Τοπολογικές σχέσεις

Η μεθοδευμένη ενασχόληση των νηπίων με το σημείο, τις γραμμές και τα γεωμετρικά σχήματα καθώς και η εξάσκηση τους στη συστηματική παρατήρηση τα καθιστά πιο έτοιμα να επεξεργαστούν πιο σύνθετες τεπολογικές σχέσεις.

Τα παιδιά χρησιμοποιούν εύστοχα τους όρους: “κλειστή – ανοικτή γραμμή”, “καμπύλη”, “ευθεία”, “πάνω – κάτω” και μπορούν να αποτυπώσουν συνθέσεις κάνοντας περίπλοκους συνδυασμούς που περιλαμβάνουν: εγκλεισμό, γειτνίαση, διαχωρισμό, συνέχεια, διαδοχή ή επαφή, σημείων, περιγραμμάτων και αντικειμένων.

Οι στόχοι είναι:

  • να διακρίνουν και να παρατηρούν αντικείμενα και σχήματα στο περιβάλλον να διαφοροποιούν και να απομονώνουν το ένα από το άλλο
  • να εξετάζουν τα επιμέρους στοιχεία προκειμένου να αντιμετωπίσουν μια κατάσταση συνολικά π.χ. Η αυθόρμητη δημιουργία συνθέσεων στο χαρτί που περιλαμβάνουν πολλά επιμέρους στοιχεία χωρίς την παρέμβαση του εκπαιδευτικού.

   

   

 

 

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *