ΜΟΥΣΙΚΗ ΚΑΙ ΜΟΥΣΙΚΑ ΟΡΓΑΝΑ

0

Συγγραφέας: ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΧΩΡΑΣ ΣΑΜΟΥ | Κατηγορία ΣΧΕΔΙΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ- PROJECT | , στις 06-02-2013

Το σχέδιο εργασίας με θέμα “Μουσική και Μουσικά όργανα”, υλοποιήθηκε κατα το σχολικό έτος 2009- 2010 και εντάσσεται στο «Πρόγραμμα σχεδιασμού και ανάπτυξης δραστηριοτήτων Πολιτιστικής Αγωγής» και στην υλοποίηση του εμπλέκονται όλοι οι τομείς του Αναλυτικού Προγράμματος.

ΜΟΥΣΙΚΗ ΚΑΙ ΜΟΥΣΙΚΑ ΟΡΓΑΝΑ

Ζώα υπο εξαφάνιση : “Θα τ’ αφήσουμε να χαθούν;”

0

Συγγραφέας: ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΧΩΡΑΣ ΣΑΜΟΥ | Κατηγορία ΣΧΕΔΙΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ- PROJECT | , στις 06-02-2013

Το συγκεκριμένο πρόγραμμα υλοποιήθηκε κατά το σχολικό έτος 2010- 2011, στα πλαίσια Προγραμμάτων Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης.

Αφόρμηση για το συγκεκριμένο πρόγραμμα στάθηκε ο ερχομός ενός αδέσποτου κουταβιού στην βεράντα του νηπιαγωγείου μια μέρα του Οκτώβρη.

Θέσαμε στα παιδιά τον προβληματισμό «Τι θα κάνουμε τώρα μ’ αυτό το ζωάκι;». Τα παιδιά πρότειναν διάφορες λύσεις χωρίς κανένα όμως να προτείνει το «animalcare», την φιλοζωική οργάνωση της Σάμου.

Όταν δείξαμε φωτογραφίες και από άλλες οργανώσεις (WWF, mom…κ.α), παρατηρήσαμε ότι δεν γνώριζαν τίποτα σχετικό.

Κρίναμε έτσι ότι ήταν επιτακτική ανάγκη τα παιδιά να μάθουν κάποια πράγματα για τα ζώα που κινδυνεύουν με εξαφάνιση καθώς και τις οργανώσεις που τα προστατεύουν.

ΖΩΑ ΣΕ ΚΙΝΔΥΝΟ

0

Συγγραφέας: ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΧΩΡΑΣ ΣΑΜΟΥ | Κατηγορία ΧΡΗΣΙΜΕΣ ΔΙΕΥΘΥΝΣΕΙΣ ΓΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥΣ | , στις 03-02-2013

Υπουργείο Παιδείας,Δια Βίου Μάθησης και Εκπαιδευσης

Εκπαιδευτική Πύλη-Εκπαιδευτικό Υλικό

Διδακτικές προτάσεις-Εκπαιδευτικό Υλικο

Εκπαιδευτική Πύλη

Πανελλήνιο σχολικό δίκτυο

Ιδέες για νηπιαγωγούς

Παιδικά: Δραστηριότητες, ζωγραφιές, ιστορίες, Συμβουλές για παιδιά Σχολικής και Προσχολικής Ηλικίας

Εκπαιδευτικοί εν δράσει

Μαθαίνουμε για το ΣΕΙΣΜΟ

0

Συγγραφέας: ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΧΩΡΑΣ ΣΑΜΟΥ | Κατηγορία ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ | , στις 02-02-2013

Ένα μεγάλο ευχαριστώ για τις πολύτιμες και ιδέες απο το ιστολόγιο “Πρό-σχολικά”

Ο Πάκι το αρκουδάκι μας μιλάει για το φόβο του για τους σεισμούς και πώς τελικά κατάφερε να τον ξεπεράσει!

Ο φίλος μας ο Αλέξης μας έφερε κι αυτό το βιβλίο που μιλάει για τη μικρή Πασχαλίτσα που συνάντησε το Σεισμούλη!

Στις "ασκήσεις σεισμού" μάθαμε ότι για να προστατευτούμε την ώρα του σεισμού μπορούμε να μπούμε κάτω απο ένα τραπέζι...

...ή να πέσουμε κάτω, ακίνητοι, προστατεύοντας το κεφάλι μας....

...ή να μπούμε κάτω απο την κάσα της πόρτας και να μείνουμε ακίνητοι...

μάθαμε τα τηλέφωνα έκτακτης ανάγκης

ζωγραφίσαμε ένα "τηλεφωνάκι" για να φτιάξουμε το δικό μας "τηλεφωνικό κατάλογο" με τα τηλέφωνα ' έκτακτης ανάγκης"

.."γράψαμε" και τα τηλέφωνα έκτακτης ανάγκης για να μη τα ξεχάσουμε...

