Την 11η Πανελλήνια Ημέρα Σχολικού Αθλητισμού 2024 γιορτάσαμε την Παρασκευή 27 Σεπτεμβρίου 2024, στο πλαίσιο εναρμόνισής της με την Ευρωπαϊκή Ημέρα Σχολικού Αθλητισμού.
Οι σχολικές μονάδες, με κοινό σύνθημα: «Αθλούμαστε Μαζί. Δίνουμε ποιότητα στη Ζωή» υλοποίησαν αθλητικές δράσεις οι οποίες μπορούν να διεξαχθούν εντός ή/και εκτός του σχολικού χώρου, προκειμένου να αναδειχθούν τα οφέλη και η σημασία της φυσικής δραστηριότητας, της σωματικής άσκησης και του αθλητισμού για την υγεία. Τα νήπια είπαν με ποιο άθλημα ασχολούνται και γιατί ασχολούνται με τον αθλητισμό..
Στην αυλή του σχολείου συμμετείχαν παιχνίδια ατομικά και ομαδικά, τα νήπια συνεργάστηκαν. χάρηκαν, απόλαυσαν τις δράσεις…..
Βραβεύτηκαν για την συμμετοχή τους στις δράσεις με την απονομή των μεταλλίων…
Παράλληλα αποφασίσαμε και την συμμετοχή μας και στην Πανελλαδική Σχολική Σκυταλοδρομία 2024 «Τρέχω για το ΣΥΝ» στα πλαίσια της ΕΥΡΩΠΑΪΚΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ από 23-30 Σεπτεμβρίου 2024,
Με κεντρικό σύνθημα της φετινής Πανελλαδικής Σχολικής Σκυταλοδρομίας το «Τρέχω για το ΣΥΝ»
Αρχικά τα νήπια μίλησαν στην ολομέλεια και είπαν την άποψη τους για το τι πιστεύουν ότι είναι η συνεργασία συζήτησαν ,προβληματίστηκαν, οδηγήθηκαν σε συμπεράσματα.Τα νήπια έπρεπε να επιλέξουν ένα από τα ΣΥΝ: ΣΥΝεργασία -ΣΥΝεννόηση – ΣΥΝύπαρξη – ΣΥΝαδέλφωση – ΣΥΝθεση.
Το σχολείο μας αποφάσισε να τρέξει για την ΣΥΝεργασία και να συμμετέχει στο διαγωνισμό, στην κατηγορία με δύο (2) χαρακτηριστικές για τη δράση φωτογραφίες.
Οδηγούμαστε στο συμπέρασμα ότι η ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ μας οδηγεί στην ΕΠΙΤΥΧΙΑ
Επισκεπτόμαστε το χώρο άθλησης δίπλα στο σχολείο μας..
Στους παρακάτω χάρτες οι σημαιούλες δείχνουν τα σχολεία που συμμετέχουν στην φετινή Πανελλαδική Σχολική Σκυταλοδρομία.
Η «Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Κινητικότητας» διοργανώνεται κάθε χρόνο από το 2002 με πρωτοβουλία της Ευρωπαϊκής Επιτροπής ( Κομισιόν ) σε πολλές ευρωπαικές χώρες, όπως και στην Ελλάδα. Μέσω πολλαπλών δράσεων ενθαρρύνονται και προωθούνται βρώσιμοι τρόποι μεταφοράς των πολιτών αλλά και η ευαισθητοποίησή τους στην χρήση εναλλακτικών τρόπων μετακίνησής τους. Η ημέρα χωρίς αυτοκίνητο γίνεται μια ημέρα αφύπνισης της περιβαλλοντικής συνείδησης των παιδιών του σχολείου μας.
Αρχικά προηγήθηκε συζήτηση στην ολομέλεια για το αυτοκίνητο ( η χρήση του στην καθημερινότητα μας αλλά και τα προβλήματα που δημιουργούνται προκύπτουν από την υπερβολική χρήση των αυτοκινήτων. Στη συνέχεια βγήκαμε στο προαύλιο χώρο όπου τα νήπια είχαν την ευκαιρία να παρακολουθήσουν, να ακούσουν (τραγούδια και συνθήματα) για την ημέρα χωρίς αυτοκίνητο από τους μαθητές του Δημοτικού Σχολείου αλλά και να συμμετέχουν μαζί τους στον κύκλο του χορού και στην πορεία-διαδρομή μέσα στο χωριό για την Ευρωπαϊκή Ημέρα χωρίς αυτοκίνητο.
Η κατασκευή με τον ποδηλάτη χαροποίησε τα νήπια και έδωσε την αφόρμηση να μεταφέρουν το μήνυμα της ημέρας στην οικογένεια τους.
Την Τετάρτη 11 Σεπτέμβρη πραγματοποιήθηκε η τελετή του Αγιασμού στο προαύλιο χώρο του Νηπιαγωγείου και Δημοτικού Σχολείου Χαροπού. Παλαιοί και νέοι μαθητές ,γονείς και εκπαιδευτικοί παρευρέθηκαν στην τελετή. Οι μαθητές δέχθηκαν ευχές από τους ιερείς, τον σύλλογο γονέων και τους τοπικούς παράγοντες για μια καλή δημιουργική σχολική χρονιά!
Στη συνέχεια τα νήπια και γονείς προσήλθαν στο χώρο του νηπιαγωγείου .
Ο σύλλογος Διδασκόντων καλωσόρισε -τα νήπια και δόθηκαν βασικές ενημερώσεις-οδηγίες προς τους γονείς.
Τους μικρούς μαθητές περίμεναν εκπλήξεις……………….
Ευχόμαστε μία καλή και δημιουργική σχολική χρονιά για όλους μας!
Την Τρίτη 11 Ιουνίου το απόγευμα πραγματοποιήθηκε η γιορτή λήξης του σχολικού έτους. Γονείς συγγενείς και οι οι νέοι μαθητές που θα φοιτήσουν στο νηπιαγωγείο το ερχόμενο σχολικό έτος ήταν προσκεκλημένοι.
Στο χώρο του νηπιαγωγείου δημιουργήσαμε μία έκθεση εικαστικών με εργασίες των νηπίων ( ατομικές και ομαδικές δημιουργίες ) από όλη τη διάρκεια της χρονιάς
Αρχικά έγινε στους καλεσμένους μία μικρή παρουσίαση από το πρόγραμμα σχολικών δραστηριοτήτων που υλοποιήσαμε: ” ενημερώνομαι μαθαίνω προστατεύομαι”, Επίσης μέσα από βίντεο και φωτογραφίες έγινε μία ανασκόπηση της σχολικής χρονιάς .
στη συνέχεια περάσαμε στο προαύλιο του σχολείου όπου τα νήπια παρουσίασαν μία διασκευή της θεατρικής παράστασης : Τα ναυτάκια
Ξεκινήσαμε με το τραγούδι : το ναυτάκι του Αιγαίου είμαι εγώ …,,
Καπετάνιος και ναύτες….τα ναυτάκια παρουσιάζονται στον καπετάνιο…..
Τα νήπια κινούνται στα βήματα του χορού “συρτάκι”
Κλείνουμε με το τραγούδι :if you are huppy, στην αγγλική γλώσσα από τα νήπια που το επιμελήθηκε η κ. Στέλλα
Τα νήπια εύχονται :καλό Καλοκαίρι σε όλους πετώντας το καπέλο τους!
Ο σύλλογος Γονέων χαρίζει από ένα αναμνηστικό μπλουζάκι στα παιδιά μας!
Την Παρασκευή 14 Ιουνίου τελευταία μέρα του σχολικού έτους τα νήπια πήραν το αναμνηστικό τους, τους φακέλους τους και αποχαιρέτησαν σχολείο και δασκάλες !
Την Παρασκευή 31 Μαϊου ο οδοντίατρος και η επισκέπτρια υγείας του Κ.Υ. Σιδ/στρου επισκέφθηκαν το σχολείο μας στα πλαίσια δράσεων που υλοποιεί το υπουργείο Υγείας με το υπουργείο Παιδείας στις σχολικές μονάδες με θέμα την με θέμα την Στοματική υγιεινή.
Στην ολομέλεια οι επισκέπτες μας άκουσαν, συζήτησαν, προβληματίστηκαν…..
Ακολούθησε μία σχετική παρουσίαση……
Ακολούθησε επίδειξη για το πως πρέπει να βουρτσίζουμε τα δόντια μας……………..και τα νήπια εφάρμοσαν αυτά που έμαθαν..
Ακολούθησε παιχνίδι με τις τροφές που καταναλώνουμε και τα δόντια μας…….
Ποιες από αυτές όταν τις τρώμε κάνουν χαρούμενα ή λυπημένα τα δοντάκια μας;
Μία αναμνηστική κάρτα χάρισαν τα παιδιά μας στους επισκέπτες για να τους ευχαριστήσουν για την τόσο εποικοδομητική συνάντηση!
Ευχαριστούμε πολύ για την επίσκεψη, την πολύ ενδιαφέρουσα και ευχάριστη συνάντηση!
Συμπληρώνουμε και ολοκληρώνουμε το εργαστήριο δεξιοτήτων :Σεισμός και τώρα τι κάνω; με επιπλέον δραστηριότητες σχετικές με τις φυσικές καταστροφές που συνολικά αποτελούν το θέμα μας ( πρόγραμμα σχολικών δραστηριοτήτων): “Ενημερώνομαι – μαθαίνω-προστατεύομαι” από φυσικούς κινδύνους-καταστροφές.
Έχει γίνει ήδη αναφορά στο εργαστήριο Δεξιοτήτων στα ηφαίστεια μας και μας δίνεται τώρα η ευκαιρία να ασχοληθούμε με ένα άλλο στοιχείο της φύσης και φυσικό κίνδυνο: την φωτιά!
Ο μύθος του Προμηθέα μας δίνει την ευκαιρία να μιλήσουμε για την σπουδαιότητα της φωτιάς στη ζωή του ανθρώπου από την αρχαιότητα αλλά και στην καθημερινότητα μας.
Μαθαίνουμε και απομνημονεύουμε ένα αίνιγμα για την φωτιά. Εκφραζόμαστε μέσα από την εικαστική αποτύπωσητη (ζωγράφίζουμε την φωτιά) και χορεύουμε το ρυθμικό τραγούδι: Ταμ Ταμ τζουμαλάγια
Στη συνέχεια αναφερόμαστε στην επικινδυνότητα της φωτιάς. Τα νήπια αναφέρουν τις προσωπικές του εμπειρίες -πληροφορίες. Στο διαδίκτυο αναζητούμε σχετικές πληροφορίες και ανακαλύπτουμε πως υπάρχουν διάφορα είδη πυρκαγιών(σπίτι, δάσος, εργοστάσιο, πλοίο κ.λ.π.) Μας προβληματίζει το ερώτημα :πως να προστατευθούμε από μια πυρκαγιά ; τι πρέπει να κάνουμε;
Παρακολουθούμε τα σχετικά βίντεο από τη πολιτική προστασία.
Μαθαίνουμε το σύνθημα: Δεν παίζουμε με τη φωτιά, γιατί η φωτιά δεν παίζει μαζί μας! και βλέπουμε το σχετικό βίντεο.
Επισκεπτόμαστε το ΚΕΠΕΑ Κ. Ποροϊων . Μέσα από το παραμύθι (παράσταση κουκλοθεάτρου) :Η Πίτσα η αλεπουδίτσα αναφερόμαστε και συζητάμε για τις δασικές πυρκαγιές και τις συνέπειες τους.
Προβληματιζόμαστε και προτείνουμε τρόπους για να αντιμετωπίσουμε μία φωτιά που ίσως χρειαστεί να αντιμετωπίσουμε στο σχολείο , στο σπίτι κ.λ.π. Η συζήτηση η ανταλλαγή σκέψεων ,ο προβληματισμός, τα σχετικά βίντεο που παρακολουθήσαμε στο διαδίκτυο από τη διεύθυνση πολιτικής προστασίας μας οδηγούν στην καταγραφή βασικών οδηγιών σε περίπτωση πυρκαγιάς .
Αναρτούμε τις οδηγίες στην τάξη .
Συνεχίζουμε με ον επόμενο φυσικό κίνδυνο :”Πλημμύρες”
Η ιστορία της Κιβωτού του Νώε αποτελεί την αφόρμηση για να ασχοληθούμε με το φυσικό κίνδυνο των πλημμυρών. Σχολιάζουμε την ιστορία και αναφερόμαστε στις καταστροφικές συνέπειες της πλημμύρας.
Αναζητούμε στο διαδίκτυο εικόνες και βίντεο από πλημμύρες που έχουν γίνει στην πατρίδα μας(Θεσσαλία). Παρακολουθούμε έκτακτο δελτίο ειδήσεων που αναφέρεται σε πλημμυρικά φαινόμενα….. όπως και αντίστοιχο δελτίο καιρού.
Συζητάμε για τον τρόπο που θα αντιδράσουμε εάν χρειαστεί να αντιμετωπίσουμε μία παρόμοια κατάσταση στο σχολείο ή στο σπίτι…..
Μέσα από ψυχοκινητικά παιχνίδια αναπαριστούμε τις κινήσεις-αντιδράσεις ετοιμότητας….
Απαντήσεις των παιδιών…….
θα περπατήσουμε στις μύτες των ποδιών……
Θα ανεβούμε πάνω στα παγκάκια……………………..
Θα πάρουμε τηλέφωνο την πυροσβεστική…………..
Αναφερόμαστε στην σημαντικότητα του νερού της βροχής στη ζωή του ανθρώπου αλλά και στην καταστροφή που μπορεί να προέλθει από την μεγάλη ποσότητα της βροχής.
Άπό την μυθολογία διαβάζουμε τον μύθο με τον Δευκαλίωνα και την Πύρα και τον ζωγραφίζουμε.
Παρακολουθούμε το παρακάτω βιντεάκι, το σχολιάζουμε, προβληματιζόμαστε…..
Συμπεράσματα στα οποία καταλήγουμε και καταγράφουμε μετά την ανάγνωση του παραμυθιού:
Προσεγγίζουμε το φαινόμενο της πλημμύρα μέσα από τη τέχνη. Παρατηρούμε πίνακες ζχωγραφικής (υλικό από το πρόγραμμα Δευκαλίων).Αναφερόμαστε και καταγράφουμε τα συναισθήματα που αναγνωρίζουμε στα πρόσωπα που εικονίζονται.
Τα νήπια επιλέγουν κάποιους από τους πίνακες και χωρίζονται σε ομάδες . Κάθε ομάδα αναλαμβάνει να δημιουργήσει -αναπαραστήσει τον πίνακα που επέλεξε…….
Ακούμε και τραγουδάμε το παραδοσιακό τραγούδι Περπερούνα ή Πιρπιρούνα. Αναφερόμαστε στο έθιμο(επίκληση για βροχή).
Ολοκληρώνουμε με τις οδηγίες που καταγράφουμε για την αντιμετώπιση των πλημμυρών και τις αναρτούμε σε εμφανές σημείο στην τάξη,
Την Τετάρτη 22 Μαίου το σχολείο μας επισκέφθηκε το Κέντρο Περιβαλλοντικής εκπ/σης Κ. Ποροϊων. Ήταν μία προγραμματισμένη επίσκεψη στα πλαίσια των δράσεων που υλοποιούμε το τρέχον σχολικό έτος :Γίνομαι εθελοντής για το περιβάλλον. Κατά την επίσκεψη μας στο χώρο μας υποδέχθηκαν και μας καλωσόρισαν οι υπεύθυνοι.
Κατά την παραμονή μας στο κέντρο η κ. Μαριάνθη συζήτησε (υπέβαλε ερωτήσεις, πήρε απαντήσεις, προβλημάτισε…) τα νήπια σχετικά με την προστασία του περιβάλλοντος κι έπαιξε μαζί τους. Τα νήπια παρακολούθησαν με πολύ ενδιαφέρον παράσταση κουκλουθεάτρου με ήρωα την την Πίτσα την αλεπουδίτσα. Στη συνέχεια ζωγράφισαν από τι κινδυνεύει-απειλείται το δάσος και παρουσίασαν τα έργα τους.
Τα νήπια χάρισαν μία δημιουργία τους στο προσωπικό του κέντρου με θέμα την ανακύκλωση!
Ακολούθησε ο περίπατος στο δάσος των Άνω Ποροϊων . Οι ήχοι, οι όμορφες εικόνες, η οσμή του δάσους η γεύση ( αγριοφράουλες)ήταν μοναδικές…….
Νήπια έχουν περισυλλέξει σκουπίδια(πλαστικά μπουκάλια) κατά τον περίπατο στο δάσος για να τα τοποθετήσουν στον κάδο ανακύκλωσης…..
Ευχαριστούμε πολύ την παιδαγωγική ομάδα του ΚΕ. Π.Ε.Α.για την υπέροχη ξενάγηση και συνεργασία
Η εμπειρία για τους μικρούς μαθητές, τους γονείς και εκπαιδευτικούς ήταν μοναδική και πιστεύουμε αξέχαστη !
Την Τρίτη 21 Μάϊου το σχολείο μας επισκέφθηκε τις πολιτιστικές εκδηλώσεις :” Μαθητόκοσμος” που διοργανώνει ο Σύλλογος εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμια. εκπαίδευσης Σερρών.
Το νηπιαγωγείο μας συμμετείχε με την δραματοποίηση του τραγουδιού του Γιώργου Σακελλαρίδη: Μήλα γύρω γύρω στη μέση πορτοκάλι κι έστειλαν το δικό τους μήνυμα κατά της βίας, του εκφοβισμού, της διαφορετικότητας .
Συγχαρητήρια σε όλα τα παιδιά μας για την υπέροχη παρουσία!
Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία στη σελίδα μας. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε τη σελίδα, θα υποθέσουμε πως είστε ικανοποιημένοι με αυτό.ΕντάξειΔιαβάστε περισσότεραΜη αποδοχή