Φθινοπωρινό σποράκι

Με αφορμή το Φθινόπωρο οι μαθητές σχεδίασαν και ζωγράφισαν φθινοπωρινά φύλλα.

Μιλήσαμε για τα πρωτοβρόχια και δημιουργήσαμε το δικό μας ομαδικό πίνακα ζωγραφικής

Μιλήσαμε για την σπορά και το γεωργό και παίξαμε ψυχοκινητικό παιχνίδι

Κάναμε ταύτιση λέξεων

Εντοπίσαμε το πρώτο γράμμα των λέξεων

Βάλαμε σε χρονική ακουλουθία τις εικόνες που αφορά την ανάπτυξη του φυτού

Μαζέψαμε όσους περισσότερος σπόρους μπορούσαμε (ψυχοκινητικό παιχνίδι)

Μετρήσαμε και γράψαμε τον αριθμό των σπόρων

Γράψαμε λέξεις που αφορούν την σπορά

Διαβάσαμε το παραμύθι της συμμαθήτριάς μας και φτιάξαμε σελιδοδείκτες

Ζωγραφίσαμε τα στάδια ανάπτυξης του σπόρου

Ζωγραφίσαμε το Λιομάζωμα

 

 

 

17 Νοέμβρη – Πολυτεχνείο

Όπως κάθε χρόνο έτσι και φέτος οι μαθητές μας γνώρισαν έννοιες όπως Δικτατορία, Δημοκρατία, Ειρήνη, Δικαιοσύνη μέσω του θεατρικού παιχνιδιού. Αφορμή γι αυτό στάθηκε το Πολυτεχνείο.
Συγκεκριμένα, διαβάσαμε το Παραμύθι “Το δάσος” ως ένα σημείο και με την τεχνική της Δημιουργικής Γράφης τα νήπια δημιούργηαν την εξής ιστορία:
‘Μια φορά κι έναν καιρό τα ζώα μαζεύτηκαν για να διαλέξουν τον αρχηγό τους. Η τίγρης έλεγε θα γίνω εγώ που είμαι η πιο ευκίνητη, ο πίθηκος έλεγε θα γίνω εγώ γιατί περπατάω σαν τον άνθρωπο, το φίδι έλεγε θα γίνων εγώ γιατί δεν έχω πόδια, ο ελέφαντας έλεγε θα γίνω εγώ γιατί είμαι ο πιο δυνατός, η αντιλόπη έλεγε θα γίνω εγώ γιατί είμαι η πιο ευκίνητη. Έτσι η κουκουβάγια πρότεινε να ψηφίσουν. 
Τα αποτελέσματα έδειξαν την κουκουβάγια αρχηγός τους. Τότε ο ελέφαντας νευρίασε και άρχισε να κυνηγάει και να πιέζει τα ζώα να τον κάνουν αρχηγό. Η σοφη κουκουβάγια πρότεινε να ενωθούν όλα τα ζώα και μαζί να τον διώξουν όπως κι έγινε. Ζήσαν αυτοί καλά κι εμείς καλύτερα”.
Οι μαθητές αφού έγραψαν την συνέχεια του παραμυθιού την δραματοποίησαν και κατασκεύασαν τα ζωάκια του δάσουν.
Ανάγνωση παραμυθιού και δημιουργία ιστορίας 
Δημιουργικό εργαστήρι – Κατασκευή
Δραματοποίηση της ιστορίας
Ψηφοφορία-Εκλογές των ζώων
Κολάζ το Περιστέρι

Τα χρώματα της Ειρήνης – Τα χρώματα του Πολέμου (28η Οκτωβρίου)

Μιλήσαμε για την Ειρήνη και τον Πόλεμο. Τι αντιπροσωπεύει για τον καθένα από εμάς και στη συνέχεια κλείσαμε τα μάτια και φανταστήκαμε τα χρώματα της Ειρήνης και τα χρώματα του Πολέμου. Ζωγραφίσαμε σπίτια, δέντρα, παιδιά χαρούμενα, οικογένειες που υπήρχαν στα χρώματα της Ειρήνης και για τα χρώματα του Πολέμου σχεδιάσαμε τα ίδια σχέδια σε γκρίζα απόχρωση, όπλα και με λυπημένα πρόσωπα. Τέλος γράψαμε τις σκέψεις τους…

Δείτε το βίντεο Εδώ

Στα ίδια μέρη μια φορά… Τα σχολεία εκπέμπουν ΕΡΤ

Τα νηπιάκια μας συμμετείχαν στον 1ο Διεθνή Μαθητικό Διαγωνισμό Οπτικοακουστικής Δημιουργίας «Τα σχολεία εκπέμπουν ΕΡΤ» και κατάφεραν να κερδίσουν το πρώτο βραβείο.

Δημιούργησαν με την καθοδήγηση των εκπαιδευτικών τους τανία με θέμα την 25η Μαρτίου. Τίτλος αυτής «Στα ίδια μέρη μια φορά» όπου και παρουσιάζεται η καθημερινή ζωή των ανθρώπων εκείνης της εποχής προβάλλοντας και ιστορικά γεγονότα της εποχής.

Η ταινιά από σήμερα στο αρχείο της ΕΡΤ 
Προσεχώς θα πραγματοποιηθεί και βράβευση στην Αθήνα.

Η επιτυχία είναι αποτέλεσμα καλής συνεργασίας εκπαιδευτικών, μαθητών, γονέων και φορέων.

«Ο ρόλος της εργοθεραπείας και λογοθεραπείας σε παιδιά προσχολικής και σχολικής ηλικίας» (Ενημερωτική Ομιλία 2019-2020)

Το διδακτικό προσωπικό του Νηπιαγωγείου Αρφαρών διοργάνωσε  την πρώτη ενημερωτική ομιλία σχετικά με ζητήματα που απασχολούν γονείς, κηδεμόνες και εκπαιδευτικούς. 

Τα παιδιά χρειάζονται την βοήθειά μας για να μεγαλώσουν σωστά αλλά πολλές φορές και την υποστήριξη των ειδικών θεραπευτών. Επειδή η πρόληψη είναι πιο σημαντική και από την ίδια την θεραπεία προσκαλέσαμε τον Κ. Α. Θαλασσινό, Εργαθεραπευτή και την Κ. Ι. Γεωργίου, Λογοθεραπεύτρια για να μας ενημερώσουν για τον ρόλο της Εργοθεραπείας και Λογοθεραπείας σε παιδιά προσχολικής και σχολικής ηλικίας. 

Ομιλητές:

Ανδρέας Θαλασσινός, Εργοθεραπευτής 

Ίριδα Γεωργίου, Λογοθεραπεύτρια

 

Ευχαριστούμε όλους όσους μας τίμησαν με την παρουσία τους αλλά και τους ειδικούς θεραπευτές που ανταποκρίθηκαν θετικά στο κάλεσμά μας!

Μαθαίνω τα γεωμετρικά σχήματα με την βοήθεια των Κυβιστών ζωγράφων

Οι μαθητές μας γνωρίζουν και εξοικειώνονται με τα γεωμετρικά σχήματα αξιοποιώντας πίνακες από Κυβιστές ζωγράφους.

Kandinsky

Klee

Miro

Γευσιγνωσία σταφυλιού

Σταφύλια, μουστοκούλουρα, σταφίδες, μουσταλευριά, σταφιδόψωμο, γλυκό του κουταλιού, κρασί, τσίπουρο και ξύδι στο τραπέζι μας σε μια υπέροχη μέρα γευσιγνωσίας.

Παιχνίδι με τα είδη του σταφυλιού

Μάντεψε τι (παιχνίδι αφής-γεύσεων)

Κατασκευή το σταφύλι

Εκπαιδευτική ταινία με θέμα το Σταφύλι

Ανακαλύπτω τ’ όνομά μου

Ανακαλύπτω το όνομά μου. Ένας βασικός στόχος στο νηπιαγωγείο είναι να μάθουμε να αναγνωρίζουμε το όνομά μας  αλλά και να το γράφουμε. Έτσι πραγματοποιήσαμε της εξής δραστηριότητες:

Γράψαμε το αρχικό γράμμα του ονόματός μας με πλαστελίνη

με καπάκια

Αντιγραφή ολόκληρο τ΄όνομα σε χαρτί του μέτρου

Αντιγραφή τ’ όνομά μου πάνω σε καπάκια

Διακοσμήσαμε το αρχικό γράμμα του ονόματός μας

Δημιουργήσαμε διαδρομές με τα αρχικά γράμματα του ονόματός μας και περπατήσαμε

Δημιοργήσαμε την διαδρομή σε χαρτί

Ζωγραφίσαμε τον εαυτό μας

Δημιουργήσαμε με πλαστελίνη τον εαυτό μας

 

Μαθαίνω πως λειτουργεί η ομάδα

Οι μαθητές μας αφού έχουν εντοπίσει το σχολείο τους στο χάρτη μαθαίνουν μέσα από δραστηριότητες και παιχνίδια συνεργασίας πως λειτουργεί η ομάδα στο νηπιαγωγείο.

Καταγράφουν τις σκέψεις τους με την βοήθεια της νηπιαγωγού και δημιουργούν τον δικό τους μοναδικό ήλιο

Παιχνίδια συνεργασίας με χαρτοπετσέτες, μπαλόνια και γκοφρέ ουρίτσες

Δημιουργούν ακροστιχίδα την λέξη ομάδα

Συνεργατική ζωγραφική

Ομαδική ανάγνωση παραμυθιού

Ομαδική γραφή της ημερομηνίας με τυπώματα

Συνεργατική κατασκευή

Ομαδικό  ψυχοκινητικό παιχνίδι στην τάξη

Ομαδικό ψυχοκινητικό παιχνίδι στην αυλή

Ομαδικό πικ-νικ

Ο χαιρετισμός της τάξης μας λίγο πριν την αποχώρηση

Ετικέτα Ποιότητας “Μπαίνω στα παπούτσια του φίλου μου” eTwinning

Ετικέτα Ποιότητας με τίτλο “Μπαίνω στα παπούτσια του φίλου μου” για το Νηπιαγωγείο Αρφαρών.
Μία εξαιρετική συνεργασία ολοκληρώθηκε!
Συγχαρητήρια στα παιδάκια του Νηπιαγωγείου μας για αυτή την διάκριση και στους γονείς για τη συνεργασία τους.
Ευχαριστούμε τους συνεργάτες του προγράμματος (Ελληνογαλλική Σχολή Πειραιά Jeanne d ‘Arc – 1o Νηπιαγωγείο Ωραιοκάστρου) που συνέβαλλαν στην δημιουργική υλοποίηση αυτού του έργου!