ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΗΣ ΒΑΣΗΣ ΑΝΔΡΑΒΙΔΑΣ

ΣΥΓΚΡΟΤΩΝΤΑΣ ΟΜΑΔΕΣ

ΟΜΑΔΟΣΥΝΕΡΓΑΤΙΚΗ ΜΑΘΗΣΗ

H συνεργατική μάθηση αναφέρεται σε μια διαδικασία κατά την οποία οι μαθητές και οι μαθήτριεςαλληλεπιδρούνσε ομάδες, επιδεικνύοντας υπευθυνότητα απέναντι στη δική τους μάθηση αλλά και των μελών της ομάδας.

Δίνονται ευκαιρίες στα παιδιά να αλληλεπιδράσουν σε διαφορετικές καταστάσεις και με διαφορετικούς στόχους, όπως για να παίξουν , να φέρουν εις πέρας ένα καθήκον ή να επιτελέσουν ένα έργο, διαμορφώνοντας άτυπες (αυθόρμητες, τυχαίες ή μη τυχαίες) και τυπικές (οργανωμένες και σταθερές για κάποιο διάστημα) ομάδες.

(πηγή: πρόγραμμα σπουδών για την προσχολική εκπαίδευση)

Από την αρχή της χρονιάς τα παιδιά οργανώνονται  σε ομάδες τυχαίες στην αρχή για την επίτευξη κάποιου σκοπού π.χ. ομαδικά παιχνίδια στην αυλή.

 

IMG 20241003 111712 IMG 20241003 111657 IMG 20241003 111635 IMG 20241003 110808

στη συνέχεια συγκροτούνται οι τυπικές ομάδες , οι οποίες θα είναι σταθερές για μεγάλο χρονικό διάστημα.

συζητήσαμε τα οφέλη της ομάδας καθώς και τους κανόνες που τις διέπουν

IMG 20241015 110038

Στα παιδιά δόθηκαν τυχαίοι φάκελοι που είχαν μέσα το ζωάκι που θα εκπροσωπούσε την ομάδα τους με κινητικά παιχνίδια ,πρώτα ανά ζεύγη και κατόπιν με πλήρη σύνθεση, γνώρισαν τα μέλη της ομάδας τους.

IMG 20241015 111729 IMG 20241015 111834 IMG 20241015 111923 IMG 20241015 111930 IMG 20241015 112136 IMG 20241015 112140 IMG 20241015 112149

Τέλος κάθε ομάδα έφτιαξε το δικό της συμβόλαιο.

IMG 20241015 113926 IMG 20241015 113540 IMG 20241015 113551 IMG 20241015 113618 IMG 20241015 113628 IMG 20241015 113649 IMG 20241015 113910 IMG 20241015 113920

Έτοιμα και τα συμβόλαια των ομάδων μας.

IMG 20241015 115921 IMG 20241101 124610 IMG 20241101 124800

EU code week 2024

Το σχολείο μας πήρε μέρος στην Ευρωπαϊκή εβδομάδα  προγραμματισμού.

Στα πλαίσια της θεματικής της 28ης Οκτωβρίου ξεκινήσαμε την ιστορία” Ο σπόρος της Ειρήνης” σταματήσαμε την αφήγηση πριν αποκαλύψουμε τι φύτρωσε από τον σπόρο αυτό. Τα παιδιά έπρεπε να αποκωδικοποιήσουν τους χάρτες σε πρώτη φάση, ώστε να βρουν τι θα φυτρώσει από τον παράξενο σπόρο. έσπασαν τον κώδικα και βρήκαν πολύχρωμες τουλίπες, παπαρούνες κ.α. Σε δεύτερη φάση, τα παιδιά έπρεπε να προγραμματίσουν τη Beebot να περάσει κάθε φορά από διαφορετικό αποκωδικοποιημένο λουλούδι και να καταλήξει στο περιστέρι της Ειρήνης.

