Τα χρώματα

0

Συγγραφέας: ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΧΩΡΑΣ ΣΑΜΟΥ | Κατηγορία ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΩΝ ΘΕΜΑΤΩΝ, ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΩΝ | , στις 14-11-2024

Ο κόσμος μας είναι γεμάτος χρώματα χιλιάδες. Κι εμείς θέλουμε να τα ανακαλύψουμε όλα! Στην προσπάθειά μας ήρθαν αρωγοί διάφοροι ήρωες παραμυθιών όπως ο λύκος Ζαχαρίας που θέλει να αλλάξει χρώμα ή ο Έλμερ, ο παρδαλός ελέφαντας, ο πράσινος λύκος, η καφέ αρκούδα του Έρικ Καρλ και άλλοι.

  • Σχεδιάσαμε
  • ζωγραφίσαμε
  • κόψαμε και κολλήσαμε
  • πλάσαμε
  • τυπώσαμε
  • πειραματιστήκαμε ανακαλύπτοντας νέα χρώματα (ενώνοντας χρωματιστές ζελατίνες και ειδικούς φακούς)
  • προσπαθήσαμε να τα ταξινομήσουμε
  • ταξινομήσαμε και φθινοπωρινά φρούτα ανάλογα με το χρώμα τους
  • φτιάξαμε ουράνιο τόξο με την τεχνική του ψηφιδωτού κολάζ
  • κάναμε στατιστική και γραφήματα ψηφίζοντας το αγαπημένο χρώμα της τάξης αλλά και τον αγαπημένο μας πίνακα του Βαν Γκογκ
  • φτιάξαμε γράφημα χρησιμοποιώντας το ειδικό ζάρι με τους ήρωες του Έρικ Καρλ και παρατηρώντας τα μεγέθη (περισσότερο – λιγότερο- ίσα)
  • φτιάξαμε τεράστιο παγωτό χωνάκι με χρώματα
  • τραγουδήσαμε και κινηθήκαμε με διάφορα τραγούδια για χρώματα όπως το “Αρκούδα καφέ” από τη Λιλιπούπολη, το “κίτρινο χρώμα” από τα Μυστικά του Κήπου
  • παίξαμε bingo με τα χρώματα και πολλά άλλα
  • μετρήσαμε χρωματιστές χάντρες και βάλαμε τόσες στην ουρά του πυραύλου όσες μας έλεγε ο αριθμός
  • ταυτίσαμε χρώματα και τους ήρωες του Έρικ Καρλ με τις σκιές τους
  • βρήκαμε τις ουρές των ηρώων
  • Μιλώντας για τα χρώματα δε θα μπορούσαν να λείψουν από την παρέα μας και οι ζωγράφοι, όπως ο Βίνσεντ Βαν Γκογκ,  μέσα από τους πίνακές του (π.χ. Έναστρη νύχτα, ηλιοτρόπια, το δωμάτιο του) μας βοήθησε να ξεκινήσουμε και το δέντρο της γνώσης!
  • Τέλος δεν έλειψε από την παρέα μας και η ρομποτική μελισσούλα που έπαιξε κι αυτή μαζί μας και ο καθένας μας την οδήγησε στο αγαπημένο του χρώμα. Επιπλέον την προγραμματίσαμε να φτάσει στον αγαπημένο μας ήρωα από το βιβλίο του Έρικ Καρλ “Πες μου καφέ αρκούδα τι βλέπεις;”

20240925 153842 20241002 124357

IMG 20241007 115248

CIMG0001 1

CIMG0013 CIMG0932 300x225 1

20241003 225359

IMG 20241008 131805IMG 20241008 132445IMG 20241008 134838IMG 20241008 133105

IMG 20241008 133144 IMG 20241008 133457

20241009 091747 20241010 094541 20241010 101027 20241011 082146 20241008 100044 20241011 153433 20241011 151545 1 20241011 143913 1

IMG 20241014 130243 1 IMG 20241017 132608IMG 20241017 133417

 

Μέτρα πρόληψης της μετάδοσης της μηνιγγιτιδοκοκκικής νόσου σε σχολικές μονάδες

0

Συγγραφέας: ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΧΩΡΑΣ ΣΑΜΟΥ | Κατηγορία ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΩΝ | , στις 14-11-2024



Λήψη αρχείου

 

