέφτουν από τα δέντρα και ζωγραφίσαμε το δικό μας Φθινοπωρινό δέντρο που χάνει τα φύλλα του και γράψαμε όπως μπορούμε τη λέξη Φθινόπωρο. Εμπνευστήκαμε και δημιουργήσαμε ομαδικά ένα ακόμα δέντρο συνθέτοντας το κομμάτι κομμάτι και φτιάχνοντας τα φύλλα του με τις χρωματιστές μας παλάμες. Εξασκηθήκαμε στη γραφή σχεδιάζοντας το άλλο μισό των φύλλων και μάθαμε το γράμμα Φ. Επόμενη αλλαγή, ο διαφορετικός καιρός: μάθαμε ότι το Φθινόπωρο ίσως κάνει λίγο κρύο, ίσως φυσάει και το κυριότερο ξεκινάνε οι βροχές και τι μας χρειάζεται στη βροχή; Ομπρέλα φυσικά. Οπότε, φτιάξαμε τις μοναδικές μας τρισδιάστατες ομπρέλες όπου χρωματίσαμε και κόψαμε τις ομπρέλες και τα φύλλα και σχεδιάσαμε την βροχή. Η ομπρέλα όμως μας έδωσε αφορμή να κάνουμε φύλλα εργασίας με τους αριθμούς και να μάθουμε το γράμμα Ο. Επομένως αφού αλλάζει ο καιρός αλλάζουν και τα ρούχα μας, οπότε μιλήσαμε για τα φθινοπωρινά ρούχα και μάθαμε να τα ξεχωρίζουμε. Σειρά είχαν τα φθινοπωρινά φρούτα όπου μήλα, αχλάδια, σταφύλια, μανταρίνια έγιναν χρωματιστά και έφτιαξαν τα μοναδικά καλάθια από χάρτινα πιάτα. Με αφορμή τα φρούτα μάθαμε το «Το σκουλήκι και το φυρίκι και το δημιουργήσαμε με πλαστελίνη. Τέλος κάναμε φύλλα εργασίας ξεχωρίζοντας και ενώνοντας τα φρούτα του Φθινοπώρου.
Το Φθινόπωρο!
ΤΜΗΜΑ 2
«Φθινόπωρο, Φθινοπωράκι έχει κρύο το βραδάκι, ξύλα ανάβουμε στο τζάκι», αφού μάθαμε το τραγούδι «Φθινόπωρο, Φθινοπωράκι» ήρθε η ώρα να μιλήσουμε για το Φθινόπωρο. Είπαμε ότι είναι μια εποχή του χρόνου που αποτελείται από 3 παιδάκια, 3 μήνες δηλαδή και συζητήσαμε για τους μήνες έναν έναν ξεχωριστά. Η αυλή του σχολείου μας μια μέρα ξαφνικά γέμισε με φύλλα και αυτό μας έδωσε την αφορμή να μιλήσουμε για τις αλλαγές που υφίσταται η φύση το φθινόπωρο. Είπαμε για τα δέντρα που χάνουν τα φύλλα τους, τα οποία αλλάζουν χρώμα και μάθαμε ποια είναι αυτά τα χρώματα. Σειρά είχαν τα δικά μας μοναδικά φύλλα: τα οποία φτιάξαμε με τις παλάμες μας στα φθινοπωρινά χρώματα. Επιπλέον, μάθαμε για τα αποδημητικά πουλιά που μεταναστεύουν σε πιο ζεστές χώρες το φθινόπωρο και ότι κάποια άλλα ζώα μαζεύουν τρόφιμα προκειμένου να ετοιμαστούν για το χειμώνα. Σήμα στα ζώα και στα πουλιά να ετοιμαστούν έδωσε ο καιρός, ο οποίος άλλαξε και αυτός. Ξεκίνησε να κάνει κρύο και να φυσάει κάποιες μέρες. Ξεκίνησε να βρέχει και μάθαμε ότι αυτές οι βροχές ονομάζονται πρωτοβρόχια καθώς είναι οι πρώτες βροχές μετά το καλοκαίρι. Μαζί με ην αλλαγή του καιρού αλλάζουν και τα ρούχα μας , καθώς φοράμε πιο ζεστά φθινοπωρινά ρούχα, τα οποία μάθαμε και καταφέραμε να ξεχωρίσουμε από ρούχα άλλων εποχών. Οπότε αποφασίσαμε να χρωματίσουμε ένα παιδί που κρατάει ομπρέλα στη βροχή, να το κόψουμε , να το κολλήσουμε και με κηρομπογιές να σχεδιάσουμε μόνοι μας τη βροχή. Μάθαμε το γράμμα το Ο της ομπρέλας, το γράψαμε, το σχεδιάσαμε με τα δάχτυλα μας στην άμμο, το γράψαμε στον πίνακα, το φτιάξαμε με το σώμα μας και με πλαστελίνη. Επιπλέον, συζητήσαμε για τα φθινοπωρινά φρούτα και λαχανικά και τα φέραμε στην τάξη για να «γνωρίσουμε από κοντά». Μάθαμε τον αριθμό 1, τον περπατήσαμε , τον φτιάξαμε με τουβλάκια, με καπάκια, τον γράψαμε και ψάξαμε να τον βρούμε στην τάξη. Όλές αυτές οι πληροφορίες για το φθινόπωρο αποτέλεσαν την αφορμή για να φτιάξουμε το δικό μας φθινοπωρινό τοπίο και να γράψουμε τη λέξη Φθινόπωρο. Στην τάξη μας κρύφτηκαν διάφορα πράγματα που ξεκινούν από το γράμμα Φ, τα βρήκαμε, τα συλλέξαμε , φτιάξαμε το γράμμα Φ με στεφάνι, το ανακαλύψαμε και το κυκλώσαμε.
1η Αντισεισμική Άσκηση
Με επιτυχία πραγματοποιήθηκε στο νηπιαγωγείο μας η πρώτη αντισεισμική άσκηση χάρη στην συνδρομή της Πυροσβεστικής και της Πολιτικής Προστασίας. Οι μαθητές ενημερώθηκαν για τις ενέργειες αυτοπροστασίας σε περίπτωση σεισμού και ταυτόχρονα, έλαβαν πληροφορίες για τις ενέργειες που οφείλουν να ακολουθήσουν με το πέρας της σεισμικής δόνησης και τους τρόπους εκκένωσης του κτιρίου σύμφωνα με τα οριζόμενα από το Σχέδιο Έκτακτης Ανάγκης του σχολείου. Επιπρόσθετα, ενημερώθηκαν για τις ενέργειες, στις οποίες πρέπει να προβούν πριν γίνει σεισμός( όπως η προετοιμασία μιας τσάντας με τα απαραίτητα πράγματα, η στερέωση επίπλων στο σπίτι κτλ). Σκοπός της συγκεκριμένης άσκησης υπήρξε η προετοιμασία, η αξιολόγηση της ετοιμότητας και η εκπαίδευση των ίδιων των παιδιών στην αντιμετώπιση και διαχείριση των συνεπειών από την εκδήλωση ενός ισχυρού σεισμού.
Οι μικροί μας μαθητές φάνηκε να διασκεδάζουν και να απολαμβάνουν την όλη διαδικασία συμμετέχοντας ενεργά και θέτοντας ερωτήσεις, ενώ πολλοί δεν δίστασαν να δοκιμάσουν τα κράνη των Πυροσβεστών.
Ευχαριστούμε θερμά τον διοικητή της Πυροσβεστικής Υπηρεσίας Οινοφύτων κ. Αλωνιάτη που επέτρεψε στο Πυροσβεστικό σώμα να παρίσταται στο νηπιαγωγείο μας καθώς επίσης και τους Πυροσβέστες κ. Δημήτρη και κ. Γιάννη για την παρουσία τους στο νηπιαγωγείο μας και για τις πολύτιμες πληροφορίες και συμβουλές που μοιράστηκαν μαζί μας. Ένα μεγάλο ευχαριστώ στον κ. Μίμη και την Πολιτική προστασία για τη βοήθεια και την προσφορά του.
ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΑΠΟΤΑΜΙΕΥΣΗΣ
ΤΜΗΜΑ 3
31 Οκτωβρίου: Παγκόσμια Ημέρα Αποταμίευσης και αυτή η ημέρα μας έδωσε την αφορμή να μιλήσουμε για τα χρήματα, την αποταμίευση και τη σημασία της. Αφού είδαμε και ακούσαμε το βιβλίο “Αν κάθε μέρα” το επεξεργαστήκαμε, το συζητήσαμε και εκφράσαμε τις απόψεις μας σχετικά με την αποταμίευση. Φτιάξαμε τους δικούς μας μοναδικούς κουμπαράδες- Ανεμόμυλους βάφοντας με λευκό χρώμα ρολά και φτιάχνοντας τη σκεπή τους με το τύπωμα του δαχτύλου μας, σε μια προσπάθεια να μάθουμε και εμείς να αποταμιεύουμε.