 

 



Λήψη αρχείου

ΚΑΛΟ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙ

Με την καλοκαιρινή μας Γιορτή έληξε  το σχολικό έτος 2023-2024

Ευχόμαστε σε όλους τους μαθητές μας ΚΑΛΟ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙ !!!

φωτο2

φωτο 3 φωτο1

φωτο4 φωτο5

Τα παιδία παίζει….παίζουμε όπως παλιά

Το νηπιαγωγείο μας εκπονεί κατά το σχολικό έτος 2023-24 πρόγραμμα σχολικών δραστηριοτήτων με τίτλο

” Τα παιδία παίζει….παίζουμε όπως παλιά’ 

Το πρόγραμμα εντάσσεται στη θεματολογία Λαογραφία – πολιτιστική κληρονομιά – τοπική ιστορία – ιστορία και πολιτισμός, ιστορία, μυθολογία.

Βασικοί στόχοι του προγράμματος είναι οι εξής:

  • Να συνειδητοποιήσουν την ποικιλομορφία των παιχνιδιών (ομαδικά, ψηφιακά, παραδοσιακά), να εμπλακούν ενεργά, να παίξουν και να χαρούν.
  • Να έρθουν σε επαφή με τα παιχνίδια του χθες και να εκτιμήσουν τη διαχρονική τους αξία.
  • Μέσα από την ενασχόληση με τα παραδοσιακά και σύγχρονα παιχνίδια, να έρθουν σε επαφή με το περιβάλλον, τον πολιτισμό και την ιστορία.
  • Να έρθουν σε επαφή με παιχνίδια από την αρχαιότητα ως σήμερα (εκπαιδευτικό πρόγραμμα σε συνεργασία με το μουσείο Αρχαίας Ολυμπίας).
  • Να βιώσουν θετικά τη συμμετοχή τους σε ομαδικά και παραδοσιακά παιχνίδια και να ακολουθούν οδηγίες.
  • Να χρησιμοποιήσουν διάφορα υλικά (ανακυκλώσιμα και μη) για να κατασκευάσουν δικά τους παιχνίδια (συμμετοχή στο μαθητικό διαγωνισμό κατασκευής παιχνιδιού: «Από το σήμερα στο χθες») και να αναπτύξουν τη δημιουργική τους σκέψη.
  • Να καλλιεργήσουν τη συνεργασία, την ομαδικότητα, την κατανόηση και αποδοχή της διαφορετικότητας, την ευγενή άμιλλα και το σεβασμό προς τους άλλους.

Παραθέτουμε κάποιες ενδεικτικές δραστηριότητες

Γνώρισαν παραδοσιακά ομαδικά παιχνίδια τα οποία παρουσίασε και έπαιξε μαζί τους γιαγιά νηπίου

IMG 20240223 111416

IMG 20240223 113738

Φτιάξαμε κούκλες, γαντόκουκλες και μπάλες  …… όπως παλιά.

IMG 20240223 122614 1

IMG 20240426 134856

Μάθαμε να παίζουμε τρίλιζα με πετραδάκια

IMG 20240426 140046

IMG 20240328 123056 IMG 20240328 123044

 

Φτιάξαμε σβούρες από χαρτόνι και ξυλομπογιές

IMG 20240223 124340

IMG 20240223 130309

IMG 20240223 130239

Εργαστήρια δεξιοτήτων 2ος θεματικός κύκλος: Φροντίζω το περιβάλλον

 

Τίτλος :«Το παράπονο των ζώων»

