Kάστρα και ιππότες
Αφορμή για το συγκεκριμένο θέμα ήταν ένα παραμύθι που διαβάσαμε και αποφασίσαμε να εξερευνήσουμε τα κάστρα που υπάρχουν στις διάφορες χώρες. Δεν έλλειψαν βέβαια και τα κολλάζ (ομαδοσυνεργατικό) και η κατασκευή κάστρου που κράτησε περίπου 1 εβδομάδα. Τα παιδιά συμμετείχαν στην κατασκευή του με όλους τους τρόπους.
Εγγραφές μαθητών/τριών στο Νηπιαγωγείο για το σχολικό έτος 2025-26
Επισημαίνονται τα εξής:
- Οι αιτήσεις εγγραφών στα δημόσια Νηπιαγωγεία Γενικής Παιδείας, για το σχολικό έτος 2025-2026 θα πραγματοποιηθούν από 5 έως 24 Μαρτίου 2025.
- Οι αιτήσεις εγγραφών στα δημόσια Νηπιαγωγεία Γενικής Παιδείας γίνονται μέσω ηλεκτρονικής εφαρμογής με Ηλεκτρονική Αίτηση Εγγραφής. Την Ηλεκτρονική Αίτηση Εγγραφής υποβάλλουν οι γονείς/κηδεμόνες για το Νηπιαγωγείο που ανήκει το νήπιο-προνήπιο, βάσει της διεύθυνσης κατοικίας τους σύμφωνα με τα όρια της σχολικής περιφέρειας του Νηπιαγωγείου, μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης στην ηλεκτρονική διεύθυνση: https://proti-eggrafi.services.gov.gr/
- Ο/Η Προϊστάμενος/η του Νηπιαγωγείου ελέγχει καθημερινά μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας την ακρίβεια των στοιχείων των αιτήσεων που υποβλήθησαν και αποστέλλει ηλεκτρονικό μήνυμα στους ενδιαφερόμενους/νες για την αποδοχή ή μη της αίτησής τους καθώς και τους λόγους για τους οποίους η αίτηση δεν μπορεί να γίνει αποδεκτή.
Εντός της ανωτέρω προθεσμίας, σε περιπτώσεις που ο αριθμός αιτήσεων νηπίων και προνηπίων για εγγραφή στο Νηπιαγωγείο είναι μεγαλύτερος του αριθμού των θέσεων του Νηπιαγωγείου ή των συστεγαζόμενων Νηπιαγωγείων:
α) Υποβάλλεται αίτημα στον/στην αρμόδιο/α Διευθυντή/ρια Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης για τη λειτουργία περισσοτέρων τμημάτων, εφόσον υπάρχει στο σχολείο διαθέσιμη αίθουσα και
β) Αποστέλλεται πίνακας με τα ονόματα των νηπίων – προνηπίων που διαμένουν στα όρια της σχολικής περιφέρειας του νηπιαγωγείου με τις σχολικές περιφέρειες όμορων νηπιαγωγείων, με την επισήμανση αν πρόκειται για νήπια ή προνήπια καθώς και αν έχουν αδέρφια που φοιτούν στο ίδιο νηπιαγωγείο ή στο συστεγαζόμενο δημοτικό σχολείο .
Περαιτέρω επισημάνσεις:
Ο/Η Προϊστάμενος/η του Νηπιαγωγείου εξετάζει κάθε ηλεκτρονική αίτηση χωριστά και έχει τις εξής δυνατότητες:
α) αποδοχή της αίτησης
β) επιστροφή της αίτησης στον γονέα/κηδεμόνα υποδεικνύοντας τις διορθώσεις που απαιτείται να γίνουν στην αίτηση
γ) προώθηση της αίτησης στην Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης , σε περίπτωση που διαπιστώνει προβλήματα που δεν δύναται να αντιμετωπίσει.
Η αποδοχή της αίτησης δε συνεπάγεται απαραίτητα φοίτηση του νηπίου/προνηπίου στη δηλωθείσα σχολική μονάδα. Η σχολική μονάδα φοίτησης του νηπίου/προνηπίου θα καθοριστεί μετά το πέρας της διαδικασίας υποβολής των αιτήσεων και αφού η αρμόδια Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης κατανείμει τις αιτήσεις σύμφωνα με τις διαθέσιμες θέσεις κάθε Νηπιαγωγείου. Πριν την τελική υποβολή της αίτησης (οριστικοποίηση) απαιτείται η έγγραφη συναίνεση του έτερου γονέα/κηδεμόνα με υπεύθυνη δήλωση του.
Ακολουθεί η σχετική εγκύκλιος:
Αφήγηση παραμυθιού με μουσική υπόκρουση
Μαθαίνω να αγαπώ τα δέντρα
Επεξεργαστήκαμε το συγκεκριμένο θέμα μέσα από διερεύνηση και βιωματικές δραστηριότητες (δεν έχουμε φωτογραφίες γι’ αυτές). Η τελευταία όμως είναι αυτή που φαίνεται στις 2 φωτογραφίες που ανεβάσαμε και δείχνει τι μπορούμε να κάνουμε με υλικά από δέντρα. Είναι μία μακέτα με ένα σπιτάκι στο δάσος, ένα τραπεζάκι, παγκάκι με έναν άνθρωπο και δέντρα. Την έκαναν τα παιδιά καθώς έφερναν τα υλικά και αποφάσιζαν πού θα κολληθούν. Χρησιμοποίησαν επίσης πετρούλες και ζωάκια πλαστικά.
3ο Εργαστήρι Δεξιοτήτων: “Σεβασμός και Διαφορετικότητα στο Νηπιαγωγείο”
Χριστούγεννα στο Νηπιαγωγείο
2ο Εργαστήρι Δεξιοτήτων: “Μεσόγειος, η θάλασσα που ενώνει πολιτισμούς”
Γνωρίσαμε μνημεία της Ευρώπης και τα παιδιά αποτύπωσαν τα μνημεία που τους άρεσαν και τους έκαναν εντύπωση.
Και ομαδικά…
Κατασκευάσαμε το χάρτη της Ευρώπης (τα παιδιά τον χρωμάτισαν με τέμπερες) και σχεδιάσαμε τετράγωνα για το ρομποτάκι. Τα μνημεία τοποθετήθηκαν στις χώρες που ανήκουν και τα παιδιά προγραμμάτισαν το ρομποτάκι κατευθύνοντάς το στα μνημεία που ήθελαν.