Η μεθοδευμένη ενασχόληση των νηπίων με το σημείο, τις γραμμές και τα γεωμετρικά σχήματα καθώς και η εξάσκηση τους στη συστηματική παρατήρηση τα καθιστά πιο έτοιμα να επεξεργαστούν πιο σύνθετες τεπολογικές σχέσεις.
Τα παιδιά χρησιμοποιούν εύστοχα τους όρους: “κλειστή – ανοικτή γραμμή”, “καμπύλη”, “ευθεία”, “πάνω – κάτω” και μπορούν να αποτυπώσουν συνθέσεις κάνοντας περίπλοκους συνδυασμούς που περιλαμβάνουν: εγκλεισμό, γειτνίαση, διαχωρισμό, συνέχεια, διαδοχή ή επαφή, σημείων, περιγραμμάτων και αντικειμένων.
Οι στόχοι είναι:
- να διακρίνουν και να παρατηρούν αντικείμενα και σχήματα στο περιβάλλον να διαφοροποιούν και να απομονώνουν το ένα από το άλλο
- να εξετάζουν τα επιμέρους στοιχεία προκειμένου να αντιμετωπίσουν μια κατάσταση συνολικά π.χ. Η αυθόρμητη δημιουργία συνθέσεων στο χαρτί που περιλαμβάνουν πολλά επιμέρους στοιχεία χωρίς την παρέμβαση του εκπαιδευτικού.