Βασικός σκοπός  του θεματικού κύκλου είναι η εξοικείωση των παιδιών με τα πρωτεύοντα ζωικά είδη που αντιμετωπίζουν τον επικείμενο κίνδυνο εξαφάνισης παγκοσμίως, με ιδιαίτερη έμφαση στην Ελλάδα. Επιπλέον, επιδιώκει να τονίσει τους διάφορους κινδύνους που αντιμετωπίζουν αυτά τα ζώα. Μέσα από άκρως διαδραστικές και πρακτικές δραστηριότητες, τα παιδιά θα έχουν την ευκαιρία να μπουν στη θέση των  απειλούμενων ζώων και να δημιουργήσουν πιθανές λύσεις. Τελικά, ο σκοπός όλων των εργαστηρίων είναι να ενσταλάξουν στους μαθητές μια βαθιά κατανόηση της επιτακτικής ανάγκης να προστατεύσουμε τον πλανήτη μας και να καλλιεργήσουμε μια αίσθηση οικολογικής συνείδησης.

Το εργαστήριο δεξιοτήτων αποτέλεσε το έναυσμα για το etwinning έργο μας με τίτλο “ANIMALS SOS”

Σας παραθέτουμε κάποιες ενδεικτικές δραστηριότητες

Ξεκινήσαμε το εργαστήριό μας ορίζοντας το συμβόλαιο των ομάδων μας

 

Γνωριστήκαμε με τους εταίρους μας στο    μας, παρουσιάζοντας τον εαυτό μας μέσα από το παρακάτω βίντεο

Με την τεχνική του καταιγισμού ιδεών τα νήπια εξέφρασαν αυθόρμητα τις ιδέες τους για το υπό διερεύνηση θέμα, οι οποίες και καταγράφηκαν στην πρώτη στήλη του διαγράμματος KWLH

ΔΙΑΓΡΑΜΜΑ KWLH (3)

Τα παιδιά αφού παρακολούθησαν εκπαιδευτικά βίντεο και εποπτικό υλικό συμπλήρωσαν με την βοήθεια της νηπιαγωγού το twinboard στο etwinning έργο δηλώνοντας τι θα ήθελαν να μάθουν για τα ζώα  συμπληρώνοντας  έτσι την δεύτερη στήλη του διαγράμματος KWLH

Στιγμιότυπο οθόνης 50

Στιγμιότυπο οθόνης 51

Χωριστήκαμε τυχαία σε τρεις ομάδες αντιπροσωπεύοντας κάθε ομάδα ένα απειλούμενο ζώο. Κάθε ομάδα έπρεπε να φέρει πληροφορίες για το ζώο που αντιπροσωπεύει. ΟΙ ομάδες μας ήταν οι εξής:

α) Καφέ αρκούδα

β) Γκρίζος λύκος

Γ) Χελώνα Καρέτα-Καρέτα

Παίξαμε  δραματοποιήσεις με τις μάσκες που φτιάξαμε.

Παίξαμε λεκτικά παιχνίδια με τα ονόματα των ομάδων.

IMG 20240410 115212

Στα πλαίσια του  etwinning έργο μας  “ANIMALS SOS”

Μέσω της εφαρμογής colorillo, τα παιδιά του Νηπιαγωγείου του νηπιαγωγείου μας μαζί με τους ετέρους μας ζωγράφισαν, ταυτόχρονα, ζώα της Ελλάδας που κινδυνεύουν με εξαφάνιση.

Στιγμιότυπο οθόνης 2024 05 06 201626

Δελφίνι, χελώνα Καρέτα-Καρέτα, κόκκινο ελάφι, αργυροπελεκάνος, γκρίζος λύκος, φώκια Μονάχους-Μονάχους και καφέ αρκούδα!

Δουλέψαμε τις ρουτίνες  σκέψεις : Δημιουργικές συγκρίσεις

Παίξαμε με τους εταίρους μας διαδραστικά παιχνίδια

 

Αποφασίσαμε με τους εταίρους μας να διεξάγουμε ψηφοφορία για να δούμε ποιο απειλούμενο ζώο θα υιοθετήσουμε

Τις γνώσεις που  αποκτήσαμε τις δημιουργήσαμε ένα όμορφο βίντεο

Μαζί με  εταίρους μας αποφασίσαμε να πάμε εκπαιδευτική επίσκεψη στο ΚΕΠΕΑ Κρεστένων να παρακολουθήσουμε το εκπαιδευτικό πρόγραμμα “Τα δώρα της θάλασσας”

Τέλος τα παιδιά δημιούργησαν την αφίσα του προγράμματος , στέλνοντας το δικό τους μήνυμα.

IMG 20240426 090701

 

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ 1ος ΘΕΜΑΤΙΚΟΣ ΚΥΚΛΟΣ ΖΩ ΚΑΛΥΤΕΡΑ ΕΥ-ΖΗΝ

1ος θεματικός κύκλος: Ζω καλύτερα – Ευ ζην

Επιμέρους Θεματικές Ενότητες/Υποενότητες: Αυτομέριμνα

Τίτλος: «Το παπάκι πάει»

Το πρόγραμμα αυτό δημιουργήθηκε από το Χαμόγελο του παιδιού και  στόχος είναι η ενίσχυση των γνώσεων και δεξιοτήτων των παιδιών σε περίπτωση που βρεθούν σε συνθήκες εξαφάνισης μη προσδιοριζόμενης αλλιώς, δηλαδή σε συνθήκες που χάνουν τον προσανατολισμό τους ή για κάποιον λόγο δεν βρίσκονται κοντά στο άτομο που νομίμως ασκεί την επιμέλεια τους. Συνοπτικά τα παιδιά εκπαιδεύονται να έχουν  αυξημένη επίγνωση των κινδύνων και να είναι σε ετοιμότητα  (increase awareness), αναπτύσσοντας την ικανότητα της αυτοπροστασίας και της αυτομέριμνας.

Πρωταγωνιστής του εργαστηρίου μας ένα μικρό παπάκι  ο “Πάκο”. Ο Πάκο έχασε την οικογένειά του και χρειάζεται την βοήθειά μας για να την βρει

0024319 loytrino papaki 28 ek 550

Τα παιδιά αναλαμβάνουν δράση…..αποφασίζουν να βοηθήσουν τον Πάκο χρειάζονται όμως και βοηθούς, μια κούκλα είναι ο καλύτερος βοηθός.

Στη συνέχεια διαβάσαμε την ιστορία του μικρού Αλέξανδρου, του αγοριού που έχασε τη μαμά του την λαϊκή αγορά.  Οι μαθητές μπόρεσαν να κατανοήσουν βασικά μηνύματα σε περίπτωση που  κάποιο παιδί βρεθεί στην θέση να έχει χάσει την μαμά , τον μπαμπά του ή τον άνθρωπο που το επιβλέπει. Μέσω της ιστορίας τα παιδιά ήρθαν σε επαφή με την εμπειρία της εξαφάνισης και  αποκτήσαν γνώσεις, οι οποίες, αν και δουλεύονται σε έναν υποθετικό κόσμο, θα μπορέσουν να ανακληθούν και να εφαρμοστούν σε αντίστοιχες περιπτώσεις.

το λαθοσ1 το λαθος λαθοσ3

Στη συνέχεια παρουσιάσαμε στα παιδιά τον αριθμό έκτακτης ανάγκης ”100” καθώς και τον αριθμό ‘116000″  που  ανήκει στο χαμόγελο του παιδιού και συζητήσαμε τις περιπτώσεις στις οποίες τους χρησιμοποιούμε. Εξασκηθήκαμε να συνθέτουμε τα νούμερα.

Κατασκευή αφίσας

Τα παιδιά χωρίζονται σε 3 ομάδες. Η κάθε ομάδα αναλαμβάνει να χρωματίσει  τον αριθμό 100 καθώς και να ζωγραφίσει  περιπτώσεις κατά την οποία καλούμε το 100. Πριν την υλοποίηση κάθε ομάδα συζητά μεταξύ της ποιες  περιπτώσεις θα ζωγραφίσει και το ανακοινώνει στην ολομέλεια.

Αφού ολοκληρώσαμε  τις αφίσες μας, πραγματοποιήσαμε ψηφοφορία για να επιλέξουμε την αφίσα του προγράμματός μας.

 

Μουσικά παιχνίδια

Τα παιδιά έχουν στο κεφάλι τους αριθμούς από 0 ως το 9. Ένα παιδί είναι αυτός που κινδυνεύει. Όσο παίζει η μουσική τα παιδιά κινούνται στο χώρο. Όταν σταματήσει, τα παιδιά ακινητοποιούνται και ο κινδυνεύων πρέπει να βρει τα παιδιά που σχηματίζουν το 100.

Από το πρόγραμμά μας δεν θα μπορούσε να απουσιάσει και η ρομποτική. τα παιδιά έπρεπε να προγραμματίσουν την μελισσούλα ρομπότ να φτάσει στον προορισμό της αποφεύγοντας κάθε φορά τα εμπόδια.

Τι θα έκανες Αν;

Tα παιδιά βιωματικά στην αρχή και στη συνέχεια επί χάρτου θα εφαρμόσουν την  γνώση που απόχτησαν σε διάφορα προτεινόμενα σενάρια.  Ο στόχος είναι η επανάληψη των «βασικών μηνυμάτων» πρόληψης της εξαφάνισης.

ΧΕΙΜΩΝΑΣ

Ο χειμώνας ξεκίνησε στο νηπιαγωγείο μας με την αγαπημένη γιορτή των παιδιών , τα Χριστούγεννα. Τα παιδιά βίωσαν έντονα το εορταστικό κλίμα των Χριστουγέννων μέσα από μεγάλη ποικιλία δραστηριοτήτων: στόλισαν το χριστουγεννιάτικο δέντρο, έφτιαξαν χριστουγεννιάτικα στολίδια, στόλισαν τις αίθουσες με χριστουγεννιάτικες κατασκευές, έφτιαξαν χριστουγεννιάτικη κάρτα για να ευχηθούν στις οικογένειές τους.

Το σκηνικό της γιορτής μας

 

IMG 20231221 133932

Με το άνοιγμα των σχολείων δεν παραλείψαμε να τηρήσουμε το έθιμο της κοπής της βασιλόπιτας.

IMG 20240201 122118

Ο χειμώνας έχει επισκεφθεί το νηπιαγωγείο μας για τα καλά. τα παιδιά ενεπλάκησαν σε συζητήσεις για τις αλλαγές που συμβαίνουν στη φύση τον χειμώνα, παρακολούθησαν εκπαιδευτικά βίντεο άκουσαν χειμωνιάτικες ιστορίες, δημιούργησαν  πολλές κατασκευές, έπαιξαν διαδραστικά παιχνίδια.

παρακάτω σας παραθέτουμε κάποιες από τις δράσεις μας.

αναγραμματισμός τη λέξης Ιανουάριος

Κατασκευή χιονάνθρωπου με την τεχνική της κιμωλίας

Γνωρίσαμε τα χειμερινά σπορ και κατασκευάσαμε τον χιονάνθρωπο σκιέρ

Γνωρίσαμε τα ρούχα του χειμώνα, Στο παιχνίδι που παίξαμε Τα παιδιά έπρεπε να απλώσουν τα ρούχα με βάση το μοτίβο που έχουν επιλέξει.

Φυσικά στα χειμερινά ρούχα την τιμητική τους έχουν ο σκούφος και τα γάντια.

Δε θα μπορούσαμε να παραλείψουμε και το γράμμα Χχ από τον χειμώνα.

Παίξαμε το διαδραστικό παιχνίδι: “Τι μας φέρνει ο χειμώνας”.

Αναρωτηθήκαμε πως περνούν τον χειμώνα τα ζωάκια. παρακολουθήσαμε την ιστορία “το πουλάκι του χειμώνα”

https://www.youtube.com/watch?v=DFFVY4lF_2U&t=468s

πηγή: Τα παραμύθια της κυρά -Ρήνης

Κατασκευάσαμε το πουλάκι του χειμώνα με τύπωμα της παλάμης μας.

Δεν παραλείψαμε να φτιάξουμε  και τις ταΐστρες μας και να τις γεμίζουμε καθημερινά με τροφή για τα πουλάκια.

IMG 20240119 111058

Διαβάσαμε το αγαπημένο ουκρανικό παραμύθι : “Το γάντι” και παίξαμε γλωσσικά παιχνίδια.

Γνωρίσαμε την χειμερία νάρκη μέσα από την ανάγνωση ιστοριών όπως; Πως η χελώνα γνώρισε τον χειμώνα, Ο φαλακρός σκαντζόχοιρος, λιγουλάκι χειμώνας κ.α.

Φτιάξαμε φωλιά στον κορμό το πεύκου για να κοιμηθούν τα σκαντζοχοιράκια μας.

Έτοιμα αι τα φίδια μας

Μάθαμε το Ββ του βατράχου

Παίξαμε διαδραστικά παιχνίδια

ΦΘΙΝΟΠΩΡΟ

Με αφορμή ,διάφορες φθινοπωρινές ιστορίες τα νήπια ενεπλάκησαν σε συζήτηση για τις αλλαγές που συμβαίνουν στη φύση το φθινόπωρο. Παρατήρησαν φύλλα που είχαν πέσει από τον πλάτανο στην αυλή του σχολείου και μίλησαν για τα χρώματα του φθινοπώρου ,πραγματοποίησαν μίξεις χρωμάτων, έκαναν κατασκευές από τα φύλλα που συνέλεξαν. Εφάρμοσαν διάφορες τεχνικές. τις οποίες αποτύπωσαν σε   ατομικές εργασίες και ομαδικές συνθέσεις για να αποδώσουν τις αλλαγές που συμβαίνουν στη φύση . Έπαιξαν διάφορα παιχνίδια με αφορμή τη θεματική του φθινοπώρου στην αυλή του σχολείου. Επιπλέον, με αφορμή ομαδική φθινοπωρινή σύνθεση για την οποία αξιοποιήθηκαν κύκλοι για την κατασκευή της, τα παιδιά προσέγγισαν τα βασικά σχήματα (κύκλος, τρίγωνο, τετράγωνο)……..και πολλές άλλες φθινοπωρινές δράσεις.

Σας παραθέτουμε κάποιες από αυτές.

Με αφορμή την παγκόσμια ημέρα των ζώων, τα φύλλα από τον πλάτανο έγιναν αλεπού

και φυσικά η παραλείψαμε να παίξουμε και το ψηφιακό μας παζλ

 

Αφού παρατηρήσαμε την φύση το φθινόπωρο, συνθέσαμε τα δικά μας φθινοπωρινά τοπία. Σε Α4 κάνσον στάξαμε σταγόνες τέμπερας  από τα χρώματα του φθινοπώρου και με ένα χάρακα τραβήξαμε ζικ -ζακ γραμμές. Ιδού το αποτέλεσμα

IMG 20231113 093119

Με αφορμή την σύνθεση Φθινοπωρινού τοπίου, στο οποίο κυρίαρχο σχήμα ήταν ο κύκλος, μας δόθηκε η αφορμή να ασχοληθούμε με τα σχήματα.

 

IMG 20231113 091437

Φθινόπωρο χωρίς τον ” ΑΟΥΤΣ” δεν γίνεται, αφού διαβάσαμε την αγαπημένη μας ιστορία, παιξαμε στον διαδραστικό πίνακα ψηφιακά παιχνίδια

Παίξαμε τον ”ΑΟΥΤΣ” σε ψηφιακό παζλ

Κατασκευάσαμε τον σκαντζόχοιρο. Τα αγκάθια του έγιναν με στάμπες από πιρούνι.

IMG 20231204 091321

 

IMG 20231204 091332

μέσα από την ιστορία μάθαμε και τον αριθμό 1

Μιλήσαμε για τα πρωτοβρόχια. Δημιουργήσαμε ατομικές εργασίες με την τεχνική του κολλαζ αλλά και της στάμπας με σφουγγάρι.

IMG 20231117 100745

                                                            Κολλάζ

Με τα πρωτοβρόχια έρχεται και η σπορά. Σπείραμε τους σπόρους μας και φυσικά δε θα μπορούσαμε να παραλείψουμε τα σκιάχτρα μας.

IMG 20231204 114057 Αντιγραφή

 

IMG 20231206 115050 IMG 20231206 115348

 

Ένα από τα πρώτα γράμματα με τα οποία ερχόμαστε σε επαφή είναι το Φφ του Φθινοπώρου .  βρήκαμε λέξεις και αντικείμενα που αρχίζουν από Φφ, το γράψαμε όπως μπορούσαμε, παίξαμε διαδραστικά παιχνίδια και το φτιάξαμε κατασκευή.

IMG 20231124 120312 IMG 20231128 104920 IMG 20231128 104934

 

ΠΡΩΤΕΣ ΜΕΡΕΣ ΣΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ

Στις φωτογραφίες που παρατίθενται αποτυπώνονται κάποιες δράσεις από τις πρώτες μέρες στο νηπιαγωγείο

Με αφόρμηση την ιστορία « Το μικρό τερατάκι πάει σχολείο» ορίσαμε τους κανόνες που θα ρυθμίζουν την εύρυθμη λειτουργία της τάξης μας, υπογράψαμε το συμβόλαιο της ομάδας μας και φτιάξαμε ομαδική κατασκευή το μικρό μας τερακάκι για να μας θυμίζει πάντοτε τους κανόνες. Δεν θα μπορούσαμε να παραλείψουμε και την νεράιδα Ευγενία με τα ευγενικά λογάκια που εξαφάνισε όλες τις άσχημες λεξούλες από το σχολείο μας.

IMG 20231010 114650 2IMG 20231010 115139

IMG 20231022 083441 1

IMG 20231022 082954 IMG 20231022 083026 IMG 20231022 083034

Για να εμπεδώσουμε καλύτερα τους κανόνες παιξαμε το παρακάτω διαδραστικό παιχνίδι.

 

Στη συνέχεια παρατίθενται κάποιες δρασεις των παιδιών ώστε να εξοικειωθούν με την αναγνώριση του ονόματός τους. Αρχικά, εντόπισαν το αρχικό γράμμα του ονόματός τους σε καρτέλες και στη συνέχεια το συνέθεσαν σε κατασκευές

IMG 20231022 083122 IMG 20231022 083142 IMG 20231022 083233 IMG 20231022 083252 IMG 20231022 083324 1 IMG 20231022 083405 1

 

3ος θεματικός κύκλος: Ενδιαφέρομαι και ενεργώ – Κοινωνική Συναίσθηση και Ευθύνη

Τίτλος του εργαστηρίου μας ” όλοι μαζί μπορούμε”

Δημιουργήσαμε το συμβόλαιο της ομάδας μας.

IMG 20231022 083441 1

Δημιουργήσαμε την ομάδα μας και παίξαμε παιχνίδια ενδυνάμωσης της ομάδας. Τα παιδιά κινούνται ελεύθερα στο χώρο, ακολουθώντας το ρυθμό της μουσικής. στο σταμάτημα της μουσικής πρέπει να βρουν ένα ζευγάρι και να ακολουθήσουν τις οδηγίες της νηπιαγωγού.