..και έτοιμος ο "τηλεφωνικός μας κατάλογος"....

και φυσικά έπρεπε να μάθουμε το πώς θα μιλήσουμε στο τηλέφωνο σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης

κατασκευή απο πηλό και πλαστικο μπουκαλάκι ενός "Ηφαιστείου"

θα βάλουμε στο ηφαίστειο μας ξύδι

μετά θα προσθέσουμε λίγη σόδα

και...ωωωω...τι έκπληξη! Το ηφαίστειο μας εκρήγνυται!

τώρα θα κατασκευάσουμε τα δικά μας ηφαίστεια

τα βάψαμε με τέμπερα και....ετοιμα τα ηφαίστεια μας!

ΠΟΙΗΣΗ & ΠΟΙΗΤΕΣ

0

Συγγραφέας: ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΧΩΡΑΣ ΣΑΜΟΥ | Κατηγορία ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ | , στις 28-01-2013

Βρίσκουμε τις εικόνες του ποιήματος "Το πιο μεγάλο"

γράφουμε το τίτλο του ποιήματος

φτιάχνουμε την κλίμακα "μικρότερο-μεγαλύτερο" χρησιμοποιώντας τα σωστά σύμβολα

Ομαδική εργασία- κολλάζ για το ποιήμα "Το τρελοβάπορο"

Τοποθετούμε στο "Δέντρο των ποιητών", πρώτα τις φωτογραφίες των ποιητών που γνωρίσαμε και κάτω απο αυτές τα ονόματα τους

κάτω απο τις φωτογραφίες και τα ονόματα των ποιητών τοποθετούμε και τα ποιήματα τους

...και έτοιμο των "Δέντρο των ποιητών"

παιχνίδι με καταλήξεις: Τοποθετούμε τις εικόνες στη σωστή στήλη ανάλογα με τις καταλήξεις των λέξεων που εικονίζονται

έτοιμοι οι πίνακες αναφοράς μας με καταλήξεις και εικόνες! Τώρα μπορούμε να στηριχτούμε σ' αυτούς και να γράψουμε εύκολα, δικά μας ποιήματα!

Παραδοσιακές ενδυμασίες της Ελλάδας

0

Συγγραφέας: ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΧΩΡΑΣ ΣΑΜΟΥ | Κατηγορία ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ | , στις 26-03-2012

Γνωρίζουμε την Ελλάδας μας με τη βοήθεια του χάρτη

πω πω! πόσες παραδοσιακές ενδυμασίες έχει φορέσει η κυρία μας!

Η χοροδιδάσκαλος κα. Λούλα Κάιλας επισκέφτηκε το νηπιαγωγείο μας, για να μας μιλήσει και να μας δείξει παραδοσιακές ενδυμασίες

αυτοί φορούν “βράκα” και η κα.Λούλα μας εξήγησε σε ποιές περιοχές τη συναντουμε και γιατι

Να και μια “βράκα”! Δείτε! Εμάς μας φαίνεται  πολύ αστεία!

Τώρα θα ντυθούμε με τη παραδοσιακή ενδυμασία του νησιού μας!

…και το “φέσι’ και είσαι έτοιμος!

Ας ντύσουμε και ένα κορίτσι με τη Σαμιώτικη παραδοσιακή ενδυμασία…

..και το μαντήλι και είσαι έτοιμη!

Αχ! Τί όμορφη που είσαι!

Πω πω! Πόσες διαφορετικές ενδυμασίες! Ας τις βάλουμε στο χάρτη δίπλα στη περιοχή τους!

…και αυτή είναι η “φουστανέλα” …πω πω! Δεν είχαμε ξαναδεί φουστανέλα απο κοντα!

..μπορούμε να τη δοκιμάσουμε αν θέλετε…

τί ωραία και αστεία που είναι! Και οταν κάνω στροφές δείχνει υπέροχη!

Να και ένα παράξενο “γιλέκο”! Δείτε κεντήματα…

Ας περάσουμε και στις γυναικείες παραδοσιακές ενδυμασίες! Αυτές νομίζω είναι πιο πολλές και πιο όμορφες!

Η κυρία Δέσποινα ντύθηκε “Σαρακατσάνα”! Τι όμορφη που είναι!

..πιάστε να δείτε πόσο χοντρό ύφασμα έχει…

αυτό το “γιλέκο” μου είναι λίγο μεγάλο, αλλά εγώ ήθελα πολύ να το δοκιμάσω…

Ωχ! Δείτε τι φορούσαν οι γυναίκες στη Κρήτη πάνω απο το φόρεμα τους!

Ε! Παιδιά, πιάστε και αυτό το “γιλέκο” να δείτε πως είναι!

Η κυρία Μαρία θα δοκιμάσει αυτό…

Τι ωραίο! Και τι όμορφα που είναι κεντημένο!

Πώς πέρασε έτσι η ώρα! Κυρία Λούλα, ορίστε ένα δωράκι για εσάς! Σας ευχαριστούμε πάρααααααα πολύ για όσα μας μάθατε και μας δείξατε. Περάσαμε πολύ ωραία! Θα ξαναέρθετε;

Και αφού μάθαμε τόσα πολλά, δεν έχουμε παρα να φτιάξουμε τις δικές μας κούκλες με παραδοσιακές στολές…Τα ογόρια θα φτιάξουν το δικό τους “Τσολιά”

…και τα κορίτσια “Αμαλίες”

Θαυμάστε τις δημιουργίες μας!

Ένα μεγάλο ευχαριστώ για την κα. Λούλα Κάιλας , που δέχτηκε να έρθει στο νηπιαγωγείο μας και  με μεγάλη υπομονή να μας μάθει και να μας δείξει τόσα πολλά για τις παραδοσιακές ενδυμασίες της χώρας μας!

Σας ΕΥΧΑΡΙΣΤΟΥΜΕ πολυ!!!

Οι Πειρατές και ο “Κρυμμένος Θησαυρός’

2

Συγγραφέας: ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΧΩΡΑΣ ΣΑΜΟΥ | Κατηγορία ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ | , στις 28-02-2012

Ο καπετάνιος-Πειρατής μας δείχνει το χάρτη για το θησαυρό

Οι μικροί μας “πειρατές” είναι έτοιμοι να ανακαλύψουν το θησαυρό

Η πρώτη ομάδα “πειρατών’, αφού πέρασε με επιτυχία το εμπόδιο “γέφυρα”, πρέπει τώρα να περάσει κάτω απο τα σχοινιά με “φίδια” χωρίς να τα ακουμπήσουν…

εεεε..”πειρατή” πρόσεξε το φάκελο με το ‘γρίφο” …

πω πω…τώρα πρέπει να περάσουμε και άλλο εμπόδιο…

…πρέπει να περάσουμε αυτό το ποτάμι με τα “σκυλόψαρα”, πατώντας στα βραχάκια με τους αριθμούς. ΠΡΟΣΟΧΗ, πατώντας τους αριθμούς με τη σωστή σειρά

και τέταρτο εμπόδιο….τώρα πρέπει να συνεργαστούμε…ο ένας θα μετακινεί το “βραχάκι” για να μπορέσει ο άλλος να φτάσει στο τέρμα…

…ο πρώτος φάκελος έφτασε με επιτυχία στο τέρμα…τώρα άραγε τι “γρίφο” να κρύβει…

δεν ήταν και τόσο δύσκολο τελικά! Φτιάξαμε με μεγάλη ευκολία το “ντομινο” με τους αριθμούς!

η δεύτερη ομάδα “πειρατών” ξεκίνησε την αποστολή της….αρχικά πρέπει κι αυτή να περάσει απο τη γέφυρα κάτω απο την οποία παραμονεύουν οι “πεινασμένοι κροκόδειλοι”

και η δεύτερη ομάδα “πειρατών” πρέπει να περάσει κάτω απο τα σχοινιά με τα “φίδια”….

εεεεε…”πειρατή” πρόσεχε το πόδι σου. Παραλίγο να ακουμπήσει το σχοινί και να το δαγκώσει το “φίδι”…

πω πω! Τι αγωνία! Προσοχή! Έμειναν ακόμα 3 βραχάκια…

…πρέπει να περάσουν όλοι οι “πειρατές” απο το ποτάμι με τα “σκυλόψαρα”…

τελευταίο εμπόδιο…υπομονή!

ένα βραχάκι ακόμα και φτάσαμε…

…δεύτερος “γρίφος”….μα τί πρέπει να κάνουμε;

πρέπει να μετρήσουμε τις τελίτσες και να βαλουμε πάνω τους το σωστό αριθμό…κατι θα σχηματιστεί…

…πρέπει να μετρήσω πολύ προσεκτικα…

υπομονή πειρατές…λίγο ακόμα και τελειώνουμε

Ζητω!!! Σχηματίστηκε το “πλοίο των πειρατών”!

αφού λύσαμε και τους δυο γρίφους, ήρθε η ώρα να ανοίξουμε το “κουτί του θησαυρού”

Απίστευτο! το ‘κουτί του θησαυρού” έκρυβε τις προσκλήσεις για το αποκριάτικο πάρτυ μας!!!

ο πειρατής- Δέσποινα και τα πειρατάκια της

Οι πειρατές- Θάλια και Μαρία και τα πειρατάκια τους!

Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση