Χρόνια πολλά στις αγαπημένες μαμάδες του σχολείου μας!
Να χαίρεστε τα υπέροχα αστεράκια σας και να είστε πάντα τόσο ευτυχισμένες αγκαλιά με τα παιδιά σας όσο σήμερα!
Χρόνια πολλά στις αγαπημένες μαμάδες του σχολείου μας!
Να χαίρεστε τα υπέροχα αστεράκια σας και να είστε πάντα τόσο ευτυχισμένες αγκαλιά με τα παιδιά σας όσο σήμερα!
Σας ενημερώνουμε πως οι εγγραφές των προνηπίων (παιδιά γεννημένα το 2019) για το Σχολικό Έτος 2023-2024, θα ξεκινήσουν ηλεκτρονικά από τις 1 Μαρτίου έως τις 20 Μαρτίου του 2023, με τον ίδιο ακριβως τρόπο που έγιναν και πέρυσι στην ηλεκτρονική διεύθυνση: https://proti-eggrafi.services.gov.gr/ από τους γονείς και κηδεμόνες με χρήση των κωδικών του στο taxisnet . Για οποιαδήποτε πληροφορία μπορείτε να επικοινωνήσετε με το Σχολείο μας.

Σας καλωσορίζουμε στο σχολείο μας τη νέα χρονιά με πολλές ευχές για μια πανέμορφη και δημιουργική χρονιά!
Επιστρέψαμε ξανά και συνεχίζουμε με γλωσσικές ασκήσεις, εξάσκηση στις δεξιότητες γραφής και ανάγνωσης και τον εγγραματισμό μας. Μάθαμε να γράφουμε τον Ιανουάριο και το Καλή χρονιά με πολύχρωμα γράμματα και το 2023.
Συνεχίσαμε σχεδιάζοντας το χωριό μας και χρωματίζοντας το και μετά ζωγραφίσαμε με κόκκινο, κίτρινο και πορτοκαλί τα πανέμορφα πυροτεχνήματα που έπεσαν την Πρωτοχρονιά στο χωριό μας και μας έκαναν πολύ μεγάλη εντύπωση. Συνεχίσαμε με το 2023 που το γράψαμε με τη σειρά όλοι πάνω στην ομαδική εργασία μας μαζί με τα ονόματα μας.
Επίσης, κόψαμε την παραδοσιακή βασιλόπιτα στο σχολείο μας και δώσαμε μικρά δωράκια και κεράσματα στους μαθητές μας.
Τέλος, μιας και βρισκόμαστε ήδη στο καινούργιο μας Εργαστήριο Δεξιοτήτων σχετικά με την Κοινωνική Ευθύνη και την Ευαισθησία- Ενσυναίσθηση και Ευαισθησία που εντάσσεται και στο σχέδιο δράσης του σχολείου μας σχετικά με την προώθηση των καλών σχέσεων μεταξύ των μαθητών μας, προχωρήσαμε στην κατασκευή ενός κουτιού επιβράβευσης καλής συμπεριφοράς με καραμέλες. Κάθε φορά που οι μαθητές μας θα επιδεικνύουν ενσυναίσθηση, ευγένεια, ευαισθησία και αλληλεγγύη μεταξύ τους θα επιβραβεύονται με καραμέλες ή με όμορφα Βραχιολάκια. Τα βραχιολάκια κατασκευάστηκαν με σύρμα πίπας, χάντρες, κουμπιά και κουδουνάκια από τους μαθητές μας. Το καθένα είναι ξεχωριστό όπως οι μαθητές μας.
Σκοπός της συγκεκριμένης δράσης είναι οι μαθητές μας να μάθουν να είναι αλληλέγγυοι με τους συμμαθητές τους, να μοιράζονται και να τηρούν τους κανόνες της τάξης ενώ παράλληλα είναι ευγενικοί.
Τα παιδιά υποδέχθηκαν τη δράση με αγάπη και ενθουσιασμό. Την τέταρτη εβδομάδα λειτουργίας της δράσης είχαμε ήδη θετικά αποτελέσματα μεταξύ των μαθητών, που πρότειναν φίλους τους για να πάρουν βραχιολάκια επιβράβευσης επειδή ήταν βοηθητικοί και ευγενικοί μέσα στην τάξη.
Χριστουγεννιάτικη γιορτή 2022.Με πολλή αγάπη και χαρά είχαμε σήμερα την ευτυχία να πραγματοποιήσουμε τη Χριστουγεννιάτικη γιορτή του νηπιαγωγείου μας.
Υποδεχτηκαμε τους μικρούς μας μαθητές και μαθήτριες ντυμένους Αγγέλους, χιονονιφάδες, Μάγους και το Αστέρι των Χριστουγέννων.
Με υπέροχα Χριστουγεννιάτικα τραγούδια οι μαθητές μας αναπαράστησαν την θεία γέννηση και τον ερχομό των Μάγων με τα δώρα στον Κύριο μας. Τραγουδήσαμε τα κάλαντα των Χριστουγέννων, το Ρούντολφ το ελαφάκι, τον Άη Βασίλη που θα έρθει, τα Τρίγωνα κάλαντα και την Αγία Νύχτα.
Η επίσκεψη έκπληξη του Άη Βασίλη που μας μοίρασε δώρα ήταν εκπληκτική και γεμάτη γέλια, χαμόγελα και επιφωνήματα θαυμασμού!
Και τέλος, αποχαιρετήσαμε τους γονείς και τους επισκέπτες μας με ένα αποχαιρετιστήριο τραγούδι και την ευχή να συναντηθούμε ξανά την Νέα Χρονιά 2023 με πολλή αγάπη και ευτυχία!
Χρόνια πολλά και Καλά Χριστούγεννα!
Καλή Χρονιά με υγεία και χαρά!

Αυτή την εβδομάδα συνεχίσαμε με Χριστουγεννιάτικα θέματα να στολίσουμε την τάξη μας. Ζωγραφίσαμε αγγελάκια, φάτνες, κάλτσες με δώρα, καμπανούλες και χριστουγεννιάτικα ζαχαρωτά. Με αυτά στολίσαμε τη τάξη μας. Κόψαμε και κολλήσαμε αστέρια χρυσά και ασημένια στις πόρτες και στα παράθυρα του σχολείου μας και στολίσαμε με μπάλες το Χριστουγεννιάτικο δέντρο μας. Αφού κρεμάσαμε και στους πίνακες μας όλες τις Χριστουγεννιάτικες ζωγραφιές μας και αποφασίσαμε ότι είχαμε στολίσει όμορφα την τάξη μας, ξεκινήσαμε να ασχολούμαστε και με άλλα θέματα.
Συζητήσαμε για τον Άη Βασίλη και το τι θέλουμε να ζητήσουμε φέτος. Συμφωνήσαμε με τα παιδιά ότι θέλουμε να ζητήσουμε ο καθένας κάτι για τον εαυτό του αλλά και για όλο τον κόσμο. Έτσι, λοιπόν, ξεκινήσαμε αρχικά να γράψουμε τα γράμματά μας για τον Άη Βασίλη. Γράψαμε και ζωγραφίσαμε αυτό που ήθελε το κάθε παιδί να ζητήσει, βάλαμε το όνομά μας και την υπογραφή μας, σημειώσαμε τη διεύθυνσή μας για να μας βρει ο Άη Βασίλης εύκολα και συμπληρώσαμε ότι είμασταν πολύ καλά παιδιά αυτή τη χρονιά! Ζωφραφίσαμε και το πρόσωπό μας για να είμαστε σίγουροι ότι δεν θα μπερδευτεί ο Άη Βασίλης και μετά, ως γνήσιοι εκπρόσωποι του Ταχυδρομείου, φτιάξαμε και κολλήσαμε γραμματόσημα με αστεράκια και καμπανούλες. Έπειτα βάλαμε και χριστουγεννιάτικη σφραγίδα για να φτάσει σίγουρα το γράμμα στο Βόρειο Πόλο. Και όλοι μαζί συμφωνήσαμε ότι ο Άη Βασίλης μένει στο Βόρειο Πόλο, άρα εκεί θα στείλουμε το γράμμα μας.
