Με ιδιαίτερη χαρά και αίσθημα ευθύνης, το Nηπιαγωγείο μας υλοποίησε φέτος μια ξεχωριστή δράση κοινωνικής προσφοράς: τη συλλογή, ταξινόμηση και οργάνωση βιβλίων για παιδιά και ενήλικες, με τελικό σκοπό τη δωρεά τους στο Κοινωνικό Παντοπωλείο του δήμου Χαλανδρίου. Η δράση αυτή εντάσσεται στο ετήσιο σχέδιο δράσης της σχολικής μας μονάδας και συνδέεται άμεσα με την καλλιέργεια της έννοιας του ενεργού πολίτη. Μέσα από βιωματικές δραστηριότητες, τα παιδιά είχαν την ευκαιρία να κατανοήσουν τη σημασία της προσφοράς, της αλληλεγγύης και της επαναχρησιμοποίησης αγαθών.

Με αφορμή την γνωριμία μας με τον κ. Γιάννη, περιηγηθήκαμε στην ιστοσελίδα του Κοινωνικού Παντοπωλείου και πληροφορηθήκαμε για το σπουδαίο έργο του.

Ανταποκριθήκαμε στο κάλεσμα του κ. Γιάννη, γράφοντας ένα γράμμα και ζητώντας τη βοήθεια των γονιών μας.
Η ανταπόκριση των οικογενειών ήταν συγκινητική. Πλήθος βιβλίων συγκεντρώθηκαν στο σχολείο μας: παιδικά παραμύθια, λογοτεχνικά έργα, εγκυκλοπαίδειες και βιβλία γνώσεων. Στη συνέχεια, τα παιδιά συμμετείχαν ενεργά στη διαδικασία ταξινόμησης των βιβλίων ανά κατηγορία και ηλικιακή ομάδα. Με ενθουσιασμό, ανέλαβαν ρόλους, συνεργάστηκαν σε ομάδες και ανέπτυξαν δεξιότητες οργάνωσης και υπευθυνότητας.
Ιδιαίτερη έμφαση δόθηκε στη συζήτηση γύρω από την αξία του βιβλίου ως πηγή γνώσης, φαντασίας και συντροφιάς. Τα παιδιά προβληματίστηκαν για το πώς ένα βιβλίο που δεν χρησιμοποιούμε πια μπορεί να γίνει πολύτιμο δώρο για κάποιον άλλο.
Η δράση ολοκληρώθηκε με την παράδοση των βιβλίων στο Κοινωνικό Παντοπωλείο αλλά και με ένα μικρό δωράκι που δημιουργήθηκε με πολλή αγάπη από τα παιδιά (ταμπέλες ταξινόμησης βιβλίων), ενισχύοντας έτσι το έργο του και προσφέροντας χαρά σε συμπολίτες μας που έχουν ανάγκη. Ήταν μια εμπειρία που γέμισε όλους μας υπερηφάνεια και συγκίνηση.
Μέσα από τέτοιες πρωτοβουλίες, το σχολείο μας συνεχίζει να καλλιεργεί αξίες ζωής στα παιδιά, ενισχύοντας τη σύνδεση της εκπαιδευτικής διαδικασίας με την κοινωνία. Γιατί η εκπαίδευση δεν περιορίζεται στη γνώση, αλλά επεκτείνεται στη διαμόρφωση υπεύθυνων και ευαισθητοποιημένων πολιτών.
Ευχαριστούμε θερμά όλους όσοι στήριξαν αυτή την προσπάθεια!
Οι εκπαιδευτικοί του 1ου και 2ου Νηπιαγωγείου Α.Τ.Π.Σ.Υ.Τ.Ε.

















