IMG 20231017 110929

IMG 20231017 111203

Στη συνέχεια επιδιώχθηκε  η ανίχνευση αρχικών ιδεών των παιδιών για την έννοια της συνέργασίας. Σκορπισαμε στο πάτωμα πρασινα χαρτιά, τόσα όσα και τα παιδιά. Καθε παιδί έβαλε πάνω σε ένα χαρτί την μολυβοθήκη του, αφού παίξαμε πρώτα ψυχοκινητικά παιχνίδια με σκοπό την ενδυνάμωση της ομάδας, στη συνέχεια ζητήσαμε απο τα παιδιά να μας ζωγραφίσουν τι νομίζουν ότι είναι η συνεργασία.

IMG 20231017 112948IMG 20231017 113617      IMG 20231017 113602

IMG 20231017 113714    IMG 20231017 113626

IMG 20231017 113840

IMG 20231111 091344 IMG 20231111 091402 IMG 20231111 091415

Για να κατανοήσουμε την έννοια της συνεργασίας, της φιλίας και να ενδυναμώσουμε την όμάδα διαβάσαμε τα βιβλία “Η σκάλα της αγάπης ” και ” Του σκοινιού τα μανταλάκια’  του Αντώνη Παπαθεόπουλου

    ….αν μπορούσατε να ακούσετε τι λένε τα μανταλάκια της μπουγάδας,

          θα βλέπατε ότι μοιάζουν πολύ με εσάς και τους φίλους σας ……..

Πηγή: https://www.youtube.com/@AntonisPapatheodoulou

στο τέλος απλώσαμε και την δική μας μπουγάδα……

IMG 20231019 115452 IMG 20231019 115652 IMG 20231019 115752 IMG 20231019 115840

IMG 20231019 120513

IMG 20231111 091731 IMG 20231111 092641IMG 20231111 091717

Φτιάξαμε το παγκάκι της φιλίας, ωστε κανένα παιδί να μη μείνει χωρίς φίλο…. αν νιώθει μοναξιά και χρειάζεται φίλο μπορεί να καθήσει στο παγκακι της φιλίας, σιγουρα τότε κάποις θα τον πλησιάσει για να τον κάνει φίλο!

IMG 20231019 135748

 

Μέσα από την παιχνιώδη μάθηση προσπαθήσαμε να εμβαθύνουμε στην έννοια της συνεργασίας. IMG 20231018 111902 IMG 20231018 111948 IMG 20231018 112115 IMG 20231018 113030

IMG 20231018 113238

Στη θεματική ενότητα ”οι κανόνες της τάξης μου” χωριστήκαμε σε ομάδες, τα παιδιά κάθε ομάδας συνεργάστηκαν για να συνθέσουν το μικρό τερατάκι

IMG 20231010 115139

IMG 20231010 114759 1

στη θεματική ενότητα “Το φθινόπωρο” τα παιδιά εβαψαν την παλάμη τους ,το ενα μπλε ,το άλλο κίτρινη εν συνεχεία έπρεπε να συνεργαστούν προκαλώντας τριβή στις δύο παλάμες, Το αποτέλεσμα…….. Μαγευτικό.

IMG 20231030 120010 InkedIMG 20231030 120015 LI InkedIMG 20231030 120023 LI

Απο το εργαστήρι μας δε θα μπορούσαν να λείψουν οι ρουτίνες σκέψεις. δουλεψαμε τις ρουτίνες σκέψεις χρώμα-συμβολο εικόνα

IMG 20231111 092522 IMG 20231111 092738 IMG 20231111 092944

Και τις δημιουργικές συγκρίσειςIMG 20231111 090638 IMG 20231111 090644 IMG 20231111 090658 IMG 20231111 090819 IMG 20231111 091006

Για την εμπέδωση  της δραστηριότητας παίξαμε και το παρακάτω διαδραστικό παιχνίδι

Σελίδα 1 από 6

Υποστηριζόμενο από blogs.sch.gr & Θέμα βασισμένο στο Lovecraft από τον Anders Norén

Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση