Για άλλη μια χρονιά το νηπιαγωγείο μας συμμετέχει στη συγκέντρωση τροφίμων, παιχνιδιών και ειδών πρώτης αναγκής για τα παιδιά που φιλοξενούνται στα Σπίτια του Οργανισμού πανελλαδικά και τα παιδιά των οποίων οι οικογένειες αντιμετωπίζουν σοβαρά οικονομικά προβλήματα, αδυνατώντας να καλύψουν βασικές ανάγκες.
Τα τρόφιμα και τα είδη πρώτης ανάγκης που συγκεντρώνει το «Χαμόγελο του Παιδιού»:
Ολοκληρώθηκε το ευρωπαϊκό e-twinning πρόγραμμα “today’s nature, tomorrow’s future” του νηπιαγωγείου μας, του υποχρεωτικού πρωινού τμήματος με την συνεργασία δύο χωρών Ελλάδας και Τουρκίας.
Αρχικά ζητήσαμε την ενυπόγραφη άδεια των γονέων για τη συμμετοχή των παιδιών τους στο πρόγραμμα.
Τα παιδιά στην αρχή συμμετείχαν σε μία έρευνα σχετικά με τις γνώσεις τους για το e-twinning.
Το ίδιο έγινε και από τους γονείς των παιδιών και από τους εκπαιδευτικούς.
Στη συνέχεια οι εκπαιδευτικοί που συμμετείχαν στο πρόγραμμα παρουσίασαν τον εαυτό τους, τα παιδιά της τάξης τους για να γνωριστούμε καθώς και το σχολείο τους.
Το Νοέμβριο δημιουργήσαμε ένα logo για το πρόγραμμα και μια αφίσας. Οι δικές μας προτάσεις ήταν οι ακόλουθες.
LOGOΑΦΙΣΑ
Μετά από ψηφοφορία όλων των σχολείων διαλέξαμε ποιο logo και ποια αφίσα θα αντιπροσωπεύει το πρόγραμμά μας. Το logo του νηπιαγωγείου μας βγήκε πρώτο!!!!
Ακολούθησε η δημιουργία μιας περιβαλλοντικής αφίσας κολάζ για τον πλανήτη μας.
Οι εκπαιδευτικοί του προγράμματος έκαναν μία διαδικτυακή συνάντηση για να γνωριστούν και συζητήσουν για το πρόγραμμα.
Ακολούθησε και διαδικτυακή συνάντηση των μαθητών από όλα τα σχολεία για να γνωριστούν.
Οι δραστηριότητες του Δεκεμβρίου ήταν ένας περίπατος στο χωριό μας για να δούμε ποια περιβαλλοντικά προβλήματα υπάρχουν και να τα καταγράψουμε.
Το κάθε παιδί ζωγράφισε το πιο σημαντικό περιβαλλοντικό πρόβλημα που πίστευε ότι είδε στον περίπατό μας.
Μετά οι μαθητές πρότειναν λύσεις που μπορούμε να εφαρμόσουμε για να λύσουμε κάποια περιβαλλοντικά προβλήματα της καθημερινότητάς μας, όπως να κάνουμε ανακύκλωση και να προστατεύουμε τα ζώα.
Επίσης με οικοδομικό υλικό δημιούργησαν περιβαλλοντικές λύσεις.
Τον Ιανουάριο τα παιδιά έμαθαν για την μόλυνση του νερού, του εδάφους και του αέρα και οι λύσεις που προτείναμε ήταν να εξοικονομούμε νερό, να κάνουμε κομποστοποίηση, να φυτεύουμε και να χρησιμοποιούμε τη δύναμη του αέρα.
Γίναμε και επιστήμονες και κάναμε πειράματα σχετικά με το νερό, τη γη και τον αέρα.
Μετά το κάθε σχολείο αποφάσισε να μάθει πληροφορίες για ένα ζώο που ζει στο χώμα. Εμείς διαλέξαμε το κουνέλι.
Μία ακόμα δράση ήταν να μαζέψουμε σπόρους, να φτιάξουμε μία τράπεζα σπόρων, και να τους ανταλλάξουμε με κάποιο άλλο σχολείο για να τους φυτέψουμε στο μέλλον. Με τη βοήθεια των γονιών μαζέψαμε αρκετούς.
Ο Ιανουάριος τελειώνει με διάφορα παζλ που δημιουργήθηκαν από τις εργασίες των παιδιών και τα ίδια τα παιδιά τα έπαιξαν στο διαδραστικό πίνακα.