Βιωματικό εργαστήρι αγωγής υγείας και πρόληψης ατυχημάτων

0

Συγγραφέας: ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΧΩΡΑΣ ΣΑΜΟΥ | Κατηγορία ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ | , στις 08-11-2024

Στα πλαίσια της θεματικής ενότητας “Το σώμα μου” και της αγωγής υγείας και πρόληψης ατυχημάτων, την Τρίτη 29/10 τελέστηκε στο νηπιαγωγείο μας (ξεχωριστά στα δύο τμήματα) βιωματικό εργαστήρι με την νοσηλεύτρια του Ελληνικού Ερυθρού Σταυρού κ. Αναστασία Μυλωνά.

Τα παιδιά εκπαιδεύτηκαν βιωματικά στο πως μεταδίδονται τα μικρόβια, πως πλένουμε σωστά τα χέρια μας, πως βήχουμε χωρίς να τα μεταδίδουμε. Επίσης μιλήσαμε για την πρόληψη ατυχημάτων μέσα στο σπίτι, στην παιδική χαρά και  όταν κυκλοφορούμε με το ποδήλατο. Μάθαμε τα νούμερα της πυροσβεστικής, της αστυνομίας και του ΕΚΑΒ αλλά και πως μιλάμε στο τηλέφωνο αν χρειαστεί να πούμε τι μας συμβαίνει. Τέλος μάθαμε να δίνουμε πρώτες βοήθειες στο φίλο μας σε περίπτωση μικροτραυματισμών, εγκαύματος και ρινορραγίας.

Ευχαριστούμε από καρδιάς την κυρία Αναστασία, περάσαμε υπέροχα και μάθαμε διασκεδάζοντας!

IMG 26896d083b1422916f9e27178d4d95c6 V  IMG adcbbe4b5e9585b3203b35c6cfa012c8 V IMG 26896d083b1422916f9e27178d4d95c6 V1 IMG adcbbe4b5e9585b3203b35c6cfa012c8 V1 IMG 31a327a2c6fcc9fe6d59f9ce1ca620d7 V IMG 7dcb3445302286a69ced03555e6254b2 V IMG b6409f7379752073b4c8fbc5949e9385 V IMG 31a327a2c6fcc9fe6d59f9ce1ca620d7 V1 IMG bc343378b3cc958111cace0fc244ec4a V 20241029 091318 20241029 092139 20241029 092922 20241029 093433 20241029 093558 20241029 094920 20241029 100047 20241029 105109 20241029 104939 IMG bbfa7df26a5464168233fda4861f906b VIMG 9c7c42264d69b30d90b6fc43275be269 V

Το σώμα μου

0

Συγγραφέας: ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΧΩΡΑΣ ΣΑΜΟΥ | Κατηγορία ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ | , στις 03-11-2024