Στη συνέχεια, ασχοληθήκαμε με τις κάρτες ευχών μας για τα παιδιά όλου του κόσμου. Σκεφτήκαμε, σε συνδυασμό και με τα Εργαστήρια Δεξιοτήτων Υγιή Πιαδιά-Υγιής Πλανήτης και Ενδιαφέρομαι και Ενεργώ-Κοινωνική Συναίσθηση και Ευθύνη, ότι όπως την ημέρα των Δικαιωμάτων του Παιδιού είχαμε σκεφτεί τα υπόλοιπα παιδιά και είχαμε σκεφτεί πράγματα για να καλυτερεύσουν τη ζωή τους, έτσι και τώρα μπορούμε να τους στείλουμε ευχές. Κάθε παιδί λοιπόν, έκανε τη δική του ευχή για τα παιδιά του Κόσμου, για παράδειγμα “Να έχουν όλα τα παιδιά φαγητό”, ” Να έχουν όλα τα παιδιά παιχνίδια”, ” Να έχουν όλα τα παιδιά ζεστό πάπλωμα”, ” Να έχουν όλα τα παιδιά αγάπη και γονείς”. Γράψαμε αυτά που σκεφτόμαστε μέσα στις κάρτες μας και τις στολίσαμε με καμπανούλες.
Στο τέλος της εβδομάδας, φτιάξαμε και τα ημερολόγι΄μας για την κανούργια χρονιά με κόκκινα γυαλιστερά ρόδια και στολισμένα με πολύχρωμες καρδιές μα ευχές για υγεία, αγάπη, ευτυχία και καλή τύχη.
Αφού τελειώσαμε και με αυτό, σχεδιάσαμε και τη μασκότ του Χειμώνα, που ονομάσαμε “Χάρη Χειμώνα”. Τον ντύσαμε με σκούρα ζεστά ρούχα και μπουφάν, χοντρές γυαλιστερές μπότες, σκούφο με δεντράκια, γάντια και κασκόλ. Τον βάλαμε να κρατά ένα σακούλι με πολλά δώρα και το Χριστουγεννιάτικο αστέρι. Και μετά, τον κρεμάσαμε στην είσοδο μαζί με το Φώτη Φθινοπώρη.
Τελευταία εβδομάδα πριν τη Χριστουγεννιάτικη γιορτή μας και είναι όλα έτοιμα!

Συνεχίζουμε τις προετοιμασίες μας για τα Χριστούγεννα και αυτή την εβδομάδα στολίζουμε την τάξη μας!
Ξεκινάμε με τα αρχικά των ονομάτων μας που τα εκτυπώνουμε, τα ζωγραφίζουμε και τα ντύνουμε σε χρώματα αστραφτερά και χριστουγεννιάτικα. Μα κάτι λείπει…. Τί άραγε…; Ά, ναι ένα σκουφάκι για να μη κρυώνει το κεφάλι του αρχικού μας! Και πανέτοιμα. Η δραστηριότητα αυτή εντάσσεται στη Γλώσσα και στις προγραφικές δραστηριότητες που βοηθούν τα παιδιά σε αυτή την ηλικία να γνωριστούν με την γραφή και την ανάγνωση. Ταυτόχρονα μθαίνουν να αναγνωρίζουν διαφορετικά γράμματα με παιχνιδιάρικο τρόπο, να γράφουν καθαρά το όνομά τους και να συνδυάζουν σωστά φωνήεντα και σύμφωνα.
Συνεχίζουμε με το γράμμα Χ του Χιονανθρώπου, των Χριστουγέννων και του Χειμώνα. Τα παιδιά ζωγραφίζουν έναν χιονάνθρωπο σε ένα μεγάλο χαρτόνι και δίπλα του του κολλούν το Χ από διάφορες καρτέλες γραμμάτων που βρίσκουν μέσα στην τάξη σε ένα κυνήγι θησαυρού. Έτσι έχουμε το Χ του χεριού, της χελώνας, του χαλιού, του χιονιού, του χιονανθρώπου, του χταποδιού. Χ μεγάλο και χ μικρό και οι μικροί μα ς μαθητές μαθαίνουν να γράφουν και να διαβάζουν παίζοντας και διασκεδάζοντας.
Και για να μη μείνει παραπονεμένος ο κύριος Χιονάνθρωπος που ήρθε μαζί με το κρύο, τον Χειμώνα και τα Χριστούγεννα, τον ζωγραφίζουμε, τον κόβουμε και τον κολλάμε στο χαρτόνι μας ομαδικά και γράφουμε όλοι μαζί Χειμώνας με γράμματα μεγάλα! Τι καλά! Η δραστηριότητα αυτή αποσκοπεί στην εκμάθηση γραμμάτων και φωνημάτων από τους μαθητές του νηπιαγωγείου, και την πρώτη γραφή λέξεων σχετικών με όσα μαθαίνουν και συζητούνται στην τάξη.

¨Εφτασε επιτέλους η πιο όμορφη και γλυκιά εποχή του χρόνου, τα Χριστούγεννα!
Με πολλή προσμονή και χαρά, τα παιδιά του σχολείου μας ξεκίνησαν να προετοιμάζονται για τις γιορτές των Χριστουγέννων. Ξεκινήσαμε με την κατασκευή ενός ημερολογίου αντίστροφης μέτρησης των ημερών μέχρι τα Χριστούγεννα. Η συγκεκριμένη κατασκευή βοηθάει τα παιδιά να συνδυάσουν μαθηματικές γνώσεις και την αντίληψη του χρόνου και των ημερών μέσα από μια κατασκευή ευχάριστη και διασκεδαστική. Κάθε μέρα λοιπόν θα χρωματίζουμε και από έναν αριθμό, μέχρι να φτάσουμε στα Χριστούγεννα!! Και…
Χο χο χο χο, πως πέρασαν οι μέρες μας παιδιά και ήρθαν τα Χριστούγεννα με πολύ χαρά!!
Συνεχίζουμε με την κατασκευή των Χριστουγεννιάτικων καρτών μας που θα είναι και τα προσκλητήρια για την όμορφη Χριστουγεννιάτικη γιορτή μας. Με άσπρη μπογιά βάφουμε τα χέρια μας και τα κολλάμε στην κάρτα μας, την αφήνουμε να στεγνώσει και τσουπ!! Πώς μεταμορφώθηκε, καλέ, σε 5 χιονάνθρωπους με πολύχρωμα αστραφτερά σκουφιά και κασκόλ, πορτοκαλί μύτες και μαύρα μάτια!! Και μέσα, κολλάμε την πρόσκληση για τη μαμά, τον μπαμπά, τον παππού, τη γιαγιά και όποιον μας αγαπά, να έρθει στην όμορφη γιορτή μας!
Χρόνια πολλά!

Συνεχίζουμε το ταξίδι του εργαστηρίου μας για την Οικολογία, τις υγιής επιλογές για τον εαυτό μας και πλανήτη μας και το Οικολογικό αποτύπωμα.
Χρησιμοποιώντας διαφορετικές πηγές, όπως βιβλία, εικόνες, αφίσες, ηλεκτρονικό υλικό, βίντεο και φωτογραφίες προσπαθήσαμε να εξηγήσουμε στα παιδιά πόσο σημαντικό είναι να ανακυκλώνουμε, να μη χρησιμοποιούμε επιπλέον πράγματα και τροφές από όσα χρειαζόμαστε και φυσικά να προστατεύουμε τον πλανήτη μας.
Σε μια μεγάλη πατούσα, που συμβολίζει το ανθρώπινο αποτύπωμα, κολλήσαμε όλες εκείνες τις πρακτικές που επιβαρύνουν τον πλανήτη μας, όπως η μόλυνση των θαλασσών, οι μη ανακυκλώσιμες συσκευασίες προιόντων, η χρήση φυτοφαρμάκων και οι ρύποι των εργοστασίων.
Τέλος, χρησιμοποιώντας το παγκόσμιο αρχείο εικόνων, το πρόγραμμα Paint του Η/Υ μας, μπογιές και εικόνες από κομμένα περιοδικά δημιουργήσαμε το δικό μας εξώφυλλο του εργαστηρίου μας με το ανθρώπινο αποτύπωμα και πότε λειτουργεί θετικά για τον πλανήτη μας και πότε αρνητικά. Στο τέλος εκτυπώσαμε το εξώφυλλο που φημιουργήσαμε και το βάλαμε όλοι στο φάκελο μας, μιας και πρόκειται για ομαδική συνεργατική εργασία των παιδιών με μονάχα την καθοδήγηση της εκπαιδευτικού.
Κλείνοντας το εργαστήριο, πήραμε κομμάτια από όλο το φάσμα του εργαστηρίου, όπως Τη Χάρτα των Δικαιωμάτων του παιδιού όπου αναφέρεται το δικαίωμα των παιδιών μας να ζήσουν σε ένα υγιή πλανήτη ειρηνικά, τον πλανήτη μας όπως τον φαντάζονται τα παιδιά στο ιχνογράφημά τους, τον εαυτό τους που ταξιδεύει μέσα σε ένα αερόστατο σε όλο τον πλανήτη και το υγιές αποτύπωμα που αφήνουμε εμείς οι άνθρωποι με τις σωστές επιλογές μας. όλα τα παραπάνω, τα συνδυάσαμε και τα κολλήσαμε ομαδικά σε ένα χαρτόνι με τα ονόματα των παιδιών δίπλα για να δηλώσουμε πως μπορεί να γίνει ο πλανήτης μας αν τον φανταστούμε υγιή και προστατευμένο. Γιατί ότι μπορούν να φανταστούν τα παιδιά μας, μπορούν να το ευχηθούν, να το ονειρευτούν και να το πραγματοποιήσουν!







Συνεχίζουμε το κύκλο των εργαστηρίων μας και μοαίνουμε στο Εργαστήριο της Οικολογίας και της Προστασίας του Περιβάλλοντός μας. Με αφορμή την 20 Νοεμβρίου και τα Δικαιώματα του Παιδιού είδαμε ότι είναι δικαίωμα των μικρών μας μαθητών7τριών να κληρονομήσουν ένα Υγιή Πλανήτη, που με τη σειρά τους θα παραδώσουν στα παιδιά τους. Αποφασίσαμε λοιπόν να συνδέσουμε το Εργαστήριο της Υγιεινής Διατροφής και της φροντίδας του σώματός μας με εκείνο της Οικολογίας και να μιλήσουμε για την προστασία του Πλανήτη μας, μέσα από τις καλύτερες δικές μας καθημερινές επιλογές.
Μέσα από διαφορετικά βιβλία εξερευνήσαμε το πως οι υγιείνες τροφές, τα φρούτα και τα λαχανικά, είναι καλύτερες επιλογές και για το δικό μας σώμα αλλά και για τον πλανήτη μας. Τα ανθυγιεινά προιόντα επιβαρύνουν το περιβάλλον εφόσον δεν καλλιεργούνται φυσικά, αλλά παράγονται σε εργοστάσια και βιομηχανικές μονάδες που αυξάνουν τους ρύπους, έχουν πολλές συσκευασίες γεγονός που επιβαρύνει το περιβάλλον μας με σκουπίδια, πλαστικά και απορίμματα διαφόρων ειδών, μολύνουν το νερό και τις θάλασσές μας και καταστρέφουν το σπίτι για χιλιάδες ζώα.