Τον επόμενο μήνα, τον Φεβρουάριο, δημιουργήσαμε ένα φυλλάδιο με τις προτάσεις μας για την προστασία της γης. Αυτό το φυλλάδιο μοιράστηκε στους γονείς των μαθητών και στάλθηκε ηλεκτρονικά σε δημόσιες υπηρεσίες και αρμόδιους φορείς της περιοχής μας.
Έπειτα το κάθε σχολείο έπρεπε να μάθει για ένα ζώο που κινδυνεύει να εξαφανιστεί και εμείς επιλέξαμε να μάθουμε για την καφέ αρκούδα που ζει στα βουνά της Ελλάδας. Εδώ θα βρείτε την παρουσίαση: ΚΑΦΕ ΑΡΚΟΥΔΑ
Στη συνέχεια τα παιδιά έπαιξαν ένα παιχνίδι μνήμης με τα ζώα που κινδυνεύουν στον διαδραστικό πίνακα.
Επίσης οι μαθητές ετοίμασαν ένα βίντεο με περιβαλλοντικές λύσεις για να βοηθήσουμε τον πλανήτη μας. Εδώ μπορείτε να δείτε το βίντεο:
Ο Φεβρουάριος είναι ο μήνας για την ασφάλεια στο διαδίκτυο. Μετά παιδιά συζητήσαμε αυτό το τόσο σημαντικό θέμα και έφτιαξαν μία ασπίδα που δείχνει πως μπορούν τα παιδιά να προστατευτούν κατά την πλοήγησή τους στο διαδίκτυο και συμπλήρωσαν δύο φύλλα εργασίας, ένα να ζωγραφίσουν τους αριθμούς με το κατάλληλο χρώμα που ετοίμασε η συνάδελφος από την Τουρκία και ένα να απαντήσουν σε ένα ερωτηματολόγιο σωστό ή λάθος σχετικό με το θέμα.
Τον επόμενο μήνα, τον Μάρτιο, όλα τα τμήματα δημιούργησαν μία διαδικτυακή έκθεση όπου παρουσιάζουν όλα όσα είχαν ετοιμάσει μέχρι εκείνη τη στιγμή. Στο παρακάτω λινκ μπορείτε να δείτε την έκθεση: https://view.genially.com/6738e6743a70308634927fd6
Στις 22 Μαρτίου γιορτάζεται η παγκόσμια μέρα νερού και εμείς τιμήσαμε αυτό το αγαθό δημιουργώντας την παρακάτω αφίσα.
Η ώρα έφτασε για να φυτέψουμε τους σπόρους. Δυστυχώς δεν μπορέσαμε να ανταλλάξουμε σπόρους με κάποιο άλλο σχολείο της Τουρκίας, λόγω τεχνικών προβλημάτων και έτσι φυτέψαμε αυτούς που μας έφεραν οι γονείς.
Προς το τέλος του προγράμματος οι εκπαιδευτικοί συναντήθηκαν ξανά διαδικτυακά για συζητήσουν την αξιολόγησή του.
Στον παρακάτω σύνδεσμο μπορείτε να δείτε συγκεντρωμένες όλες τις συνεργατικές δράσεις που κάναμε στο πρόγραμμα.
Ολοκληρώθηκε το πολιτιστικό πρόγραμμα σχολικών δραστηριοτήτων για το σχ. έτος 2025-26 “Με ένα βιβλίο στο χέρι”. Στον παρακάτω pdf μπορείτε να δείτε αναλυτικά όλες τις δράσεις του προγράμματος.
Ολοκληρώθηκε το εκπαιδευτικό πολιτιστικό πρόγραμμα “Με τον παππού και τη γιαγιά, μαθαίνω τόσα πολλά”. Στον παρακάτω σύνδεσμο μπορείτε να δείτε αναλυτικά όλες τις δράσεις του προγράμματος.
Με μεγάλη χαρά ολοκληρώσαμε στο νηπιαγωγείο μας το Εργαστήριο Δεξιοτήτων με τίτλο «Οι ντετέκτιβ ανακαλύπτουν το μυστικό για σώμα γερό και μυαλό δυνατό!». Μέσα από βιωματικές δράσεις, παιχνίδια και δημιουργικές δραστηριότητες, τα παιδιά γνώρισαν τη σημασία της υγιεινής διατροφής και της άσκησης για την καλή υγεία και ευεξία.
Ξεκινήσαμε διαβάζοντας όμορφα παραμύθια σχετικά με τη σωστή διατροφή και συζητήσαμε για τις τροφές που βοηθούν το σώμα μας να μεγαλώνει δυνατό και υγιές. Στη συνέχεια επισκεφθήκαμε το μανάβικο της γειτονιάς μας, όπου τα παιδιά είχαν την ευκαιρία να γνωρίσουν φρούτα και λαχανικά εποχής, να παρατηρήσουν τα χρώματα και τις μυρωδιές τους και να μιλήσουν για τις υγιεινές επιλογές στη διατροφή μας. Από το μανάβικο μας πρόσφεραν φρούτα εποχής, με τα οποία φτιάξαμε μια νόστιμη και υγιεινή φρουτοσαλάτα που φάγαμε και δεν έμεινε ούτε κουκούτσι!!!!!!
Ιδιαίτερα ξεχωριστή ήταν η επίσκεψη της γυμνάστριας κυρίας Γεωργίας του Δημοτικού σχολείου Παπαδιανίκων, η οποία μίλησε στα παιδιά για την αξία της γυμναστικής και της καθημερινής άσκησης. Τα παιδιά συμμετείχαν με ενθουσιασμό σε κινητικά παιχνίδια και δραστηριότητες, ανακαλύπτοντας πόσο σημαντική είναι η κίνηση για το σώμα και το μυαλό μας.
Στο σχολείο μας φιλοξενήσαμε επίσης διατροφολόγο κύρια Παναγιωτοπούλου Ευαγγελία, η οποία συζήτησε με τα παιδιά για το υγιεινό πρωινό και τη σημασία του στην καθημερινότητά μας. Τα παιδιά έμαθαν ποιες τροφές μας δίνουν ενέργεια και μας βοηθούν να ξεκινάμε όμορφα τη μέρα μας.
Καθ’ όλη τη διάρκεια του προγράμματος δημιουργήσαμε κατασκευές, ζωγραφιές και αφίσες, μέσα από τις οποίες τα παιδιά εξέφρασαν όσα έμαθαν για την υγιεινή ζωή.
Το εργαστήριο μας ολοκληρώθηκε με μια ξεχωριστή εκπαιδευτική εκδρομή στον νερόμυλο στα Τάλαντα, όπου τα παιδιά γνώρισαν τον παραδοσιακό τρόπο παραγωγής του αλευριού. Παρατήρησαν από κοντά τη λειτουργία του νερόμυλου και ανακάλυψαν το ταξίδι του σιταριού μέχρι να γίνει αλεύρι και ψωμί.
Μέσα από όλες αυτές τις δράσεις, τα παιδιά κατανόησαν πως η σωστή διατροφή, η άσκηση και οι υγιεινές συνήθειες αποτελούν το μυστικό για «σώμα γερό και μυαλό δυνατό»!
Στα πλαίσια του προγράμματος του Ενεργού Πολίτη με θέμα «Μια γειτονιά για όλους», τα παιδιά του νηπιαγωγείου μας έγιναν μικροί ερευνητές και παρατηρητές της γειτονιάς μας! 🏘️🌿
Μέσα από συζητήσεις, παιχνίδια, κατασκευές και βιωματικές δραστηριότητες γνωρίσαμε τι σημαίνει μια γειτονιά φιλική και προσβάσιμη για όλους τους ανθρώπους. Μιλήσαμε για τη σημασία του σεβασμού, της συνεργασίας και της ισότιμης συμμετοχής όλων στην καθημερινή ζωή.
Πραγματοποιήσαμε περίπατο στην πλατεία του χωριού και παρατηρήσαμε αν υπάρχουν πεζοδρόμια, διαβάσεις πεζών, ράμπες, κάγκελα, δέντρα και κάδοι απορριμμάτων. Επίσης είναι το νηπιαγωγείο προσβάσιμο για άτομα με αναπηρία; Τα παιδιά κατέγραψαν τις παρατηρήσεις τους και συζήτησαν τι βοηθά τους ανθρώπους με κινητικές δυσκολίες να μετακινούνται με ασφάλεια και άνεση.
Στη συνέχεια δημιουργήσαμε αφίσες, ζωγραφιές και ομαδικές εργασίες με τις δικές μας ιδέες για μια πιο όμορφη και φιλική γειτονιά.
Μέσα από τις δράσεις μας καταλάβαμε πως όλοι μπορούμε να συμβάλουμε ώστε η γειτονιά μας να γίνει καλύτερη για όλους!
Μια μοναδική εμπειρία έζησαν τα παιδιά του νηπιαγωγείου μας με την επίσκεψη τους στο φορητό πλανητάριο στο νηπιαγωγείο των Μολάων!
Σε συνέχεια του εργαστηρίου δεξιοτήτων “STEAM και η γη γυρίζει……” τα παιδιά ταξίδεψαν νοερά στο απέραντο διάστημα και γνώρισαν τους πλανήτες, τα αστέρια και τα μυστικά του σύμπαντος μέσα από μια εντυπωσιακή παρουσίαση. Ο υπεύθυνος του πλανηταρίου μίλησε στα παιδιά με απλό και κατανοητό τρόπο για το διάστημα και απάντησε στις απορίες τους, κεντρίζοντας το ενδιαφέρον και τη φαντασία τους.
Ιδιαίτερο ενθουσιασμό προκάλεσε η ευκαιρία να δουν και να αγγίξουν έναν αληθινό μετεωρίτη, αλλά και να παρατηρήσουν μέσα από τηλεσκόπιο! Στη συνέχεια, τα παιδιά μπήκαν στο πλανητάριο και παρακολούθησαν μια όμορφη παιδική ταινία γνωριμίας με τους πλανήτες, απολαμβάνοντας ένα μαγευτικό ταξίδι στο ηλιακό μας σύστημα.
Ήταν μια ξεχωριστή βιωματική εμπειρία γεμάτη γνώση, ανακάλυψη και ενθουσιασμό, που έκανε τα παιδιά να αγαπήσουν ακόμη περισσότερο τον κόσμο της επιστήμης και του διαστήματος!
Θα θέλαμε να ευχαριστήσουμε την διευθύντρια του νηπιαγωγείου Μολάων, κυρία Αρχοντούλα Δεμελή και όλες/όλους τις /τους συναδέλφισσες/ συνάδελφους για την πρωτοβουλία τους να οργανώσουν αυτή την τόσο σημαντική και εκπαιδευτική δράση.
Στο πλαίσιο της ομαλής μετάβασης των νηπίων μας στο δημοτικό σχολείο, πραγματοποιήσαμε μια ξεχωριστή επίσκεψη στο δημοτικό των Παπαδιανίκων. Τα παιδιά είχαν την ευκαιρία να γνωρίσουν από κοντά τους χώρους του σχολείου, να επισκεφτούν αίθουσες διδασκαλίας και να δουν πώς γίνεται το μάθημα στις μεγαλύτερες τάξεις.
Οι μαθητές, οι εκπαιδευτικοί και η διευθύντρια του δημοτικού μας υποδέχτηκαν με χαμόγελο και ζεστασιά, βοηθώντας τα παιδιά να νιώσουν άνετα και χαρούμενα για το νέο τους ξεκίνημα. Μέσα από συζήτηση, παιχνίδι και κοινές δραστηριότητες, τα νήπια εξέφρασαν απορίες, ενθουσιασμό και ανυπομονησία για τη νέα σχολική χρονιά.
Τα παιδιά του νηπιαγωγείου είχαν ετοιμάσει ένα δωράκι για όλους τους μαθητές της πρώτης τάξης, ένα σελιδοδείκτη – ξυλάκι παγωτό και μια ομαδική κατασκευή.
Όταν επιστρέψαμε στο νηπιαγωγείο τα παιδιά ζωγράφισαν τις εντυπώσεις τους από την επίσκεψη στο Δημοτικό Παπαδιανίκων.
Η εμπειρία αυτή βοήθησε τα παιδιά να εξοικειωθούν με το νέο σχολικό περιβάλλον και να κάνουν το επόμενο βήμα με περισσότερη αυτοπεποίθηση και χαρά!
Με αφορμή την 22α Απριλίου – Ημέρα της Γης, οι μικροί μας μαθητές έγιναν μικροί «φροντιστές» του πλανήτη!
Στα πλαίσια του E-Twinning προγράμματος “The nature today, is the future of tomorrow”, τα παιδιά έφεραν από το σπίτι τους ποικιλία σπόρων και όλοι μαζί φυτέψαμε στο σχολείο μας, μαθαίνοντας βιωματικά πώς ξεκινά η ζωή ενός φυτού. Συζητήσαμε για τα στάδια ανάπτυξης των φυτών, τι χρειάζονται για να μεγαλώσουν (νερό, ήλιο, χώμα και αγάπη!) και παρατηρήσαμε πόσο σημαντική είναι η φροντίδα της φύσης.
Στη συνέχεια, δημιουργήσαμε μια όμορφη κατασκευή: ένα χάρτινο λουλούδι μέσα σε γλάστρα, που απεικονίζει τι χρειάζεται το φυτό για να μεγαλώσει. Μέσα από τη δημιουργία και το παιχνίδι, τα παιδιά εξέφρασαν όσα έμαθαν και ένιωσαν.
Μέσα από τέτοιες δράσεις, καλλιεργούμε την αγάπη και τον σεβασμό για το περιβάλλον, γιατί η προστασία της Γης ξεκινά από μικρή ηλικία!
Κατά τους μήνες Φεβρουάριο και Μάρτιο, στο πλαίσιο του Εργαστηρίου Δεξιοτήτων, θεματική ενότητα: Δημιουργώ και καινοτομώ – Δημιουργική σκέψη και πρωτοβουλία, υλοποιήσαμε το πρόγραμμα με τίτλο «STEAM και… η Γη γυρίζει!». Τα παιδιά είχαν την ευκαιρία να γνωρίσουν βασικές έννοιες γύρω από τη Γη και το ηλιακό μας σύστημα, μέσα από βιωματικές και δημιουργικές δραστηριότητες.
Το συγκεκριμένο εκπαιδευτικό πρόγραμμα με τίτλο: «STEAM και η ΓΗ γυρίζει…» έχει ως στόχο με βάση τις αρχές του εποικοδομητισμού
και με μεθόδους διερευνητικής μάθησης οι μαθητές να σκεφτούν και να βρουν απαντήσεις σε ερωτήσεις για το διάστημα και για το γεγονός ότι οι πλανήτες δεν είναι απομονωμένοι ο ένας από τον άλλον, αλλά αλληλοεξαρτώμενοι καθώς η Σελήνη περιστρέφεται γύρω από τη Γη, η Γη, μαζί με επτά άλλους πλανήτες, περιστρέφεται γύρω από τον Ήλιο και ο Ήλιος, με τη σειρά του, περιστρέφεται γύρω από το κέντρο του γαλαξία μας. Η Σελήνη, η Γη και ο Ήλιος αποτελούν τα τρία ουράνια σώματα τα οποία σχηματίζουν ένα ολοκληρωμένο σύστημα, με την εναλλαγή ημέρας/νύχτας, τις εκλείψεις και τις εποχές που προκύπτουν από τις αλληλεπιδράσεις μεταξύ των σωμάτων αυτών και με τις οποίες οι μικροί μαθητές θα πειραματιστούν και θα γνωρίσουν με βιωματικό τρόπο.
Με οδηγό τη διερευνητική μάθηση, πειραματιστήκαμε, κατασκευάσαμε μοντέλα της Γης και του Ήλιου, παρατηρήσαμε την εναλλαγή ημέρας και νύχτας και κατανοήσαμε πώς η Γη περιστρέφεται γύρω από τον άξονά της. Παράλληλα, αξιοποιήσαμε στοιχεία STEAM (Science, Technology, Engineering, Art, Mathematics), συνδυάζοντας τη γνώση με την τέχνη και το παιχνίδι.
Τα παιδιά συνεργάστηκαν, εξέφρασαν απορίες, έκαναν υποθέσεις και κατέληξαν σε συμπεράσματα, καλλιεργώντας δεξιότητες όπως η κριτική σκέψη, η δημιουργικότητα και η ομαδικότητα.
Παζλ με το ηλιακό σύστημα και αστροναύτες.
Κατασκευή το ηλιακό σύστημα.
Απογείωση πυραύλου από τη γη.
Η Bee bot μαθαίνει τους πλανήτες.
Εναλλαγή μέρα – νύχτας.
Οι φάσεις του φεγγαριού.
Τι κάνω τη μέρα και τι κάνω τη νύχτα.
Οι βλαβερές συνέπειες του ήλιου.
Μυθολογία: ο Φαέθωντας και το άρμα του ήλιου, βάζω στη σειρά τις εικόνες του μύθου.
Ζωγραφίζω τον μύθο: ο Φαέθωντας και το άρμα του ήλιου.
Το εργαστήριο δεξιοτήτων ολοκληρώθηκε με την επίσκεψη του νηπιαγωγείου μας στο φορητό πλανητάριο στους Μολάους.
Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία στη σελίδα μας. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε τη σελίδα, θα υποθέσουμε πως είστε ικανοποιημένοι με αυτό.