Εργαστήρια Δεξιοτήτων: “Κι αν ήσουν εσύ;;;”

Θεματική Ενότητα: Ενδιαφέρομαι και ενεργώ

Το «Κι αν ήσουν εσύ;» είναι ένα εργαστήριο ευαισθητοποίησης των παιδιών πάνω στα ανθρώπινα δικαιώματα και σε θέματα προσφύγων με βιωματικές δραστηριότητες, και τεχνικές θεάτρου και εκπαιδευτικού δράματος.
Δεξιότητες στόχευσης του συγκεκριμένου εργαστηρίου είναι: Δεξιότητες αναλυτικής κριτικής σκέψης, ευελιξίας και προσαρμοστικότητας, αυτοεξυπηρέτησης, ανεξαρτητοποίησης, γνώση και κριτική κατανόηση γλώσσας και επικοινωνίας, κατανόηση του κόσμου, γνώση κριτικής σκέψης, δεξιότητες ζωής, ψηφιακές δεξιότητες.

Το έναυσμα, μας δόθηκε μέσα από την ανάγνωση του παραμυθιού «Τι θα πει παιδί»
Έπειτα είδαμε το βίντεο με τα δικαιώματα του παιδιού και ακολούθησε σχετική συζήτηση
Έτσι σιγά σιγά ο πίνακας μας αρχίζε να γεμίζει με σχετικές εικόνες
20240116 123302 fotor 20240128222812
Το κάθε παιδί ανέλαβε να αποτυπώσει με μία ζωγραφιά τα δικαιώματα του.
20231219 125927 fotor 20240128222636
20231219 125845 fotor 20240128222128
Έγραψαν τα δικαιώματα σε ένα φύλλο εργασίας
20231215 101017 fotor 20240128221547
Και δημιούργησαν μια ομαδική κατασκευή με τα δικαιώματά τους. Κάθε παιδί διάλεξε και έγραψε ένα δικαίωμα με σκοπό να δημιουργήσουν μια ομαδική σύνθεση.
collage01 fotor 20240205185859
Δημιουργήσαμε ένα συννεφόλεξο για τα δικαιώματα του παιδιού χρησιμοποιώντας το πρόγραμμα Word Art
20240116 123345 fotor 20240128223742
collage02 fotor 20240205191921
Τις καρδούλες μας με τα δικαιώματα μας τα κάναμε κολιέ και τις πήραμε στο σπίτι.
20240205 121454 fotor 20240205215631
Και φυσικά παίξαμε και με την αγαπημένη μας μελισσούλα-beebot.Κάθε νήπιο επέλεγε ένα δικαίωμα από τις καρτέλες που αναφέρονταν στα δικαιώματα των παιδιών και στη συνέχεια καλούνταν να οδηγήσει τη μελισσούλα-beebot σε αυτό προγραμματίζοντας την.
Παρουσίαση1 fotor 20240128223922

Ακούσαμε και μάθαμε το υπέροχο τραγούδι “Αν όλα τα παιδιά της Γης” σε ποίηση του Γιάννη Ρίτσου και μουσική της Αγγελικής Καψάσκη

Έπειτα το κάθε νήπιο προσπάθησε να ζωγραφίσει τις εικόνες του τραγουδιού με το δικό του τρόπο.
20240130 084816 fotor 20240205191135
Κλείνοντας το εργαστήριο ασχοληθήκαμε με τις έννοιες “πόλεμο-ειρήνη”
Διαβάζουμε το παραμύθι «Ειρήνη» του Αριστοφάνη

Μιλήσαμε για την σημασία της ειρήνης και ότι σε όλον τον κόσμο πρέπει να υπάρχει ειρήνη και όχι πόλεμος
Ομαδοποίηση εικόνων πόλεμος-ειρήνη
collage01 fotor 20240128223447
Ζωγράφισε το κάθε παιδί με τον δικό του τρόπο τον πόλεμο-ειρήνη
20240130 083551 fotor 2024020519410
Μάθαμε την φωνούλα Ε,ε από την λέξη ειρήνη
20240130 084232 fotor 2024020519820
Τέλος παρατηρήσαμε και επεξεργαστήκαμε δύο έργα του Πικάσο. Το «Παιδί με το περιστέρι» και τη «Γκουέρνικα».
20240116 131905 fotor 20240128222945
20240130 083717 fotor 2024020519551
20240130 084428 fotor 2024020519958