Το έπος του ’40.
ΤΜΗΜΑ 2
Ξεκινήσαμε αυτή την αναδρομή στο χρόνο και συγκεκριμένα στο 1940, διαβάζοντας το βιβλίο «Το κανόνι της Ειρήνης» και συζητήσαμε που συναντάμε ένα κανόνι, γιατί το κανόνι είναι επιθετικό στην αρχή και τους λόγους που δεν είχε φίλους. Αφού αναφέρθηκε ότι το κανόνι το χρησιμοποιούσαν στον πόλεμο ξεκινήσαμε να συζητάμε για τον πόλεμο και την Ειρήνη. Παρακολουθήσαμε ένα εκπαιδευτικό βίντεο σχετικά με το τι είναι Ειρήνη και τι Πόλεμος και αφού αναλογιστήκαμε όλα όσα μάθαμε αποφασίσαμε να ζωγραφίσουμε τι κάνουμε όταν έχουμε Ειρήνη και τι θα κάναμε αν είχαμε Πόλεμο, έτσι δημιουργήσαμε την αφίσα της Ειρήνης και του Πολέμου. Την επόμενη μέρα εμφανίστηκε στην τάξη μας ένα μαγικό κουτί που μας έδωσε την αφορμή να αναρωτηθούμε τι έχει μέσα. Ακούστηκε η ιδέα ότι μέσα υπάρχει μια σημαία, μια ελληνική σημαία και ότι υπάρχει γιατί η Ελλάδα συμμετείχε σε κάποιον πόλεμο. Ανοίξαμε το κουτί και τα παιδιά ήρθαν σε επαφή με τρεις σημαίες ( μια ελληνική, μια ιταλική και μια γερμανική), έναν χάρτη της Ευρώπης, ένα βιβλίο, ένα καπέλο στρατιώτη και ένα ζευγάρι μάλλινες κάλτσες. Αφού τα μελετήσαμε ξεκινήσαμε να συζητάμε σχετικά με τις σημαίες , με το χάρτη και που βρίσκεται η Ελλάδα κτλ. Με αυτόν τον τρόπο και με τη βοήθεια πλούσιου εποπτικού υλικού ξετυλίχθηκε το κουβάρι της ιστορίας. Μιλήσαμε για το «ΟΧΙ» που είπε ο Μεταξάς στους Ιταλούς και το «Αυτό σημαίνει πόλεμος», για τους γενναίους μας στρατιώτες που νίκησαν τους Ιταλούς και ηττήθηκαν στη συνέχεια από τους Γερμανούς και την πολύτιμη βοήθεια των γυναικών σε αυτόν τον πόλεμο. Κόψαμε, συνθέσαμε κομμάτια και ζωγραφίσαμε το δικό μας στρατιώτη που μέσα από εικόνες μας διηγείται την ιστορία του όχι και χρωματίσαμε στρατιωτάκια που φωνάζουν « Ζήτω η 28η Οκτωβρίου 1940». Επίσης, με τύπωμα από το δάχτυλο μας γεμίσαμε χρώμα το «Ζήτω το ΟΧΙ». Προς τιμήν των γενναίων μας ηρώων είπαμε φωναχτά ποιήματα και τραγούδια στη γιορτή του σχολείου μας.
ΟΧΙ βροντοφωνάξαμε και εμείς!
ΤΜΗΜΑ 3
Αφού μιλήσαμε για την 28η Οκτωβρίου και τι γιορτάζουμε εκείνη τη μέρα, ζωγραφίσαμε, γράψαμε και βροντοφωνάξαμε ΟΧΙ με ένα στόμα μια φωνή. Ζωγραφίσαμε τους δικούς μας φαντάρους και γεμίσαμε τα καπέλα τους με μπαλάκια από πράσινο γκοφρέ. Διαβάσαμε το βιβλίο ” Το κανόνι της Ειρήνης” και φτιάξαμε το δικό μας κανόνι για να την σκορπίσει σε όλη τη γη. Συζητήσαμε για την Ειρήνη και τον Πόλεμο και ζωγραφίσαμε πως φανταζόμαστε την Ειρήνη και πως τον Πόλεμο. Έπειτα φτιάξαμε το δικό μας περιστέρι της Ειρήνης με το τύπωμα της παλάμης μας.