  • Κάναμε γράφημα με τα μαλλιά  στην τάξη και μετρήσαμε το ύψος μας
  • Τραγουδήσαμε το αγαπημένο μας «Κεφάλι ώμοι γόνατα και πόδια»
  • Ασχοληθήκαμε με το σκελετικό σύστημα και μάθαμε πόσο σημαντικός είναι ο σκελετός για το σώμα μας και σε τι χρησιμεύει
  • φτιάξαμε μεγάλο παζλ με το σκελετό και γενικότερα συνθέσαμε πολλούς σκελετούς
  • κάναμε σκελετούς με μπατονέτες
  • ζωγραφίσαμε από ακτινογραφίες ένα μεγάλο σώμα
  • γίναμε γιατροί διαφόρων ειδικοτήτων
  • μετρήσαμε το ύψος μας
  • παίξαμε εκπαιδευτικά παιχνίδια στον υπολογιστή
  • Μιλήσαμε για το αναπνευστικό και το κυκλοφορικό σύστημα
  • Μάθαμε τους αριθμούς έκτακτης ανάγκης και πως μιλάμε στο τηλέφωνο
  • Με τη βοήθεια του Μάκη του Ενζυμάκη μάθαμε για τη λειτουργία του πεπτικού συστήματος
  • Διαβάσαμε βιβλία σχετικά με τις λειτουργίες το σώματος
  • Παίξαμε με το γιγάντιο ζάρι της κυρίας  τους γιατρούς και κάναμε καλά τους τραυματίες Κίτσο και Μήτσο ανάλογα με τον αριθμό στο ζάρι (μαθηματικά).
  • Και σε άλλη δραστηριότητα  σε ζευγάρια αυτή τη φορά κάναμε με εναλλαγή ρόλων τους αρρώστους και τους γιατρούς
  • τοποθετήσαμε στη σωστή θέση τα όργανα τους σώματος
  • Μελετήσαμε τα εσωτερικά μας όργανα και το σκελετό σε τρισδιάστατα μοντέλα
  • φτιάξαμε όλοι μαζί ένα μεγάλο ανθρωπάκι με τα όργανά του
  • φτιάξαμε σε μικρογραφία ανθρωπάκια με τα όργανά τους
  • παίξαμε σχετικά παιχνίδια στον υπολογιστή
  • Μάθαμε τη σημαντικότητα του εγκεφάλου μας, πως να τον προστατεύουμε, πως να τον φροντίζουμε και πως λειτουργεί (κεντρικό  νευρικό σύστημα). Σε αυτό μας βοήθησε και το brain hat που φορέσαμε στο κεφάλι αλλά και στο μεγάλο μας τρισδιάστατο πρόπλασμα
  • Μιλήσαμε για το πως αναπαριστούσαν το σώμα στο παρελθόν και πως στο παρόν. Μας βοήθησαν αγάλματα από μουσεία και πίνακες ζωγραφικής
  • Συμμετείχαμε σε βιωματικό εργαστήριο Αγωγής υγείας και πρόληψης ατυχημάτων με τη νοσηλεύτρια του Ελληνικού Ερυθρού Σταυρού, κυρία Αναστασία Μυλωνά (ξεχωριστή ανάρτηση) και μάθαμε πως να νικάμε τα μικρόβια, πως να αντιμετωπίζουμε τις ρινορραγίες αλλά και να προφυλασσόμαστε όταν χρησιμοποιούμε το ποδήλατό μας.

Αποτέλεσμα εικόνας για βιβλίο για παιδιά εγκέφαλος

IMG 20241014 220206

IMG 20241014 130234 1

IMG 20241014 133124 IMG 20241014 133429 IMG 20241017 130607 20241016 11412720241014 110134 20241015 100126 20241015 105519 20241016 112053 20241017 103415 20241017 111054 20241017 114013IMG 20241018 133649 2

20241027 215345 20241018 112243 20241017 073520 20241017 075340 20241017 082524 20241017 094450 20241018 112811 20241018 112924 20241018 114436 20241018 125720

IMG 20241030 130656 IMG 20241030 130807

Εβδομάδα Code week

0

Συγγραφέας: ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΧΩΡΑΣ ΣΑΜΟΥ | Κατηγορία CODE WEEK, ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ - ΚΩΔΙΚΟΠΟΙΗΣΗ - STEM | , στις 30-10-2024

Το σχολείο μας φέτος όχι μόνο συμμετέχει αλλά διοργανώνει μία δραστηριότητα ρομποτικής στο πανευρωπαϊκό  πρόγραμμα Code week με τίτλο “Πάμε σχολείο;” https://codeweek.eu/view/611593/pame-skholio. Υπεύθυνη διοργανώτρια και δημιουργός είναι η κυρία Μαρία Χατζηπαναγιώτου που το εφήρμοσε κιόλας στο πρώτο υποχρεωτικό τμήμα, ενώ στο δεύτερο το εκτέλεσε η κυρία Ματίνα Ορφανίδου. (Περισσότερες πληροφορίες για τη δημιουργία και το σκεπτικό της δραστηριότητας θα βρείτε εδώ παλαιότερες εκδηλώσεις εδώ και  εδώ).

Η Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Προγραμματισμού είναι μια πρωτοβουλία βάσης που έχει ως στόχο να κάνει τον προγραμματισμό και τον ψηφιακό γραμματισμό προσιτό σε όλους, με διασκεδαστικό και ενδιαφέροντα τρόπο.

codeweek badge 2019 300x300 1 code week 24

 

Καταφέραμε να μπουν στη συμμαχία μας άλλα 78 σχολεία, τμήματα ή εκπαιδευτικοί ανά την Ελλάδα και ένα από την Εσθονία.

