“Χωρίς βελόνα και κλωστή . . . τσάντα φτιάχνω στη στιγμή”

Η ομάδα “Αεί Φέρειν” από το Κέντρο Σχεδιασμού αειφορικών δράσεων, επισκέφθηκε το Νηπιαγωγείο μας προκειμένου να υλοποιήσει το πρόγραμμα: “Χωρίς βελόνα και κλωστή . . . τσάντα φτιάχνω στη στιγμή”. Σκοπός της εκπαιδευτικής δράσης ήταν τα παιδιά να ευαισθητοποιηθούν σε θέματα μείωσης αποβλήτων, επαναχρησιμοποίησης υλικών ανακύκλωσης, αλλά και ανάπτυξης οικολογικής συνείδησης.

Αρχικά, γνωριστήκαμε μεταξύ μας παίζοντας παιχνίδια γνωριμίας, στα οποία είπαμε τα ονόματά μας και εκφράσαμε τις προτιμήσεις μας σχετικά με το περιβάλλον και τη φύση.
 
1 234
Δημιουργήσαμε ένα συμβόλαιο κανόνων και το υπογράψαμε με τα μοναδικά δαχτυλικά μας αποτυπώματα, δίνοντας την υπόσχεση ότι θα το τηρήσουμε. Τώρα είμαστε έτοιμοι για δράση! 
5
7 6
IMG 20250331 082630 IMG 20250331 083701
Διαβάσαμε το παραμύθι “Γ… όπως γη” από το βιβλίο “Το Αλφαβητάρι της Φύσης” της Μαρίας Φραγκιά και συζητήσαμε τι αρρωσταίνει τη Γη. 
8 9
Ένα ομαδικό παιχνίδι μας βοήθησε να κατανοήσουμε ποιες ανθρώπινες δραστηριότητες κάνουν τη Γη χαρούμενη και ποιες όχι.
10 11 12
Έπειτα, επαναχρησιμοποιώντας τα παλιά Τ-shirt της μαμάς και του μπαμπά που φέραμε από το σπίτι μας, δημιουργήσαμε μια τσάντα με απλό και πρωτότυπο τρόπο. Χρειαστήκαμε μόνο το ψαλίδι μας και κάναμε μερικούς κόμπους. Πώς σας φαίνονται;
13 14 15 16 17
18 19
Τέλος, βραβευτήκαμε για την προσπάθειά μας κερδίζοντας μετάλλια και αποχαιρετιστήκαμε εκφράζοντας τα συναισθήματα που μας δημιουργήθηκαν σε όλη τη διάρκεια της εκπαιδευτικής δράσης.
22
20 21
Οι εκπαιδευτικοί του 1ου Νηπιαγωγείου Α.Τ.Π.Σ.Υ.Τ.Ε.
Τάσσου Έλενα & Κρεούζη Αγγελική
Βούλγαρη Αικατερίνη & Δέσποινα Λαγουδάκη
Κατηγορίες: 1ος Άξονας. Διδασκαλία, μάθηση, αξιολόγηση (Σχ. έτος 2024-2025), 3ος Άξονας. Σχέσεις μεταξύ μαθητών/τριών (Σχ. έτος 2024-2025), 4ος Άξονας. Σχέσεις μεταξύ μαθητών – εκπ/κών (Σχ. έτος 2024-2025), Εκπαιδευτικές δράσεις | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο “Χωρίς βελόνα και κλωστή . . . τσάντα φτιάχνω στη στιγμή”

Αποκριάτικη Δράση με Καπέλα και Μάσκες από Ανακυκλώσιμα Υλικά!

Στο νηπιαγωγείο μας, ο φετινός εορτασμός της Αποκριάς είχε μια ξεχωριστή και οικολογική πινελιά! Οι μικροί μας μαθητές, με τη βοήθεια και τη συμμετοχή των γονιών τους, συνέλεξαν ανακυκλώσιμα υλικά και τα μετέτρεψαν σε εντυπωσιακές αποκριάτικες δημιουργίες!

Από χαρτόκουτα, ρολά χαρτιού, πλαστικά καπάκια και συσκευασίες, πολύχρωμα περιοδικά, τα παιδιά κατασκεύασαν μοναδικά καπέλα και μάσκες που ανέδειξαν τη φαντασία, τη δημιουργικότητα και την ευαισθησία τους για το περιβάλλον.

Η δράση μας ξεκίνησε με μια μικρή παρουσίαση για την ανακύκλωση και τη σημασία της επαναχρησιμοποίησης υλικών. Στη συνέχεια, τα παιδιά έφεραν από το σπίτι υλικά που μάζεψαν μαζί με τις οικογένειές τους, και όλοι μαζί, στην τάξη, οργανώσαμε ένα μικρό “καλλιτεχνικό εργαστήριο”.

Τα αποτελέσματα ήταν εντυπωσιακά:

unnamed 10

 

unnamed 12

Η δράση ολοκληρώθηκε με μια μικρή αποκριάτικη παρέλαση και ξέφρενους χορούς στο σχολείο, όπου κάθε παιδί φόρεσε περήφανα τη δική του δημιουργία. Το χαμόγελο και η περηφάνια ζωγραφίστηκαν στα πρόσωπα όλων!

Μαθαίνουμε, Δημιουργούμε, Σεβόμαστε το Περιβάλλον!

Η δράση αυτή ήταν μια υπέροχη ευκαιρία για τα παιδιά να κατανοήσουν την έννοια της ανακύκλωσης μέσα από το παιχνίδι και τη δημιουργία. Ευχαριστούμε θερμά όλους τους γονείς για την πολύτιμη συνεργασία τους!

Με τέτοιες δράσεις, οι Απόκριες αποκτούν περισσότερο χρώμα, περισσότερη χαρά – και πάνω απ’ όλα, περισσότερο νόημα!

Οι εκπαιδευτικοί του 2ου Νπιαγωγείου

Α.Τ.Π.Σ.Υ.Τ.Ε.

Κατηγορίες: 3ος Άξονας. Σχέσεις μεταξύ μαθητών/τριών (Σχ. έτος 2024-2025), 4ος Άξονας. Σχέσεις μεταξύ μαθητών – εκπ/κών (Σχ. έτος 2024-2025), 5ος Άξονας. Σχέσεις σχολείου – οικογένειας (Σχ. έτος 2024-2025) | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Αποκριάτικη Δράση με Καπέλα και Μάσκες από Ανακυκλώσιμα Υλικά!

“ChatterPix”: Μια διασκεδαστική εφαρμογή

Οι νέες τεχνολογίες στο σύγχρονο νηπιαγωγείο ανοίγουν νέους δρόμους στη μάθηση, προσφέροντας στα παιδιά ευκαιρίες για διαδραστική εκπαίδευση, ενίσχυση της δημιουργικότητας και ανάπτυξη ψηφιακών δεξιοτήτων από νεαρή ηλικία, μέσα από παιχνίδια και εργαλεία που ενθαρρύνουν τη φαντασία και τη συνεργασία.

Το “ChatterPix” αποτελεί ένα τέτοιο εργαλείο. Μια διασκεδαστική και δημιουργική εφαρμογή, που επιτρέπει στα παιδιά να μετατρέπουν οποιαδήποτε εικόνα σε κινούμενο χαρακτήρα που μπορεί να “μιλήσει”. Τα παιδιά δημιουργούν κινούμενα σχέδια από εικόνες που τραβούν τα ίδια και εκφράζουν τις ιδέες τους με έναν δημιουργικό και ψυχαγωγικό τρόπο.

Η διαδικασία είναι απλή. Τα παιδιά ανεβάζουν μια φωτογραφία, τοποθετούν μία γραμμή για το στόμα και η εφαρμογή καταγράφει τη φωνή τους, συγχρονίζοντας την με την εικόνα. Έτσι, η εικόνα αρχίζει να κινείται και να εκφράζεται με τη φωνή του χρήστη, δημιουργώντας μια διασκεδαστική και ελκυστική εμπειρία.

Στα πλαίσια του εορτασμού των Αποκριών, τα παιδιά κατασκεύασαν αποκριάτικα ρομπότ από ανακυκλώσιμα υλικά που έφεραν από το σπίτι τους και μέσω της συγκεκριμένης εφαρμογής τα έκαναν να μιλούν!

Η διαδικασία ενίσχυσε τις δεξιότητες γλωσσικής έκφρασης, την φαντασία των παιδιών, καθώς και την επαφή τους με τις νέες τεχνολογίες.

 

Οι εκπαιδευτικοί του 1ου τμήματος του 2ου Νηπιαγωγείου Α.Τ.Π.Σ.Υ.Τ.Ε.

Μηλιάκου Ελένη

Ρωπαίτη Νάσια

 

 

Κατηγορίες: 1ος Άξονας. Διδασκαλία, μάθηση, αξιολόγηση (Σχ. έτος 2024-2025), 3ος Άξονας. Σχέσεις μεταξύ μαθητών/τριών (Σχ. έτος 2024-2025), 4ος Άξονας. Σχέσεις μεταξύ μαθητών – εκπ/κών (Σχ. έτος 2024-2025), 5ος Άξονας. Σχέσεις σχολείου – οικογένειας (Σχ. έτος 2024-2025), Εκπαιδευτικές δράσεις, Οπτικοακουστικό υλικό | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο “ChatterPix”: Μια διασκεδαστική εφαρμογή

«Το Χρηστοαστέρι που έπεσε»: Ένα βιβλίο με υπογραφή από το Κόκκινο Δωμάτιο

«Δασκάλα, αύριο άκουσα πως θα χιονίσει!». Η παρατήρηση αυτή της Αναστασίας στάθηκε η αφορμή να συζητήσουμε στην ομάδα μας για την εποχή στην οποία βρισκόμασταν, τον Χειμώνα.  Και … «Τι σας έρχεται στο μυαλό, όταν ακούτε τη λέξη “χειμώνας”;», ρωτήσαμε τα παιδιά, με σκοπό την επισκόπηση των γνώσεών τους πάνω στο θέμα. Ο καταιγισμός των ιδεών τους καταγράφηκε σε ένα μεγάλο ιστόγραμμα, με τις περισσότερες από τις ιδέες αυτές να αφορούν δραστηριότητες στο χιόνι, ζεστά ρούχα που φοράμε και φυσικά, ζεστή σοκολάτα!

Από ποια φωνούλα αρχίζει η λέξη «χειμώνας»; Από το γράμμα «χ»! Αφού αναζήτησαν, παρατήρησαν και άγγιξαν την καρτέλα του «Χ» από το μοντεσσοριανό υλικό που υπάρχει στην τάξη, τα παιδιά σκέφτηκαν λέξεις που ξεκινούν από τη φωνούλα «χ». Κατευθείαν σκέφτηκαν τους δυο φίλους τους στο δωμάτιο, τους δύο Χρήστους. Άλλωστε, χάρη στα παιχνίδια με τα ονόματα που παίζουμε καθόλη τη διάρκεια της χρονιάς, το γράμμα «Χ» τους ήταν ήδη γνώριμο. Στη συνέχεια, με τη βοήθεια του μόνιτορ έγραψαν τη λέξη «Χειμώνας» στον διαδραστικό πίνακα μέσω την εφαρμογής “Tate paint” και ζωγράφισαν ό,τι τους έρχονταν στο μυαλό με τη σκέψη του Χειμώνα.

Untitled

Γράφοντας τη λέξη “Χειμώνας” στον διαδραστικό πίνακα

unnamed 4

“Χ” όπως “Χειμώνας”

Τι θα γινόταν λοιπόν, αν ενώναμε όλες τις χειμωνιάτικες ιδέες μας σε μία ιστορία; Έτσι, ξεκίνησε το παιχνίδι για τη δημιουργία μιας αυθόρμητης ιστορίας, της ιστορίας του Χειμώνα, με αρχή: «Μια φορά κι έναν καιρό, ήταν Χειμώνας…». Κάθε παιδί λοιπόν,  προσπαθούσε να συνεχίσει την ιστορία που έλεγε ο προηγούμενος, προσθέτοντας την δική του πινελιά μαζί με λέξεις που ξεκινούν από «Χ». Τελικά, η ιστορία του Χειμώνα ολοκληρώθηκε.