Η συγκεκριμένη συζήτηση έφερε τα παιδιά μπροστά σε διάφορες συσκευασίες προιόντων, και πάλι, που κατάλαβαν πόσο επιβαρυντικές είναι για την καθημερίνη μας ζωή και το περιβάλλον μας. Έτσι τα παιδιά ήρθαν σε επαφή με αυτό που ονομάζουμε “Ανθρώπινο Αποτύπωμα”, με τέτοιο τρόπο ώστε να έρθουν σε επαφή ευκολότερα μια δύσκολη έννοια, αλλά και να κατανοήσουν πως οι καθημερίνες μας επιλογές έχουν αντίκτυπο στο περιβάλλον.
Μετά τη συζήτηση μας προχωρήσαμε σε μια ομαδική εργασία όπου αποτυπώσαμε το “ανθρώπινο αποτύπωμα” διαφόρων τροφών στον πλανήτη μας, τον αντίκτυπο που έχουν δηλαδή στη ζωή μας. Και έπειτα καταγράψαμε σε ένα χαρτόνι όλα όσα θα θέλαμε για έναν υγιή πλανήτη.

Σήμερα είναι η 20η Νοεμβρίου, η Ημέρα των Δικαιωμάτων του Παιδιού. Με αφορμή αυτή τη σημαντική Ημέρα που βοηθάει, και νομικά, στην προσπάθεια όλων μας να έχουμε παιδιά ευτυχισμένα, χαρούμενα, υγιή, δυνατά και γεμάτα όνειρα και αυτοπεποίθηση, συνδέσαμε το προηγούμενο εργαστήριο μας για την Υγιεινή Διατροφή και τον Υγιή Πλανήτη με τη Χάρτα των Δικαιωμάτων του Παιδιού.
Η συγκεκριμένη πρόταση σύνδεσης των παραπάνω γίνεται διότ
ι μέσα στην Χάρτα των Δικαιωμάτων του Παιδιού αναφέρεται ρητά η δυνατότητα όλων των παιδιών για μια Υγιεινή Διατροφή που θα ενδυναμώσει το σώμα τους και θα ενισχύσει το πνευματικό τους επίπεδο, ώστε να χτίσουν γερές βάσεις για το μέλλον τους. Επιπλέον, ένας Υγιής Πλανήτης, χωρίς μόλυνση, επιμολλυντικές καταστροφές και περιβαλλοντικά προβλήματα, είναι μια ισχυρή δέσμευση και υπόσχεση που έχει δοθεί στα παιδιά όλου του κόσμου, αφού αυτός ο Πλανήτης τους ανήκει δικαιωματικά και οφείλουμε να τον προστατέψουμε, ως δική τους κληρονομιά.
Μελετήσαμε, λοιπόν με τους μαθητές μας, και συζητήσαμε για την Χάρτα των Δικαιωμάτων τους, για όλα όσα φαντάζονται και ονειρεύονται να γίνουν όταν μεγαλώσουν και να πετύχουν. Όλα αυτά τα ζωγράφισαν με την σειρά τους πάνω στη Χάρτα των Δικαιωμάτων του Παιδιού, μιας και είναι όλα όσα τους αφορούν. Και αφού τα ζωγραφίσαμε, τα κολλήσαμε στην καρδιά μας, για να τα θυμόμαστε πάντοτε και να τα πραγματοποιήσουμε όσο θα μεγαλώνουμε. Με το αποτύπωμα του χεριού τους, πάνω στην καρδιά, έδωσαν την υπόσχεση να πραγματοποιήσουν όλα τους τα όνειρα, να μεγαλώσουν με υγεία και αγάπη και να είναι πάντα ευτυχισμένοι.
Μια καρδιά για όλα τα παιδιά,
ας ενώσουμε τα χέρια και ας είμαστε καλά.
Να χαιρόμαστε, να είμαστε πάντα υγιείς,
να γελάμε, να μαθαίνουμε ευτυχισμένοι όλοι μαζί!