Screenshot 2024 10 26 at 19 18 37 EU Code Week

Μπορείτε να δείτε μερικά από τα συνεργαζόμενα σχολεία  στο:

Μετάβαση στο padlet.com

 

Screenshot 2024 09 26 at 19 50 05 Slideshow Europe code week 2024

Οι δικές μας αναρτήσεις και των 2 τμημάτων

Screenshot 2024 10 24 at 09 33 14 Europe code week 2024

Screenshot 2024 10 25 at 11 15 34 Europe code week 2024

Πήραμε και οι εκπαιδευτικοί που συμμετείχαμε αλλά και τα παιδιά ατομικά, επαίνους από τους διοργανωτές.

code week 2024 CERTIFICATION

Η χώρα μας φέτος κατέκτησε τη δεύτερη θέση παγκοσμίως στην πραγματοποίηση εκδηλώσεων προγραμματισμού. Η ταξινόμηση του πίνακα αποτελεσμάτων γίνεται με βάση τον αριθμό των καταχωρημένων εκδηλώσεων προγραμματισμού ανά πληθυσμό, οπότε μην εκπλήσσεστε που βλέπετε μερικές από τις μικρότερες χώρες στις υψηλότερες θέσεις της λίστας!

Screenshot 2024 10 30 at 09 39 57 EU Code Week

Πρόκειται για ένα απλό παιχνίδι γνωριμίας   4Χ4, όπου τα παιδιά παρεμβαίνουν στην κατασκευή του ζωγραφίζοντας τα τετράγωνα. Ο στόχος είναι να φτάσουν στην κάρτα ΣΧΟΛΕΙΟ παρέα με το Bee bot γνωρίζοντας καινούρια φιλαράκια (δουλεύουν συνεργατικά σε δυάδες). Αν περάσουν από κάρτα με ερώτηση θα πρέπει  να απαντήσουν στους φίλους τους τη συγκεκριμένη ερώτηση. Οι ερωτήσεις είναι απλές:

  • ποιο είναι το αγαπημένο σου ζωάκι
  • ποιο είναι το αγαπημένο σου χρώμα
  • ποιο είναι το αγαπημένο σου βιβλίο
  • τι σου αρέσει να ζωγραφίζεις

Για να εκπαιδευτούμε στην κωδικοποίηση του bee bot προσεγγίσαμε κινητικά το θέμα. Έτσι γίναμε οι ίδιοι το ρομποτάκι και το φιλαράκι μας, μας προγραμμάτιζε πως να κινηθούμε.

IMG 20241016 122703 20241018 122320 20241018 122619

Έχοντας οικολογική συνείδηση και στα πλαίσια της αειφορίας επιλέξαμε να πρωτοτυπήσουμε και να μην επιβαρύνουμε τη δραστηριότητα με έγχρωμα μελάνια, δίνοντας έτσι στα παιδιά τη δυνατότητα παρέμβασης στο ίδιο το παιχνίδι.

Screenshot 2024 10 26 at 19 30 59 Europe code week 2024

IMG 20241014 1525571

IMG 20241018 122252 IMG 20241018 122908 IMG 20241018 122329 IMG 20241018 122458 IMG 20241018 122147

28η Οκτωβρίου

0

Συγγραφέας: ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΧΩΡΑΣ ΣΑΜΟΥ | Κατηγορία ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΩΝ ΘΕΜΑΤΩΝ, ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΩΝ | , στις 28-10-2024

Εικόνες και φωτογραφικό υλικό γίνονται αφορμή ανάπτυξης του θέματος:

1 2

παρατηρούμε και βρίσκουμε στο χάρτη τις χώρες

3 4

ανασύνθεση λέξεων σχετικά με το θέμα (ανασυνθέσαμε “ΟΧΙ”, “ΑΕΡΑ”, “ΕΛΛΑΔΑ” και “1940”

Κάνουμε κατασκευές

20241024 135946 20241024 160430IMG 20241022 145341

20241027 150829 20241027 151052 20241027 151526 20241024 122535 20241027 151252 20241027 154047 20241027 175225

20241027 151944 20241027 175321

Τιμούμε με κάθε τρόπο την επέτειο της 28ης Οκτωβρίου

Screenshot 20241027 213424 Viber Screenshot 20241027 211743 Viber Screenshot 20241027 211416 Viber 1 Screenshot 20241027 211631 Viber Screenshot 20241027 211526 Viber

Φιλία ή αλλιώς “Εγώ κι εσύ μαζί”

0

Συγγραφέας: ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΧΩΡΑΣ ΣΑΜΟΥ | Κατηγορία ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ, ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΩΝ | , στις 19-10-2024

Ποιος θα ήμουν εγώ αν δεν είχα οικογένεια και φίλους; Υπάρχω μέσα από εσένα (πρφρ. Paul Ricoeur), μέσα από ένα ΕΣΥ και μπορώ να δω τον εαυτό μου (και  να τον προσδιορίσω αν το επιλέξω) μέσα από τα μάτια σου, είτε είσαι γονιός, είτε είσαι φίλος, είτε εκπαιδευτικός.

Σε αυτό λοιπόν το φιλοσοφικό πλαίσιο ασχοληθήκαμε και με τη φιλία, την αρμονική και συνεργατική εταιροπρόσωπη   συν-ύπαρξη μέσα στο κοινωνικό πλαίσιο.

Μερικές από τις δραστηριότητες με τις οποίες ενδυναμώσαμε τη σχέση εγώ-εσύ:

  • παίξαμε και δουλέψαμε σε ζευγαράκια
  • δοκιμάσαμε να ανακαλύψουμε το φίλο μας με κλειστά μάτια
  • σχεδιάσαμε το πρόσωπό του
  • κάτσαμε αντικριστά και γίναμε ο ένας καθρέπτης του άλλου και τον ζωγραφίσαμε
  • παίξαμε κουκλοθέατρο
  • δώσαμε τα χέρια και γνωριστήκαμε καλύτερα
  • λάβαμε μία επιστολή από το ομορφότερο ψαράκι του ωκεανού   που δεν είχε φίλους (μάθαμε τι είναι τη επιστολή)
  • διαβάσαμε παραμύθια που μας έδωσαν την αφορμή να αναστοχαστούμε  για τη φιλία και τη σημασία της π.χ. “Ο λύκος Ζαχαρίας θέλει να είναι πάντα πρώτος”, “Ασημάκης, το πολύχρωμο ψαράκι” “Ένας για όλους και όλοι για έναν” “Μ’ αυτή τη μπάλα παίζουμε όλοι” κ.ά.
  • μιλήσαμε για τις φιλικές συμπεριφορές, αυτές που μας βοηθάνε να κάνουμε καινούριους φίλους και τις συμπεριφορές, με τις οποίες -αν δεν προσέξουμε- μπορεί και να τους χάσουμε
  • Βρήκαμε πολλές ευκαιρίες να γνωρίσουμε νέους φίλους μέσα στην τάξη, να τους ζωγραφίσουμε και να κάνουμε δημιουργικές κατασκευές όπως: α. Κολάζ/αφισάκι με τον Ασημάκη όπου το κάθε παιδί ζωγράφισε σε ένα από τα λέπια του τους φίλους του/τον-την φίλο-η β. φτιάξαμε το βιβλίο των φίλων γ. ζωγραφίσαμε  σε καρδιά  αλλά και γύρω από τον Ασημάκη τους φίλους μας δ. κατασκευάσαμε το βραχιόλι της φιλίας με τον Ασημάκη
  • Με τα φιλαράκια μας αρχίσαμε να μαθαίνουμε να συνεργαζόμαστε και να παίζουμε σε δυάδες bingo παρατήρησης αλλά και ταύτισης αριθμών από το 1-5 και 1-10
  • Με τα φιλαράκια μας βάλαμε ουρίτσες σε πουλάκια (μανταλάκια, τόσα όσα ο αριθμός που δηλώνει το κάθε πουλάκι)
  • Βάλαμε στον Ασημάκη τα σωστά σχήματα αλλά και τόσες μπουρμπουληθρες όσες μας δήλωνε ο αριθμός
  • ταξινομήσαμε σενάρια συμπεριφορών σε φιλικές και μη

IMG 20241002 140247 1

CIMG0002

IMG 6947ebcca86411eba5093f2848ded8f0 VIMG 20241001 142350 1

IMG 20241001 131409IMG 20241001 131336 1

IMG 20241001 124544 IMG 20241001 131049

IMG 20240930 131350IMG 20240924 131711

Διαφάνεια2

IMG 20241003 124634

20241003 113157 20241003 100958 20241003 111952 20241003 225517 20241003 225623 1

IMG 20241004 130743 1

Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς