- H διαμόρφωση της αναγνωστικής κουλτούρας των μαθητών
- Η καλλιέργεια θετικής στάσης και αγάπης για το βιβλίο
- Η καλλιέργεια της αναγνωστικής απόλαυσης
- Η καλλιέργεια της φαντασίας, της κριτικής και δημιουργικής σκέψης των μαθητών
- Η δημιουργία κλίματος συντροφικότητας και δημιουργικότητας μέσα στην τάξη, με στόχο μαθητές – αναγνώστες.
- Η συνεργασία Νηπιαγωγείου και οικογένειας, εξασφαλίζοντας τη δια βίου ενασχόληση των μαθητών μας με το διάβασμα και εδραιώνοντας την καλή τουςσχέση με το βιβλίο και τη λογοτεχνία γενικότερα
- Η ενημέρωση των γονέων σε θέματα ανάπτυξης της φιλαναγνωσίας στα παιδιά ώστε γονείς και παιδιά να απολαμβάνουν ποιοτικό χρόνο μαζί, μέσα από την κοινή
αναγνωστική τους εμπειρία.
μας οδήγησαν για τη φετινή χρονιά σε μια σειρά δραστηριοτήτων και δράσεων προκειμένου να καλλιεργήσουμε τη Φιλαναγνωσία στους μικρούς μαθητές μας και στις οικογένειές τους.
Αρχίσαμε με τα παιδιά. λίγο πριν το σχόλασμα, να επιλέγουν ένα βιβλίο από τη βιβλιοθήκη του σχολείου για να το διαβάζουμε καθιερώνοντας τη “Λέσχη Ανάγνωσης”
Συζητήσαμε πως χρησιμοποιούμε τα βιβλία και φτιάξαμε ένα infographic στο canva με Κανόνες Δανεισμού
Γνωρίσαμε τα βασικά μέρη του βιβλίου : Συγγραφέας, Εικονογράφος, Εκδόσεις, Εξώφυλλο, Οπισθόφυλλο, Ράχη. ζωγραφίσαμε το εξώφυλλο του αγαπημένου μας βιβλίου και τα παιδιά μάντευαν ποιο είναι…
Τον Ιανουάριο έγινε η έναρξη της Δανειστικής Βιβλιοθήκης.
O συγγραφέας Αντώνης Παπαθεοδούλου μας ευχήθηκε Καλή Χρονιά μέσα από το βιβλίο Origami : Άγιε Βασίλη ξέχασες το σκούφο σου
Επίσης τον παρακολουθήσαμε στο διαδίκτυο πως φτιάχνει πειρατικό σπαθί πριν διαβάσει το βιβλίο «Οι καλοί και οι κακοί πειρατές». : οι καλοί και οι κακοί πειρατές
Μέσα από ένα βίντεο που παρακολουθήσαμε γνωρίσαμε την αγαπημένη μας εικονογράφο Ίρις Σαμαρτζή.
Συμμετείχαμε στον Μαραθώνιο Ανάγνωσης των εκδόσεων Μεταίχμιο.
Επισκεφτήκαμε τη Δανειστική Βιβλιοθήκη του συστεγαζόμενου Δημοτικού , η υπεύθυνη δασκάλα εξήγησε στα παιδιά πως είναι τοποθετημένα τα βιβλία ανά τάξη και θέμα, εξήγησε τη διαδικασία με την καρτέλα δανεισμού για να ενημερωθούν ως μελλοντικοί αναγνώστες ως μαθητές του Δημοτικού.
του Πολιτιστικού Συλλόγου μας, διαβάσαμε τις ταμπέλες ανά κατηγορία και είδαμε το χοντρό βιβλίο δανεισμού. Παροτρύναμε τα παιδιά να έρθουν με τους γονείς τους να δανειστούν βιβλία από το ΠαιδικόΤμήμα.
και τη Δημοτική Βιβλιοθήκη του πόλης μας . Η Βιβλιοθηκονόμος μας υποδέχτηκε στην είσοδο του ιστορικού κτηρίου , μας ξενάγησε στο Αναγνωστήριο, στην Αίθουσα Εκδηλώσεων, στη Δανειστική Βιβλιοθήκη και τέλος στο Παιδικό Τμήμα όπου διαβάσαμε ένα βιβλίο του Α. Παπαθεοδούλου , τη “Χαριστική Βιβλιοθήκη”
Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου προσκαλέσαμε τα παιδιά της πρώτης Δημοτικού σε ένα πικ νικ ανάγνωσης στην αυλή μας. Χωριστήκαμε σε ομάδες και σε κάθε ομάδα τα παιδιά παρουσίασαν το βιβλίο που επέλεξαν , εξήγησαν γιατί το διάλεξαν και τέλος αντάλλαξαν μεταξύ τους τα βιβλία τους , απολαμβάνοντας ένα χαλαρό διάλλειμμα διαβάζοντας και τρώγοντας.
Κατά τη διάρκεια της χρονιάς προέκυψε η ιδέα της Ανταλλακτικής Βιβλιοθήκης όπου τα παιδιά πρότειναν να φέρουν στο σχολείο ένα βιβλίο τους και να το ανταλλάξουν με ένα άλλο . Λειτούργησε με ενθουσιασμό μόνο από ένα μέρος του συνόλου της τάξης , τα υπόλοιπα παιδιά δεν θέλαν να αποχωριστούν τα βιβλία τους.
Λίγο μετά την γιορτή της μητέρας, στις 14 Μαΐου, είχαμε τη χαρά να γνωρίσουμε από κοντά τη συγγραφέα – νηπιαγωγό Αναστασία Χαρμανίδου.Τα παιδιά μέσα από το βιβλίο της «Σ’ αγαπώ μέχρι το ουράνιο τόξο…» που λέει η μαμά στον μικρό Φίλιππο κάθε φορά που τελειώνει ένα παραμύθι… «ταξίδεψαν» με τον ήρωα του βιβλίου , ένιωσαν την αγωνία του παιδιού και την αγάπη της μαμάς, έκαναν ερωτήσεις …
Φτιάξαμε μια ψηφιακή αφίσα με σκοπό να την εκτυπώσουμε και να την τοιχοκολλήσουμε στο Δημοτικό καθώς και να την στείλουμε στη τοπική εφημερίδα προκειμένου να θυμίσουμε και να πείσουμε μικρούς και μεγάλους να διαβάζουν βιβλία .
Μέσω επίσης του ιστολογίου του Νηπιαγωγείου, έγινε προβολή και διάχυση των δράσεωνκαι καλών πρακτικών μας σχετικά με τη ΦΙΛΑΝΑΓΝΩΣΙΑ .