Παρακολουθήσαμε on line safe internet 4 kids Διαδικτυακό σεμινάριο για την ασφαλή χρήση του διαδικτύου για μαθητές Νηπιαγωγείου και συμπληρώσαμε φύλλο εργασίας με τα παιδιά.
Και η βεβαίωση υποστηρικτή για ένα ασφαλέστερο διαδίκτυο
Παρακολουθήσαμε on line safe internet 4 kids Διαδικτυακό σεμινάριο για την ασφαλή χρήση του διαδικτύου για μαθητές Νηπιαγωγείου και συμπληρώσαμε φύλλο εργασίας με τα παιδιά.
Και η βεβαίωση υποστηρικτή για ένα ασφαλέστερο διαδίκτυο
ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ 2025
Καλωσορίσαμε τον καινούριο χρόνο με μια κατασκευή
Μάθαμε την παροιμία: « Του Γενάρη το φεγγάρι λάμπει σαν μαργαριτάρι » και υλοποιήσαμε σχετική κατασκευή με κιμωλία
Μιλήσαμε για τα ρούχα του χειμώνα και τα παιδιά του ολοήμερου τμήματος δημιούργησαν την παρακάτω κατασκευή
Παρακολουθήσαμε στο διαδίκτυο το υπέροχο Ουκρανικό παραμύθι ” το γάντι” και το αξιοποιήσαμε διδακτικά στην τάξη. Μερικές από τις δραστηριότητες είναι οι παρακάτω:
Κατασκευή για αναδιήγηση της ιστορίας
Ανασύνθεση της λέξης ”γάντι”
Δραματοποίηση του παραμυθιού
Μιλήσαμε για τα ζώα που πέφτουν σε χειμερία νάρκη με αφορμή το παραμύθι
« Ξενοδοχείο η χειμερία νάρκη» του Kelly John το οποίο αξιοποιήσαμε διδακτικά
Μάθαμε ποια ζώα πέφτουν σε χειμερία νάρκη και τα ταξινομήσαμε ανάλογα την φωλιά τους.
Μιλήσαμε για την αρκούδα συλλέξαμε πληροφορίες από το διαδίκτυο και κάναμε ανάλογες δραστηριότητες και κατασκευάσαμε με την τεχνική κολάζ μια κουβερτούλα για να μην κρυώνει τώρα που θα πέσει σε βαθύ ύπνο.
Με αφορμή το παραμύθι Άουτς »΅μιλήσαμε και για τον σκαντζόχοιρο.
Πραγματοποιήσαμε μαθηματικές δραστηριότητες αξιοποιώντας το παραμύθι και κατασκευάσαμε με ανακυκλώσιμα υλικά και πολλή φαντασία τον σκαντζόχοιρο του παραμυθιού και διακοσμήσαμε την τάξη μας
Με αλατοζύμη φτιάξαμε μικρά σκατζοχοιράκια με αγκάθια από ηλιόσπορους κια τα βάλαμε στην φωλιά για να πέσουν σε χειμερία νάρκη.
Μάθαμε το παιχνιδοτράγουδο « θα πάω για αρκούδες » το ζωγραφίσαμε και το παίξαμε στην τάξη μας
Παίξαμε και γλωσσικά παιχνίδια για τα ζώα που πέφτουν σε χειμερία νάρκη.
Ο Ιανουάριος έχει και τις Αλκυονίδες μέρες!
Παρακολουθήσαμε βίντεο με τον μύθο της Αλκυόνης , αναζητήσαμε πληροφορίες στο διαδίκτυο για το όμορφο αυτό πουλί , μάθαμε σχετικό αίνιγμα και δημιουργήσαμε την δική μας Αλκυόνα.
Υλοποιήσαμε γλωσσικές δραστηριότητες για τις καταλήξεις των λέξεων.
Εορτασμός 3 Ιεραρχών
30 Ιανουαρίου ημέρα εορτασμού των τριών Ιεραρχών πραγματοποιήθηκε εκκλησιασμός στην εκκλησία του χωριού και κατασκευή αναμνηστικού.
3 Δεκεμβρίου
Παγκόσμια ημέρα αναπηρίας
Την μέρα αυτή επιλέξαμε να δούμε με τα παιδιά σχετικά βίντεο . Μιλήσαμε για τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν τα άτομα αυτά στην καθημερινότητα τους , αλλά και για την ψυχική τους δύναμη και αποφασιστικότητα που διαθέτουν για να κάνουν σημαντικά πράγματα.
Προσπαθήσαμε να μπούμε στην θέση τους επιχειρώντας π.χ να ζωγραφίσουμε με το στόμα μας και τα πόδια μας. Συνειδητοποιήσαμε ότι ήταν πολύ δύσκολο!
Στο τέλος δημιουργήσαμε κατασκευή με ανακυκλώσιμα υλικά.
Ο Δεκέμβριος είναι μήνας γιορτινός έτσι και εμείς αρχίσαμε να προετοιμαζόμαστε για τα Χριστούγεννα.
Διαβάζουμε σχετικά παραμύθια, παρακολουθούμε βίντεο για τα έθιμα των Χριστουγέννων, μαθαίνουμε τα κάλαντα και χριστουγεννιάτικα τραγούδια.
Με την εκπαιδευτικό των αγγλικών κατασκεύασαν μικρούς τάρανδους
8 Νοεμβρίου 2024, ημέρα μνήμης των Αρχαγγέλων Μιχαήλ και Γαβριήλ για την Εκκλησία, γιόρταζε η Πολεμική μας Αεροπορία. Στο νηπιαγωγείο μας συζητήσαμε για τη σημασία της πολεμικής αεροπορίας για την πατρίδα μας, είδαμε σχετικές εικόνες και βίντεο από πτήσεις στρατιωτικών αεροπλάνων και φυσικά προχωρήσαμε σε σχετικές κατασκευές.
Μιλήσαμε για τους πρώτους «αεροπόρους» τον Δαίδαλο και τον Ίκαρο
ΝΟΕΜΒΡΙΟΣ
Διαβάσαμε από το βιβλίο
την υπόσχεση του Νοέμβρη και τα παιδιά ζωγράφισαν ότι τους άρεσε από την ιστορία.
Στη συνέχεια ανασυνθέσαμε την λέξη Νοέμβριος και τα παιδιά την έγραψαν όπως μπορούσανε.
Η ελιά
Τον Νοέμβρη αρχίζει το μάζεμα των ελιών. Έτσι και εμείς ασχοληθήκαμε με την ελιά. Είδαμε βίντεο με πληροφορίες για την ελιά , το λιομάζωμα, την παραγωγή ελαιόλαδου.
Δαμάσαμε σχετικά παραμύθια.
Μάθαμε το παραδοσιακό τραγούδι « Ντίλι- ντίλι» και πραγματοποιήσαμε όμορφες δραστηριότητες.
Οι πρώτες βροχές ήρθαν αργά , αλλά μας έδωσαν την αφόρμηση να κατασκευάσουμε τις ομπρέλες μας , τα σύννεφα και το ουράνιο τόξο με ιδέες που πήραμε από το διαδίκτυο ΄και να διακοσμήσουμε την τάξη μας.
31 Οκτωβρίου Παγκόσμια Ημέρα Αποταμίευσης
Διαβάσαμε την ιστορία « Η τσεπούλα και ο κουμπαράκος» . Συζητήσαμε για την έννοια της αποταμίευσης. Τα παιδιά χρωμάτισαν το δικό τους κουμπαρά και ζωγράφισαν τι θέλουν να αγοράσουν με τα χρήματα που θα μαζέψουν.
Στη συνέχεια διαβάσαμε το υπέροχο παραμύθι του Αντώνη Παπαθεοδούλου
Αποφασίσαμε να κατασκευάσουμε έναν κουμπαρά διαφορετικό….. όχι για να αποταμιεύσουμε χρήματα αλλά ευχές με την ελπίδα ότι θα γίνουν πραγματικότητα.
Ο κουμπαράς των ευχών
Όταν γίνεται σεισμός μη σε πιάνει πανικός!
Τα παιδιά παρακολούθησαν εκπαιδευτικά βίντεο σχετικά με το τι είναι σεισμός και πως μπορούμε να προστατευτούμε σε περίπτωση σεισμού .
Σύνθημά μας η φράση από το τραγούδι « όταν γίνεται σεισμός μη σε πιάνει πανικός» ( Ημισκούμπρια)
Κατασκευάσαμε τα σπιτάκια του σεισμού και μια πόλη πάνω σε ” τεκτονικές πλάκες”.
Κατασκευάσαμε ατομικό βαλιτσάκι με τα απαραίτητα είδη σε περίπτωση σεισμού.
Στο τέλος πραγματοποιήθηκε με τα παιδιά και τις νηπιαγωγούς άσκηση σεισμού.
Φύλλα Φθινοπωρινά
Το δέντρο του Φθινοπώρου
Παιχνίδι με ένα Φθινοπωρινό φύλλο.
4 Οκτωβρίου Παγκόσμια ημέρα ζώων
Ομαδική εργασία
Τα φρούτα του Φθινοπώρου
Μιλήσαμε για τα φρούτα του Φθινοπώρου . Γνωρίσαμε τον ζωγράφο Romero Britto
και δημιουργήσαμε ένα μήλο ”ala Britto ”.
Τραγουδήσαμε και χορέψαμε το παραδοσιακό τραγούδι « Μήλο μου κόκκινο»
Το σταφύλι
Ανασυνθέσαμε την λέξη και χρωματίσαμε ένα τσαμπί σταφύλι με δαχτυλομπογιές.
Είμαστε όλοι φίλοι σαν ένα τσαμπί σταφύλι.
Το σποράκι ταξιδεύει
Με αφορμή το υπέροχο παραμύθι του Eric Carle « το σποράκι ταξιδεύει» υλοποιήσαμε μια σειρά από δραστηριότητες
Ατομικό κολάζ « Ηλίανθος»
Το αποτέλεσμα
Μαθαίνουμε τα σχήματα στο ολοήμερερο
Πρώτη ημέρα στο σχολείο . Παίξαμε παιχνίδια γνωριμίας και κατασκευάσαμε το αναμνηστικό μας.
Αναγνωρίσαμε το αρχικό του ονόματός μας και το σηκώσαμε ψηλά.
Συνθέσαμε το όνομά μας με την βοήθεια της καμηλοπάρδαλης.
Φτιάχνουμε το συμβόλαιο της τάξης μας με τους κανόνες που συμφωνήθηκαν από όλους μας.