3 Δεκεμβρίου Ημέρα αναπηρίας
Με τις δραστηριότητες επιδιώκεται τα παιδιά:
- Να αναγνωρίσουν ότι όλοι οι άνθρωποι είναι διαφορετικοί αλλά ίσοι στην αξία.
- Να γνωρίσουν μορφές αναπηρίας μέσα από ιστορίες, εικόνες, παιχνίδια.
- Να κατανοήσουν ότι υπάρχουν τρόποι υποστήριξης (αναπηρικό αμαξίδιο, μπαστούνι τυφλών, νοηματική γλώσσα).
- Να αναπτύξουν ενσυναίσθηση, καλοσύνη και σεβασμό προς τα άτομα με αναπηρία.
Να συμμετέχουν σε ομαδικές δραστηριότητες και παιχνίδια με κανόνες
- Περπατώ με κλειστά μάτια σε χώρο με εμπόδια
Τα παιδιά προσπάθησαν να περπατήσουν σε μια διαδρομή με μικρά εμπόδια έχοντας τα μάτια κλειστά. Βίωσαν τη δυσκολία της κίνησης χωρίς όραση και διαπίστωσαν πόσο σημαντική είναι η βοήθεια από τους γύρω.
- Μαντεύω ποιος στέκεται μπροστά μου
Ένα παιδί με δεμένα μάτια χρησιμοποίησε μόνο την αφή για να αναγνωρίσει ποιος συμμαθητής στέκεται μπροστά του. Η δραστηριότητα ενίσχυσε την εμπιστοσύνη, την προσοχή και την ενσυναίσθηση.
- Κατασκευάζουμε την αλφάβητο της νοηματικής
Τα παιδιά δημιούργησαν την αλφάβητο της νοηματικής γλώσσας με εικόνες και ανακυκλώσιμα υλικά . Έμαθαν ότι η επικοινωνία μπορεί να γίνει και με τα χέρια, όχι μόνο με τον λόγο.
- Πώς βοηθώ κάποιον που δεν βλέπει
Συζητήσαμε τρόπους με τους οποίους μπορούν να βοηθήσουν ένα άτομο που δεν βλέπει, π.χ.
- τον κρατάμε από το χέρι για να περάσει τον δρόμο,
- του περιγράφουμε τι υπάρχει γύρω,
- απομακρύνουμε εμπόδια από το μονοπάτι του.
Τα παιδιά έδωσαν ιδέες και έφτιαξαν ζωγραφιές με μηνύματα βοήθειας και σεβασμού.
Συμπέρασμα:
Μέσα από το παιχνίδι, την εξερεύνηση και τη συνεργασία, τα παιδιά κατανόησαν ότι η αναπηρία δεν είναι εμπόδιο στη συμμετοχή και στη χαρά. Έμαθαν πως ο καθένας μπορεί να βοηθήσει, να στηρίξει και να γίνει ενεργός πολίτης, που σέβεται και υπερασπίζεται τα δικαιώματα όλων.