Τις επόμενες μέρες, παρατηρήσαμε πως τα παιδιά συζητούσαν μεταξύ τους για το «Χρηστοαστέρι» της ιστορίας, ενώ κάποια νήπια έφτιαχναν ιστορίες και κατασκεύαζαν μικρά παραμύθια στο σπίτι, με σκοπό να τα παρουσιάσουν στην τάξη. Συζητήσαμε λοιπόν με τα παιδιά για το πώς δημιουργείται ένα βιβλίο. Μιλήσαμε για τον συγγραφέα, τον εικονογράφο, τη βιβλιοδεσία, καθώς και για τον εκδοτικό οίκο που βοηθά στην κυκλοφορία του βιβλίου. Παρατηρήσαμε επίσης τι περιλαμβάνει το εξώφυλλο και το οπισθόφυλλο ενός βιβλίου. Έτσι, ήρθε η σειρά μας να πάρουμε αντίστοιχους ρόλους, ώστε η ιστορία του Χειμώνα να αποτυπωθεί στο χαρτί και να γίνει ένα πρωτότυπο παραμύθι. Με σκοπό την ενθάρρυνση για τη συμμετοχή όλων στην δημιουργία του βιβλίου, τα παιδιά χωρίστηκαν σε ομάδες και επέλεξαν τον ρόλο που προτιμούσαν να έχουν. Άλλοι έγιναν συγγραφείς, άλλοι εικονογράφοι, άλλοι βοήθησαν στο εξώφυλλο, στην έκδοση και στην βιβλιοδεσία. Εννοείται πως όλοι έβαλαν την δική τους μοναδική υπογραφή στην αρχή του βιβλίου. Ένα πράγμα είχε μείνει μόνο, ο τίτλος! Οι ιδέες ήταν πολλές, γι’ αυτό χρειάστηκε να γίνει ψηφοφορία. Η πλειοψηφία επέλεξε τον τίτλο «Το Χρηστοαστέρι που έπεσε». Η ιστορία παρουσιάστηκε στη συνέχεια και με δραματοποίηση, με τη χρήση υφασμάτων, και κάθε παιδί πήρε από ένα ρόλο που επιθυμούσε.

IMG 5803

Δημιουργώντας το βιβλίο συνεργατικά

Και τι θα λέγατε για μια εκδρομή στο «σπίτι» των βιβλίων; Με σκοπό την “κυκλοφορία” του βιβλίου μας και εκτός σχολείου, αποφασίσαμε να οργανώσουμε μία επίσκεψη στην βιβλιοθήκη του Εθνικού Κήπου! Η κυρία Αναστασία, υπεύθυνη της βιβλιοθήκης, μας υποδέχθηκε με πολλή χαρά και μας έδειξε όλα τα μυστικά του κήπου! Τις λίμνες, τα ζώα, τα τεράστια δέντρα και τελικά, την όμορφη βιβλιοθήκη. Μας μίλησε για την ιστορία της βιβλιοθήκης, μας παρουσίασε βιβλία που υπάρχουν εκεί και έδωσε την ευκαιρία στα παιδιά να παρουσιάσουν το παραμύθι που με τόσο κόπο έφτιαξαν. Στο τέλος, τα παιδιά χάρισαν ένα αντίγραφο του βιβλίου, ώστε κάθε επισκέπτης να μπορεί να διαβάζει την μοναδική και πρωτότυπη ιστορία του Χειμώνα!

2

Ανακαλύπτοντας τα “μυστικά” του Εθνικού Κήπου

10 1

Στη Βιβλιοθήκη του Εθνικού Κήπου

Για την αξιολόγηση της δράσης μας βοήθησε ιδιαίτερα το δώρο της υπεύθυνης της βιβλιοθήκης, ένας χάρτης του Εθνικού Κήπου. Όμως ο χάρτης ήταν ένας και τα παιδιά δυσκολεύονταν να παρατηρήσουν τις λεπτομέρειες. Έτσι μεταφερθήκαμε στον χάρτη του διαδικτύου (Google Maps) με τη βοήθεια του διαδραστικού πίνακα. Τα παιδιά, γράφοντας στο πληκτρολόγιο τι ήθελαν να παρατηρήσουν, θυμήθηκαν τη διαδρομή που ακολούθησαν κατά τη διάρκεια της επίσκεψης. Εξοικειώθηκαν με τη χρήση της εφαρμογής, κάνοντας ζουμ όπου επιθυμούσαν και τελικά, με τη βοήθεια της εφαρμογής της  «Ζωγραφικής», σχεδίασαν τη διαδρομή πάνω στο χάρτη. Στη συνέχεια, έφτιαξαν τον δικό τους χάρτη με τη διαδρομή που ακολούθησαν στον Εθνικό Κήπο.

3 1

Η διαδικασία αξιολόγησης της δράσης

Ολοκληρώνοντας, είναι απαραίτητο να σημειωθεί πως τα παιδιά συνολικά μέσα από αυτή τη δράση, κατάφεραν να αποκτήσουν δεξιότητες περιγραφής με λογική σειρά και συνέπεια, καθώς και να αναπτύξουν την φαντασία τους και τη δημιουργικότητά τους. Έμαθαν να διατυπώνουν επιχειρήματα, αιτιολογώντας τις ιδέες που προσέθεταν κάθε φορά στην ιστορία. Καλλιέργησαν την κριτική τους σκέψη, λειτουργώντας ως κριτικοί αναλυτές του κειμένου και ταυτόχρονα εξασκήθηκαν στη γραφή και στην λεπτή κινητικότητα. Τέλος, προωθήθηκε ιδιαίτερα η συνεργατική μάθηση, καθώς το κάθε παιδί επέλεξε το ζευγάρι του και τον ρόλο που ήθελε να έχει στη δημιουργία του βιβλίου. Μεταξύ τους τα παιδιά συζήτησαν, διαφώνησαν, αντάλλαξαν απόψεις και ιδέες και βρήκαν λύσεις σε δυσκολίες που παρουσιάστηκαν. Κάθε ένας συνεισέφερε με τον δικό του τρόπο στην δημιουργία του βιβλίου και άφησε το προσωπικό του αποτύπωμα στην ιστορία. «Το Χρηστοαστέρι που έπεσε» με τη βοήθεια όλων σηκώθηκε ξανά ψηλά στον ουρανό…

Οι εκπαιδευτικοί του 1ου τμήματος του 2ου Νηπιαγωγείου Α.Τ.Π.Σ.Υ.Τ.Ε

Μηλιάκου Ελένη

Ρωπαϊτη Νάσια

Κατηγορίες: 1ος Άξονας. Διδασκαλία, μάθηση, αξιολόγηση (Σχ. έτος 2024-2025), 3ος Άξονας. Σχέσεις μεταξύ μαθητών/τριών (Σχ. έτος 2024-2025), 4ος Άξονας. Σχέσεις μεταξύ μαθητών – εκπ/κών (Σχ. έτος 2024-2025), Εκπαιδευτικές δράσεις | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο «Το Χρηστοαστέρι που έπεσε»: Ένα βιβλίο με υπογραφή από το Κόκκινο Δωμάτιο

Πανελλήνια Ημέρα Φιλάθλου στο Νηπιαγωγείο μας

Η Πανελλήνια Ημέρα Φιλάθλου γιορτάστηκε με πολλές όμορφες και δημιουργικές δραστηριότητες! Στόχος μας ήταν να καταλάβουμε πόσο σημαντικό είναι να είμαστε καλοί φίλαθλοι, να ενισχύουμε το «ευ αγωνίζεσθαι» και να δείχνουμε σεβασμό στον αντίπαλο και στους κανόνες του παιχνιδιού.

Οι δράσεις ξεκίνησαν  με προβολή εκπαιδευτικών βίντεο στο monitor που βρίσκεται στον κοινόχρηστου χώρο. Τα παιδιά παρακολούθησαν με προσοχή , συζήτησαν, ανταλλαξαν απόψεις για το πώς πρέπει να συμπεριφέρεται ένας φίλαθλος στις αθλητικές διοργανώσεις.IMG 5489

Στη συνέχεια, οργανώσαμε ομαδικά αθλητικά παιχνίδια στην αίθουσα εκδηλώσεων, όπου τα παιδιά έπαιξαν, συνεργάστηκαν και ενθάρρυναν το ένα το άλλο. Μέσα από εναλλαγές ρόλων, κάποια παιδιά υποδύθηκαν τους “καλούς” φιλάθλους και κάποια άλλα τους “κακούς”, για να δούμε τι νιώθουμε όταν δε μας φέρονται δίκαια ή με σεβασμό.

Με συζήτηση στο τέλος, καταλάβαμε όλοι πως ο αθλητισμός μας ενώνει και μας διδάσκει πολύτιμες αξίες, όπως σεβασμό, συνεργασία και ευγένεια.

Η ημέρα έκλεισε με πολλά χαμόγελα και το μήνυμα:
Όλοι μπορούμε να είμαστε μαζί με σεβασμό”

Οι εκπαιδευτικοί του 2ο Νηπιαγωγείου

Α.Τ.Π.Σ.Υ.Τ.Ε

Κατηγορίες: 1ος Άξονας. Διδασκαλία, μάθηση, αξιολόγηση (Σχ. έτος 2024-2025), 3ος Άξονας. Σχέσεις μεταξύ μαθητών/τριών (Σχ. έτος 2024-2025) | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Πανελλήνια Ημέρα Φιλάθλου στο Νηπιαγωγείο μας